Формування соціальної компетентності учнів початкової школи

Про матеріал
Формування соціальної компетентності у молодших школярів є одним з найбільш актуальних завдань сучасної початкової ланки освіти, оскільки ця компетентність визначає успішність в їх повсякденному житті, стимулюватиме їх інтеграційні процеси, дозволяючи не тільки адаптуватися, але й активно впливати на життєві події, засвоювати певні соціальні позиції, змінювати навколишню дійсність і самого себе. Сформована соціальна компетентність молодших школярів характеризує дитину як відкриту до суспільства особистість, що володіє навичками соціальної поведінки, готовністю до сприймання соціальної інформації, бажанням пізнати оточуючий світ. Стратегії соціальної поведінки, засвоєні в молодшому шкільному віці, можуть стати фундаментом розвитку повноцінної особистості. Тому необхідною умовою є цілеспрямована допомога у побудові ефективних поведінкових стратегій, а розвиток соціальної компетентності молодших школярів повинен стати одним із найважливіших напрямів роботи в початковій школі. Напружена ситуація в сучасному українському суспільстві загострює проблему формування соціальної компетентності кожного громадянина і особливо в цьому напрямі важливо здійснювати кроки починаючи з молодшого шкільного віку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Номер слайду 2

МЕТА– набути досвіду дій шляхом гри, допомогти навчитися через досвід і почуття. Завдання : розвиток соціальної компетентності молодших школярів.

Номер слайду 3

Соціальна компетентність – це сукупність знань, умінь і навичок, необхідних для успішного спілкування та взаємодії з іншими людьми.

Номер слайду 4

Вона включає в себе: Емоційний інтелект. Комунікативні навички. Соціальні навички.

Номер слайду 5

Формування соціальної компетентності – це складний і багатогранний процес, який потребує системного підходу. Емоційний інтелект – це сукупність здібностей, які дозволяють нам: Розуміти власні та чужі емоції. Керувати своїми емоціями. Мотивувати себе. Взаємодіяти з іншими людьми.

Номер слайду 6

Формування соціальної компетентності – це складний і багатогранний процес, який потребує системного підходу. Комунікативні навички – це сукупність знань, умінь і навичок, необхідних для успішного спілкування. Вони включають в себе: Уміння говорити чітко і лаконічно. Уміння слухати і розуміти співрозмовника. Уміння задавати питання. Уміння давати і отримувати зворотний зв'язок. Уміння вести переговори. Уміння вирішувати конфлікти.

Номер слайду 7

Формування соціальної компетентності – це складний і багатогранний процес, який потребує системного підходу. Соціальні навички - це сукупність знань, умінь і навичок, які дозволяють нам успішно взаємодіяти з іншими людьми. Вони включають в себе: Емпатія: здатність розуміти і співпереживати іншим людям. Співпраця: вміння працювати в команді і досягати спільних цілей. Вміння вирішувати конфлікти: знання і вміння конструктивно вирішувати розбіжності. Лідерство: здатність вести за собою людей і мотивувати їх. Асертивність: вміння відстоювати свої права і інтереси, не порушуючи прав інших.

Номер слайду 8

Формування соціальної компетентності – це складний і багатогранний процес, який потребує системного підходу. Формування соціальної компетентності – це складний і багатогранний процес, який потребує системного підходу.

Номер слайду 9

Він включає в себе: Створення сприятливого психолого-педагогічного клімату в класі. Використання інтерактивних методів навчання. Залучення дітей до участі в різноманітних проектах та заходах. Співпраця з батьками.

Номер слайду 10

Сприятливий психолого-педагогічний клімат в класі – це запорука успішного навчання та розвитку дітей. Він характеризується такими ознаками: Взаємоповага між учителем і учнями, учнями та учнями. Довіра і співпраця. Відкритість і прийняття. Психологічна безпека. Емоційний комфорт.

Номер слайду 11

Інтерактивні методи навчання – це методи, які роблять учнів активними учасниками навчального процесу.Їх суть полягає в тому, що: Учні не просто отримують готові знання, а й здобувають їх самостійно, у процесі спільної роботи. Учні вчаться співпрацювати, спілкуватися, критично мислити, вирішувати проблеми. Учні стають більш мотивованими до навчання.

Номер слайду 12

Існує багато різноманітних проектів та заходів, до яких можна залучити дітей: Наукові проекти. Творчі проекти. Спортивні змагання. Екскурсії. Конкурси. Фестивалі. Олімпіади.

Номер слайду 13

Співпраця з батьками – це ще один важливий аспект формування соціальної компетентності. Батьки можуть: Створити сприятливі умови для розвитку дитини вдома. Допомагати дитині вчитися спілкуватися та взаємодіяти з іншими людьми. Брати участь у шкільних заходах.

Номер слайду 14

Важливу роль у формуванні соціальної компетентності відіграють уроки. На них можна використовувати такі методи:Ігри та вправи на розвиток емоційного інтелекту. Дискусії та бесіди на морально-етичні теми. Рольові ігри. Проектна діяльність.

Номер слайду 15

Необхідно також заохочувати дітей до участі в позакласній роботі: Гуртки. Секції. Шкільне самоврядування.

Номер слайду 16

Формування соціальної компетентності – це довготривалий процес, який потребує постійної уваги та зусиль. Але результат того вартий, адже соціально компетентна особистість має кращі шанси на успіх у житті.

Номер слайду 17

1. Гончарова-Горянська М. Соціальна компетентність: поняття, зміст, шляхи формування в дослідженнях зарубіжних авторів / М. Гончарова-Горянська // Рідна школа. – 2014. – № 7–8.2. Єрмаков І. Педагогіка життєтворчості: орієнтири для ХХІ століття / І.Єрмаков // Кроки до компетентності та інтеграції в суспільство: наук.-метод. зб. [ред. кол. Н. Софій (голова), І.Єрмаков (керівн. авторськ. кол-ву і наук. ред.) та ін.]. – К.: Контекст, 2012. – С. 58-72.3. Життєва компетентність особистості: наук.-метод. посібн. / за ред. Л. В. Сохань, І. Г.Єрмаков, Г. М. Несен. – К.: Богдана, 2013. - 520 с.4. Руденко О. В. Підвищення компетентності працівників освіти у спілкуванні // Наукові записки Інституту психології імені Г. С. Костюка : в 3 т. / – за ред. академіка С. Д. Максименка. – К.: Главник, 2005. Т. 3. – 2015. – С. 477–482. Використані джерела

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
3 червня
Переглядів
286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку