Формування ключових компетентностей на уроках хімії

Про матеріал
Презентація з теми " Формування ключових компетентностей на уроках хімії".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування ключових компетентностей на уроках хімії. Презентацію підготовила Долженко Алла Миколаївна, вчитель хімії вищої кваліфікаційної категорії Бахмутівської ЗОШ I-III ступенів

Номер слайду 2

Навчайте так, щоб учень розумів, що навчання є для нього життєвою необхідністюІ . Підласий

Номер слайду 3

Удосконалення загальної середньої освіти спрямоване на переорієнтацію процесу навчання на розвиток особистості учня, навчання його самостійно оволодівати новими знаннями. Сучасна молода людина об'єктивно змушена бути більш мобільною, інформованою, критично і творчо мислячою, значить і більш мотивованою до самонавчання і саморозвитку.

Номер слайду 4

Результати навчальної діяльності учнів на всіх етапах шкільної освіти не можуть обмежуватися знаннями, уміннями, навичками, метою навчання мають бути сформовані компетентності, як загальна здатність, що базується на знаннях, досвіді та цінностях особистості. Компетентності не суперечать знанням, умінням, навичкам, вони передбачають здатність осмислено їх використовувати. Удосконалення компетентнісного підходу полягає в тому, щоб навчити учнів застосовувати набуті знання й уміння в конкретних навчальних та життєвих ситуаціях.

Номер слайду 5

«…навчальна діяльність у кінцевому результаті повинна не просто дати суму знань, умінь, навичок, а сформувати рівень компетенції» Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів Компетентність як педагогічне явище характеризується складною структурою: знання, діяльність, особистісні якості. Усі структурні компоненти компетентності взаємопов'язані між собою. Компетентність:«… базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях…»;«… не зводиться тільки до знань і навичок, а належить до сфери складних умінь і якостей особистості» «…вміння- це компетенція в дії» Державний стандарт освіти. 

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Ключові компетентності Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Спілкування іноземними мовами. Математична компетентність. Уміння вчитися впродовж життяІніціативність і підприємливість. Соціальна та громадянська компетентностіОбізнаність та самовираження у сфері культури. Екологічна грамотність і здорове життя. Основні компетентності у природничих науках і технологіяхІнформаційно-цифрова компетентність{3 B4 B98 B0-60 AC-42 C2-AFA5-B58 CD77 FA1 E5}

Номер слайду 8

Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами- використовувати в мовленні хімічні терміни, поняття, символи, сучасну українську наукову термінологію і номенклатуру;- формулювати відповідь на поставлене запитання;- аргументовано описувати хід і умови проведення хімічного експерименту;- обговорювати результати дослідження і робити висновки;- брати участь в обговоренні питань хімічного змісту, чітко, зрозуміло висловлювати свою думку;- складати усне і письмове повідомлення на хімічну тему, виголошувати його.- шанувати наукову українську мову;- критично ставитись до повідомлень хімічного змісту в медійному просторі;- популяризувати хімічні знання.- підручники і посібники, науково-популярна і художня література, електронні освітні ресурси; - навчальні проекти та презентування їхніх результатів.

Номер слайду 9

Вчителі з будь- якого предмета, не тільки мови і літератури, мають слідкувати за способом та формою висловлення думки учнів. (І. Підласий)Досвід показує, що найефективнішою є практика коротких учнівських повідомлень. Наведу зміст одного такого повідомлення «Поширення хімічних елементів у природі.»Всі хімічні елементи утворилися внаслідок складних процесів ядерного синтезу в зірках і в космічному просторі. Найпоширенішими елементами Всесвіту є Гідроген і Гелій. 75% усіх атомів, що є у Всесвіті- це атоми Гідрогену., а 24%- атоми Гелію. На решту хімічних елементів припадає лише 1%. Поширення хімічних елементів у земній корі (% за масою)Оксиген- 47% Натрій-2,6% Силіцій-27,6% Калій- 2,4% Магній- 2,3%Алюміній-8,8% Решта- 1,2%Ферум-4,7%Кальцій- 3,4%2)До складу всіх живих організмів входять Оксиген, Карбон, Гідроген, Нітроген, Фосфор. Наприклад, організм людини масою 70 кг містить- 12,6 кг Карбону 45,5 кг Оксигену 0,7 кг Гідрогену 2,1 кг Нітрогену 1,4 кг Кальцію 0,7 кг Фосфору

Номер слайду 10

Спілкування іноземними мовами

Номер слайду 11

Математична компетентність. Уміння:- застосовувати математичні методи для розв‘язування хімічних завдань; - використовувати логічне мислення, зокрема, для розв’язування розрахункових і експериментальних задач, просторову уяву для складання структурних формул і моделей речовин;- будувати і тлумачити графіки, схеми, діаграми, складати моделі хімічних сполук і процесів. Ставлення:- усвідомлювати необхідність математичних знань для розв’язування наукових і технологічних хімічних проблем. Навчальні ресурси:- навчальні завдання на виконання обчислень за хімічними формулами і рівняннями реакцій; - представлення інформації в числовій чи графічній формах за результатами хімічного експерименту та виконання навчальних проектів.

Номер слайду 12

Таке відношення називають відносною густиною газів і позначають D.

Номер слайду 13

Приклади виразів для обчислення відносних густин різних газів.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Варіативні домашні завдання. Цікаво знати.20 т макулатури зберігають від вирубування 1 га лісуІз 31 т макулатури можна виготовити 750 кг паперу або 25 тис шкільних зошитів. Сталь виплавлена з металобрухту, у 15-20 разів дешевша тієї , що виплавляють з руди. Таким чином, здобуття кожним громадянином необхідних знань і досвіду поведінки у конкретній життєвій ситуації ставить проблему підготовки учня до життя у ранг пріоритетних завдань.

Номер слайду 16

Інформаційно-цифрова компетентність. Раціональне використання матеріалу підручника; Стимулювання звернення учнів до додаткових джерел інформації;Залучення дітей до використання нових інформаційних технологій; Використання програм з хімії; Використання можливостей інтернету.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Уміння вчитися впродовж життя

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Ініціативність і підприємливість

Номер слайду 21

Микола Дмитрович Зелінський — видатний вчений, хімік-органік українського походження, академік АН СРСР. Дід російського хіміка, іноземного члена НАН України, академіка РАН М. А. Плате. Народження: 6 лютого 1861 р., Тирасполь, Молдова. Смерть: 31 липня 1953 р., Москва, Росія. Освіта: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова. Нагорода: Державна премія СРСРЧим славиться: Реакція Гелля — Фольгардта — Зелінського. Бу́тлеров Олекса́ндр Миха́йлович  — російський хімік, основоположник теорії хімічної будови, яка лежить в основі сучасної органічної хімії, засновник школи хіміків-органіків. Учень Миколи Зініна. У 1849 році закінчив Казанський університет і там же викладав у 1850—1868 роках. З 1869 року — професор Петербурзького університету, з 1874 — ординарний академік Петербурзької академії наук. Наукова діяльність Бутлерова була спрямована на створення і утвердження теорії будови органічних сполук. За цією теорією властивості хімічні сполуки залежать від кількості і якості атомів, з яких складається молекула, від послідовності і характеру їхнього зв'язку та взаємного впливу. Бутлеров вважав, що кожній молекулі речовини відповідає певна будова, яку можна виразити за допомогою формули, де більш-менш точно відображені реальні зв'язки та розташування атомів у молекулі. Теорія Бутлерова пояснила явище ізомерії, дала можливість визначити будову органічних речовин і передбачити нові класи органічних сполук. Бутлеров добув полімер формальдегіду (1859), синтезував уротропін (1860), вперше добув штучну цукристу речовину (1861). Він синтезував третинні спирти, передбачені його ж теорією, добув ізобутилен і відкрив реакцію його полімеризації. В 1864—1866 роках опублікував підручник «Вступ до повного вивчення органічної хімії», в якому теорія хімічної будови була вперше поширена на всі класи органічних сполук. У 1963 році на честь Бутлерова у Києві названо вулицю. РАН вручає однойменну премію за видатні праці в області органічної хімії.

Номер слайду 22

Соціальна та громадянська компетентностіУ проекті ДТЕК "Енергоефективні школи: нова генерація"на 2018/2019 навчальний рік беруть участь учні 8 класу Бахмутівської ЗОШ

Номер слайду 23

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Номер слайду 24

Мило ручної роботи. Портрет Д.І. Менделєєва

Номер слайду 25

Екологічна грамотність і здорове життя Уміння:- усвідомлювати причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілісність; - використовувати хімічні знання для пояснення користі і шкоди здобутків хімії і хімічної технології для людини і довкілля;- облаштовувати власне життєве середовище без шкоди для себе, інших людей і довкілля;- дотримуватися здорового способу життя;- безпечно поводитись із хімічними сполуками і матеріалами в побуті;- брати участь у реалізації проектів, спрямованих на поліпшення стану довкілля завдяки досягненням хімічної науки;- дотримуватися правил екологічно виваженої поведінки в довкіллі. Ставлення:- підтримувати й утілювати на практиці концепцію сталого розвитку суспільства;- розуміти важливість гармонійної взаємодії людини і природи;- відповідально й ощадно ставитися до використання природних ресурсів як джерела здоров’я і добробуту та безпеки людини і спільноти;- оцінювати екологічні ризики і бути готовим до розв‘язування проблем довкілля, використовуючи знання з хімії. Навчальні ресурси:- навчальні проекти;- якісні й кількісні задачі екологічного змісту.

Номер слайду 26

Химия и Экология. Работа ученицы 11 класса: Кудиновой И. С Учитель химии: Долженко А. Н

Номер слайду 27

Міні-практикум1. CO2 + H2 O →2. CO2 + Ca. O →3. CO2 + Na. OH →4. Mg. O + SO3 → Виконання практичних та лабораторних завдань дотримаючись правил безпеки під час роботи з хімічними речовинами.

Номер слайду 28

Динамічні зміни життя, постійне оновлення інформації зумовлюють потребу в таких членах суспільства, які здатні оперативно адаптуватися до нових вимог, навчатися протягом усього життя, розвиватися та творити. Дидактичні можливості конкретних тем шкільного курсу хімії дозволяють проводити цілеспрямовану ефективну роботу з формування всіх основних груп компетентностей учнів. Компетентнісний підхід в освіті- це відповідь на вимоги часу. Таким чином, здобуття кожним громадянином необхідних знань і досвіду поведінки у конкретній життєвій ситуації ставить проблему підготовки учня до життя у ранг пріоритетних завдань. Педагог дослідник І. Підласий зазначав «Допомагайте учням оволодіти найбільш продуктивними методами навчально-пізнавальної діяльності, навчайте їх вчитися»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Котюк Тетяна Валеріївна
    Дякую Вам, що ви поширюєте свій досвід. Матеріал презентації актуальний, якісно поданий.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Велика Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Storozhuk Nataliia Vadymivna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Пастушук Антоніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Шевякова Юлія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Кушнір Світлана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
pptx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
12802
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку