Формувальне оцінювання на уроках історії

Про матеріал
Майстер-клас: застосовування технології "Формувальне оцінювання на уроках історії"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формувальне оцінювання – шлях до успішного навчання Яковлєва О. Ю., вчитель історіїКостянтинопольський ЗЗСО І-ІІІ ст. Мар’їнський район Донецька область

Номер слайду 2

“Якщо учень хоче знати, але не може, треба допомогти йому зробити хоч би маленький крок уперед, і цей крок стане джерелом емоційного стимулу думки – радості пізнання…” В. Сухомлинський

Номер слайду 3

Ми стикаємося з оцінкою в нашому повсякденному житті на кожному кроці, тому потрібне усвідомлення тих критеріїв і норм, за якими нас оцінює соціум. Новий Державний стандарт освіти вимагає формувати життєві компетенції учня, які в майбутньому зроблять дитину успішною:конкурентноспроможнавідповідальнакомунікабельнаадаптована до сучасних умов життяз високим професіоналізмомпатріотичназ навичками самореалізації

Номер слайду 4

Слово "оцінювати" походить від латинського дієслова - "сидіти з". При оцінюванні ми сидимо з учнем. Ми робимо це з ним і для нього.

Номер слайду 5

оцінювання

Номер слайду 6

Сучасне оцінювання повинно бути гнучким, багатоінструментальним, зрозумілим, психологічно комфортним, двоскладним: поєднувати в собі сумативне і формативне оцінювання. Формативне (assessment) має на меті підвищити якість Сумативне (evaluation) має на меті оцінити якість

Номер слайду 7

Два підходи оцінювання{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ФОРМАТИВНЕСУМАТИВНЕВикористовується під час навчання. Використовується по завершенню навчання. Вимірює знання та навички Вимірює володіння матеріалом після навчання. Потребує зворотній зв’язок для корекції навчання. Не потребує зворотнього зв’язку. Не враховується при виставленні оцінки. Використовується для відновлення підсумкової оцінки

Номер слайду 8

Два підходи: вчимося знаходити різницю “Коли суп пробує кухар – це формуюче оцінювання; коли суп пробують гості – підсумкове“ П. Блек. Формуюче оцінювання використовується в основному, щоб обернутися і “перезапустити” процес викладання і навчання. Формуюче оцінювання - це усвідомлення шляху, який привів до результату Підсумкове оцінювання – це усвідомлення результату

Номер слайду 9

“Оцінювання – це діалог і обов’язковий зворотній зв’язок між учителем, учнем та батьками, і він має бути спрямований на перспективу» Аня Хурінайнен-Косунен.

Номер слайду 10

Давайте порівняємо традиційне і формувальне оцінювання. Традиційне. Формувальне. Мета. Оцінити рівень досягнень учнів. Активізація навчального процесу для розвитку особистості учнів. Що оцінюєУчитель. Само оцінювання, взаємооцінювання, вчитель. Що оцінюється. Знання. Уміння, навички, компетенціїОцінюється. Результат навчання. Процес навчання. Пріоритет. Оцінки Учіння. Тип взаємодії в класіКонкурентне. Співпраця, співтворчість. Мотивація. Знижується. Підвищується. КритеріїНе чіткіЧіткі, прозоріПоливаємо, щоб росло, вчимо, щоб учні відчули “смак” до навчання

Номер слайду 11

Формувальне оцінювання – необхідна умова інтерактивного навчання, під час якого формується культура спільного обговорення у класі, розвиваються навички критичного і творчого мислення, а також створюється середовище, що заохочує учнів запитувати . Таке оцінювання підтримує впевненість учнів в тому, що кожен із них здатен поліпшити свої результати

Номер слайду 12

ПРИНЦИПИ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ- Відкритість та зрозумілість навчальної мети;- критеріальність оцінювання;- постійний зворотній зв’язок від вчителя до учня, від учня до вчителя і до самого учня;- самооцінювання, взаємооцінювання

Номер слайду 13

Інструменти формувального оцінювання

Номер слайду 14

Вхідне оцінювання. Асоціативний кущ. Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово “Відродження”?

Номер слайду 15

Таблиця ЗХД{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ЗНАЮХОЧУ ДІЗНАТИСЯДІЗНАВСЯХто такі козаки, Січ, кіш, війна 1648-1657 рр.,Д. Вишневецький, Б. Хмельницький, прикордонна служба, морські походи козаків. Чому Січ не очолила українські землі?Як козаки вдосконалювали своє мистецтво?Чи розвивали освіту на Січі?Як на Січі боролися з порушенням установлених правил?

Номер слайду 16

Вимірювання температури. Метод використовую для виявлення того, наскільки учні правильно виконують завдання, для цього діяльність учнів призупиняю запитанням: “Що ми робимо?”

Номер слайду 17

Картка самооцінювання. Учня____класу___Дата_______Прізвище та ім’я_____{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Критерії оцінюваннясамостійнаколективнабал. Я відповідав на запитання. Я брав участь у груповій формі роботи. Я доповідав класу про результати групової роботи. Я був вправним провідником - картографом. Я дбайливо фіксував матеріал у зошитіЯ вдало узагальнював думки інших. Я розв’язував кросворд. Я виконував творче завдання

Номер слайду 18

Анкета самооцінювання{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Критерії оцінюваннявідповідь1. Чи отримав на уроці (нову, цікаву, важливу) інформацію?2. Наскільки зрозумілим було те, що вивчали на уроці (1-100%)?3. Отримав(ла) на уроці чи при вивченні теми інформацію, знання, вміння, які знадобляться в житті чи для майбутньої професії?4. Що із того, що відбулося на уроці може вплинути на твої цінності, погляди, відношення до оточуючого світу, людей, до себе?5. Чи були моменти уроку, які сильно схвилювали , зробили, здивувати, підтвердити твою правоту?6. Чи з’явились власні цікаві думки, ідеї, пропозиції, варіанти , теми для проектів, запитання внаслідок вивчення матеріалів на уроці?7. Чи з’явилося бажання займатися досконалим вивчення історії (теми, проблеми)8. Чи потрібна допомога вчителя в поставленому вивченні історії?

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Однохвилинне ЕСЕТехніка, яка використовується з метою представлення учнями зворотнього зв’язку про вивчене з теми. Для написання есе вчитель може поставити запитання: - Що найголовіше ти дізнався сьогодні? - Які питання залишилися для себе незрозумілими?

Номер слайду 21

Метод “Туман”Який відрізок сьогоднішнього уроку був найбільш туманним?

Номер слайду 22

Метод «Світлофор»Роздаю тести, діти індивідуально відповідають, тобто записують відповіді у себе. Потім я показую і читаю правильні відповіді, прошу учня порівняти та оцінити свої відповіді

Номер слайду 23

Метод “Світлофор”Червоний – не розумію. Жовтий – розумію, але сам роз’яснити не зможу. Зелений – зрозумів (ла) на теперішньому уроці і тепер точно знаю або вмію

Номер слайду 24

Метод “Оціни друга”Чий учнівський проект більше сподобався?

Номер слайду 25

Техніка взаємооцінювання

Номер слайду 26

Дві зірки і побажання(взаємооцінювання)Застосовується для оцінювання творчих робіт учнів, творів, есе. Учень пропонує перевірити роботу однокласника. Коли учні коментують роботи один одного, вони не виставляють оцінки, а вказують на два позитивні моменти – “дві зірки” – і на один момент, який потребує доопрацювання – “побажання”

Номер слайду 27

Міногляд. Мясорубка “Я обміркую”Рюкзак “Візьму на замітку”Кошик “Думаю, що десь використаю”

Номер слайду 28

Притча. Троє чоловіків виконували одну й ту саму роботу. Після закінчення якої їм задали одне і теж питання: "Як вам працювалося?"Перший відповів: "Я камені тягав, тобто працювати було важко. Другий відповів на питання:" Я на життя заробляю ", тобто працював в міру своїх сил без напруги. Третій відповів:" Я будував храм ", тобто йому працювалося легко. Проаналізуйте свою працю на уроці і, якщо було важко, приклейте на дошку червоне сонечко, якщо неважко - жовте, легко – зелене.

Номер слайду 29

Стратегія формувального оцінювання 1. Виявлення потреб учнів та спонуканя їх до самонавчання та співробітництва. 2. Спостереження за процесом навчання. 3. Розвиток самооцінки та рефлексії. 4. Зворотній зв’язок..мотиваціяспівпрацявідповідальністьвідстеження успіхівсамонавчаннявпевненістьзрозумілістьвідкритість

Номер слайду 30

Суть нового підходу до оцінювання в тому, щоб утвердити у свідомість оцінки не як фіксатора невдач учня, а як умовну позначку його досягнень, як стимул до творчої діяльності. Бажаю успіхів!

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Чепіль Марія Даріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Перебийнос Галина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Маснюк Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Саєнко Євгенія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
11101
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку