18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

"Формування громадянської компетентності шляхом виховання громадянина-патріота засобами інноваційних методик та при вивченні історії та правознавства"

Про матеріал

Тема: Формування громадянської компетентності засобами інноваційних технологій на уроках правознавства

Мета: ознайомити з практичним використанням інноваційних технологій на уроках правознавства, створити умови для сприйняття інформації та ефективної продуктивності праці учасників-педагогів.

Завдання:

- висвітлити методичні принципи організації і проведення уроків правознавства, використовуючи інноваційні методики;

- обговорити методи і прийоми навчання, що сприяють розвитку громадянської компетентності;.

- застосування методів активізації творчої діяльності учнів на уроках, обмін досвідом роботи;

- поширити та передати досвід майстер-класу;

-презентація членами майстер-класу напрацьованого досвіду з метою його взаємообміну.

P.S. При зацікавленості майстер-класом можу надати презентаційний та роздавальний матеріал))))

Перегляд файлу

МАЙСТЕР-КЛАС

Формування громадянської компетентності шляхом  виховання громадянина-патріота засобами інноваційних методик та при вивченні

історії та правознавства

 

Тема: Формування громадянської компетентності засобами інноваційних технологій на уроках правознавства

 

Мета: ознайомити з практичним використанням інноваційних технологій на уроках правознавства, створити умови для  сприйняття інформації та  ефективної   продуктивності праці учасників-педагогів.

 

Завдання:

  • висвітлити методичні принципи організації і проведення уроків правознавства, використовуючи інноваційні методики;
  • обговорити методи і прийоми навчання, що сприяють розвитку громадянської компетентності;.
  • застосування  методів  активізації  творчої  діяльності  учнів  на уроках,  обмін  досвідом  роботи;
  • поширити та передати досвід  майстер-класу;
  • презентація членами майстер-класу напрацьованого досвіду з метою його взаємообміну.

Орієнтовна модель проведення майстер-класу

Етапи роботи майстер-класу

Зміст етапу

Діяльність учасників

1.Підготовчо-організаційний. Постановка цілей і завдань

Вітання, вступне слово майстра, нестандартний початок заняття

Входять у діалог, проявляючи активну позицію, тим самим допомагаючи майстрові в організації заняття

2. Основна частина. Зміст майстер-класу, його основна частина: план дій, що включає поетапно реалізацію мети та завдання

Методичні рекомендації педагога. Показ прийомів, які використовуються в процесі майстер-класу, презентація власних «родзинок»(прийомів) з коментарями

Виконують завдання відповідно до поставленого зав-дання. Презентація виконаних робіт

3. Моніторинг майстер-класу.

Аналіз ситуації за такими критеріями: володіння загальноінтелектуальними способами діяльності; розвиток здібності до рефлексії; розвиток комунікативної культури

Організовує обмін думками присутніх, дає оцінку тому, що відбувається та створює умови для обміну досвідом

Рефлексія – активізація самооцінки і самоаналізу щодо участі у майстер-класі

 

І. Підготовчий етап

1. Вступне слово викладача

Формування громадян-патріотів України, які здатні побудувати громадянське суспільство, де панують демократичні принципи, толерантність і повага до прав людини, набуло сьогодні особливого значення.

Бурхливий суспільний розвиток, удосконалення інформаційно-економічного простору, оновлення концепції патріотичного виховання, посилюють значення формування якостей конкурентоспроможної особистості і роблять проблему формування громадянської активності особливо актуальною та вагомою.

У Національній доктрині розвитку освіти акцентовано увагу на усвідомленні педагогами необхідності грамотного застосування у навчально-виховному процесі науково-творчого підходу, педагогічно-коректного супроводу процесу формування громадянської компетентності учнівської молоді.

Тому, одним із перспективних завдань сучасної освіти є не тільки успішна соціалізація учнівської молоді, а й розвиток їх індивідуальних творчих здібностей («створи» замість «повтори»), підтримка їх особистої самоцінності, ініціювання та розширення соціальних аспектів їх діяльної активності, і що важливіше, формування громадянської компетентності як засіб виховання учня-громадянина-патріота.

Процес формування громадянської компетентності – це:

- надати молодому поколінню знання про світові демократичні здобутки та особливості становлення демократії в Україні;

 - сформувати мотивацію та основні вміння, необхідні для відповідальної участі у громадсько-політичних процесах, критично-конструктивне ставлення молоді до життя суспільства;

- сприяти становленню активної позиції громадян щодо реалізації ідеалів і цінностей демократії в Україні;

- створити умови щодо набуття учнями досвіду громадянської дії, демократичної поведінки та комунікативної взаємодії.

Методи і прийоми інтеракції, ІКТ, інноваційні методики навчання дають нам широкий простір для обрання та використання способів організації урочної чи позаурочної діяльності з метою формування компетентності наших учнів.

Зараз ви є учасниками майстер-класу, на якому будуть запропоновані деякі форми роботи викладача на уроках правознавства з метою формування громадянської компетентності.

 

2. «Гронування». Підбір асоціативних термінів до поняття «майстер-клас»

3. Очікування (розміщення на стікерах очікування від майстер-класу).

4. «Навігатор». Ознайомлення з умовами проведення майстер-класу

Слово викладача. Шлях майстер-класу вказуватиме нам навігатор, на якому розміщена схема нашого руху, а також місце для не знайомих термінів, які, на ваш погляд, необхідно занести до навігатора і опрацювати їх. Активним учасникам майстер-класу надаватимуться стікери, як заохочення, а також до кожної вправи необхідно висловити власне ставлення.

ІІ. Основна частина

  1. «Дерево рішень». Творче завдання «Соціальні норми та їх значення у формуванні правосвідомості»

На слайді розміщені соціальні норми, якими користується у суспільстві.

Завдання: розмістити дані соціальні норми на власному відбитку руки за пріоритетністю та аргументувати власну думку.

 Слово викладача. Саме рука асоціюється з безпосередньою діяльністю людини, ми подаємо руку, що значить довіру, ми рукою висловлює протест «стоп», рука завжди була символом голосування і висловлення власної позиція «я так думаю». Обирайте розташування норм за їх дієвість, визначайте такі норми, які на вашу думку найважливіші у житті людини (визначання часу на виконання роботи).

  1. «Займи позицію». Висловлення власної точки зору стосовно пріоритетності соціальних норм.

Підсумок. Дані соціальні норми розміщуються на пальцях однієї руки, які можуть створити міцний кулак, що символізує силу і непохитність.

  1.  «Квест» (рольова гра)

Завдання: визначення прав та обов’язків суб’єктів правовідносин.

Слово викладача. Норми, які регулюються нормами права – правовідносини (визначення поняття).

У навігаторі наведені ролі, які ви будите виконувати відповідно мого тексту, а даний клубок ниток виконуватиме роль встановлення правових відноси.

  1. «Трибуна вільних думок» Визначення прав та обов’язків власних ролей – учасників квесту.

Підсумок. Після виконання таких вправ ми повинні говорити, що кожен із нас є учасником державотворчих процесів, які відбуваються у нашій державі.

  1. «Понятійна розминка»

Слово викладача. Існують різні визначення поняття «держава» та низка теорій походження держави. Здійснено акцент на органічній теорії походження основоположника Герберта Спенсера (анг.філософа). За його теорією держава – живий організм, який має найважливіші органи життя.

Завдання. У навігаторі зазначити  основні органи життя людини, а потім із них оберіть три та провести аналогії з основними органами державної влади.

  1. «2 – 4 – разом»

Завдання: по парно довести власну точку зору, стосовно визначеної власної аналогії, потім об’єднатися у групу з 4 представників і визначити основну аналогію, а на завершення представити власну позиці.

  1. «Сила аргументу» (Хто? Скільки? Як?)

Завдання: продивитися слайди у швидкому темпі і спробувати запам’ятати зміст за схемою «Хто? Скільки? Як?»

1 сл. Хто може бути народним депутатом.

2 сл. Хто може бути президентом.

3 сл. Хто може бути суддею.

  1. «Юридичні числа»

Завдання: у навігаторі зазначити, які числа були вказані у кожному слайді.

  1. «Юридичний фототринажер». Робота з ілюстраціями

Завдання: визначити які зображення були зазначені на слайдах і в чому їх особливість.

  1.  «Буква закону». Робота з нормативно-правовими джерелами.

Завдання: підтвердити нормами Конституції свою точку зору.

Підсумок.

«Наша країна з усіма її інститутами належить народу, який населяє її. Якщо народу набридне існуючий уряд, він може скористатися своїм конституційним правом і змінити його політику, або використовувати своє революційне право, щоб замінити частину міністрів або навіть повністю повалити уряд».      А. Лінкольн

ІІІ. Моніторинг майстер-класу.

Обговорення вражень та відношення до застосування інтерактивних методів, застосованих у майстер-класі. Визначення активних учасників та робота із стікерами очікувань.

Заключне слово викладача. Дотримання прав людини, виконання обов’язків – це запорука єднання громадянського суспільства на шляху до стабільного та гармонійного розвитку незалежної, демократичної, правової та соціальної держави.

 

КВЕСТ

Я виходжу на роботу та рухаюся до зупинки маршрутки та оплачую проїзд водію маршрутного таксі. У маршрутці зі мною трапляється трагедія: я у натовпі рву собі панчохи, тому заходжу до магазину і продавчиня допомагає обрати мені нові панчохи. Невстигаючі на роботу, я звертаюся до таксиста, який швидко довозить мене до навчального закладу. На східцях я зустріла директора, зауважила, що гарний сьогодні погода, для взаємного настрою і пішла до класу. Під час проведення уроку знову сталася зі мною прикрість: із теплової батареї почала бігти вода і я викликала сантехніка. Він усунув недолік і я спокійно завершила свій робочий день. По дорозі додому я стала свідком порушення правил дорожнього руху водієм авто, якого зупинив патрульний поліцейський. Йдучи додому я забрала доньку зі школи і поспілкувалася з вчителькою моєї донечки. Вирішила ще зайти до перукаря та зробити підстрижку донці, а за час перебування дитини у перукарні я придбала свіжі французькі батони у пекаря.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
2332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку