ФОРМУЄМО ПРАВОВУ КУЛЬТУРУ ОСОБИСТОСТІ (досвід роботи з організації роботи клубу правових знань

Про матеріал

В матеріалі описана система виховної роботи у ДНЗ "Чортківське ВПУ" – це взаємопов'язана сукупність навчальних занять і позаурочних заходів, спрямованих на формування свідомого громадянина і патріота України, фахівця своєї справи, на духовний розвиток і саморозвиток особистості учня, організацію вільного часу.

Перегляд файлу

ФОРМУЄМО ПРАВОВУ КУЛЬТУРУ ОСОБИСТОСТІ

(досвід роботи викладача Шамрила Ю.І. з організації роботи клубу правових знань та правового виховання ДНЗ «Чортківське ВПУ»)

 

Мельниченко В.В.,

                                                                      методист, НМЦ  ПТО у

                                                                     Тернопільській області,

ДячокМ.А.заступник директора

з виховної  роботи,

 ДНЗ  «Чортківське ВПУ»

 

Система виховної роботи у Чортківському ВПУ – це взаємопов’язана сукупність навчальних занять і позаурочних заходів, спрямованих на формування  свідомого громадянина і патріота України, фахівця своєї справи, на  духовний розвиток і саморозвиток особистості учня, організацію вільного часу.

Структурними елементами цієї системи є різноманітні клуби і гуртки з розвитку пізнавальних інтересів і нахилів учнів, їх громадянських і світоглядних позицій, соціальної  активності, які організаційно оформлені та стабільно функціонують. Це 5 гуртків художньої самодіяльності, 3 клуби за інтересами, 11 спортивних секцій, 30 предметних гуртків.

Зміст і  організаційні форми роботи визначаються залежно від їх спрямування 

( предметні, художньо-естетичні, прикладних навичок),  в яких задіяно 71 відсоток учнів від загального контингенту.

Управління системою виховної роботи з боку дирекції ВПУ здійснюється через діяльність класних керівників, майстрів виробничого навчання, вихователів, керівників гуртків і клубів з конкретизацією цілей  виховної діяльності, запровадження у виховний процес інноваційних технологій. реальну взаємодію  з органами учнівського самоврядування.

У системі  виховної роботи важливе місце посідає правове виховання – складова національного виховання.

У навчальному закладі систематично проводяться заходи з правової освіти і виховання, психологічної та правової превенції, співпраць із правоохоронними органами,  службою у справах  дітей райдержадміністрації, іншими зацікавленими організаціями. Адже сьогоднішній контингент учнів – це більше 30 відсотків дітей з багатодітних і неповних сімей  та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Особливо актуальною в  процесі формування правової культури учнів, підготовки  їх до самостійного життя в умовах демократичного і правового поля  держави є робота клубу правових знань та правового виховання, керівником якого протягом 10 років є викладач правознавства, викладач вищої категорії Юрій Іванович Шамрило.

«Правова культура складається перед усім зі свідомого ставлення

 громадянина до своїх прав і обов’язків з глибокої поваги до закону

і правил людського співжиття»

Засідання клубу проводяться згідно річного плану роботи один раз на місяць. План формується при активній участі  учнів з врахуванням їх  пропозиції і побажань. Теми засідань та форми практичної роботи добираються максимально наближено до конкретного учня. Засідання клубу проводяться  у просторому світлому приміщенні з відповідним обладнанням. Юрій Іванович будує роботу клубу за принципами:

  • добровільності і зацікавленості учнів;
  • співпраці з учнями, яка грунтується на їх ініціативі і самостійності;
  • колективного пошуку форм роботи;
  • виховання правових переконань і звичок правомірної поведінки учнів.

Керівник клубу вміє зацікавити учнів нестандартною формою проведення засідань, міжособистісного спілкування, володіє навичками ведення бесіди, диспуту, дбає, щоб кожне засідання проходило неформально, змістовно і цікаво.

Серед найбільш ефективних форм роботи клубу є «круглі столи»,  усні  журнали, бесіди, розв’язання правових задач, анкетування, обговорення  та аналіз публікацій в пресі, інформація  практичного психолога, зустрічі з фахівцями права, працівниками правоохоронних органів, участь у роботі судових засідань, тощо.

Проводяться заходи, спрямовані на виховання поваги до Конституції і законів України, національної символіки. Зокрема проведено:

  • бесіди («Я - громадянин України», «Права та обов’язки громадян України», «Закон і право»);
  • правові інформації (ознайомлення учнів із текстами законодавчих актів, матеріалами газет і журналів);
  • виховні години («Кара й злочин», «Право, мораль та національна поліція», «Правова культура учнів», «Профілактика правопорушень серед учнівської молоді», «Правопорушення та юридична відповідальність», «Протидія торгівлі людьми», «Права затриманого підлітка», «Кримінальна відповідальність неповнолітніх»,  «Толерантність» та ін..);
  • вечори запитань і відповідей;
  • перегляд відео фрагментів,
  • мультимедійні презентації.

З метою формування в учнів вміння орієнтуватися в чинному законодавстві, керівник клубу Ю.І. Шамрило  знайомить  учнів з конституційним устроєм України, Конвенцією прав дитини, вчить їх застосовувати набуті знання в майбутній трудовій діяльності, побуті, сім’ї.

У роботі клубу використовуються також інтерактивні форми роботи: «мозковий штурм», дискусії, колективний аналіз правової ситуації, рольова гра. Практикується написання учнями дослідницьких робіт, доповідей, рефератів, робота над спільним проектом.

Члени клубу працюють з матеріалами періодичних видань – газетами «Голос України»,  «Урядовий кур’єр»,  збірником відомостей Верховної Ради України. Учні беруть активну участь у підготовці матеріалів до періодичної друкованої газети навчального закладу «Alma Mater», де запроваджено рубрики директора ВПУ, заступників директора,  практичного психолога,  педагогів.

У цій газеті (№16 від 25 жовтня 2012 року) видрукувано добірку «Історик та невтомний мандрівник» про викладача і краєзнавця Юрія Івановича Шамрила:

«… багато часу Шамрило Ю.І. приділяє правовому вихованню. Щорічно з його ініціативи в училищі проводиться місячник правового виховання, відбуваються зустрічі з працівниками правоохоронних органів, диспути, бесіди, позаурочні заходи…»

Розвиток навичок роботи з інформацією сприяє формуванню інформаційної культури учнів, морально-правового світогляду, стимулює до творчої діяльності, зокрема з випуску інформаційних бюлетенів, проведення вікторин, участі в конкурсах, масових заходах, пошуку додаткової інформації в Інтернеті, тощо.

По закінченню навчального року за участю дирекції ВПУ проводяться  підсумки діяльності клубу, оцінка його внеску у виховання правосвідомості  і правової культури учнів, уміння протистояти негативному впливу навколишнього середовища.

Директором ВПУ Іваніловим О.В. створено сприятливі умови для  ефективної  позаурочної діяльності  учнів, їх соціального, культурного і професійного самовизначення, творчої роботи педагогів, утвердження сприятливого соціально-психологічного клімату в колективі.

Багаторічний досвід роботи клубу правового виховання засвідчує, що у навчальному закладі нагромаджено позитивний досвід з формування правової культури, громадянських якостей майбутніх робітників, національно-патріотичного виховання, що сьогодні важливо і актуально.

 

"ЗАТВЕРДЖУЮ"

Директор ДНЗ "Чортківське ВПУ"
___________________Іванілов О.В.

ПЛАН

роботи клубу правових знань та правового виховання

п/п

Назва та зміст заходу

Відмітка

про виконання

 

Вересень

 

1

Організаційні питання. Проведення індивідуальних бесід. Формування клубу і визначення завдань на навчальний рік. Планування роботи.

 

2

Участь у проведенні 1-го уроку.

 

3

Засідання активу клубу з теми "Новини в законодавстві

 

 

України".

 

4

Проведення опитування серед студентів з теми "Наскільки я знаю політико-правову ситуацію, розумію її, моє бачення". Аналіз даних опитування та обговорення на засіданні клубу.

 

 

Жовтень

 

1

Конвенція прав людини. Конвенція прав дитини, (до Міжнародного дня ООН).

 

2

Основні права, свободи та обов'язки громадян України. Диспут.

 

3

Обговорення та аналіз матеріалів ЗМІ "Урядовий кур'єр", "Відомості Верховної Ради України", "Вісник Президента України". "Історія України", "Історія та правознавство" та інші.

 

4

Участь у загально училищній лінійці присвяченій Дню Захисника України.

 

 

Листопад

 

1

Кримінальна відповідальність неповнолітніх. Попередження злочинності серед підлітків. (За участю працівників кримінальної поліції, районної юстиції).

 

2

Поняття про толерантність. Терпимість - повага до особистості. Проблеми жорстокості в учнівському середовищі.

 

3

Участь у функціонуванні учнівського самоврядування училища. Обговорення результатів на засіданні клубу за участю учнівського самоврядування.

 

 

Грудень

 

1

Випуск інформаційного бюлетеня "Права дитини".

 

 

Розширене засідання клубу до Дня прав людини. (Круглий

стіл). "Вчимося бути громадянами України".

 

3

Трудове законодавство в Україні. Проблеми працевлаштування серед молоді. Диспут.

 

4

Що ти маєш знати про ВІЛ-СНІД? Шкідливі звички та їх наслідки. Проблеми сучасності.

 

 

Січень

 

1

Відкрите  розширене   засідання   за   участю   студентів-випускників  училища  з  використанням  інформаційних учнівських проектів: "Україна-ЄС: нові перспективи".

 

2

Теоретична конференція: "Розвиток критичного мислення як складової процесу формування особистості патріота України."

 

 

Лютий

 

1

Сутність влади . Особа, суспільство, держава. Державний лад. Застосування принципу розподілу влади в Україні. Усний журнал.

 

2

Конкурс     учнівських  презентацій  на тему:  "Державні символи України".

 

 

Березень

 

1

Засідання клубу за участю представників органів місцевого самоврядування на тему "Публічна, чесна, відповідальна політика. Необхідність та реалії."

 

2

Круглий стіл. "Жінка в політиці".

 

 

Квітень

 

1

Місячник правових знань. (Відповідно до плану).

 

 

Травень

 

1

Випуск інформаційного бюлетеня до дня Європи.

 

2

Проблеми сім'ї. Основи сімейного права. Права і обов'язки батьків і дітей. Проблеми насильства в сім і'. Диспут.

 

3

Круглий   стіл   "Знання   -   найцінніша   валюта..   Моє самовдосконалення".

 

4

Підведення підсумків діяльності за участю дирекції.

 

 

Керівник "Клубу правового виховання" Шамрило Ю.І.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Маркіна Ірина Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Василюк Марія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Жовтюк Галина Маркіянівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
2 березня 2018
Переглядів
694
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку