Формування мистецьких компетентностей учня
відповідно до Державного стандарту початкової
загальної освіти.
Ні мистецтво, ні мудрість
не можуть бути досягнуті,
якщо їх не вивчати.
Демокріт
Сьогодні впроваджуються освітні моделі, що ґрунтуються на гуманістичних засадах, тобто є особистісно-зорієнтованими, і відображають особливості сучасного соціокультурного простору. До таких моделей належить “Державний стандарт початкової загальної освіти”.
Сучасний етап модернізації шкільної мистецької освіти пов’язаний із упровадженням компетентнісного підходу до змісту та організації художньо-естетичного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах.
З огляду на це актуалізується потреба у розвитку компетентністної художньо-естетичної освіти школярів, зорієнтованої на засвоєння особистістю конкретних навчальних результатів – знань, умінь, навичок, формування ставлень, досвіду, рівень засвоєння яких дозволяє їй діяти адекватно у певних навчальних і життєвих ситуаціях.
Важливу роль у становленні особистості відіграє мистецька освіта. Від її якості значною мірою залежить культура і окремої особистості, і суспільства загалом.
Я, як вчитель мистецтва дотримуюсь ідеї
« Від компетентного вчителя до успішного учня».
Головним завданням вчителя вважаю:
створення захоплюючої емоційно - піднесеної атмосфери, щоб кожний урок став справжнім уроком мистецтва, надихав на творчість – в особистісній і соціокультурній діяльності.
На кожному занятті дотримуватися структури естетичної компетентності, яка містить такі основні складові:
Пріоритетними напрямками моєї діяльності є:
Навчаю дітей відчувати навколишній світ, спираючись на образи уяви як комбінацію набутого досвіду та роботи мислення і пам’яті, навчаю мріяти, фантазувати; залучаю дітей до техніки творчості створення малюнка, який є цілим, корисним і цікавим. Застосовую ефективні методи, які дають змогу розвивати здібності учнів, їх творчий потенціал.
Розвиток творчих здібностей учнів може забезпечити особистісно–діяльнісний підхід до вивчення образотворчого мистецтва, який передбачає співвідношення різних видів діяльності на основі принципів:
Наступним кроком є відтворення цих вражень у художніх образах на площині та просторі, з’являються цікаві несподівані за змістом малюнки.
Виходячи з уроку, діти вже не можуть забути того, що відчули серцем, почули, побачили і створили самі. Звичайно, винесуть вони з уроку лише добро, красу і любов.
На уроках пропоную дітям завдання імпровізувати в кольорі – малювати звуки, музику, погоду, настрій, шепіт листя, звуки птахів.
Уроки образотворчого мистецтва сприяють ефективному формуванню у школярів прагнення до самореалізації, творчого успіху, самовдосконалення.
В учнів пробуджується інтерес, потреба розвивати свої творчі можливості та бажання опанувати світом образотворчого мистецтва