Випускна робота курсів підвищення кваліфікації нп тему: "ФОРМИ ТА МЕТОДИ ОРГАНІЗАЦІЇ Й ПРОВЕДЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО УРОКУ"
Здоров’я - не все, але без здоров’я — нічого. СОКРАТПріоритетним напрямком роботи кожної школи є підвищення якості освіти через використання інноваційних технологій на уроках. Тому сучасний педагог повинен досконало володіти знаннями в області цих технологій і успішно застосовувати їх на своїх уроках.
Тому вимоги до сучасного уроку фізичної культури дуже високі:- формування загальних уявлень про фізичну кльтуру, її значення в житті людини;- розширення рухового досвіду;- розширення функціональних можливостей організму дитини;- цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей- формування ціннісних орієнтацій;- формування практичних навичок для смостійних занять фізичними вправами та проведення активного відпочинку;- формування високих моральних якостей.
Сучасний навчально-виховний процес уже не може ефективно функціонувати без використання новітніх засобів навчання, які вносять суттєві зміни в його зміст, форми та методи. Тому дослідження, впровадження і використання сучасних інформаційних технологій є однією з актуальних проблем сучасної освіти. Інноваційний процес може мати характер, як стихійний, так і свідомо обґрунтований й керований. Інше системне поняття в інновації є інноваційна діяльність, яка включає комплекс заходів по забезпеченню інноваційного процесу на певному рівні освіти. До основних функцій інноваційної діяльності відноситься зміна основних компонентів навчального процесу: цілей, змісту навчального матеріалу, форм організації діяльності учнів, методів і засобів навчання, а також система управління.
Основні цілі вчителя при використанні інноваційних технологій – це добір форм та напрямів роботи які будуть спрямовані на формування в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, стану фізичної підготовленості: Урок фізичної культури. Фізкультурно оздоровчі заходи в режимі навчального дня. Позакласні спортивно-масові заходи. Використання самостійних завдань
Ігрова технологія є унікальною формою вчення, яка дозволяє зробити звичайний урок цікавим і захоплюючим. Ігрова діяльність на уроках фізичної культури займає важливе місце в освітньому процесі. Цінність ігрової діяльності полягає в тому, що вона враховує педагогічну та психологічну природу дитини, відповідає його потребам і інтересам. Гра формує типові навички соціальної поведінки, специфічні системи цінностей, орієнтацію на групові і індивідуальні дії, розвиває стереотипи поведінки в суспільстві. Ігрова діяльність на уроках в школі дає можливість підвищити в учнів інтерес до навчальних занять. Дозволяє засвоїти більшу кількість інформації, заснованої на прикладах конкретної діяльності, що моделюється в грі, допомагає дітям в процесі гри навчитися приймати відповідальні рішення в складних ситуаціях. Використання ігрових форм занять веде до підвищення творчого потенціалу учнів і до глибшого, осмисленого і швидкого освоєння матеріалу.
Особливу увагу слід приділяти рухливим іграм в початковій і середній ланці, оскільки в цьому віці закладаються основи ігрової діяльності, направлені на вдосконалення ігрових умінь і техніко -тактичних взаємодій, необхідних при подальшому вивченні і опануванні спортивних ігор. І, звичайно, рухливі ігри, це прекрасна база по розвитку рухових умінь і навичок.
Загальні вимоги до сучасного уроку:• озброювати учнів свідомими, глибокими, міцними знаннями;• формувати в учнів міцні навички та вміння, що сприяють підготовці їх до життя;• підвищувати виховний ефект навчання на уроці, формувати в учнів у процесі навчання риси особистості;• здійснювати всебічний розвиток учнів, розвивати їхні загальні та індивідуальні особливості;• формувати в учнів самостійність, творчу активність, ініціативу як стійкі особливості особистості, вміння творчо вирішувати завдання, які трапляються в житті;• вироблення вміння самостійно вчитися, отримувати та поглиблювати чи поповнювати знання, оволодівати навичками та вміннями і творчо застосовувати їх на практиці;• формувати в учнів позитивні мотиви навчальної діяльності, пізнавальний інтерес, бажання вчитися, потребу в розширенні й отриманні знань, позитивне ставлення до навчання.
Реалізація фізичної складової здійснюється через:♦ ранкову гімнастику, фізкультхвилинки, рухливі ігри, фізкультпаузи (оздоровчу рухливу діяльність);♦ контроль та самоконтроль за правильною поставою під час письма, читання, ходіння тощо;♦ використання вправ щодо профілактики сколіозу, запобіганню гіподинамії;♦ виконання дихальних вправ;♦ виконання гімнастики для очей, точковий самомасаж біологічно активних точок обличчя й голови, щоб врешті «розбудити» дітей і створити відповідний робочий настрій на весь навчальний день;♦ знання свого особистого рівня здоров’я, профілактики захворювань.
На моїй практиці дуже гарний вплив на дітей має такий напрям роботи як ЧЕЛЕНДЖ. Діти самі вигадують рухи, які вони будуть показувати на відео та підбирають музичний супровід. Таким чином у нас залучені до роботи всі класи починаючи від 1 класу закінчуючи 11. Якщо в початковій школі це звичайні рухи з ЗРВ, то середня школа підбирають вже більш складнішу комбінацію рухів, а у старших класах застосовують смугу перешкод, або комбінують навіть танцювальні елементи. Так ось наприклад ми зробили челендж #Разом до перемоги#
На тренажерах ми працюємо за коловим методом тренування. Це дозволяє залучити всіх дітей до роботи. Кожна дитина працює на певному тренажері ,який розвиває ті чи інші групи м’язів по свистку вчителя діти міняються тренажерами, і так до тих пір поки кожен не попрацює на всіх видах тренажерів.
ВИСНОВОКФізичне виховання – могутній засіб активного впливу на розвиток організму і вдосконалення його функцій. Вчитель фізичної культури повинен постійно здійснювати контроль за станом виконання фізичних вправ учнями на уроці, їх дозування, правильність виконання та рівень фізичного навантаження. Отже, заняття фізичною культурою з дітьми можуть бути дуже різноманітними, головне - їх послідовність, систематичність та вірна організація. При хорошій підготовці та правильного підходу до його організації учні не тільки отримають неабияке задоволення, позитивний емоційний настрій, відкриють для себе багато нового та цікавого, пізнаючи світ, але й суттєво зміцнять своє фізичне та психічне здоров’я.