ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ учнів початкової школи В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

Про матеріал
Матеріал статті надасть учителям можливість усвідомити необхідність використання цифрових технологій та їх переваги на уроках у початкових класах та під час змішаного та дистанційного навчання в умовах карантину.
Перегляд файлу

ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ  ТЕХНОЛОГІЙ

ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

учнів початкової школи

В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

1. 1. Проблема організації дистанційного навчання

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про освіту» п. 4 «Дистанційна форма здобуття освіти – це індивідуалізований процес здобуття освіти, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого–педагогічних та інформаційно –комунікаційних технологій».

Тому карантин, який був запроваджений державою через пандемію коронавірусу, зобов’язав учителів проводити освітній процес дистанційно. Ми одержали багато плюсів і мінусів, але вже маємо певний досвід і втілюємо у життя важливу компетентність «Вчитись продовж  усього  життя» задля досягнення якісної освіти  і розкриття талантів наших дітей.

Застосування «цифрових» технологій в освіті – наразі одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. Вони дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість та якість сприйняття, розуміння та засвоєння знань. За допомогою медіа – та інтерактивних засобів педагогічним працівникам освіти легше використовувати підхід до викладання на основі впровадження інноваційних підходів, включаючи використання «кейсів», дослідницько–пошукової роботи, методу проєктів, розвивальних навчальних ігор тощо. Як результат – здобувачі освіти набагато краще засвоюють інформацію, перебуваючи в емоційно–комфортному середовищі, не втрачають бажання навчатись, створювати нові знання та інновації. «Цифрові» технології дозволяють зробити процес навчання мобільним, диференційованим та індивідуальним. При цьому технології не замінюють викладача, а доповнюють його. Таким заняттям властиві адаптивність, керованість, інтерактивність, поєднання індивідуальної та групової роботи, часова необмеженість навчання.

Одним із головних інструментів успіху Нової української школи є наскрізне застосування інформаційно–цифрових технологій в освітньому процесі. Сучасний вчитель має навчитися створювати та використовувати мультимедійний та інтерактивний контент, щоб зацікавити цифрове покоління учнів. Тому зараз в Україні все більшого значення набуває використання хмарних технологій у професійній діяльності педагогічного працівника, адже має ряд переваг перед традиційними формами роботи та засобами навчання. Насамперед – це доступність та безкоштовність, відсутність витрат на програмне забезпечення, технічну підтримку роботи програмного засобу, інтерактивність, групова спільна робота, можливість використання мобільних пристроїв, співпраця та взаємодія усіх учасників освітнього процесу, можливість доступу до навчальних матеріалів з будь –якого пристрою (планшет, смартфон) при наявності високошвидкісної мережі Інтернет. За допомогою сучасних web сервісів учителі можуть легко та швидко створювати різні ситуації та інтерактивні завдання для активної взаємодії з учнями. На сьогодні існує велика кількість сучасних технологій візуалізації інформації: мобільне навчання, хмарні технології, віртуальні лабораторії, гейміфікація, робототехніка, скрайбінг, створення інтелект–карт та інші.

Ми живемо в епоху швидких цифрових змін: ще кілька десятків років тому ми дивилися фільми у звичайних кінотеатрах, а уже сьогодні вдягаємо окуляри віртуальної реальності та поринаємо у вигаданий простір. Світ змінюється, тож і ми, учителі,  крокуємо  в ногу з часом.

 Нині урок без цифрових технологій це неправильно, хоча б тому, що діти ними володіють, звикли до сучасного способу подання інформації. Якщо їм пропонують лише підручник і записи крейдою, учням цікавіше онлайн. Вони «відсиджують» уроки, щоб нарешті повернутися до ґаджетів.

Усе, що може робити вчитель без сучасних інструментів  конкурувати з Google, тобто надавати інформацію. Учням потрібно навчитися працювати з інформацією, оцінювати інформаційні джерела, вміти працювати в команді, аналізувати та презентувати кінцевий продукт не лише в текстовому форматі.

Примхливих школярів зацікавити нелегко, але у цьому можуть допомогти сучасні технології. Саме вони допомагають педагогам проводити заняття більш динамічно, ефективно, емоційно та насичено. Нові технології можуть «оновити» заняття відео - та аудіоінформацією, віртуальною лабораторією та картами, онлайн - експериментами з різних навчальних предметів тощо. 

Проблема організації дистанційного навчання у початковій школі є надзвичайно  актуальною в умовах тривалого карантину. Перед педагогами постали нові проблеми:

  •  як ефективно взаємодіяти з учнями дистанційно;
  • які додатки допоможуть просто і дієво взаємодіяти з учнями;
  •  у чому особливості онлайн-уроків;
  • як якісно доносити матеріал;
  • як перевіряти завдання;
  • які завдання підходять для такої взаємодії;
  • які додатки найпростіші у використанні.

На ці та інші запитання  спробуємо пошукати відповіді. Найбільш дієвими, простими, ефективними та безкоштовними для створення мультимедійного, інтерактивного контенту для комунікації, спільної роботи, візуалізації та гейміфікації навчання, як показала практика, є такі web сервіси: ZOOM, CLASSROOM, ClassDojo тощо.

 

 

 

 

1.2. Сервіс для проведення онлайн-конференцій ZOOM

ZOOM  це сервіс для проведення онлайн-конференцій, продукт американської компанії з такою ж назвою. З’явився ще у 2011 році, але саме в останні місяці отримав вибуховий ріст користувачів. У зв’язку з пандемією коронавірусу кількість людей, які використовують Zoom, виросла з 10 млн у грудні 2019 року до 200 млн у березні 2020 року. Сервіс має безкоштовну версію. До введення карантину вона дозволяла організовувати короткі 40-хвилинні відеоконференції. На період пандемії це обмеження прибрали й дали можливість робити онлайн – спілкування тривалістю до 5 години для 2-50 людей безкоштовно.

Щоб зібрати більше людей наприклад, організувати конференцію на 100 осіб або спілкуватися більше 5 годин потрібно скористатися платною версією програми з тарифом $15 на місяць. Особливих вимог для початку роботи в Zoom немає. Все стандартно - завантажуєте додаток, встановлюєте та реєструєтесь.

Далі сервіс запропонує декілька варіантів уведення даних:

  •                   обліковий запис в Google;
  •                   сторінка в Facebook;
  •                   робоча пошта.

Після реєстрації буде можливість відредагувати дані профілю, запросити інших учасників за допомогою листа на їхню електронну скриньку, дізнатися свій ID ідентифікатор.

Організувати онлайн-конференцію може будь-який користувач. Для цього достатньо увійти в свій обліковий запис через додаток. Далі натиснути на кнопку «Запланувати» й ввести всі необхідні параметри (дату та час, налаштування для вас, як організатора, та учасників). На екрані з’явиться шаблон листа із запрошенням, який можна скопіювати.

Запросити інших учасників можна у чотири способи:

 

  1. Надіславши лише посилання на конференцію (для цього зайдіть у розділ «Конференції», оберіть необхідний захід, натисніть кнопку «Показати запрошення на конференцію» й скопіюйте посилання після фрази «Підключитись до конференції Zoom»).
  2. Відправивши ідентифікатор івенту (9-значний код, вказаний в описі заходу в розділі «Конференції»).
  3. Розіславши лист-запрошення.

Додавши необхідних учасників одразу після початку конференції (увійдіть у конференцію, натисніть на кнопку знизу «Запросити», потім оберіть зі списку «Контакти» потрібних людей).

1.3. Особливості роботи з сервісом ClassDojо

Ідея ClassDojo полягає в створенні зручної, наочної, легко керованої системи заохочення з різними ролями і рівнями доступу. Перевага цього сервісу в можливості зареєструватися:

  • в якості вчителя (який і буде створювати бейджи, ставити цілі, збирати статистику і робити групові розсилки);
  • в якості учня (якому надсилається персональний код для доступу до свого профілю, де він може змінити свій аватар і налаштувати профіль під себе);
  • як батьки (які мають доступ до профілю своєї дитини).

Саме тому важливо обговорити   особливості роботи з ClassDojo,  можливості використання сервісу для організації дистанційного навчання. 

Заохочувати в учнів їх моральні якості і при цьому не заважати освітньому процесу цілком реально. Гейміфікувати навчання та давати батькам дієвий зворотній зв’язок – це просто. На допомогу педагогу приходить інтуїтивно зрозумілий і простий застосунок – ClassDojo.

У Бердичівській  міській гуманітарній гімназії №2 учителі успішно практикували роботу з цим додатком. Він доступний державним школам і вчителям, що прагнуть змінювати підхід в освіті, дозволяючи учням не тільки здобувати цінні знання, а ще успішно закріплювати навички ХХІ століття – гнучкість, емпатію та командотворення.

Гейміфікація (ігрові рішення, ігрові елементи, прикладні ігри тощо) та її застосування в освітньому процесі є необхідною передумовою як досягнення дидактичних цілей, так і забезпечення повноцінного та всебічного розвитку здобувачів освіти, формування компетенцій та надкомпетентнісних навичок, якими має володіти повноцінна активна особистість відповідно до завдань НУШ.

 ClassDojo був розроблений в 2011 році учителем з Великобританії Семом Чодхарі і Лайамом Доном, розробником MMO-ігор. За допомогою цього сервісу учитель  може швидко і просто оцінювати класну та домашню роботу, і навіть виставити відмітку про поведінку на уроці. Зручний, яскравий, українізований інтерфейс, симпатичні аватари, цікаві для сприймання дітьми, можливість роботи, як зі стаціонарного комп’ютера, так із планшета чи смартфона. СlassDojo можливо використовувати на різних уроках, адже є можливість не просто оцінити діяльність дітей, а й побачити рейтинг кожного учасника в цікавій ігровій формі.

Щоб долучитись до роботи в  СlassDojo, слід пройти реєстрацію на сайті, попередньо авторизувавшись та обравши роль учителя, учня, батьків, чи адміністрації. Якщо вашого навчального закладу в переліку немає, то його слід зареєструвати і для нього буде виділений простір. У даному застосунку на правах учителя можна  створювати бейджі, розробляти завдання, відображати рейтинг кожного учня в процесі роботи усього класу, в якості учня можна одержати персональний код для доступу до свого профілю, де  потрібно обрати аватар та зробити власні налаштування, батькам надається доступ для перегляду успішності своїх дітей.

Налаштування класу учителем проходить у чотири етапи: створення класної кімнати з назвою, додавання учнів, налаштування  заохочувальних бейджів, відправка кодів учням. Аватари кожному учню присвоюються випадковим чином, потім кожен учень може вибрати собі аватар до вподоби. У вікно додавання учнів можна сміливо копіювати вже готовий список класу  і система його сприймає автоматично. Можна створювати необмежену кількість класів.

Отже, якщо потрібний сервіс, який надасть швидкий відгук учням про їхню роботу в класі і мотивуватиме їх до ефективної навчальної діяльність,  слід звернутись до освітньої платформи ClassDojo

1.4.  Додаткові освітні сервіси

  • Thinglink(https://www.thinglink.com), Glogster (http://edu.glogster.com) –web сервіси для створення інтерактивних плакатів, які перетворюють звичайні картинки в інтерактивні об’єкти. Інтерактивність зображення досягається за рахунок додавання в нього міток з текстовими підказками, посиланнями на відео, музику, текст або зображення.
  • Tiki-Tokiweb сервіс для створення інтерактивних часових стрічок подій із додаванням фото, аудіо та відеоматеріалів. Сервіс надає можливість безкоштовно створювати свої таймлайни і ділитися ними з колегами та учнями.
  • Mindomo, Mindmeister (https://www.mindmeister.com), Spiderscribe (https://www.spiderscribe.net/) – web сервіси для створення карт пам’яті, ментальних карт тощо. Ці сервіси дають змогу організувати інформацію так, щоб мозку було максимально легко працювати з нею. У вузлах карти можуть міститися: простий текст, картинка (jpg, png), дата (календар), карта (GoogleMap), або прикріплений файл. Можливий експорт до jpg і png. За допомогою технології майндмеппінг можна навчитися мислити абсолютно по-новому, використовуючи потенціал обох півкуль мозку.
  • Powtoon.com (https://www.powtoon.com), SparkolVideoScribe (https://www.sparkol.com/) – web сервіси для створення анімаційних роликів, інтерактивної інфографіки, презентацій та відеоскрайбінгу. Готове відео можна опублікувати на YouTube або Vimeo, а також завантажити в вигляді форматів Ppt, Pdf або вбудувати на свій сайт/блог за допомогою HTML коду. За допомогою скрайбінгу можна швидко привернути увагу слухачів, забезпечити їх додатковою інформацією та виокремити головні моменти доповіді.
  • Wordart.com (https://wordart.com/), Worditout (https://worditout.com) –web сервіси для візуалізації, створення хмари тегів (слів). За допомогою хмар слів можна візуалізувати термінологію з певної теми у більш наочний спосіб. Це сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації.
  • Kahoot, Plickers, ClassMarker (https://www.classmarker.com/) – web сервіси, що дозволяють легко створювати, обмінюватися і грати у веселі навчальні ігри або вікторини під час уроку. Такий вид роботи сприяє формуванню пізнавального інтересу учнів, результати автоматично оцінюються і відображаються в режимі реального часу.
  • PearDeck (https://www.peardeck.com), Nearpod (https://nearpod.com) – це web платформи які дозволяють вчителям створювати інтерактивні презентації до своїх занять і ділитися ними з учнями прямо під час уроку. Учитель перегортає слайди, задаючи самостійно темп заняття, залучає дітей до виконання творчих інтерактивних завдань і в реальному часі відстежує результат – і все це за допомогою ґаджета, який зазвичай тільки заважає.
  • Padlet.com (https://padlet.com) – віртуальна дошка, на яку можна прикріплювати фото, файли, посилання на сторінки Інтернету, замітки. Стіна може модеруватися кількома учасниками, доступ для читання і редагування може бути відкритий усім бажаючим.

 Застосування вище перелічених web сервісів у практичній діяльності педагогічного працівника надає можливість інтенсифікувати процес навчання, підвищити рівень професійної підготовки вчителя, а також сприяє розвитку наскрізних умінь учнів.

1.5.Переваги використання цифрових технологій на уроках у початкових класах

1.Більші можливості для виховання національної свідомості у школярів.

     Наприклад, цикл науково-розважальних передач ( https://osvitoria.media/experience/10-filmiv-za-yakymy-mozhna-vchyty-istoriyu-ukrayiny/) знайомить із видатними діячами та історичними подіями України.

Такий формат зацікавить дітей набагато швидше, ніж підручник.

2.Візуалізація знань, їх систематизація та узагальнення за допомогою онлайн-програм.

За допомогою цифрових технологій можна створити різноманітні інтелект-карти, які допоможуть дітям унаочнити знання.

Інтелект-карти – це унікальний і простий метод запам’ятовування інформації, що допомагає учням структурувати і правильно формулювати свої думки за допомогою створення «розумової карти» – свого роду плану, що складається з ключових слів, понять і термінів. Їх можна створювати на будь-якому уроці і на будь-якому етапі уроку за допомогою різних онлайн-програм.  (Як зразок, за допомогою програми Bubbl.us створені інтелект-карти «Тварини», «Пори року».

FreeMind – одна з найбільш відомих та популярних безкоштовних програм для створення інтелект-карт. Працювати з нею дуже просто, хоча й на створення шедеврів сподіватися не варто.

Переваги:

  • інтуітивно зрозуміле управління;
  • наявність усіх необхідних для побудови карти інструментів;
  • можливість зберігання готових mind maps у будь-якому зручному форматі (PNG, JPEG, XML, HTML, XHTML тощо);
  • підтримка різних стилів структур та схем;
  • можливість проставляти посилання на зовнішні джерела.

Bubbl.us зручний онлайн-ресурс, за допомогою якого можна легко та швидко розробляти яскраві інтелект-карти. Ресурс умовно безкоштовний: ви можете вільно створити 3 mind maps, а от за більшу кількість доведеться заплатити.

Переваги:

  • робота в режимі онлайн;
  • зручна навігація;
  • доступ для одразу декількох учасників;
  • можливість імпортувати готову карту до свого сайту чи блогу;
  • мова ресурсу – англійська, проте інтерфейс дуже простий та реалізований за допомогою графічних зображень.

Mind42 – безкоштовна онлайн-програма, використовуючи яку, можна без зайвих турбот створити просту, але зрозумілу інтелект-карту.

Переваги:

  • можливість групової роботи;
  • зручний інтерфейс;
  • наявність інтегрованого пошуку картинок через Google;
  • можливість робити нотатки;
  • сумісність з аналогічними програмами.

XMind – чудова програма, за допомогою якої можна створювати зручні інтелект-карти та діаграми Fishbone, а також проводити мозкові штурми. XMind має приємний інтерфейс, а розібратися з особливостями керування дуже легко. А головне – все безкоштовно.

Переваги:

  • створення різнотипних схем;
  • красивий дизайн, яскраве оформлення – фон на всю карту або на окремі блоки, великий вибір стилів, ліній, кольорів, піктограм та форм;
  • велика кількість різноманітних інструментів та функцій (встановлення будь-яких параметрів шрифту, редагування та перевірка орфографії, зовнішні посилання тощо).

Працювати над однією інтелект-картою можуть одразу декілька користувачів.

Діаграми Fishbone активізують мислення школярів та систематизують знання з відповідної проблеми. До прикладу діаграма Fishbone «Забруднення води» створена за допомогою програми XMind.

Доцільно макет діаграми розробляти для роботи в групах, учасники яких мають його заповнити.  Зміст завдань: встановити причинно–наслідкові зв’язки, сформулювати висновок. Тему (проблему) пишуть на голові скелету риби. Верхні кісточки скелету – це основні поняття з теми, причини, які призвели до проблеми. Нижні кісточки – це факти, наслідки, що підтрерджують причини проблеми, які розміщені на верхніх кісточках. Хвіст – висновок з теми.

3. Можливості нестандартного виконання домашніх завдань та ведення дискусій.

Наприклад, за допомогою використання месенджерів учитель може запропонувати учням переказати вірш або ж текст з використанням смайликів. Це не лише розвага, а більш глибока робота над завданням: аналіз сюжетної лінії, візуалізація абстрактних слів, висловлення власної думки.

4. Можливість проводити віртуальні екскурсії, прогулянки різними країнами , відвідувати музеї та національні парки.

 Діти можуть дистанційно відвідати та розширити свій світогляд завдяки онлайн екскурсіям, котрі необмежені кордонами:  «https://osvitoria.media/news/8-virtualnyh-ekskursij-zooparkamy-svitovymy-pam-yatkamy-i-navit-marsom/».

F53AE2F1-1DD8-B71B-0B92659F3B34009D

 

 

 

 

GoogleArts&Culture

Платформа  проводить для користувачів віртуальні тури галереями світових музеїв, дає змогу ознайомитися з інформацією про художні твори та створювати власні віртуальні колекції. Музеями-партнерами платформи є, зокрема, Версаль, галерея Уффіці,  Третьяковська галерея та інші. На платформі подано понад 30 віртуальних турів, 150 інтерактивних виставок, 300 тисяч фотографій і відео.

https://bazilik.media/wp-content/uploads/2020/03/17/google-arts-culture-3.jpg

 

 5. Підвищення  рівня  грамотності учнів.

Є багато програм, що допомагають перевірити граматику та пунктуацію текстів. Наприклад, LanguageTool покращує грамотність з української та ще 39 мов (японської, англійської, китайської тощо). Багатомовний ресурс для перевірки грамотності текстів, що виявляє пунктуаційні, граматичні, орфографічні та стилістичні помилки. Користуватися сервісом можна в онлайн-режимі, завантажити версію програми для комп’ютера або встановити, як розширення браузера. Крім російської, програма Language Tool підтримує більше 40 мов і діалектів і може також самостійно визначити мову, на якій написаний текст. Перевірка виконується за аналогією з іншими сервісами даного призначення, за результатами аналізу орфографічні помилки будуть підсвічені рожевим кольором, пунктуаційні - помаранчевим.

 

 

viber_image_2020-08-10_22-51-56

 

 

 

 

Дана програма перевіряє граматику, стиль та орфографію.

Ресурс, призначений для перевірки помилок правопису в текстах, підтримує три мови (російська, англійська, українська). Для підбору заміни Спеллер використовує бібліотеку CatBoost, завдяки чому забезпечується розшифровка слів, надрукованих із спотвореннями і враховується смисловий контекст в процесі виявлення помилок. Незважаючи на те, що Яндекс Спеллер призначався для веб-розробників, його можуть використовувати і звичайні користувачі.

Яндекс Спеллер

6. Деякі проєкти допомагають дітям розвивати логічне мислення.

 Існує чимало сайтів цього типу, застосування яких дозволяє успішно розвивати логічне мислення за допомогою загадок, ребусів та головоломок. На сайті «http://zagadki.org.ua» ви знайдете різноманітні завдання :

Загадки:

  • У 12-поверховому будинку є ліфт. На першому поверсі живе всього 2 людей, від поверху до поверху кількість мешканців збільшується вдвічі. На якому поверсі в цьому будинку частіше інших натискається кнопка виклику ліфта? (На першому поверсі, незалежно від розподілу мешканців по поверхах.)
  • Що більше: сума всіх цифр або їхній добуток? (Сума. Добуток буде рівним «0», тому що буде множення й на число «0».)

«Ребуси №1»: генератор ребусів

- українськомовна онлайн-платформа, за допомогою якої можна створювати власні ребуси чи розгадувати наявні на сайті.

Переваги «Ребуси №1»:

  • генератор ребусів дозволяє зашифрувати окреме слово або речення українською, російською чи англійською мовами;
  • велика бібліотека готових різнотематичних ребусів, у тому числі математичних;
  • довідкова інформація про символи, за допомогою яких створюються головоломки, та історії складання ребусів;
  • пояснення принципів побудови та секретів розгадування ребусів;
  • генерування головоломок відповідно до рівня складності (для дітей чи дорослих). [Додаток 7]

WordItOut: зручний у використанні англомовний онлайн-сервіс, за допомогою якого можна створювати різноманітні хмари слів.

Переваги WordItOut:

  • сервіс є безкоштовним та не потребує реєстрації на сайті;
  • кириличні шрифти не спотворюються при відображенні;
  • є можливість обрати на власний смак 2 кольори – для тексту і фону;
  • наявність функції вибору орієнтації сторінки та співвідношення сторін зображення;
  • можливість виключати короткі слова із хмари;
  • наявність кнопки випадкових налаштувань, завдяки якій можна генерувати різні варіанти відображення тексту;
  • вільний доступ до скачування власноруч створеної хмари чи її поширення за допомогою посилання.

7. Підвищення статусу вчителя в очах дітейта покращення комунікації між ними.

Учні з більшим  задоволенням відвідують ті  уроки, де викладач застосовує «трендові» цифрові технології. Адже використання сучасних  цифрових технологій у світі стало не просто трендом, а  й необхідністю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Стаднік Антоніна
    Дякую. Дуже конкретно, корисно і доступно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Журавель Людмила Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Цвєткова Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Andreev Vladimir
    Дякую, гарна робота
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Пекар Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Nalivajko Tatjana
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
doc
Додано
23 листопада 2020
Переглядів
53814
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку