Урок "Сутність дії множення. Знак дії множення

Про матеріал
Розробка уроку з математики в 2 класі, на якому формуються природнича та екологічна компетентності.
Перегляд файлу

Тема. Сутність дії множення. Знак арифметичної дії множення

Мета

формування предметних компетентностей: дати поняття про результат

множення як суму однакових доданків, ознайомити із знаком дії множення, закріплювати обчислювальні навички додавання і віднімання;

формування природничих компетентностей та екологічної грамотності: розширити знання про осілих та зимуючих птахів, бажання допомагати птахам взимку; 

формування ключових компетентностей: уміння вчитися, активно відтворювати необхідну інформацію, формулювати висловлювання з використанням необхідних математичних термінів;

формування соціальної компетентності: вміння працювати в парах;

формування загальнокультурної компетентності: удосконалювати вміння дотримуватися норм мовленнєвої культури;

формування здоров’язбережувальної компетентності: виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я;

формування громадянської компетентності: бережливе ставлення до природи.

Обладнання: презентація до уроку, таблиця каліграфічного написання цифр, таблиця для геометричної хвилинки.

Хід уроку

I.Організація класу

Весела пісенька дзвіночка

Покликала всіх нас на урок.

Я бачу ваші милі личка

І очі з безліччю думок.

Ми помандруєм у світ чудовий,

Що математикою звуть.

Та лиш кмітливість і увагу

З собою взяти не забудь.

II. Актуалізація опорних знань

 – Діти, на попередніх уроках ми з вами виконували завдання від перелітних птахів. Як називаються птахи, які не відлітають у теплі краї? (Осілі)

  А є такі, яких можемо побачити тільки взимку?

  • Як вони називаються? (Зимуючі)

 Осілі і зимуючі птахи вирішили також придумати для вас завдання. Мабуть, хочуть нагадати нам про себе?

  • А чому вони вирішили нагадати нам про себе?
  1. Усні обчислення (від синиці) (Слайди 1, 2)

Перший конверт із завданнями від пташки, у якої

шубка з сірого пушку,

скаче в жовтім фартушку,

чорний шарфик та шапчина.

Хоч маленька ця пташина,

та корисна трудівниця,

називається … (синиця)

Уважно подивіться на ці суми. Як називаються числа при додаванні? Придивіться до доданків і розподіліть вирази  на дві групи.

  • За якою ознакою розподілили?

  Які приклади треба поміняти місцями, щоб отримати ці групи?

  А як ще можна розподілити ці приклади?

Обчисліть значення тих виразів, які поміняли місцями.

А тепер повторіть число 5 три рази і дізнаєтесь скільки корму може запасти синиця на зиму. Отже, вона може зробити запаси до 15 кг зерна. Але може забувати за ці схованки. Та коли все заметене снігом дуже важко знайти корм. Тому ми можемо в годівничку насипати різних зерняток. А що найдужче любить їсти синичка? Ні в якому разі не можна давати синичкам крихти хліба. Допоможемо синичкам взимку, а вона віддячить нам влітку. Синиця 60 разів на 1 год годує своїх пташенят.

2. Каліграфічна хвилинка (від снігура) (Слайди 3, 4)

  Що за пташка? Її можемо побачити тільки взимку. Вона любить ягоди горобини і сама схожа на цю ягідку.

Подивіться на ряд чисел і встановіть закономірність. Яке число закрила сніжинка?

Це число показує яка довжина тіла снігура. (15 см)

  Які цифри використали для запису цих чисел?

Запишіть їх у зошит.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення нового матеріалу (від горобця) (Слайди 5, 6)

Наступне завдання від пташки, яку ми дуже часто бачимо біля своїх будинків. Є два види їх: хатній і польовий.

Горобчик просить намалювати три зернинки, але повторити їх 4 рази. Мабуть, він дуже голодний.

  Скільки зерняток намалювали? (12)

  • Як дізналися?

Запишіть цю суму в зошит. (3+3+3+3=12)

  • Які доданки в цій сумі? (Однакові)

Якщо доданки в сумі однакові, то додавання можна замінити іншою дією.  Ця дія називається множення. Знак множення – крапка. Перше число в цьому записі – 3, показує, яке число додавали, а друге число – 4, показує скільки разів додавали число 3.

  • Діти, скажіть яку комашку ніколи не чіпають пташки? Як ця комаха зимує? Коли було ще тепло, сонечко вчило равлика, що таке множення. Подивимося запис цього уроку, бо і в нас сьогодні тема уроку: « Дія множення. Знак дії множення». (Слайд 7)

Слухання відеоуроку від сонечка (Слайд 8)

– Що таке множення? (Додавання однакових доданків)

Прочитаємо в підручнику.

2.Первинне закріплення (від дятла і підкоришника) (Слайд 9)

Наступне завдання від пташки, яку називають лікарем дерев. А ще є пташка, яка дуже вправно витягає з-під кори шкідників своїм дзьобом, як лікар щипцями. Вона називається підкоришник. Ця пташка пересувається по стовбуру дерева тільки вгору.

Дятел і підкоришник, коли витягали личинок та комах з-під кори, рахували їх.

Подивіться як рахував дятел, а як підкоришник. Вони навіть трішки посперечалися, бо кожен з них вважав, що він рахує правильно. Давайте їх помиримо. Між якими прикладами можна поставити знак дорівнює? (Слайд 10)

А тепер завдання від підкоришника: замінити приклад на додавання прикладом на множення. Від дятла: замінити приклад на множення прикладом на додавання. (Слайд 11) (Робота біля дошки 2 вирази)

А тепер самостійно зробіть завдання.

  • Як ви думаєте хто швидше міг порахувати приклади дятел чи підкоришник? Чому? (Слайд 12)
  • У математиці склали таблицю множення чисел від 1 до 10. Хто знає її, той може швидко обчислювати вирази на множення, не додаючи так довго.

Фізкультпауза («Музична таблиця множення») (Слайд 13)

 

  1. Самостійна робота (Слайд 14)

Дятел в літній період дуже любить ласувати вишнями. Завдання від нього: скласти приклад на додавання і на множення.

  1. Виконання завдання «До якої годівнички полетить пташка?»

( від сойки) (Слайди 15, 16)

Завдання від пташки, яка може насаджувати дубові ліси.

Офтальмологічна пауза («Спіраль») ( від сойки)

  1. Розв’язування задач (робота в парах) від сороки (Слайди 17, 18, 19)

Від пташки, яку називають скрекотуха.

Сорока – один з найрозумніших птахів. Вони єдині серед птахів, хто здатний впізнати себе в дзеркалі. Хоч папужки також дивляться в дзеркало, але вони думають, що то інша пташка.

III. Геометричний матеріал (від омелюха) (Слайди 20, 21)

Ця пташка любить насіння омели і тому назвали її …(омелюх)

  • Які геометричні фігури використали, коли малювали цю зимову картину?

IV. Домашнє завдання (Слайд 22)

V. Підсумок уроку (Слайд 23)

  • Що вчилися робити?
  • Які осілі та зимуючі птахи склали для вас такі цікаві завдання?

Не забудьте потурбуватися про них.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стібіш Надія Вікторівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
3316
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку