ФОРМИ ТА МЕТОДИ ОРГАНІЗАЦІЇ Й ПРОВЕДЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО УРОКУ

Про матеріал

Випускна робота підвищення кваліфікації вчителів фізичної культури на тему: "ФОРМИ ТА МЕТОДИ ОРГАНІЗАЦІЇ Й ПРОВЕДЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО УРОКУ"

Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД “КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ

ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ІМЕНІ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО”

 

 

 

 

 

 

 

 

ФОРМИ ТА МЕТОДИ ОРГАНІЗАЦІЇ Й ПРОВЕДЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО УРОКУ

 

 

 

 

Автор: Діденко Альона Станіславівна,

слухач курсів підвищення кваліфікації

вчителів фізичної культури

вчитель другої категорії

Дмитрівського ліцею імені Т.Г. Шевченка

 

 

 

 

 

Кропивницький

2023

ВСТУП

 Пріоритетним напрямком роботи кожної школи є підвищення якості освіти через використання інноваційних технологій на уроках. Тому сучасний педагог повинен досконало володіти знаннями в області цих технологій і успішно застосовувати їх на своїх уроках. Вчитель,використовуючи сучасні технології, може удосконалювати не лише фізичні якості, а також розвивати творчий потенціал учнів. Навчання фізичної культури в основній школі спрямоване на досягнення загальної мети базової загальної середньої освіти, що полягає у розвиткові і соціалізації особистості учнів, формуванні їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.  Тому вимоги до сучасного уроку фізичної культури дуже високі:  

– формування загальних уявлень про фізичну культуру, її значення в житті людини, збереження та зміцнення здоров’я, фізичного розвитку;

розширення рухового досвіду, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності;

– розширення функціональних можливостей організму дитини через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних здібностей;

формування ціннісних орієнтацій щодо використання фізичних вправ як одного з головних чинників здорового способу життя;

– формування практичних навичок для самостійних занять фізичними вправами та проведення активного відпочинку;

- формування високих моральних якостей.

 

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

Сучасний навчально-виховний процес уже не може ефективно функціонувати без використання новітніх засобів навчання, які вносять суттєві зміни в його зміст, форми та методи. Тому дослідження, впровадження і використання сучасних інформаційних технологій є однією з актуальних проблем сучасної освіти.  

Інноваційний процес може мати характер, як стихійний, так і свідомо обґрунтований й керований. Інше системне поняття в інновації є інноваційна діяльність, яка включає комплекс заходів по забезпеченню інноваційного процесу на певному рівні освіти. До основних функцій інноваційної діяльності відноситься зміна основних компонентів навчального процесу: цілей, змісту навчального матеріалу, форм організації діяльності учнів, методів і засобів навчання, а також система управління.  

Основні цілі вчителя при використанні інноваційних технологій – це добір форм та напрямів роботи які будуть спрямовані на формування в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, стану фізичної підготовленості:

-         урок фізичної культури;

-         фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі навчального дня;

-         позакласні спортивно-масові заходи;

-         використання самостійних завдань.

Практика показує, використання ігрових технологій з врахуванням вікових особливостей не втрачає актуальності. Кожному віку відповідає свій набір ігор, хоча бувають і виключення. Ігрова технологія є унікальною формою вчення, яка дозволяє зробити звичайний урок цікавим і захоплюючим. Ігрова діяльність на уроках фізичної культури займає важливе місце в освітньому процесі. Цінність ігрової діяльності полягає в тому, що вона враховує педагогічну та психологічну природу дитини, відповідає його потребам і інтересам. Гра формує типові навички соціальної поведінки, специфічні системи цінностей, орієнтацію на групові і індивідуальні дії, розвиває стереотипи поведінки в суспільстві. Ігрова діяльність на уроках в школі дає можливість підвищити в учнів інтерес до навчальних занять. Дозволяє засвоїти більшу кількість інформації, заснованої на прикладах конкретної діяльності, що моделюється в грі, допомагає дітям в процесі гри навчитися приймати відповідальні рішення в складних ситуаціях.

Використання ігрових форм занять веде до підвищення творчого потенціалу учнів і до глибшого, осмисленого і швидкого освоєння матеріалу. Ігрові форми роботи в навчальному процесі можуть нести ряд функцій:

  •                               навчальна;
  •                               виховна;
  •                               коректувально-розвивальна;
  •                               психотехнічна;
  •                               комунікативна;
  •                               розважальна;
  •                               релаксаційна.

Особливу увагу слід приділяти рухливим іграм в початковій і середній ланці, оскільки в цьому віці закладаються основи ігрової діяльності, направлені на вдосконалення ігрових умінь і техніко -тактичних взаємодій, необхідних при подальшому вивченні і опануванні спортивних ігор. І, звичайно, рухливі ігри, це прекрасна база по розвитку рухових умінь і навичок.

Загальні вимоги до сучасного уроку:

• озброювати учнів свідомими, глибокими, міцними знаннями;

• формувати в учнів міцні навички та вміння, що сприяють підготовці їх до життя;

• підвищувати виховний ефект навчання на уроці, формувати в учнів у процесі навчання риси особистості;

• здійснювати всебічний розвиток учнів, розвивати їхні загальні та індивідуальні особливості;

• формувати в учнів самостійність, творчу активність, ініціативу як стійкі особливості особистості, вміння творчо вирішувати завдання, які трапляються в житті;

• вироблення вміння самостійно вчитися, отримувати та поглиблювати чи поповнювати знання, оволодівати навичками та вміннями і творчо застосовувати їх на практиці;

• формувати в учнів позитивні мотиви навчальної діяльності, пізнавальний інтерес, бажання вчитися, потребу в розширенні й отриманні знань, позитивне ставлення до навчання.

Реалізація фізичної складової здійснюється через:

♦ ранкову гімнастику, фізкультхвилинки, рухливі ігри, фізкультпаузи (оздоровчу рухливу діяльність);

♦ контроль та самоконтроль за правильною поставою під час письма, читання, ходіння тощо;

♦ використання вправ щодо профілактики сколіозу, запобіганню гіподинамії;

♦ виконання дихальних вправ;

♦ виконання гімнастики для очей, точковий самомасаж біологічно активних точок обличчя й голови, щоб врешті «розбудити» дітей і створити відповідний робочий настрій на весь навчальний день;

♦ знання свого особистого рівня здоров’я, профілактики захворювань.

На моїй практиці дуже гарний вплив на дітей має такий напрям роботи як ЧЕЛЕНДЖ. Діти самі вигадують рухи, які вони будуть показувати на відео та підбирають музичний супровід. Таким чином у нас залучені до роботи всі класи починаючи від 1 класу закінчуючи 11. Якщо в початковій школі це звичайні рухи з ЗРВ, то середня школа підбирають вже більш складнішу комбінацію рухів, а у старших класах застосовують смугу перешкод, або комбінують навіть танцювальні елементи. Так ось наприклад ми зробили челендж #Разом до перемоги#

Біля школи у нас розташований активний парк, яким діти користуються не тільки під час уроків, а й в позаурочний час.

Активний парк складається з таких локацій:

  •                               Тренажери
  •                               Канатна доріжка
  •                               Скейт-площадка

Під час вивчення рухливих ігор ми переходимо до канатної доріжки де учні вправно долають смугу перешкод. Чим це корисно? Тим, що всі діти задіяні під час навчального процесу, формує координацію рухів, вчить дітей долати труднощі та допомагати один одному. На території парку також розташовані таблички з QR- кодами де діти самі можуть підібрати собі комплекс вправ який їм до вподоби.

На тренажерах ми працюємо за коловим методом тренування. Це дозволяє залучити всіх дітей до роботи. Кожна дитина працює на певному тренажері ,який розвиває ті чи інші групи м’язів по свистку вчителя діти міняються тренажерами, і так до тих пір поки кожен не попрацює на всіх видах тренажерів. Також біля школи у нас розташовані 2 поля з штучним покриттям футбольне та волейбольне (великий теніс), що дозволяє кожному класу займатися окремо.

На заключних уроках застосовую не тільки ігровий метод, а також змагальний. Беручи участь у них учень намагається показати найвищий результат і перемогти. Це сприяє виробленню необхідних фізичних якостей:

  •                               ініціативності
  •                               наполегливості
  •                               рішучості

В кінці змагань діти отримують грамоти та подарунки.

Не менш важлива й позаурочна робота, яка спрямована на активізацію рухової активності та популяризації активного способу життя та спорту. Традиційно проводжу загальношкільні та родинні свята.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВОК

Фізичне виховання – могутній засіб активного впливу на розвиток організму і вдосконалення його функцій. Вчитель фізичної культури повинен постійно здійснювати контроль за станом виконання фізичних вправ учнями на уроці, їх дозування, правильність виконання та рівень фізичного навантаження. Належний стан фізичного виховання в школі можливий за активної участі в ньому адміністрації, класних керівників, вчителів фізичної культури у тісному контакті з медпрацівниками, інакше кажучи, за повноцінної співпраці педагогів та лікаря. Необхідно,щоб всі заходи з фізичного виховання проводилися з врахуванням фізичного стану і вікових особливостей учнів, при дотриманні всіх дидактичних методів.

 Мета роботи та успіх обраного напрямку роботи, з використанням інноваційних технологій в системі фізичного виховання безперечно залежить від самого вчителя його професіоналізму творчості й майстерності, і безперечно – бажання впроваджувати цей напрямок, розвитку дитини в практику своєї професійної діяльності. Отже, заняття фізичною культурою з дітьми можуть бути дуже різноманітними, головне - їх послідовність, систематичність та вірна організація. При хорошій підготовці та правильного підходу до його організації учні не тільки отримають неабияке задоволення, позитивний емоційний настрій, відкриють для себе багато нового та цікавого, пізнаючи світ, але й суттєво зміцнять своє фізичне та психічне здоров’я.

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

  1.                    Даниленко Л. Управління процесом здійснення інноваційної діяльності в системі загальної середньої освіти / Даниленко Л.І. // Післядипломна освіта в Україні. – 2003. - №3. – С.70-74.
  2. Книга вчителя фізичної культури: довідково-методичне видання / [упоряд.С.І. Операйло, А.І. Ільченко, В.М. Єрмолова, Л.І. Іванова]. – Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2005. – 464 с.
  3.                    Остапчук О. Інноваційні процеси в освіті: пошук істини триває/ Остапчук О. // Підручник для директора. – 2003.–№4. – С. 3-8.
  4.                    Шиян Б. Теорія і методика фізичного виховання школярів. В 2-х частинах. – К., 1998.

 

 

doc
Додано
20 лютого
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку