Формувальне оцінювання:переваги та ефективність

Про матеріал
Різні техніки формувального оцінювання допоможуть досягненню таких цілей: мотивувати учнів, формувати позитивну самооцінку; визначити рівень індивідуального чи групового поступу в навчанні; діагностувати зони росту; ідентифікувати слабкі місця; виміряти емоційну атмосферу класу тощо.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формувальне оцінювання:переваги та ефективність. Вчитель початкових класів: Прийма Інна Анатоліївна. Ліцей №10 Новокаховської міської ради

Номер слайду 2

Оцінювання здійснюється відповідно до. Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4-х класів закладів загальної середньої освіти(наказ МОН № 813 від 13.07.2021 року)

Номер слайду 3

Формувальне й підсумкове оцінювання мають різні ціліформувальне оцінювання спрямоване на підвищення якості навчання; підсумкове оцінювання має на меті оцінити якість навчання. Формувальне оцінювання здійснюється під час навчального процесу, підсумкове – в кінці цього процесу.

Номер слайду 4

Мета формувального оцінювання. Головна мета формувального оцінювання – відстеження особистісного розвитку учнів, процесу опанування ними навчального досвіду, як основи компетентності, забезпечення індивідуальної траєкторії розвитку особистості.

Номер слайду 5

Науковці виокремили такі складові дієвого формувального оцінювання:

Номер слайду 6

Алгоритм формувального оцінювання

Номер слайду 7

Переваги та ефективність формувального оцінювання. Традиційне Оцінити рівень навчальних досягнень Учитель. Знання. Результати навчання. З іншими учнями. Конкуренція. Формувальне Оптимізація освітнього процесу для розвитку особистості Самооцінювання, взаємоцінювання. Уміння, навички, компетенціїПроцес навчання. З попередніми досягненнями учня. Співпраця, співтворчість

Номер слайду 8

САМООЦІНЮВАННЯ

Номер слайду 9

ВЗАЄМООЦІНЮВАННЯЗастосовується при оцінюванні творчих робіт, роботи учнів в групах, під час захисту проєктів. Треба навчити учнів коректно оцінювати роботу однокласника, дати пораду щодо її поліпшення, обов’язково вказуючи на позитивні та негативні моменти.

Номер слайду 10

Формувальне оцінювання орієнтує вчителя наспостереження за навчальним поступом кожного учня. Видавництва пропонують посібники для спостереження для 1-4 класів.

Номер слайду 11

Портфоліо. Під час навчання дієвий інструмент формувального оцінювання — портфоліо.

Номер слайду 12

Формувальне оцінювання «оцінювання для навчання» — це система з величезною кількістю методів і прийомів, які вчитель застосовує кожного дня відповідно до мети й завдань уроку.

Номер слайду 13

 Візуальні техніки формувального оцінювання. Техніка із застосуванням карток. Сигнали рукою. Техніка із застосуванням піктограм/ смайлів. Шкалування.

Номер слайду 14

Письмові техніки формувального оцінювання. Вікторина. Соціологічне опитування (Діаграма думок) Карта розуму (Інтелект карта) З-ХД-Д (Знаю, Хочу дізнатися, Дізнався) Тести. Есе. Журнал записів Одне речення

Номер слайду 15

Усні техніки формувального оцінювання. Кубування Трихвилинна пауза Вимірювання температури Дві зірки й побажання  ППЗПП (Пригадай, Підсумуй, Запитай, Прокоментуй, Пов'яжи)Чотири кути Шпаргалки

Номер слайду 16

Креативні техніки формувального оцінюванняІлюстрація/Ескіз/Скетч/Скрайбінг. Реклама/Памфлет/Мультимедійний плакат/Інфографіка. Комікс.

Номер слайду 17

Різні техніки формувального оцінювання допоможуть досягненню таких цілей:мотивувати учнів, формувати позитивну самооцінку; визначити рівень індивідуального чи групового поступу в навчанні; діагностувати зони росту; ідентифікувати слабкі місця; виміряти емоційну атмосферу класу тощо.

Номер слайду 18

Перевірте себе, чи проводите ви в класі «оцінювання для навчання»: У класі більше цінуються ідеї, висловлені учнями, а не готові відповіді. Учні знають очікувані результати навчання та критерії успіху. Учні готові ризикувати, їх не лякають і не зупиняють помилки. Учні вміють критикувати, надавати й отримувати відгуки. Учні відповідають за своє навчання. Учитель — не єдине джерело знань. Учні вміють користуватися принципом «Запитай у трьох, перш ніж запитати в мене». Учитель є фасилітатором у класі: він розуміє, як допомогти дітям працювати в групі, досягати результатів за допомогою настанов чи зворотного зв’язку.

Номер слайду 19

Дякую за увагу!

pptx
Додав(-ла)
Прийма Інна
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
28 жовтня
Переглядів
1663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку