Формування предметних вмінь та навичок

Про матеріал
В методичній розробці розглядаються компетенції учнів під час вивчення теми з історії України ,,Національно-визвольна війна українського народу середини ХVII ст. під проводом Б.Хмельницького” у 8-му класі. Тобто - наперед задані соціальні вимоги (норми) до освітньої підготовки учня, необхідної для його якісної продуктивної діяльності в певній сфері, відповідність загальної здатності учнів виконувати певну діяльність тим вимогам, які висуваються до її виконання учнем.та класифікація основних історико-предметних компетентностей учнів.
Перегляд файлу

Формування загальних і предметних вмінь та навичок під час вивчення історії України у 8-му класі.

Загальні та предметні вміння і навички входять у поняття компетентності.

Компетентність - проінформованість, обізнаність, авторитетність.

Компетентність у перекладі з латинської competentia означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід.

Компетенція - наперед задана соціальна вимога (норма) до освітньої підготовки учня, необхідної для його якісної продуктивної діяльності в певній сфері.

Компетентність - оволодіння, володіння учня відповідною компетенцією, що включає його особистісне ставлення до неї та предмета діяльності.

Компетентність базується на знаннях, досвіді, цінностях, набутих завдяки навчанню, та є показником успішності останнього.

Таким чином, відповідність загальної здатності учнів виконувати певну діяльність тим вимогам, які висуваються до її виконання, є ступенем компетентності учня.

Існують такі типи компетентності:

І. Загальні належать до певних навчальних предметів та освітніх галузей (наприклад, галузі «Суспільствознавство»);

ІІ. Предметні — більш конкретні стосовно двох  перших рівнів, мають детальний опис і можливості формування в рамках навчального предмета (історії). До них належать просторові, хронологічні, інформаційні, логічні,мовленнєві та аксіологічні компетенції. 

Класифікація основних історико-предметних компетентностей учнів:

  1. Хронологічна

- передбачає вміння учнів орієнтуватися в історичному часі;

- розглядати суспільні явища в розвитку та в конкретно-історичних умовах певного часу;

- співвідносити історичні події, явища з періодами, орієнтуватися в науковій періодизації історії;

- використовувати періодизацію як спосіб пізнання історичного процесу.

2. Просторова

- передбачає вміння учнів орієнтуватися в історичному просторі;

- співвідносити розвиток історичних явищ і процесів з географічним положенням країн та природними умовами;

- користуючись картою, пояснювати причини і наслідки історичних подій, процесів вітчизняної та всесвітньої історії, основні тенденції  розвитку міжнародних відносин;

- характеризувати, спираючись на карту;

- історичний процес та його регіональні особливості.

3.  Мовленнєва

- передбачає вміння учнів будувати усні та письмові висловлювання щодо історичних фактів, історичних постатей та історичної теорії;

- реконструювати образи минулого у словесній формі у вигляді опису, оповідання, образної характеристики;

- викладати історичні поняття, зв’язки і тенденції історичного розвитку застосовуючи пояснення, доведення, міркування, узагальнюючу характеристику.

 4. Інформаційна

- передбачає вміння учнів працювати з джерелами історичної інформації;

- користуватися довідковою літературою, інтернетом тощо для самостійного пошуку інформації;

- систематизувати історичну інформацію, складаючи таблиці , схеми, різні типи планів;

- самостійно інтерпретувати зміст історичних джерел;

- виявляти різні точки зору, визнавати і сприймати таку різноманітність;

- критично аналізувати, порівнювати та оцінювати історичні джерела, виявляти тенденційну інформацію й пояснювати її необ’єктивність.

5. Логічна

6. Аксіологічна

- передбачає вміння учнів формулювати оцінки і версії історичного руху й розвитку;

- порівнювати й оцінювати факти та діяльність історичних осіб з позиції загальнолюдських та національних цінностей, визначати власну позицію щодо суперечливих питань історії;

- виявляти інтереси, потреби, протиріччя в позиціях соціальних груп і окремих осіб та їх роль в історичному процесі, тенденції і напрями історичного розвитку;

- оцінювати різні версії й думки про минулі історичні події, визнаючи, що деякі джерела можуть бути необ’єктивними.

Формування загальних і предметних навичок в темі для учнів 8 класу з історії України ,,Національно-визвольна війна  українського народу середини| ХVII ст. під проводом Б.Хмельницького”. Тема відповідає підручнику Власов В.С.. Історія України. 8 клас. – Київ. Генеза. 2016. Параграф §17, с. 114-120.

Загальні компетенції:

- виховувати толерантність, уміння перейматися позицією та переконаннями інших, у стосунках з людьми та у вивченні історії намагатися кожного зрозуміти, а не засудити;

- на історичних прикладах переконувати, що війна – це пережиток минулих епох, їй не місце в сучасному надто крихкому світі;

- виховання любові до історії та поваги до історичного минулого українського народу;

- патріотизм та громадянську позицію.

Предметні компетенції:

- сформувати знання та елементарні уявлення про Національно-визвольну  війну українського народу проти польського панування як про подію, внаслідок якої було відроджено українську державність у формі Української козацької держави; 

- навчати давати характеристику історичній постаті (на прикладі Богдана Хмельницького); 

- навчати складати план до історичних текстів та переказувати за планом;

- удосконалювати вміння черпати історичну інформацію з ілюстративних матеріалів;

- розвивати вміння учнів, працювати з історичними картами та схемами;

- показати роль Богдана Хмельницького у підготовці початку національно-визвольної війни;

- розвивати вміння працювати з історичними джерелами, аналізувати та давати їм обєктивну оцінку;

- складати історичний портрет;

- вміння самостійно добувати інформацію.

Таким чином, загальні та предметні компетентності (Хронологічні, Просторові, Інформаційні, Мовленнєві, Логічні, Аксіологічні), використовуються під час вивчення теми ,,Національно-визвольна війна  українського народу середини| ХVII ст. під проводом Б.Хмельницького”.

 

 

docx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
2189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку