ОСНОВНІ ТЕРМІНИ: Медіапедагоги – вчителі, викладачі, вихователі всіх ланок системи освіти, працівники бібліотек, керівники і співробітники медіастудій різного профілю в структурі центрів роботи з молоддю та інших організацій, які мають відповідну педагогічну і медіапсихологічну компетентність і впроваджують медіаосвіту. Медіакомпетентність – рівень медіакультури, що забезпечує розуміння особистістю соціокультурного, економічного і політичного контексту функціонування медіа, засвідчує її здатність бути носієм і передавачем медіакультурних цінностей, смаків і стандартів, ефективно взаємодіяти з медіапростором, створювати нові елементи медіакультури сучасного суспільства, реалізувати активну громадянську позицію.
Головною метою медіаосвіти є формування медіакультури особистості в середовищі значущих для неї спільнот (малих груп, родин, навчальних і виробничих колективів, місцевих громад тощо). Головними завданнями медіаосвіти є сприяння формуванню медіаінформаційної грамотності, медіаімунітету особистості, рефлексії і критичного мислення як психологічних механізмів, здатності до медіатворчості для компетентного і здорового самовираження особистості та реалізації її життєвих завдань, спеціалізованих аспектів медіакультури.
Формування медіакомпетентності педагога. принципи:1) індивідуального соціально-психологічного підхід 2) патріотизм3) оновлення змісту 4) пріоритет морально-етичних цінностей 5) продуктивна мотивація6) пошанування національних традицій 7) формування громадянської спрямованості особистості;8) цілісності та системності.
Уміння, які необхідно розвивати при підготовці вчителів:1) здатність і готовність сприймати і розуміти зміст медіатекстів, незалежно від їх складності, уміння «фільтрувати» інформацію;2) розуміти силу впливу медіатекстів на суспільство;3) здатність розрізняти емоційну й аргументовану реакцію при сприйманні інформації;4) розвивати компетентне припущення про зміст медіатексту;5) здатність сприймати медіатексти критично, незалежно від того, наскільки є впливовими їх джерела
Основні умови формування медіакомпетентності вчителя:1) наявність фундаментальної підготовки з інформатики, без якої неможливе використання засобів ІКТ та реалізація їх потенціалу в освіті;2) формування медіакомпетентності майбутніх учителів у системі педагогічної освіти забезпечується відповідністю структури та змісту їх підготовки новітнім тенденціям;3) недостатня готовність вчителів до використання мас-медіа в навчальному процесі зумовлює формування медіаграмотності у післядипломний період
Вміння медіакомпетентного вчителяздійснювати критичний огляд медіа продуктів;застосовувати раціональні методи пошуку, відбору, систематизації та використання медіа текстів;здатен протистояти маніпуляції та пропаганді;застосовує у процесі навчання комп’ютерні програми, навчальні ресурси глобальної мережі Інтернет;раціонально поєднує традиційні методи навчання з мультимедійними засобами ілюстрації та демонстрації інформації.