Формування ключових компетентностей учнів засобами ІКТ на уроках англійської мови

Про матеріал
Формування ключових компетентностей учнів засобами ІКТ на уроках англійської мови
Перегляд файлу

 

 

 

Формування ключових компетентностей учнів засобами ІКТ на уроках англійської мови

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Основною метою навчання іноземним мовам в сучасній школі є формування і розвиток комунікативної компетенції учнів. Комунікативний підхід передбачає навчання спілкуванню і формування здатності до міжкультурної взаємодії.

 Специфіка предмета іноземна мова полягає в тому, що провідним компонентом змісту навчання іноземних мов є не основи наук, а способи діяльності - навчання різним видам мовної діяльності: говорінню, сприйняття і розуміння мови на слух, читання та письма.

Використання ІКТ у навчальному процесі, комп'ютерної підтримки у викладанні англійської мови дозволяє внести кардинально нове у звичайні форми роботи вчителя, сприяє цікавому і повнішому, всебічному розкриттю, зрозумілішому поданню навіть дуже складного навчального матеріалу, і тим самим сприяє значному скороченню навчального часу для успішного засвоєння теми.

На уроках англійської мови я використовую ІКТ для пошуку та отримання додаткової інформації; розширення та поглиблення знань з використанням системи Інтернет, більш повного задоволення особистісно-орієнтованих запитів учнів; формування та закріплення навичок, прийомів, способів, умінь їх застосування; комплексного застосування ІКТ з іншими видами дидактичних засобів.

Навчання фонетики і читанню

На початковому етапі вивчення іноземної мови дуже важливо правильно і грамотно навчити віимовляти звуки. Саме  фонетична сторона володіння мовами впливає на правильне сприйняття мовних одиниць та формування загальної культури мови. При навчанні фонетики в основному використовую відеоматеріали з вимовою звуків для повторення, пісні, фізкукльтхвилинки,   аудіо додаток до підручника озвучені носіями мови.

 Також дуже важливо враховувати вікові особливості та рівень володіння мовою. Читання - це невід’ємна частина при вивченні мови. На уроках в 2 класі використовую мультимедійні презентації для розвитку навичок читання. Найбільш доступним засобом для створення власних комп'ютерних навчальних презентацій є програма Power Point. Презентація може стати своєрідним планом уроку, його логічною структурою, тобто може бути використана на будь-якому етапі уроку або на будь-якому типі уроку, будь то: вивчення нового матеріалу або закріплення, контроль знань або домашнє завдання та ін.

На уроках в 3 класі для удосконалення навичок читання використовую відеоролики з субтитрами.

У середніх та старших класах, коли навички читання уже сформовані, за допомогою презентацій, автентичних джерел, Інтернету вчимося працювати з текстами. Таким чином учні вчаться :

  •                               читати з метою вибіркового отримання інформації;
  •                               визначати тему та основні ідеї тексту;
  •                               формулювати своє ставлення до прочитаного;
  •                               користуватися Google-перекладачем, або іншими онлайн перекладачами.

Навчання аудіюванню

 Аудіювання — це розуміння сприйнятого на слух усного мовлення. У реальних умовах комунікації на аудіювання припадає від 40 до 50% часу. Основні завдання навчання аудіюванню:

  •          формування фонетичних навичок аудіювання;
  •          контроль правильності розуміння прослуханого тексту;
  •          вміння розуміти автентичну мову.

 У своїй роботі я також використовую можливості ІКТ для вирішення комплексних завдань, тому для тренування умінь і навичок аудіювання використовуються мультимедійні уроки і завдання. Джерелами таких завдань є аудіо додатки до підручників та Інтернет. Інтернет - багате джерело аудіо та відео записів. Під час аудіювання використовую різні вправи:

  •            прослухайте слово, словосполучення, фразу і повторіть їх;
  •            послухайте текст і перерозподіліть ілюстрації, подані у неправильній послідовності;
  •            прослухайте загадку і відгадайте її.
  •            послухайте текст і розкажіть, яку картину ви уявляєте;
  •            послухайте текст, серед написаних на дошці речень знайдіть ті, які відповідають його змісту, у зошитах запишіть їх номери;
  •            прослухайте текст і доповніть речення;
  •            прослухайте текст і виконайте тестове завдання;
  •            прослухайте текст і визначте правдиве чи неправдиве речення та ін.

Навчання говорінню

Говоріння – це активний, продуктивний вид мовленнєвої діяльності, який забезпечує усне спілкування іноземною мовою в двох формах (діалогічній та монологічній) і ґрунтується на механізмах формування і формулювання думки.

Задачі навчання говорінню:

  •         формування фонетичних навичок говоріння;
  •         організація спілкування в парах і невеликих групах з використанням рольових ігор;
  •         уміння повідомити, пояснити, схвалити, переконати, привітати, дати опис і т.д.

 На уроках широко використовую наочні матеріали для розвитку навичок говоріння. Для цього в нагоді стає комп’ютер, телевізор інтернет Це і опис предметів, зовнішності, рис характерів героїв, кімнати, будинку, їжі, професій та багато іншого. Діти в парах відпрацьовують діалогічне мовлення.

Навчання письма

У навчанні письма виділяються три етапи:

- оволодіння каліграфією;   

- оволодіння орфографією із залученням матеріалу, опрацьованого усно;  

- оволодіння писемним мовленням як засобом спілкування.

Для кожного з етапів характерні різні типи і види вправ. Так, на етапі формування орфографічних навичок використовую вправи

- звуко-буквений аналіз слова; групування слів з однаковими звуками;  

- групування слів на основні протиставлень;  

- списування за зразком;  

- списування з різними завданнями (підкреслити букву, буквосполучення, слова з однією і тією ж орфограмою);  

- групування слів із використанням схем;  

- написання слів за заданими першими літерами.   

Основною метою другого стану, поряд з орфографічними навичками, є формування лексико-граматичної правильності письма. На цьому етапі найбільш поширеними визначаються такі види вправ: 

- вправи на запитання – відповіді з частковою зміною мовного матеріалу;  

- на трансформацію мовного зразка;   - на підстановку;   - на розширення та скорочення;  

- диктанти.   

Мета третього етапу в навчанні письма і писемного мовлення – формування дій, що забезпечують виклад мовного матеріалу в письмовій формі навчання. Характерними видами вправ на цьому етапі можуть бути:   відповіді на запитання, складання запитань до тексту;   складання плану до прочитаного тексту; переказ за планом; складання листа другові за зразком;  резюме до тексту; розповідь з придуманим початком (кінцем);   переказ тексту;   написання розгорнутого плану, тез для усного висловлювання. 

На першому і другому етапах використовую роздатковий матеріал, взятий з Інтернету або виконаний в програмі Word, мультимедійні презентації, картинки. На третьому етапі даю теми учням, які необхідно опрацювати за допомогою комп’ютера, телефону та Інтернету і скласти повідомлення(Рецепт, улюблений герой, відомий ведучий, відома професія, молодіжні субкультури і т. д.)

При навчанні граматики та лексики використовую відео, що допомагає учням швидше і легше запам’ятати матеріал.

 В дистанційному навчанні використовую платформу Zoom, Viber, онлайн-тести на сайті «На урок», програму для відпрацювання слів Quizlete, You – tube для запису пояснень до уроку.

Таким чином використання ІКТ під час вивчення англійської мови дозволяє:

  • Відійти від традиційних форм навчання.
  • Підвищити індивідуалізацію навчальної діяльності учнів.
  • Оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил.
  • Подолати монотонність заняття при формуванні мовленевої та комунікативної компетенції учнів.
  • Сприяє розвитку читання, аудіювання, письма, мовлення.
  • Сприяє оволодінню усним спонтанним мовленням, розвитку критичного мислення

 

doc
Додав(-ла)
Захарова Анна
Додано
26 березня 2022
Переглядів
543
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку