Формування цифрових компетентностей педагогічних працівників в умовах змішаного навчання засобами сервісів MICROSOFT OFFICE 365

Про матеріал
У цій роботі представлено досвід організації роботи педколективу ДПТНЗ «Марганецький професійний ліцей» в умовах нових викликів освітнього процесу в ЗППТО, висвітлено методичний супровід формування цифрової компетентності викладачів та майстрів виробничого навчання необхідних в процесі змішаного навчання.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

"МАРГАНЕЦЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ"

 

 

 

Методична розробка

 

Формування цифрових компетентностей педагогічних працівників в умовах змішаного навчання засобами сервісів MICROSOFT OFFICE 365

 

 

 

Петровська Інна Олегівна

методист, викладач

української мови і літератури

 

 

 

 

 

Марганець-2022

 

ЗМІСТ

 І. Вступ. Актуальність теми……………………………………………3

ІІ. Основна частина.

1. Організаційні методи популяризації сервісів MICROSOFT OFFICE 365. Вхідне діагностування…………………………………………………..4

2. Методичний супровід формування цифрових компетентностей викладачів та майстрів виробничого навчання в умовах змішаного навчання………………………………………………………………………..8

3. Сервіси MICROSOFT OFFICE 365, рекомендовані в педагогічному колективі………………………………………………………………………10

А) Використання платформи Microsoft Teams

Б) Програма Sway – для проектної діяльності

В) Використання онлайн-дошки Microsoft Whiteboard на уроках

Г) Робота з OneNote

Д) Організація контролю знань засобами Forms

ІІІ. Підсумки. Результати впровадження сервісів MICROSOFT OFFICE 365 в освітньому процесі ДПТНЗ «МПЛ»………………………..15

  1. Інcтрумент самооцінювання педагогічного колективу SELFIЕ….15
  2. Вихідне діагностування за підсумками навчання педагогів цифровим технологіям………………………………………………18

IV. Використані ресурси і джерела…………………………………….20

V. Додатки……………………………………………………………….21

 

 

 

 

 

 

 

Рецензія:

 

 

 

І. Вступ. Актуальність теми

Змішане навчання здобувачів освіти вимагає нових підходів до організації навчання та інших педагогічних підходів. За переходом закладу П(ПТ)О до дистанційного навчання має стояти трансформація освітнього процесу заради якнайкращого забезпечення навчальних потреб та інтересів здобувачів освіти з використанням сучасних педагогічних підходів, чому має служити доцільне застосування можливостей сучасних цифрових технологій.

У цій роботі представлено досвід організації роботи педколективу ДПТНЗ «Марганецький професійний ліцей» в умовах нових викликів освітнього процесу в ЗППТО, висвітлено методичний супровід формування цифрової компетентності викладачів та майстрів виробничого навчання необхідних в процесі змішаного навчання.

У роботі аналізуються різноманітні методи подання навчального матеріалу для здобувачів освіти з використанням дистанційних технологій навчання, а також рекомендації щодо впровадження дистанційного навчання з досвіду роботи педагогічного колективу ДПТНЗ «МПЛ». Ми представляємо готове і апробоване комплексне рішення для швидкого розгортання дистанційної платформи на базі хмарних сервісів MS Office 365 та програмних продуктах Microsoft Education, що дозволило забезпечити якісні освітні послуги в період карантинних обмежень 2020/2021 років. Описані особливості роботи з необхідним програмним забезпеченням дозволять будь-якому викладачеві або майстру в/н створити власне безпечне онлайн-середовище для навчання.

Ці матеріали були представлені на Всеукраїнському вебінарі з використання онлайн інструментів Microsoft Office365 в освітньому процесі(06.07.2021).

ІІ. Основна частина.

1. Організаційні методи популяризації сервісів MICROSOFT OFFICE 365. Вхідне діагностування

Педагогічні працівники ДПТНЗ «Марганецький професійний ліцей»  доволі оперативно відреагували на ситуацію з карантином і почали організовувати свій формат ефективного та швидкого перенесення освітнього процесу у віртуальний простір. Це був терміновий перехід до дистанційного навчання: неузгоджений, хаотичний, із застосуванням дуже різних засобів і технологій — Zoom, Viber, телефонного зв’язку. Ми розміщували завдання по групах на сайті ліцею, пробували працювати у Classroom. Але фактично ми не мали зворотнього зв’язку зі здобувачами освіти. Тому перед нами постало питання отримати нові знання про можливості працювати зі здобувачами освіти дистанційно.

Протягом 2020 року за рекомендацією методиста педагогічні працівники пройшли онлайн-курси:

«Хмарні технології в освіті»  - 18 осіб.

«Електронне портфоліо – індивідуальна траєкторія успіху педагога» – 3 особи.

«Про дистанційний та змішаний формати навчання» для педагогів та керівників закладів ПТО (EdEra) -9 осіб.

«Початок і практика роботи у Microsoft Teams» - 4 особи.

Для динамічної роботи колегами були створені індивідуальні блоги та сайти/блоги методичних комісій. Це дозволило нам швидко обмінюватися актуальною інформацією, розміщувати матеріали з досвіду роботи викладачів та майстрів виробничого навчання, а також додатковий матеріал до уроків для здобувачів освіти.

30 вересня 2020 року відбувся методичний семінар на тему "Дистанційне навчання: форми та засоби“, на якому ми разом з викладачем інформаційних технологій Гельцер О.В. провели навчання з педпрацівниками: познайомили з освітніми онлайн-платформами, інноваційними додатками для створення форм опитування здобувачів освіти, онлайн-інструментами для створення цікавих завдань тощо.

Велике значення для організації дистанційної роботи зі здобувачами освіти мають цифрові уміння і навички педагогічних працівників. Педпрацівникам було запропоновано заповнити таблицю «Вхідне діагностування», визначивши свої сильні та слабкі сторони роботи з онлайн-сервісами.

Проаналізувавши їх, ми маємо уявлення про можливості колективу, тому можемо скорегувати свою роботу так, щоб допомогти колегам у вирішенні  проблем і надати їм методичну допомогу.

Вхідне діагностування

Методич-на комісія

ПІБ педпраців-ника

посада

Онлайн сервіси, з якими працює

Форми комуні-кації зі здобув. освіти

Програми для перевірки знань

Потребує методич-ної допомоги

1

МК загальноосвітніх дисцип-лін


 

Петровсь-ка І.О.

Методист, викладач укрмови  і літератури, Захист України

Microsoft Teams, Google Drive, One Drive, Padlet

 

Чат Microsoft Teams, ел.пошта, соц.мережі

Forms  Microsoft  Teams, google-тести

 

 

2

Гельцер О.В.

Викладач інформатики інформ.техн, географії, електротехніки з основ. промислової електроніки

Microsoft Teams,

Google Drive, One Drive

Чат Microsoft Teams, ел.пошта, вайбер

Тести wizer.me,

Forms  Microsoft  Teams, google-тести

 

 

 

 

3

Переясло-ва О.С.

Викладач англійської мови та зарубіжної літератури

Microsoft Teams, Learningapps. Всеосвіта, НаУрок, Prometheus

DINTERNAL Education, WizerMe, MM Publications, Padlet

Чат Microsoft Teams, ел.пошта, вайбер, соціальні мережі (Instagram, Facebook)

 

Тести WizerMe,  Forms  Microsoft  Teams, google-тести, різнопланові завдання Learningapps.org

 

4

Кузьменко І. В.

Викладач математики

Microsoft Teams,

Google Drive, One Drive

 

Чат Microsoft Teams,  вайбер

 

Forms  Microsoft  Teams, google-тести

Онлайн-дошка

5

Шемет Р.М

Викладач біології та хімії

Microsoft Teams,

Google Drive, One Drive

 

Чат Microsoft Teams,  вайбер

 

Forms  Microsoft  Teams, google-тести

 

6

Похиленко Ю.С.

Викладач історії

Microsoft Teams

Чат Microsoft Teams,  вайбер

 

Forms Microsoft Teams, google-тести

 

 

 

7

Хижняк А. М.

Практичний психолог

Google classroom

Prometheus

Zoom,

Micr.teams

Classtime

Google Drive, One Drive

Padlet

Чат Microsoft Teams, ел.пошта вайбер, соціальні мережі

Google Forms.

One Drive Forms.

Padlet

 

 

 

 

8

Могутов В.Ю.

Викладач фізичної культури

Microsoft Teams
 

Microsoft Teams
Viber, ел.пошта

Forms
Microsoft Teams

 

9

Синянський А.Є.

Викладач фізичної культури

Microsoft Teams
Всеосвіта
YouTube

Microsoft Teams
Viber, ел.пошта

Forms
Microsoft Teams

 

10

Чуб Т.В.

Викладач укр.мови та літератури

Microsoft Teams,

Google Drive, One Drive

Microsoft Teams
Viber, ел.пошта

Forms Microsoft Teams, google форми

 

11

МК підготовки        спеціалістів для легкої промисловості та побуту

 

Куксова В.І

Майстер в/н 1 категорії, викладач спец.дисциплин групи кравець

Microsoft Teams

Телефон,Viber,чат Microsoft, електронна пошта

Forms  Microsoft Teams, google-тести,

проведення відео-уроків та правила роботи в нараді

12

Лаже Я.П

Майстер в/н

Перукар(перукар-модельєр)

 Microsoft Teams,

Google Drive, One Drive     Google Classroom                      

 

 

Microsoft Teams, ел.пошта, соцмереж Google Classroom,Viber

Telegram

Forms Microsoft Teams, google-тести

 

 

13

Євдокимо-ва В.А

Майстер в/н

Перукар(перукар-модельєр)

Microsoft Teams,

Google Drive, One Drive     Google Classroom

Microsoft Teams, ел.пошта соцмережGoogle Classroom,Viber

Telegram

Forms Microsoft Teams, google-тести

 

 

 

 

 

14

МК підготовки спеціалістів ресто-ранного бізнесу

Стефура Ж.І.

Майстер в/н

Microsoft Teams,

Google Drive, One Drive

 

Чат Microsoft Teams,  вайбер

 

Тести Microsoft Teams, google-тести

 

проведення відео-уроків та правила роботи в нараді Microsoft Teams

15

Кругліков-ська А.Г.

Майстер в/н, викладач спецдисциплін :“Кухар”,” Кондитер”,             “ Продавець продовольчих товарів”.

Microsoft Teams

Хмарні сервіси: Google Drive,     One  Drive,   Viber, Всеосвіта

Електронна пошта, вайбер, MicrosoftTeams.

Forms Teams, Google.

Консультація в проведенні    відеоуроків

16

Мироно-вич  Г.М.

.

Викладач спецдисциплін:“Кухар”, “Кондитер”

“Продавець продтоварів”

Microsoft Teams,

Google Drive, One Drive

 

Чат Microsoft Teams, ел.пошта, Viber

 

Forms Microsoft Teams, google-тести

 

в провед.    відеоуроків

17

Жига Т.І.

Майстер в/н “Кухар”

 

Вайбер

 

Допомога в освоєн.

Microsoft Teams

18

Чижикова А.М.

Майстер в/н

“Кухар”

Microsoft Teams,

Google Drive,

One Drive

 

Чат Microsoft Teams, ел.пошта, Viber

Forms  Microsoft  Teams, google-тести

 

 

19

МК підготовки спеціалістів гірничої та будівель-ної галузі

 

Пугачова І.О.

Викладач фізики, астрономії, спец.дисциплін

Microsoft Teams, Google Drive, One Drive, Padlet

 

Чат Microsoft Teams, ел.пошта, соцмереж

Forms  Microsoft  Teams, google-тести

 

20

Сергієнко В.П.

Майстер в/н

“електрослюсар”

“Електрога-зозварник”

 Викладач

спец.дисциплін

Microsoft Teams,

 

Microsoft Teams
Viber,

 google-тести

проведення відео-уроків та правила роботи в нараді Microsoft Teams

21

Пауков Є.М.

Майстер в/н

«Електро-слюсар”

“Електрога-зозварник”

 

Microsoft Teams,

 

Microsoft Teams
Viber,

 

Teams, google-тести

 

проведення відео-уроків в Microsoft Teams

22

Меднікова М.П.

Майстер в/н, викладач спецдисциплін  групи “Штукатур, лиц- плиточ, маляр”

Microsoft Teams,

Google Drive, One Drive

 

Чат Microsoft Teams,  вайбер

 

Тести Microsoft Teams, google-тести

 

проведення відео-уроків в Microsoft Teams

 

2. Методичний супровід формування цифрових компетентностей викладачів та майстрів виробничого навчання в умовах змішаного навчання

Як бачимо з таблиці «Вхідне діагностування», термінової допомоги потребували майстри виробничого навчання. Труднощі виникали в організації та проведенні відео-уроків. Тому для них були проведенні додаткові тренінги, під час яких педагогічні працівники навчалися практичному застосуванню онлайн-інструментів Майкрософт Офіс 365. А саме: використовувати онлайн-середовище для зберігання інформації, створювати завдання на платформі Майкрософт Тімс, використовувати онлайн-дошки, працювати з формами для оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, правильно організовувати та проводити онлайн-уроки тощо.

Люди, як правило, чинять опір новому та невідомому. Але ми з кожним днем переконувалися - використання дистанційної освіти сприяє тому, що:

-  відбувається злам традиційної моделі організації освітнього процесу, який вимагає мало не повного перегляду змісту навчання й методики викладання;

-  на здобувачів освіти покладається більша відповідальність за організацію власного навчання і отримання навчальних результатів;

-  виникає необхідність опанування нових навичок, пов’язаних із використанням комп’ютерних технологій.

Необхідно докласти зусиль, щоб створити спільноту учасників освітнього процесу. Створення спільноти передбачає не лише навчання, як використовувати технічний засіб, але й обговорення, як відбуватиметься навчання, як здобувачам освіти працювати з навчальними матеріалами, як виконувати та здавати завдання, що робити, якщо щось незрозуміло, до кого звертатися за допомогою.

Важливо розподілити та узгодити розуміння сфер відповідальності учасників освітнього процесу.

Викладач/майстер має створювати умови для навчання:

-  формулювати зрозумілі та досяжні цілі чи результати навчання;

-  спонукати здобувачів освіти ставити власні цілі та самостійно оцінювати їх досягнення;

-  надавати формувальний зворотний зв’язок;

-  забезпечувати оперативну онлайн-допомогу (використання чатів, форумів для постійного зв’язку);

-  враховувати індивідуальні особливості та бар’єри в навчанні здобувачів освіти.

Здобувач освіти відповідає за власне навчання та його результати:

-  вибір та опрацювання навчальних матеріалів ефективним для себе способом;

-  докладання зусиль для досягнення результатів навчання на курсі;

-  формулювання власних цілей та самооцінювання прогресу в їх досягненні;

-  звернення за допомогою, підтримкою, поясненнями чи додатковим зворотнім зв’язком за потреби.

До викликів, пов’язаних з необхідністю особистісних і професійних змін, додаються технічні — доступ до комп’ютерів та/або мобільних пристроїв і швидкісний доступ до інтернету.

3. Сервіси MICROSOFT OFFICE 365, рекомендовані в педагогічному колективі.

 Використання платформи Microsoft Teams

В процесі ознайомлення з різними онлайн-платформами особливу зацікавленість колеги проявили до освітньої платформи Microsoft Teams.

Саме тому ми, поєднуючи навчальний процес з позакласною роботою, почали використовувати платформу Microsoft Teams. Адже спланувати й організувати дистанційне навчання в закладі освіти можна лише командою (Team).

Microsoft Teams – це одна із служб Office 365. Компанія Lizard Soft, яка є офіційним представником Microsoft Office в Україні, надала нам безкоштовну ліцензію і допомогла налаштувати комунікації Microsoft Teams.

Чому ми обрали Office 365?

Office 365 має багато різних безкоштовних інструментів. Наприклад:

- інструмент Word має нові функції: можна розміщувати зображення в 3d моделі, з’явилися піктограми, можна перетворювати Word-документ у веб-сторінку. А ще є можливість під час вивчення теми «Складання резюме» (для філологів, викладачів професійної мобільності)  використовувати готові шаблони;

- з’явилася можливість більш ширше використовувати програму Excel: різні варіанти форматування, додавання даних в Excel безпосередньо з фотографій;

- програма для презентацій  PowerPoint також обновилась: є функція записувати екран, голос, субтитри, можна малювати малюнки на слайдах;

- ClassNotebook – це робочі зошити: дуже зручний інструмент для перевірки домашніх завдань, колективної роботи над проектом, можна додавати відео, презентації, нотатки;

- SharePoint – це сервіс для створення веб-сайтів: викладачі мають можливість створювати власні веб-ресурси для обміну досвідом з колегами;

- OneDrive – це хмарка, де можна зберігати свої файли: 50ГБ хмарки може містити близько 12,5 тисяч якісних фото або 325 тисяч документів різних форм.

Microsoft Teams – це єдина платформа, яка поєднує вище названі програми в одному місці. На цій платформі можна створювати групи(класи), давати завдання для здобувачів освіти і призначати термін виконання, писати меседжі, робити оголошення, спілкуватися в чатах, і найголовніше, як для мене, - призначати та проводити відео уроки, які можна записувати, а здобувачі освіти зможуть його переглядати у зручний час.

Працюючи зі здобувачами освіти в командах (групах або класах), ми намагаємося урізноманітнити види завдань.

Програма Sway, яка більш інтерактивна, ніж PowerPoint, допомагає колективно створювати навчальні проекти і презентувати їх. До речі, у цій програмі можна створювати портфоліо, блоги, бюлетні, оголошення, студентські доповіді.

У програмі Forms викладачі створюють різного рівня тести, вони автоматично оцінюються, тестами можна ділитися через QR-коди.

Відеохостинг Stream взагалі не містить реклами. Викладачі можуть створювати і  вести свій канал, додавати доступ користувачам, записувати відео уроки, мають можливість редагувати відео.

Отже, сервіс MS Teams має широкий спектр функцій для віртуальних класів з відеозв’язком, чатом, розкладом занять, журналом оцінок, створенням завдань, індивідуальних і групових дзвінків, спільною роботою з документами, що зберігаються на OneDrive, роботою в групах і багато іншого.

Зручність роботи в тому, що існують три версії Microsoft Teams:

-  Веб-версія;

-  Додаток до ПК;

-  Додаток до мобільних телефонів і планшетів.

Всі ці версії доступні, безкоштовні і легкі у роботі.

Створивши команду «Педрада», ми маємо можливість спілкуватися з колегами на відстані, обмінюватися досвідом роботи, проводити педради. Програма містить шаблони протоколів, які можна легко застосовувати за необхідності.

Найважчою була робота адміністратора: занести до бази даних всіх викладачів, майстрів виробничого навчання, здобувачів освіти і кожному створити логіни та паролі. Але результат того вартий.

Програма Sway – для проектної діяльності

Програма Sway допомагає колективно створювати навчальні проекти і презентувати їх. До речі, у цій програмі можна створювати портфоліо, блоги, бюлетні, оголошення, студентські доповіді. До слайдів можна додавати не тільки фотографії і текст, а й відео та інший медіавміст. Конструктор Sway об’єднує всі матеріали, потрібно лише внести кінцеві правлення і підібрати стиль презентації.

Програма містить безліч шаблонів, які можна редагувати або використовувати без змін.

Проєкт можна переглядати на будь-якому екрані. Також можна поділитися посиланням на презентацію  чи ввімкнути спільний доступ для редагування. Середовище Windows чудово підходить для роботи з програмою. Вона також доступна онлайн.

Перш за все зацікавлює сучасний інтерфейс. Головна сторінка «Сюжет» дозволяє створювати окремі слайди. Можна додавати:

-  Марковані списки

-  Зображення як власні,  так і з онлайн-бібліотеки, фон слайдів, заставки

-  Контент із Ютуб та інших ресурсів

-  Міні-картки з посиланнями, тестом та графічними даними.

Ми застосовуємо Sway для сумісної роботи разом з учнями та колегами.

Так з колегами ми працювали над кейс-уроком «Гарбуз», де кожен з викладачів та майстрів в/н за своєю спеціальністю  доповнював кейс своєю інформацією: з історії, літератури, економіки, географії, технології приготування їжі, фізіології та інше (Додаток 1).

Зі здобувачами освіти цікаво було працювати над проектом «Краєзнавство у мистецтві». Кожен зі здобувачів освіти отримав доступ до сторінки і доповнював проект своїм матеріалом. Що цікаво, кінцевий результат завжди неочікуваний, бо Sway може не лише зберігати  готовий проект як шаблон, а й створювати декілька версій одного проекту(Додаток 2).

Деякі викладачі вже успішно використовують Sway для створення власних блогів (Додаток 3)

Використання онлайн-дошки Microsoft Whiteboard на уроках

Використання наочних засобів робить навчання більш доступним і легким для засвоєння. Це особливо актуально для уроків, що проводяться онлайн, що, в свою чергу, вимагає суттєвої переробки і зміни традиційних наочних засобів навчання. Вони повинні стати динамічними, інтерактивними та мультимедійними. У зв'язку з цим особливий інтерес викликає комп'ютерна візуалізація навчальної інформації.

Ви можете використовувати Microsoft Whiteboard, щоб співпрацювати зі своєю командою або учнями й виконувати багато завдань, зокрема:
- проводити семінари;
- проводити продуктивні наради;
- обговорювати проблеми на відстані;
- планувати спринти для команд;
- планувати проекти;
- розв'язувати проблеми та інше.
Способи використання дошки:
- як майданчик для організації групової роботи під час проведення «мозкового штурму», узагальнення, систематизації знань, рефлексії;
- для розміщення навчальної інформації або завдань для її пошуку;
для організації спільного виконання завдання;
- як місце для розміщення ідей для проектів;
- як інструмент для організації спільної діяльності учнів як на занятті, так і в позаурочний час.

Робота з OneNote

Додаток OneNote доступний для всіх платформ і пристроїв, що дозволяє організувати ефективний процес навчання зі спільною роботою всіх сторін навчального процесу (всіх ролей) в режимі реального часу. Class Notebook - спеціальний сервіс створення записників (OneNote для викладачів) дозволяє викладачам за лічені хвилини підготувати освітнє середовище, при цьому викладач може адмініструвати записну книжку. За допомогою цього сервісу в Office 365 викладачі можуть швидко організувати весь навчальний контент, вести облік і планування, створювати особистий простір для кожного учня, бібліотеку вмісту для роздаткових матеріалів, а також область для спільної роботи на заняттях і обговорення творчих завдань - і все це на базі однієї записної книжки OneNote.

Настільний додаток OneNote розширює можливості викладача в організації навчального процесу і в ході нього за допомогою додаткових інструментів. На базі OneNote Online можна організувати заняття з використанням різноманітних мультимедійних компонентів тощо. Наприклад, OneNote ми створили бібліотеку з навчальним контентом деяких предметів, який доступний учням у будь-який час, що дозволяє повертатися до уроків для повторення та закріплення навчального матеріалу.

 OneNote - це не просто програмне забезпечення, а ціла платформа для навчання і опанувати роботу з цим додатком для ефективного використання можна дуже швидко.

Організація контролю знань засобами Forms

 Зручним універсальним інструментом як формувального, так і підсумкового оцінювання є засоби Forms , які входять в пакет програмного забезпечення Microsoft Teams. Зі свого облікового запису можна створити форму-опитувальник, а також активувати можливість перевірки правильності відповідей та їх автоматичного оцінювання. Форма може містити запитання різних типів: з текстовими відповідями, з вибором однієї чи кількох відповідей із поданого переліку, шкала, сітка прапорців чи перемикачів, питання щодо дати, часу, а також поле для завантаження файлів (Додаток 4).

 Під час використання форм в Microsoft Teams можна обмежити заповнення форми лише користувачами відповідного домену, а також дозволити лише одну відповідь для кожного з користувачів. Такі налаштування корисні при організації підсумкових тестувань.

ІІІ. Підсумки. Результати впровадження сервісів MICROSOFT OFFICE 365 в освітньому процесі ДПТНЗ «МПЛ»

1. Інструмент для самооцінювання SELFIE

Як сформувалися цифрові компетентності викладачів і майстрів виробничого навчання у закладі освіти  протягом року, ми вирішили проаналізувати за допомогою онлайнового інструменту для самооцінювання SELFIE, який було розроблено під егідою Європейського фонду освіти з огляду на професійну (професійно-технічну) освіту.

Провівши самоаналіз стану цифровізації та ефективності використання цифрових технологій у ДПТНЗ «Марганецький професійний ліцей», ми побачили, як у нас використовують цифрові технології для інноваційного та більш ефективного навчання, беручи до уваги думки педпрацівників, здобувачів освіти та керівників закладу.

В опитуванні взяли участь:

-         Керівники закладу – 75%

-         Вчителі (викладачі та майстри в/н) – 64%

-         Учні (здобувачі освіти) – 43%.

Як справжнє "селфі", інформація, зібрана в SELFIE, надає нашому закладу знімок того, де ми перебуваємо на даний момент стосовно стратегії та практики використання цифрових технологій для навчання.

Результати SELFIE можуть допомогти розпочати діалог між учасниками освітнього процесу закладу. Це може бути гарною основою для виявлення та обговорення сильних та слабких сторін, а також для розробки стратегічного плану цифровізації з метою вдосконалення використання цифрових технологій для підтримки навчання.

SELFIE можна використовувати щороку, щоб можна було відстежувати, у яких напрямках досягнуто прогресу, а де все ще можуть знадобитися певні дії.

Розглянемо конкретні питання, які ставилися перед педагогічними працівниками, учнями та керівниками МПЛ.

Наскільки впевнені наші педагогічні працівники у використанні технологій для виконання наступних завдань?

-         Комунікація

-         Підготовка уроків

-         Надання зворотнього зв’язку

-         Навчання в класі

Скільки відсотків навчального часу наші вчителі використовували цифрові технології в класі за останні 3 місяці?

Що найкраще описує підхід до використання цифрових технологій для навчання педагогічними працівниками нашого закладу?

Наведені результати відображають стан справ щодо використання нашим закладом цифрових технологій в освітньому процесі. Звіт створюється на основі інформації, яку надали учні, вчителі й керівники нашого закладу, відповідаючи на запитання та твердження в анкеті. Результати плануємо використовувати для самоаналізу, для початку обговорення в колективі закладу освіти, а також для створення стратегічного плану дій щодо покращення використання цифрових технологій із метою вдосконалення процесів викладання та навчання.

2.Вихідне діагностування за підсумками навчання педагогів цифровим технологіям

Отже, дистанційне навчання - це інтерактивна взаємодія у процесі навчання здобувача освіти консультативного супроводу викладача або майстра в/н та часу для самостійного освоєння матеріалу.

Перейти на дистанційну форму навчання для колективу МПЛ було не просто, бо дистанційна освіта має як багато переваг, так і багато недоліків.

До переваг можна віднести: більш зручне використання інтерактивних технологій, вирішення питання фактору відстані, виключення факторів затримки у переміщенні до навчальних занять, дозволяє більш легко залучати до навчального процесу фізично віддалених викладачів, дозволяє краще використовувати принцип наочності.

Недоліками дистанційної освіти є потреба у надійному технічному оснащенні, переосмислення окремих підходів та тем, покращення методичного забезпечення, перенавчання  викладачів і майстрів та оволодіння новими знаннями та навичками педагогічної майстерності, які будуть працювати у дистанційному режимі за умов недостатньої чи відсутньої візуальної, емоційної та психологічної комунікації із учасниками навчального процесу.

Якщо повернутися до вхідного діагностування, ми побачимо,що 36% колег потребували конкретної методичної допомоги у використанні онлайн-інструментів. Завдяки методичному супроводу ця цифра зменшилася до 2%(колеги-сумісники).

Вихідне діагностування, яке було проведено в першій половині грудня 2021 року, показало:

Використовують  платформу Microsoft Teams для дистанційного навчання

100% педпрацівників

Бачать себе новаторами, які випробовують нові цифрові технології першими

19% педпрацівників

Почали використовувати цифрові технології, побачивши їх переваги, в позаурочній роботі

50% педпрацівників

Вважають найкращим інструментом для контролю знань Forms

89% педпрацівників

Вважають, що в умовах змішаного навчання можна проводити онлайн-уроки виробничого навчання

13% майстрів в/н

Використовують додатково інші онлайн-платформи для навчання(для складання кросвордів, ребусів, онлайн-екскурсій тощо)

23% педпрацівників

Звичайно, є позитивні зрушення. Але на цьому методичний супровід у формуванні цифрових компетентностей педпрацівників не закінчується, адже цифровізація освітнього процесу набуває нових обертів, склад колективу частково поповнюється викладачами-сумісниками, які потребують допомоги.

Зрозуміло, що кожен заклад освіти має самостійно визначитися із засобами та онлайн-інструментами дистанційної роботи зі здобувачами освіти. Наша мета – поділитися власним досвідом, який, можливо, стане у нагоді нашим колегам.

Використанні ресурси і джерела

  1. Додатки і платформи для змішаного та дистанційного навчання/ https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjJi-L-64j1AhWS-yoKHXEwAwsQFno
  2. Microsoft Teams для освіти/ https://www.microsoft.com/uk-ua/education/products/teams
  3. Організація дистанційного навчання в школі/ https://mon.gov.ua/storage/app/media/-2020.pdf
  4. Організація роботи в Microsoft Teams/   https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwic4Y3V7oj1AhUB-yoKHYAvCMY4ChA WegQIGxAB&url=https%3A%2F%2Ftk.lntu.edu.ua%2Fteams%2F&usg=AOvVaw2CZ6BZ5zXG3uVEPMAoSMbV
  5. Проекти цифрової трансформації/ https://mon.gov.ua/ua/tag/cifrova-transformaciya-osviti-ta-nauki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Додаток 1

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

Додаток 3

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
16 листопада 2023
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку