Формування обчислювальнихнавичок як складової предметно-математичноїкомпетентності молодшого школяра
Номер слайду 2
Математична компетентність - це здатність застосовувати додавання, віднімання, множення, ділення та пропорції в усних та письмових обчисленнях.
Номер слайду 3
Предметна математична компетентність - здатність учня створювати математичні моделі процесів навколишньої діяльності;застосовувати досвід математичної діяльності.
Обчислювальні навички. Здатність опанувати обчислювальні прийоми;Визначати порядок дій для одержання правильного результату в достатньо швидкому темпі.
Номер слайду 6
Усні обчислення:розвивають уважність;спостережливість;ініціативу;викликають інтерес до роботи;тренують пам’ять, увагу;підвищують мовну культуру.
Номер слайду 7
Послідовність навчання лічби молодшого школяра:навчання перераховування і додавання реальних предметів;навчання ототожнювання дії із зображеннями;учень має правильну відповідь, не перераховуючи кожний предмет;дія промовляється пошепки;дія остаточно переходить у розумовий план, дитина стає здібною до усної лічби.
Номер слайду 8
Цей процес здійснюється у 6 етапів: Попереднє ознайомлення з метою дії та створення в учнів необхідної мотивації навчання;Ознайомлення учнів з орієнтувальною основою формувальної діяльності;Виникання дії в матеріалізованому плані;Формування дії як зовнішньо-мовної, коли всі елементи фіксуються учнями у формі зовнішньо-мовної мови;Формування дії під час проговорювання окремих елементів дії про себе;Формування дії як внутрішньої, розумової.
Номер слайду 9
Застосування загальних прийомів, що формують обчислювальні навички. Математичні диктанти. Математичні ігри. Різновиди задач, які доцільно пропонувати для усних обчислень
Номер слайду 10
Математичні диктанти:є засобом зворотного зв’язку між учителем і учнем;сприяє розвитку навичок обчислення; підвищенню математичної культури;збагаченню математичної мови.
Номер слайду 11
Математичний диктант: Знайди різницю чисел 15 і 7;Зменшуване 17, від’ємник 8. Знайдіть різницю чисел;Сума двох чисел 16. Другий доданок 5. Знайдіть перший доданок;Знайдіть суму чисел 6 і 8;У другому класі 12 хлопчиків, а дівчаток – на 5 менше. Скільки дівчаток у класі?
Номер слайду 12
Змінюють і доповнюють основні види усних вправ;Збуджують інтерес у дітей;Активізують розумову діяльність учнів. Математичніігри
Номер слайду 13
Гра “Мовчанка”
Номер слайду 14
Гра “Мовчанка”
Номер слайду 15
«Хто швидше долетить до Місяця?»56433422
Номер слайду 16
Визнач, хто правильно знайшов значення суми та різниці5+ 8 =14 7 + 9 = 164 + 7 = 11 6 + 6 = 1515 – 7 =8 18 – 8 =912 – 5 =5 20 – 8 =12
Різновиди задач, які доцільно пропонувати для усних обчислень:задачі-жарти;задачі на врахування обставини не зазначених в тексті;задачі на знаходження всіх можливих відповідей.
Номер слайду 19
Наприклад: Брат з’їв 12 слив, а сестра 7. Скільки слив з’їла їх матуся?В пеналі було 5 червоних і 5 синіх ручок. Якого кольору вони могли бути? Скільки ручок кожного кольору взяла дівчинка?У сім’ї троє синів. Кожен має сестру. Скільки всього дітей у сім’ї ?
Номер слайду 20
Етапи процесу сприймання інформації мозком дитини:
Номер слайду 21
Алгоритм роботи над табличними випадками арифметичних дій
Номер слайду 22
Значення усних обчислень на уроках математики. Освітнє значення: усні обчислення допомагають засвоїти багато питань теорії арифметичних дій, а також краще розуміти письмові прийоми. Виховне значення: усні обчислення сприяють розвитку мислення, пам’яті, уваги, мови, математичної пильності, спостережливості, кмітливості. Практичне значення: швидкість і правильність обчислень необхідні в житті.
Номер слайду 23
Джерелами діяльності, спрямованої на формування навичок є : Внутрішні умови (визначаються потребами школярів);Зовнішні умови (визначаються суспільними засобами життєдіяльності людини).