Урок "Розв’язування задач. Обернена задача."

Про матеріал
Закріплення термінів, пов’язаних з поняттям «задача»: умова, питання, вираз, розв’язання, відповідь та вміння дітей складати задачі за схемами й числовими виразами.
Перегляд файлу

 

 

Хоменко Ольга Костянтинівна

вчитель початкових класів

ЗОШ І-ІІІ ст. №1 м. Бровари

 

Предмет: Математика

Клас: 1

Розділ: Задача

Тема: Розв’язування задач. Обернена задача

Мета: Закріпити терміни, пов’язані з поняттям «задача»: умова, питання, вираз, розв’язання, відповідь та вміння дітей складати задачі за схемами й числовими виразами. Вчити дітей складати обернені задачі. Розвивати мислення, творчі здібності дітей. Виховувати любов і повагу до людей різних націй.

Тип уроку: Комбінований

Обладнання: підручник Л.Г. Петерсон «Математика» 1 клас, таблиця, демонстраційний матеріал, роз даткові картки, аудіо запис Е. Морріконе, інтерактивна дошка.

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Рахуємо трійками

 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21

 

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Оголошення теми і мети уроку

– Сьогодні на уроці ми будемо працювати над задачами, складати їх за схемами та коротким записом. А також навчимося складати обернені задачі.

  1. Повторення частин задачі

1) Умова

Діти наводять приклади.

2) Питання – те, про що запитується в задачі.

– Наведіть приклади.

3)

– Що це? Вираз до задачі.

4) Розв’язання

– Що ми пишемо в дужках?

5) Що таке схема?

– Це короткий запис задачі.

– Що означає знак питання?

6) Що пишемо після розв’язку задачі?

– Як пишемо слово біля числа у відповіді?

 

  1. Відповіді дітей, що мали індивідуальні завдання на картках.

1)

9 ол.

 

 

ч.

с.

8 ол.

?

 

Скласти вираз до задачі

 

 

2)

9 ол.

 

 

ч.

с.

8 ол.

?

 

Записати розв’язування до задачі

9 – 8 = 1 (ол.)

 

 

3) Записати відповідь до задачі.

?

 

 

 

 

3 м.

  1. м.

 

Відповідь: 7 маків.

4) До даної задачі побудувати схему.

У Петруся було 8 марок. 3 марки він подарував другові. Скільки марок у нього залишилося?

8 м.

 

 

п.

з.

3 м.

?

 

  1. Робота з таблицею.

Сашко намалювавКартинки по запросу яблучко малюнокКартинки по запросу яблучко малюнок, Катя – Картинки по запросу яблучко малюнок Картинки по запросу яблучко малюнокКартинки по запросу яблучко малюнок ,а Наташа –ÐšÐ°Ñ€Ñ‚Ð¸Ð½ÐºÐ¸ по запросу яблучко малюнокКартинки по запросу яблучко малюнокКартинки по запросу яблучко малюнокКартинки по запросу яблучко малюнок. Скільки всього яблук намалювали діти?

  1. Читання задачі хором.
  2. Розбір задачі.

– про що задача? Про яблука.

– Хто малював яблучка? Сашко, Катя та Наташа.

– Скільки яблук намалював Сашко? Сашко намалював 2 яблука.

– Скільки яблук намалювала Катя? Катя намалювала 3 яблука.

– Наташа? Наташа намалювала 4 яблука.

– Прочитайте питання до задачі. Скільки всього яблук намалювали діти?

– То про що треба дізнатися? Скільки всього разом яблук намалювали діти.

– А всього – це яка дія? Це дія додати. Це знаходження цілого числа за його частинками.

 

3) Малювання схеми до задачі.

8 м.

 

 

 

С.

К.

Н.

2

3

4

 

 

4) Складання виразу.

 

 

 5) Розв’язування задачі:

– Хто напише розв’язок на дошці?

 2 + 3 + 4 = 9 (ябл.)

Відповідь: 9 яблук.

  1. Фізкультхвилинка.

Діти встають, хором промовляють віршик і разом виконують вправи.

Раз, два, три, чотири,

Три, чотири, раз, дві.

Хто крокує дружно в ряд?

Гурт веселеньких малят.

Ми глибоко всі вдихнули,

На пальчиках підтягнулись.

Дружно видихнули всі

Й нахилились до землі.

Ще так раз і два зробили

І за парту знову сіли.

 

ІІІ. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

  1. Робота за підручником № 2 (ст.. 7)

а) Складіть задачу за І схемою та малюнком.

Було 4 кульки. 1 кулька лопнула. Скільки кульок залишилося?

  4 – 1 = 3 (к.)

б)Складання та розв’язування задачі за другою схемою.

Було 4 кульки. Залишилося 3. Скільки кульок лопнуло?

  4 – 3 = 1 (к.)

в)Скласти задачу за третьою схемою.

Коли 1 кулька лопнула, то залишилося ще 3. Скільки кульок було?

  1 + 3 = 4 (к.)

– Що у цих трьох задачах спільного?

Всі задачі про кульки. А також використані ті ж самі  числа.

– А чим вони відрізняються?

Відоме з невідомим міняється місцями. Такі задачі називаються взаємно оберненими.

  1. Закріплення знань про обернені задачі. Робота з підручником.

Завдання № 26 (ст.. 7)

Виховний момент: на Землі проживає багато людей різних націй і народностей зі своїми звичками і національними традиціями. Якого б кольору у них не була шкіра – ми всі люди – брати. Треба любити і поважати всіх людей.

– А ми з вами хто? Українці.

– Складіть задачу за малюнком та 1 виразом.

а)  На свято приїхало 6 дівчаток з інших країн та 2 хлопчики. Скільки гостей приїхало?

 

 

б) Складіть обернену задачу.

На свято приїхало 8 гостей. Серед них було 6 дівчаток. Скільки було хлопчиків?

 

На свято приїхало 8 дітей. Серед них 2 хлопчики. Скільки дівчаток приїхало?

 

 

 

ІV. РОЗВИВАЮЧІ ВПРАВИ

  1. Не обчислюючи, поставити знаки.

Діти пояснюють, який знак треба поставити і чому.

а + 6            6 + а

к – 2            к

д – 8            д - 1

 

 

 

б – 4            б + 7

м + 2           м

7 – а            9 – а

 

  1. Обчисли і перевір на числовій прямій (на дошці пряма).

C:\Users\Данилко\Documents\школа\МАКАР\ОК\60_2.jpg

Зачитую ланцюжки прикладів.

5 + 2 – 3 + 1 – 2 =

 

 

6 – 3 + 5 – 7 + 2 =

9 – 2 – 1 – 5 + 2 =

 

8 – 4 – 2 + 0 + 1 =

 

  1. Використання інтерактивної дошки (розвивальні задачі).

В супроводі мелодії  Е. Морріконе.

 

V. ПІДСУМОК

  • Над чим ми працювали на уроках математики ? (Над задачами).
  • Як знайти ціле у задачі? (Додати частинки).
  • Як знайти частинку? (Від цілого відняти відому частинку).
  • Що спільного в обернених задачах?
  • А чим вони відрізняються одна від одної?
docx
Додано
14 жовтня
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку