ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ГІМНАЗІЇ ЗВЯГЕЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИЛАВРЕНЮК Ж.А. №
Формування читацької компетентності в епоху цифрових технологій
Інтерактивна |
У своїй роботі використовую такі технології:
Принципи організації розвитку читацької компетентності :
Розвиток критичного мислення |
Колективна співпраця та обговорення |
Стимулювання інтересу |
Важливо навчити ефективно використовувати різні типи матеріалів для глибшого розуміння та тлумачення інформації. А також виявляти та уникати дезінформації та фейкової інформації
Ось кілька вправ з медіаграмотності для уроків читання в початкових класах:
01 Визначення джерела інформації: покажіть учням різні види текстів (газети, книги, Інтернет-сторінки) та попросіть їх визначити, де можна знайти 02 найбільш достовірну інформацію.
Розрізнення фактів і думок: подайте учням короткий текст і попросіть їх виділити факти та думки, виходячи з вміння розрізняти об'єктивну 03 інформацію від особистих оцінок
Створення реклами: попросіть учнів створити власну рекламу книги, наголошуючи на важливість чесності та точності в інформації.
04 Етика в Інтернеті: обговоріть з учнями правила етики в Інтернеті та визначте, як уникнути поширення неправдивої інформації чи кібербулінгу.
Ідеї для використання електронних книг в початкових класах:
01 Віртуальна бібліотека: створіть віртуальну бібліотеку, де діти можуть переглядати та вибирати електронні книги. Це може бути зроблено за допомогою спеціальних платформ або просто зберігаючи електронні книги в 02 зручному електронному форматі.
Аудіокниги та аудіоподкасти: використовуйте електронні книги, які мають аудіофайли або додайте аудіокниги до звичайних електронних текстів. Це 03 може полегшити читання для дітей, розвивати навички слухання та розуміння.
Інтерактивні книги: обирайте електронні книги з вбудованими інтерактивними елементами, такими як анімації, гіперпосилання або завдання. Це робить читання більш захопливим та взаємодійним.
види робіт для учнів початкових класів на уроках читання:
"Моя улюблена книга": учні можуть вибрати свою улюблену книгу, прочитати її та створити проєкт, що включає розповідь про сюжет, опис героїв, вибрані цитати та ілюстрації.
"Казковий персонаж": кожен учень може обрати свого улюбленого казкового персонажа та створити "паспорт" цього героя, включаючи опис зовнішності, характеру та пригод.
"Моя власна історія": учні можуть написати власну коротку історію чи казку, обираючи тему, героїв та розвиток подій
"Рольові ігри з улюбленою книгою": діти можуть створити коротку рольову гру, використовуючи сюжет своєї улюбленої книги та представляючи різні персонажі.
"Книжковий звіт": діти можуть представити свій звіт про прочитану книгу у формі театрального вистави, пісні чи іншого творчого виконання
Рольові ігри з образами героїв:
2.Драматизація
улюблених сцен:
Створення коротких драматичних вистав із улюблених моментів книги.
Мультимедійні історії:
аудіокниг: Діти можуть записувати аудіокниги, додаючи свої власні коментарі та звукові ефекти. |
1. Спільне створення
Літературні герої в малюнках:
1. Створення
арт-проектів:
Діти можуть малювати та виготовляти арт-проекти, відображаючи своїх улюблених літературних героїв.
Читання з залученням батьків:
1. Сімейне читання:
Інструкція створення власної електронної книги:
Крок 1: Вибір теми
Оберіть тему книги: Розгляньте теми, які вам цікаві або про які ви хочете розповісти. Це може бути пригодницька історія, казка, власні враження або деякі освітні факти.
Крок 2: Планування
Створення сюжету або структури: Визначте, як буде програватися сюжет вашої історії. Розділіть її на частини та додайте основні події.
Крок 3: Збір відомостей
Збір ілюстрацій: Намалюйте або знайдіть ілюстрації, які відповідають вашій історії. Вони можуть бути створені на папері та потім сфотографовані або малюватися безпосередньо на електронному пристрої.
Крок 4: Використання інструментів
Вибір платформи: Оберіть платформу чи програму для створення електронних книг. Наприклад, ви можете використовувати Book Creator, Ourboox або інші доступні інструменти.
Створення електронної книги: Додавайте текст та ілюстрації на кожну сторінку своєї книги. Використовуйте функції програми для додавання анімацій, звуків або інтерактивних елементів, якщо це можливо.
Крок 5: Редагування та перегляд
Перегляд і редагування:Перегляньте свою електронну книгу та виправте будь-які помилки. Попросіть вчителя чи однокласників також переглянути вашу роботу.
Крок 6: Поділ і публікація
Вибір режиму доступу: Визначте, хто матиме доступ до вашої електронної книги. Це може бути доступ для всіх, обмежений доступ чи доступ лише для вчителя та однокласників.
Поділ: Поділіться своєю електронною книгою з іншими, дозволяючи їм читати та насолоджуватися вашою творчістю.
Крок 7: Завершення
Завершення та оцінка: Вислухайте відгуки та оцінки від своїх товаришів та вчителя.
Прийміть їхні зауваження та вдоскональте свою роботу