ФОРМУВАННЯ
КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ молодших
(з ДосвЈДу роботи)
Сташенко Алла учитель початкових учитель-методист НВК
YTocmi17HtliJ пошу&—
опис власного DOCBiDy)
Вступ
Перед сучасною школою постае завдання виховати здатну до жипево•:• Така 3YMie правильно обрати шлях у зважаючи на власнЈ можливостј, буде ставити перед собою завдання самовдосконалення й саморозвитку, що стане запорукою успјху в рЈзних сферах
Сучасний CBiT пред'являе вимоги до людини, конкурентно спроможною може бути лише по-справжньому компетентна
Основною метою початковот загальноТ е розвиток та виховання через формування в учнјв бажання i вчитися, формування повноцјнних мовленневих, читацьких, обчислювальних YMiHb i навичок здорового способу життя. За роки навчання в мають набути власний досвЈд культури спјлкування i у рЈзних видах навчальноТ самовираження у творчих видах завдань. Набупя загальнонавчальних та цЈльових компетентностей е фундаментом подальшого навчання школяра в школ(
Сучасне вимагае виховання громадян, здатних ефективно у виконаннј соцјальних виробничих i завдань. Виконання цих завдань потребуе розвитку якостей i творчих людини, YMiHb здобувати HOBi знання та розв'язувати проблеми, орјентуватися в життЈ суспјльства. Саме прЈоритети лежать в ocH0Bi реформування сучасноТ загальноосвјтньот школи, головне завдання якот — компетентну здатну знаходити у конкретних навчальних, життевих, а в майбутньому i професјйних ситуацјях, Тому актуальним завданням сучасноТ школи е компетентного в навчанн(
005.рота та любов до — це не miXbk.!l стан,
.яшгй внутрйинъо переэюшаетъся, але й ведучий мотив, стимул
В. C'yx03vt-n1.l7tcbQza,7
CkiJ'l'bkH б P0kiB не пращовапа вчителем, в p060Ti не зникат-оть, лише i'x характер. Бо педагога мае багато граней та неможливо передбачити. Вважто, що вчитель — це дар Божий) талант та ocBiTa.
Вчити, внховувати, розвивати дтптну важко, але разом з тим i На очах i3 HeBMi,nYT, невпевненого у c06i малюка виростае оцјнюе себе, людей. Початкова школа
-— .це школа i caMoatcryaJIi3ar-tii Завдання вчителя не дати суму зн.ань, а й навчити спблкуватися, розв'язувати проблеми, .знаходити i3 нестандартно? ситуацй•.
Основним у своћ'й p060Ti вважато доброзичливе
30pieHT0BaHe на портрети за Тъми, намагаюсь {х љушев.ний стан, причини бутв терплячою, ,до поважати $хню слабку та сильну натуру, при цьому прогнозувати своТх јй. Вважаю це мистецтвом.
Важливо перетвормти учня ту вђњно мислячого активного учасника навчально-виховного процесу.
Для pea31i3aI(ii oc06ucTicH0-opieHT0BaH0T використовую pi3H0MaHiTHi методи i прийоми, що допомагають створенню сприятливих умов для розвитку та проблем.
Намагаюсь, тцоб вчились не заради а тому що
Hami — це в демократичному cycniJTbcTBi i де, як не у шкој!йэ вони вчитися азам демократй'» взаемоповаги,
самоповаги, i приймати i брати
на себе.
На уроках намагаюсь, щоб були суб'ектами навчання:
проблему, могли б довести
причини помилок, самоконтроль. СвоТ <<учитель -
учень» будую таким чином, щоб ми були партнерами. Щоб вчились та критично мислити, бути творчими, в судженнях.
В своТх дотримуюсь правил:
» чути дитину, а не слухати,
Контакт очима,
Якщо дитину вона навчаеться у c06i,
Розвиток сфери;
Сама c06i кажу: <<Роби так, щоб дитина йти до школи, любила
твоТ уроки та чекала з щоб мала задоволення самого навчання>>. Для цього в поедную науку, мистецтво, намагаюсь зробити труд школяра джерелом розумного задоволення та душевно;
CYTHicTb не в тому, щоб вносити в навчання а проте i це дуже важливо. шукати мотив в самому навчання. iHTepec дитини до навчання допомагають: яскрава дидактична гра, методи навчання.
На уроках у мне не мае сумних очей.
Виходячи з цього мною обрана проблема: <<Формування компетентностей
Для ставлю
розвиток штелектуальних
навчання,
Виховання iHTepecy до знань,
Розвиток YMiHb отримувати
Розвиток
Вимога враховувати в навчання давня цього очевидна, тому що за показниками значною один одного. Ця вимога який на BCix етапах уроку. При опитування з домашнього завдання використовую прийоми, дозволяють перетворювати цю в роботу таким чином, щоб своТми знаннями з однокласниками, учителями. В цьому допомагають проекти, при вивчеш нового Так продумую попередню пщготовку до вивчення новот теми. Така дозволяе учням знайомитися з готують
Dimu noeuHHi экџтпи в ceimi краси, izop, КЏ30Кј музикџ, малюшо, meovocmi.
св. Сухомлинськџп
— це позитивноТ мотивацй навчання молодших створюють проекти, придумують та зображають тварин,
_рослин, яких, наприклад, немае в фантазують, створюють.
Впевнена, що в повною виявляеться моделювати
Творчими е:
Широке застосування набули за правилами: тощо. Враховую Тх як на уроках, так i в
Шляхи та засоби формування здоров 'язберегаючот
k0MnemeH111Hocmi молодих
• Уроки «основи здоров'я», культури, «Я i УкраТна» години, прогулянки в ГПД
• перерви
EkckypciT
• години
Конкурси на уроках
Пальчикова
Зарядка для
Серед багатьох завдань, що стоять перед початковою школою, на
перше ставлю явища навколишнього CBiTy:
думати, висловлювати думки, читати, писати.
BciMa цими дитина i мае
Впевнена, що навчити дитину вчитися — значить дати Тй за допомогою яких вона буде i3 сходинки на сходинку шляху
В навчально —виховному спираюся на Taki принцт-ш: - принщш Hayk0BocTi,
-
- розвоаючого навчання,
- зв»вок теорй з практикою,
-
-
-
- -
Щляхи формування мотивацп на уроцј
Педагог:чна теорјя — абстракцјя. ћ• практичне
застосування — завжДи високе мистецтво.
1.ПЈДласий
Моя участь у методичнјй робопй власного ДосвЈДу
Впевнена, що головна умова вчителя — висока кожного уроку. Вважаю, що урок ефективний, коли BiH досягае певноТ мети.
Мое мислення як вчителя opieHT0BaHe на вдосконалення знань, педагогјчнођ• та технологП•, без яких не можна досягги конкретного результату.
У процесј ефективностЈ моет велике значення мають:
самоспостереження;
саморозвиток; самоосвјта; самоконтроль;
Не випадково В. Сухомлинський писав про те, що стае педагог, якщо YMie свою працю.
Огже, в ocH0Bi мого — система розвитку дитини.
В роботи взаемозв'язок навчального, розвивального, виховного, k0MnoHeHTiB на активно використовуються pi3Hi форми з учнями. час викладання застосовую Taki форми i методи, якј збуджують творчЈсть створюють атмосферу розкутост( час традицЈйних YP0kiB використовую елементи гри, казковостј, подорожЈ з проблемно-пошуковими Впевнена, що opieHT0BaHe навчання повинно забезпечити розвиток та саморозвиток учня, виходячи з виявлення його особливостей як суб'екта i предметноТ
Пјдводячи пјдсумок своет роботи, хочу зазначити, що надЈя на ycnix живе в людин( ме на жаль, не кожна справджуеться, тому що ycnix гарантований лише для тих, хто прикпадае для його власнј зусилля. Я з можу сказати, що я, вчител( й батьки докладаемо великих зусиль, щоб ycnix кожного й BCix був гарантованим, жипепридатним.