Формувальне оцінювання як засіб визначення індивідуальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами

Про матеріал
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з порушеннями інтелектуального розвитку розроблено відповідно до Програми спільної діяльності Міністерства освіти і науки України, Інституту модернізації змісту освіти, Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, спрямованої на виконання завдань Концепції «Нова українська школа» та реформування змісту освіти дітей з особливими освітніми потребами.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формувальне оцінювання як засіб визначення індивідуальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Вимоги щодо оцінювання навчальних досягнень учнів з ООП висвітлені у таких нормативно-правових актах: Порядок організаціїі нклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затверджений постановою КМ України від 15.09.2021 № 957 Лист МОН “ Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами” від 08.08.2013 № 1/9-539 Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, затверджений постановою КМ України від21.08.2013 № 607

Номер слайду 4

учнів 1 -4класів, які здобувають освіту відповідно до Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою КМ України від 21 лютого 2018 року №87 у вигляді вербальної характеристики особистих досягнень. Результати навчання учнів позначаються словами: «має значні успіхи», «демонструє помітний прогрес», «досягає результату з допомогою вчителя», «потребує значної уваги і допомоги».учнів 3 і 4 класів НУШ - у вигляді рівневої шкали за чотирма рівнями;Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, затвердженого постановою КМУ від 21 серпня 2013 року №607 за чотирма рівнями; результати навчання учнів позначаються словами або відповідними літерами: «початковий (П)», «середній» (С), «достатній» (Д), «високий (В)»Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів з порушеннями інтелектуального розвитку 3-11-х класів, що визначаються за трьома рівнями («початковий», «середній», «достатній»)Підходи щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів визначенні у методичних рекомендаціях щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів, затвердженні наказом МОН України від 13.07.2021 №813 Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2022-2023 навчальному році. Як оцінювати дітей з ООП, які навчаються в інклюзивному класі

Номер слайду 5

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з порушеннями інтелектуального розвитку розроблено відповідно до Програми спільної діяльності Міністерства освіти і науки України, Інституту модернізації змісту освіти, Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, спрямованої на виконання завдань Концепції «Нова українська школа» та реформування змісту освіти дітей з особливими освітніми потребами.

Номер слайду 6

Оцінювання навчальних досягнень учнів з затримкою психічного розвитку(ЗПР) Початковий рівень(П): знання учнів обмежуються елементарними уявленнями, які він може відтворити у вигляді фактів,елементарних уявлень,володіє окремими видами вмінь на рівні копіювання зразка,з допомогою вчителя виконує елементарні завдання; Середній рівень(С): учні відтворюють основний навчальний матеріал, завдання виконують зі значною допомогою вчителя; Достатній рівень(Д): учні володіють знаннями у формі понять, відтворюють їх зміст, ілюструють прикладами, завдання виконують самостійно, або з незначною допомогою вчителя; Високий рівень(В): учні достатньо володіють поняттями, в межах визначеними навчальними програмами,відтворюють їх зміст, ілюструють вже новими прикладами,успішно виконуєють творчі завдання.

Номер слайду 7

Оцінювання навчальних досягнень учнів з інтелектуальними порушеннями (ПІР)Початковий рівень(П) :з допомогою вчителя флагментарно впізнає,показує,або називає предмет вивчення; з повною підтримкою вчителя намагається виконати елементарні практичні дії,переважно пасивного характеру, потребує постійної допомоги та повної підтримки з боку вчителя. Середній рівень(С):частково впізнає об'єкт вивчення,виконує окремі дії на рівні копіювання способу виконання, виявляє епізодичний інтерес до навчання, потребує заохочення, постійної допомоги, супроводу та стимулювання. Достатній рівень(Д):має уявлення про об'єкт вивчення, відтворює,не завжди точно з використанням наочності основні змістові елементи навчального матеріалу, проте пояснити, виокремити в ньому суттєве та другорядне не може. За наслідуванням і словесною інструкцією епізодично виконує прості завдання. Має нечітко окреслене позитивне ставлення до навчально-практичної діяльності. Потребує заохочення та постійної , значної допомоги із виконання предметно-практичних дій,завдань, організації робочого місця.

Номер слайду 8

Функції оцінювання навчальних досягнень учнів з ООП Навчально-корекційна - організація оцінювання навчальних досягнень, спрямована на підготовку до вивчення нового матеріалу, систематизація та поглиблення знань, удосконалення навичок та вмінь. Стимулюючо-мотиваційна - спеціальна організація оцінювання навчальних досягнень учнів; стимулювання бажання учня поліпшити свої результати;розвиток активності;формування позитивного мотиву навчання. Контролююча - визначення рівня досягнень учня з ООП; своєчасне надання необхідної допомоги; попередження можливих труднощів. Розвивально-виховна - формування в учнів з ООП вміння самостійно й зосереджено працювати, формування умінь застосовувати прийоми контролю та самоконтролю. Діагностико-коригуюча - з’ясування причин труднощів, які виникають під час навчання;виявлення прогалин у знаннях і вміннях;внесення коректив у діяльність учня і педагога для усунення цих прогалин.

Номер слайду 9

, При оцінюванні враховуються такі характеристики знань: - повнота (від фрагментарного відтворення навчального матеріалу до відтворення у повному обсязі);- правильність (від не завжди точного до правильного відтворення навчального матеріалу); - усвідомленість (від розуміння до вміння пояснити, обґрунтувати);- застосування знань (адекватність, самостійність, різні умови, використання допомоги). Операційно-організаційний компонент дії, способи дій, діяльність: - предметні (відповідно до змісту основних навчальних предметів); рівень загальних інтелектуальні (порівнювати, класифікувати, абстрагувати, узагальнювати); -загальнонавчальні (аналізувати, планувати, організовувати, контролювати процес і результати виконання завдання, вміння користуватись підручником). Емоційно-мотиваційний компонент ‒ ставлення до навчання. Оцінюються такі характеристики: - характер і сила (байдуже, недостатньо виразне позитивне, зацікавлене, виразне позитивне); - дійовість (від пасивного до дійового); - сталість (від епізодичного до сталого). Об'єкти перевірки і оцінювання навчальної діяльності

Номер слайду 10

Досвід самостійної діяльності(виконання різних видів навчальної діяльності самостійно чи з допомогою вчителя). Самостійність оцінних суджень, здатність робити висновки.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Підготувала заступник директора з навчально-виховної роботи, учитель початкових класів Коваль Наталія Василівна

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Інкл
Додано
21 лютого 2023
Переглядів
1345
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку