Матеріали для семінару-тренінгу "Робота в команді-запорука психологічного комфорту педагога-керівника"

Про матеріал
Матеріали для проведення семінару -тренінгу "Робота в команді-запорука психологічного комфорту педагога-керівника" для керівників навчальних закладів
Перегляд файлу

Міні - тренінг «Робота в команді –запорука психологічного комфорту педагога-керівника» (слайд )

Доброго дня, шановні керівники навчальних закладів.

 Запрошую вас взяти участь у тренінгу «Робота в команді –запорука психологічного комфорту педагога-керівника».

Я хочу розпочати нашу роботу притчею “ Все залежить від тебе ”. "Жив мудрець, який знав усе. Одна людина захотіла довести, що мудрець знає не все. Затиснувши в долонях метелика, він запитав: "Скажи, мудрець, який метелику мене в руках: мертвий чи живий?" А сам думає: "Скаже живий - я його умертвлю, скаже мертвий - випущу". Мудрець, подумавши, відповів: "Все в твоїх руках".

 У ваших руках можливість створити в школі таку атмосферу, в якій всі будуть почувати себе "як удома", атмосферу психологічного комфорту, атмосферу любові і прийняття. Створити такий позитивний настрій на роботу на нашому тренінгу нехай допоможуть такі слова:

1.Я зустрічаю цей день з радістю.

2.В моїй душі панує мир і гармонія

3. Я магніт для всього найкращого і позитивного

4.Я випромінюю любов і радість

5. Я відчуваю в собі потужній потік внутрішньої сили

6. В будь-якій ситуації я почуваю себе комфортно й добре

7. Я вірю , що отримаю все на що направлена моя позитивна сила думки

Оскільки ми працюємо сьогодні в єдиній команді, тому давайте познайомимося. Але я пропоную спочатку краще пізнаємо самого себе.У тести можна вірити, до них можна ставитися скептично або минати десятою дорогою. Проте кожному кортить дізнатися,а який же я.

Тепер, будь ласка, назвітьсвої імена та притаманну вам рису характеру за першою літерою власного імені, яка допомагає вам в житті. Я – Ірина, ініціативна…..

Ось ми з вами і познайомилися.

 Перш ніж перейти до подальшої роботи, пропоную вам прийняти певні правила, за якими будемо працювати протягом нашої зустрічі.  Практика проведення тренінгу показує, що найбільш корисними в групі є такі правила:

Правила семінару-тренінгу:

 спілкування на основі довіри.

  •     бути толерантними;
  •     мати позитивний настрій на роботу;
  •     бути активним;
  •     бути доброзичливим стосовно себе та інших;
  •     говорити від свого імені;
  •     добровільно брати участь в обговореннях;
  •     кожна думка має право на існування.

            слухати і чути.

           ділитися власним досвідом, а не оцінювати.

- Чи згодні з такими правилами? Пропоную прийняти їх в цілому

 Вправа «Асоціації»

Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово «Комфорт».

  Комфорт - запозичено з англійської мови, де comfort «підтримка, зміцнення» («Етимологічний словник», Н. М. Шанський). Комфорт – умови життя, перебування, обстановка, що забезпечують зручність, спокій і затишок. («Тлумачний словник російськоїмови», С. І. Ожегов). Психологічний комфорт – умови життя, при яких людина почуває себе спокійно, немає необхідності захищатися.

Інформаційне повідомлення

  Проблема організації сприятливого психологічного середовища, формування здорового психологічного клімату в колективі вимагає обов'язкової уваги. Здоровий психологічний клімат колектив у насамперед характеризується наявністю уважного ставлення його членів одне до одного, симпатії, духовного підйому, щирих та позитивних взаємин, життєрадісності, участі кожного в спільній діяльності колективу та її високої ефективності.

 У колективі, де панує нездоровий психологічний мікроклімат, навпаки, виявляється напруженість людських стосунків, наявність конфліктів між членами колективу.

То ж важливими компонентами здорового психологічного клімату в колективі:

• Емоційне благополуччя, як перевага позитивних емоцій у процесі життєдіяльності.

• Позитивне самосприйняття, самовідношення та самооцінка.

 • Успішність у сфері взаємин і в професійній діяльності.

І щоб досягти цієї мети вам необхідно перетворити педагогічний колектив на команду однодумців.

Тренер.Ви всі чули гру оркестру. Оркестр – це та ж сама команда. І сотні оркестрів виконують ті самі твори, за тими самими нотами, з тією самою кількістю інструментів, але деякі мають всесвітню славу, а інші виступають у напівпорожніх залах провінційних філармоніях. Що ж  такого визначного роблять диригенти, читаючи ноти й керуючи оркестром?

Що відбувається між музикантами іменитих колективів і слухачами?Що змушує людей у залі плакати?

Як створити в організації атмосферу, яка б поєднувала членів команди, пов’язувала їх із партнерами і соціумом? Як створити команду із працівників і хто має створювати такі команди?

Під час нашого заняття ми спробуємо відповісти на ці запитання.

-          Шановні директори, саме ви і є тими диригентами, які згуртовують колектив школи у команду однодумців. А якими ж рисами повинен бути наділений успішний керівник?  Для цього я вам пропоную попрацювати в групах над анкетою «5 із 25». (Таня розкладає фішки).

«Риси ефективного управлінця»

-          1.Беззастережне виконання підлеглими розпоряджень керівника.

-          2.У скрутних ситуаціях спочатку думати про інших, а потім про себе.

-          3.Не заохочувати занадто багато ініціативи підлеглих.

-          4.Бажання пристосуватись до думки більшості колективу, а не суперечити йому.

-          5.Не завжди наполягати на своєму, щоб не викликати у людей роздратування.

-          6.Для зміцнення авторитету, ніколи не визнавати власних помилок.

-          7.Прагнення відповідно відреагувати на брутальність співробітника не викликаючи конфліктів.

-          8.Налагодження тісних контактів і приятельських стосунків із співробітниками.

-          9.Прагнення завжди бути першим у всіх починаннях.

-          10.Бажання виробити універсальні службові стосунки, придатні для більшості ситуацій.

-          11.Бажання співробітників аналізувати, обговорювати і вирішувати їхні професійні проблеми.

-          12.Висококваліфіковані співробітники можуть бути більш самостійними у вирішенні поставлених завдань.

-          13.Важливіше уникати конфлікту із керівництвом, а не із співробітниками, яких завжди можна поставити на місце.

-          14.Завжди домагатись виконання своїх рішень всупереч обставинам.

-          15.Щоб краще зрозуміти дії співробітників спробувати уявити себе на їхньому місці.

-          16.Стосунки в колективі мають бути гнучкими – співробітникам не можна демонструвати ні залізної непохитності, ні панібратства.

-          17.Намагання розвивати в колективі взаємодопомогу і співробітництво.

-          18.З вдячністю ставитись до пропозицій і порад співробітників.

-          19.Головне в управлінні – розподілити обов'язки.

-          20.Ефективність управління досягається тоді, коли підлеглі існують тільки як виконавці волі керівника.

-          21.Найкраще надати повну самостійність колективу і ні в що не втручатись.

-          22.Для якісного управління треба заохочувати най здібніших працівників і суворо питати з недбалих.

-          23.Завжди визнавати свої помилки і вибирати більш правильне рішення.

-          24.Нещадно критикувати недоліки співробітників.

-          25.Перш ніж дорікнути співробітнику, старатись його похвалити.

Кожний вибір є добрим, бо вибираємо з позитивних рис, однак вибір показує також на те, що саме для кожної  групи є найважливіше. З цим ми познайомилися. Давайте об”єднаємо результати роботи в єдине ціле і назвемо риси ефективного управлінця, директора школи , які ми виробили під час нашого заняття.

Інформаційне повідомлення «Команда».

Команда - це група людей, орієнтована на виконання конкретного завдання. Для того щоб була створена команда, керівнику треба виходити з того, щоб її члени мали спільні цілі і можливість разом працювати для досягнення їх. Тоді люди починають відчувати свою причетність до загальної справи і перетворюються із групи окремих індивідів в єдине «Ми».

Команду, як правило, характеризують такі соціально-психологічні риси:

згуртованість - члени групи тісно взаємопов'язані і діють спільно, вирішуючи конкретні завдання;

сумісність - тобто максимальна задоволеність членів групи один одним;

спрацьованість - взаємодія членів групи дає максимально можливий успіх;

направленість - наявність загальних цілей, яким підпорядковується діяльність як групи загалом, так і кожного її члена окремо.

Готовність до спільної діяльності має три компоненти - мотиваційну, змістовну та операційну.

- По-перше, у людей повинно бути бажання спільно працювати, разом створювати щось матеріальне чи духовне (мотиваційна компонента).

- По-друге, люди повинні вміти разом працювати і спілкуватися, використовуючи діалог (операційна компонента).

- І, по-третє, люди мають різні знання, інтелект, досвід тощо, і для спільної плодотворної роботи це все повинно виступати в єдності (змістовна компонента).

Але одні люди можуть бути готовими мотиваційно і не готовими операційно, інші мають операційну і змістовну готовність, але не хочуть об'єднуватись у групу для досягнення спільної мети, хочуть працювати індивідуально або в іншій групі. Тому в кожному окремому випадку треба вирішувати, чи готові люди до спільної діяльності, й відповідно до цього добирати методи роботи.

А зараз ми попрацюємо в групах і спробуємо дійти до висновку і визначити, що групу людей перетворює на команду (робота в групах).

(Слайд)дерево

- загальна мета, досягнення якої є важливим для кожного члена команди;

- потреба людей одне в одному для досягнення цієї мети, бажання працювати разом;

- відсутність прихованих цілей, не заявлених колегам і керівнику;

- здатність інтегрувати власні знання й уміння з потенціалом колег;

-  готовність до навчання й зміни власної поведінки, якщо вона суперечить правилам команди;

- бажання робити більше, ніж передбачає посадова інструкція;

- здатність і готовність брати на себе відповідальність;

- прагнення до позитивного спілкування з колегами;

-         наявність лідера і довіра до нього з боку членів команди.

 Адже Лідер – це:

     Той, кому вірить більшість

     Той, за ким ідуть

     Той, хто успішний в житті

     Той, хто вміє організувати людей

 

Наступна вправа допоможе вам краще пізнати свої лідерські якості, оцінити ваше вміння впливати на інших

                                              АНКЕТА – ТЕСТ

                                   ВМІННЯ ВПЛИВАТИ НА ІНШИХ

1. Чи можете Ви уявити себе в ролі актора або політичного діяча?

2. Чи викликають у Вас розчарування люди, які одягаються і ведуть себе невитримано?

3. Чи можете ви вести розмову з іншими особами на теми своїх переживань?

4. Негайно реагуєте, коли помічаєте незначні ознаки неповажного відношення до своєї особи?

5. Чи змінюється у Вас настрій, коли хтось добивається успіху у тій області, яку Ви  вважаєте для себе важливою?

6. Чи любите Ви виконувати щось дуже складне, щоб продемонструвати всім свої незаурядні можливості?

7. Чи можете Ви пожертвувати всім, щоб добитися у своїй справі високого результату?

8. Прагнете до того, щоб коло Ваших знайомих було незмінним?

9. Чи любите вести розмірений спосіб життя з розпорядком всіх справ, дозвілля?

10. Любите оцінювати обстановку у себе вдома, переставляти меблі?

11. Любите пробувати нові способи розв’язування старих задач?

12. Любите дратувати самовпевнених?

13. Любите доводити, що Ваш керівник або інша авторитетна особа неправа?

 

Відповіді: так, ні

Ключ до аналізу:        так 5 б.                                   Ні 0 б.

35 – 65 б.    Ви людина, яка має добрі передумови, щоб ефективно впливати на інших, змінювати моделі поведінки, учити підлеглих.

   Ви маєте дар переконання.

30 б і менше. Переконувати навколишніх вам вдається не завжди. Ви вважаєте, що ваше  життя і життя навколишніх повинно бути підпорядковане дисципліні. Ви не любите нічого робити “через силу”. Не завжди досягаєте необхідної мети.

То ж нехай допомагають вам створити команду такі якості :

 - вміння слухати

     -    співпереживання

     -        взаємодопомога

     -     взаєморозуміння

     -    відвертість

 Та мудрі думки

1.Мудрість – це вміння вислухати протилежну точку зору

2.Щоб отримати знання , потрібно вчитися; щоб отримати мудрість , потрібно спостерігати

3. Найголовніша формула успіху – знання як поводитися з людьми

4. Завжди обирайте нелегкий шлях – на ньому ви не зустрінете конкурентів

5. Кожна мрія тобі дається разом із силами для її здійснення

6.Повір в себе і дій

7. Успіх приходить не до того , хто рано встає, а до того,  хто прокидається в хорошому настрої

. Заключне слово. Вправа «Коло вдячності».

Шановні директори, сьогодні під час тренінгу ми з Вами намагалися окреслити основні риси команди і керівника-лідера. Намагалися відповісти на питання: Як створити команду із працівників і хто має створювати такі команди?

Авторитету, в основі якого лежить посада, сьогодні вже не достатньо. Підлеглі гостро відчувають, коли функції керівника є продовженням його особистості, а коли лише формальним виконанням запропонованого. Тому починати завжди треба з себе.

Безглуздо розмірковувати про командний дух там, де неясні позиція, переконання й місія самого керівника, його підлеглих.

Командний дух – це сплетіння життєвих цілей і намірів усіх членів команди.

Командний дух створює середовище, що робить роботу комфортною й ефективною. На роботі ми не просто заробляємо зарплату, а насамперед живемо. І якщо при цьому нас оточують люди зі схожими прагненнями, друзі – це чудово. Адже

1…. Ми завжди притягуєм до себе таку людину в своєму житті, якою є ми сами..

2.Друзі роблять наше життя яскравішим

3.Друзі як зорі – навіть тоді, коли їх не видно, ми завжди знаєм, що вони є.

4. Хороший друг дістається тому, хто сам уміє бути хорошим другом

5.Я знаю только лиш одно-

Бояться ничегоненадо,

Ведь тот, кто сможет поддержать ,

Всегда найдется рядом

Шановні директори!Ви також є творцями єдиного колективу керівників загальноосвітніх закладів Глобинського району. Кожен з вас може сказати добрі слова про своїх колег. Я пропоную вам це зробити виконавши вправу «5 добрих слів»

Вправа «П'ять добрих слів". Мета – надати можливість учасникам висловитися на адресу колег по групі. Час – до 5 хвилин. Кількістьучасників - без обмежень. Матеріали - приладдя для письма й малювання. Особливі вимоги до приміщення - відсутні. Процедура: учасники діляться на підгрупи по п'ять осіб, розташовуються на стільцях колами, отримують вільний доступ до приладдя для письма й малювання. Тренер пропонує кожному учаснику обвести свою долоню на аркуші паперу й позначити на малюнкусвоєім'я. Далі аркуш передається сусідові праворуч, натомість попередній учасник одержує малюнок від сусіда ліворуч. В одному з "пальців" отриманого малюнка  позначається якась приваблива риса власника "долоні" (наприклад, "ти дуже добрий", «ти  завжди заступаєшся за слабких", "мені дуже подобаються твої історії» тощо)Вправа триває поки заповнена записами "долоня" повернеться до власника.

.Які почуття у Вас виникли, коли Ви читали записи на своїй паперовій долоні? Чи всі Ваші чесноти, які написали інші, Вам відомі?"

 

А зараз запрошую Вас закінчити наш тренінг позитивно. Візьміться за руки і передайте «посмішку по колу». І це коло ми назвемо Колом вдячності один одному.

Наше коло, мов сім’я

Друзі ми: і ти, і я.

- Посміхнись, сусіду зліва,

- Посміхнись сусіду справа.

Ми одна сім’я.

 

Дякую за увагу.

6.7 простих кроків до щастя:

Менше думай – більше відчувай

Менше хмурся – більше посміхайся

Менше говори – більше слухай

Менше суди – більше приймай

Менше чекай – більше роби

Менше скаржся – більше ціни

Менше бійся -більше люби

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 листопада 2023
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку