Формування ключових компетентностей конкурентоспроможної особистості на основі комплексу сучасних освітніх технологій

Про матеріал
Підготовлена презентація з теми "Формування ключових компетентностей конкурентоспроможної особистості на основі комплексу сучасних освітніх технологій" на засідання педагогічної ради. Вона містить не тільки матеріал щодо визначення понять "технологія", "освітні технології", показує Ієрархію та взаємозв’язок понять «технологія» в педагогіці, видів технологій. але і дає пояснення щодо сутності сучасних освітніх технологій та їх переваг
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Формування ключових компетентностей конкурентоспроможної особистості на основі комплексу сучасних освітніх технологій»

Номер слайду 2

«Освіта ХХІ століття – це освіта для людини. Її стрижень – розвиваюча, культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набутті знання та вміння для творчого розв’язання проблем, прагне змінити своє життя і життя своєї країни».

Номер слайду 3

Технологіяпередбачає мистецтво володіння процесом, певну послідовність операцій з використанням необхідних засобів (матеріалів, інструментарію та алгоритму дій), тобто у процесуальному розумінні технологія має дати відповідь на запитання: як досягти результату діяльності (з використанням чого і якими засобами)? відображає спрямованість наукових чи практичних досліджень (у тому числі і педагогічних) на радикальне вдосконалення

Номер слайду 4

Педагогічна технологія Створена адекватно до потреб і можливостей особистості і суспільства теоретично обґрунтована навчально-виховна система соціалізації, особистісного і професійного розвитку і саморозвитку людини в освітній установі, яка, в наслідок упорядкованих професійних дій педагога при оптимальності ресурсів і зусиль всіх учасників освітнього процесу, гарантовано забезпечує ефективну реалізацію свідомо визначеної освітньої мети та можливість оптимального відтворення процесу на рівні, який відповідає рівню педагогічної майстерності педагога

Номер слайду 5

Джерела освітніх технологій ( за С. Вітвицькою)соціальні перетворення та нове педагогічне мислення;суспільні, педагогічні та психологічні науки;сучасний передовий педагогічний досвід;історичний вітчизняний і зарубіжний досвід (надбання попередніх поколінь);народна педагогіка

Номер слайду 6

Класифікація технологій за напрямами (за С. О. Сисоєвою)1) методологічні освітні технології (на рівні педагогічних теорій, концепцій, підходів); 2) стратегічні освітні технології (на рівні організаційної форми взаємодії); 3) тактичні освітні технології (на рівні методики, методу, прийому навчання).

Номер слайду 7

Змістовий взаємозв'язок понять педагогічної технології   логічне осмислення поняття «технології»: освітні технології – педагогічні технології – технології навчання (дидактичні технології), технології виховання, технології управління навчальним процесом – педагогічна техніка.   Основне призначення освітніх технологій– прогнозування розвитку освітніх систем, їх проектування, планування та визначення факторів, які відповідають освітнім цілям 

Номер слайду 8

Освітня технологіяспосіб оптимального досягнення мети педагогічного процесу з використанням відповідних методів. Її доцільно визначати як послідовність спільних дій вчителя та учнів, що супроводжуються педагогічною діагностикою і спрямовані на забезпечення відповідності результату визначеній меті.

Номер слайду 9

Поняття «освітня технологія» є новим утворенням у педагогічній науці, але, попри свою новизну, воно має генетичне корінняосновою цього поняття є слово «технологія», що походить від грецького techne – мистецтво, майстерність, i logos – наука, закон. Тобто «технологія» (дослівно) – це наука про майстерність.

Номер слайду 10

Виховні технологіїПедагогічні технологіїІнформаційно-комунікаційні технологіїСоціально-виховнітехнологіїТехнології управління. Навчальні технологіїОсвітні технологіїІєрархія та взаємозв’язок понять «технологія» в педагогіці 

Номер слайду 11

Освітня технологія (за С. Сисоєвою)«теоретично обґрунтована система упорядкованих професійних дій педагога, що при оптимальності ресурсів і зусиль гарантовано забезпечує ефективну реалізацію поставленої освітньої мети та можливість відтворення процесу будь-яким педагогом незалежно від рівня його майстерності"

Номер слайду 12

Види педагогічних технологій Навчальні технології;Інноваційні технології

Номер слайду 13

Навчальні технологіїЄ найбільш поширеними серед освітніх технологій;це моделювання змісту, форм і методів навчання відповідно до визначеної мети;це детальний опису системи дій не тільки вчителя, а, насамперед того, хто навчається: учня

Номер слайду 14

Навчальні технології Особистісно орієнтована технологія навчання. Технологія розвивального навчання. Технологія навчання як дослідження. Нові інформаційні технології навчання. Технологія групової навчальної діяльності

Номер слайду 15

Інноваційне навчаннязорієнтована на динамічні зміни в навколишньому світі навчальна та освітня діяльність, яка ґрунтується на розвитку різноманітних форм мислення, творчих здібностей, високих соціально- адаптаційних можливостей особистості

Номер слайду 16

Специфічні особливості інноваційного навчаннявідкритість майбутньому;здатність до передбачення на основі постійної переоцінки цінностей;налаштованість на конструктивні дії в оновлюваних ситуаціях

Номер слайду 17

Педагогічна технологія критичного мислення. Технологія навчання як дослідженняІнтегральна педагогічна технологія. Технологія розвивального навчання. Технології формування творчої особистостіТехнологія особистісно орієнтованого навчання. Проектна технологія. Технологія диференційованого навчання. Технологія гуманістичного навчання. Технологія модульно- розвиваючого навчання. Технологія групового навчання. Технології індивідуалізації процесу навчанняІнноваційні педагогічні технології навчання

Номер слайду 18

Технологія критичного мисленняполягає в тому, щоб сформувати власну точку зору в здобувачів освіти, навчити впевнено вести дискусії та приймати виважені рішення, самостійно здобувати знання, вчитись відкрито спілкуватись, логічно мислити та аргументувати

Номер слайду 19

Технологія навчання як дослідженнямає за мету прищепити здобувачам освіти навички дослідницької роботи, сформувати активну, творчу особистість

Номер слайду 20

Інтегральна педагогічна технологіястворює оптимальні умови для розвитку та самореалізації учнів шляхом формування цілісних знань про об’єкт, що вивчається, і який є основою творення "образу світу"

Номер слайду 21

Технологія розвивального навчанняформує в здобувачів освіти здібності до самовдосконалення, активного, самостійного творчого мислення, самостійного навчання

Номер слайду 22

Технології формування творчої особистостіполягає в тому, щоб прищепити здобувачам освіти навички, завдяки яким вони самостійно керуватимуть своєю пізнавальною активністю, будуть самостійно мислити, приймати неординарні рішення, свідомо вибирати свою життєву позицію, генерувати оригінальні ідеї

Номер слайду 23

Технологія особистісно орієнтованого навчаннямає за мету надати здобувачам освіти можливість проявляти самостійність мислення, незалежність, здатність до власного вибору

Номер слайду 24

Проектна технологіянацілена стимулювати інтерес учнів до нових знань, до розвитку себе за допомогою вирішення особистих проблем і використання цих знань у конкретній практичній діяльності

Номер слайду 25

Технологія диференційованого навчанняформує в здобувачів освіти уміння вчитися, потребу в самоосвіті, бажання генерувати ідеї, шукати альтернативні розв’язки стандартних та проблемних ситуацій

Номер слайду 26

Технологія гуманістичного навчанняспрямована на виховання свідомих громадян, патріотів, освічених, творчих особистостей, становлення їхнього фізичного й морального здоров’я,забезпечення пріоритетного розвитку людини на засадах гуманізації, гуманітаризації та демократизації освітніх процесів

Номер слайду 27

Технологія модульно- розвиваючого навчанняформує самоосвітню компетентність здобувача освіти

Номер слайду 28

Технологія групового навчанняформує внутрішню мотивацію здобувачів освіти до активного сприйняття, засвоєння та передачі інформації, сприяє формуванню комунікативних якостей студентів, активізує розумову діяльність

Номер слайду 29

Технології індивідуалізації процесу навчаннязабезпечує максимальну продуктивність роботи здобувачів освіти в існуючій системі організації навчання

Номер слайду 30

Інтерактивні технології (за Л. Пироженко та О. Пометун )інтерактивні технології кооперативного навчання (робота в динамічних пара, «Мікрофон»); інтерактивні технології колективно-групового навчання (включення учасників навчального процесу в гру, ігрове моделювання під час заняття); технології ситуативного моделювання (розігрування ситуації за ролями (рольова гра)); технології опрацювання дискусійних питань (є ПРЕС (PRES – Position, Reason, Example, Solution)

Номер слайду 31

чотири етапи методу ПРЕСвисловіть свою думку, поясніть, у чому полягає Ваша точка зору (починаючи зі слів «Я вважаю, що...»);поясніть причину появи цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази (починайте зі слів «Тому, що...»);наведіть приклади, додаткові аргументи на підтримку Вашої позиції, назвіть факти, які демонструють Ваші докази («Наприклад...»);узагальніть свою думку, зробіть висновок («Таким чином...»).

Номер слайду 32

В. О. Сухомлинський«...перетворення наукових істин у живий досвід творчої праці – це найскладніша сфера дотикання науки до практики. Зроблене вченим відкриття, коли воно оживає в людських взаємовідносинах у живому пориві думок і емоцій, постає перед учителем як складне завдання, розв’язати яке можна багатьма способами. У виборі способу, втіленні теоретичних істин у живі людські думки й емоції саме і полягає творча праця вчителя»

Номер слайду 33

Результатами педагогічної творчостіпедагогічні відкриття – наймасштабніші новаторські педагогічні рішення, пов’язані з формуванням, обґрунтуванням нових педагогічних ідей та їх впровадженням у конкретній педагогічній системі; педагогічні винаходи – перетворення, конструювання окремих елементів педагогічних систем, засобів, методів, умов навчання та виховання; педагогічні вдосконалення – модернізація й адаптація до конкретних умов уже відомих методів і засобів

Номер слайду 34

Творчістьважлива умова інноваційного процесу і об’єктивна необхідність в інноваційній діяльності педагога; сутнісна характеристика інноваційного процесу

Номер слайду 35

Групи педагогів, що займаються Інноваційною діяльністюпедагоги-винахідники, які приходять до нового в результаті власних пошуків;педагоги-модернізатори, що вдосконалюють і по-новому використовують елементи створених систем задля позитивного результату;педагоги-майстри, які швидко сприймають і досконало використовують як традиційні, так і нові підходи та методи.

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
23 листопада 2020
Переглядів
885
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку