Урок "Віднімання числа від суми. Обчислення значень числових виразів."

Про матеріал
Розробка уроку в 2 класі, на якому формуються природнича та екологічна компетентності.
Перегляд файлу

Урок № 40

Тема. Віднімання числа від суми. Обчислення значень числових виразів

Мета

формування предметних компетентностей: вчити віднімати число від суми трьома способами, закріплювати уміння додавати і віднімати двоцифрові числа, знаходити геометричні фігури у складних геометричних композиціях;

формування природничих компетентностей: закріпити знання про осінні явища природи;

формування ключових компетентностей: уміння вчитися, планувати власні дії, відтворювати необхідну інформацію, формулювати висловлювання з використанням необхідних математичних термінів;

формування соціальної компетентності: уміння працювати в парі;

формування загальнокультурної компетентності: удосконалювати вміння дотримуватись норм мовленнєвої культури;

формування здоров’язбережувальної компетентності: виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я, формування навички дотримуватись норм гігієни письма.

Обладнання: презентація до уроку, таблиця цифр для каліграфічної хвилинки, корзина з яблуками, таблиця «Листочок з геометричних фігур».

Хід уроку

   I. Організація класу

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Усмішку один одному подаруємо,

У цікавий світ математики знову помандруємо.

Погляньте на екран. (Слайд 1)

  • Розподіліть слова в два стовпчики. Які ви будете на уроці? Яким буде урок?

II. Контроль, корекція і закріплення знань

  1. Усні обчислення

 Послухайте уривок із вірша і скажете про кого він.

 Золота красуня по землі ступає,

     Жовте і червоне листя із дерев зриває. (Осінь)

Діти, сьогодні ця красуня вирішила завітати до нас на урок, щоб допомогти вам вивчити цікаву тему. (Слайд 2)

  • Які явища в природі ми спостерігаємо з настанням осені? (Часто ідуть дощі, жовтіє і опадає листя, достигають плоди в садах і на городах, бувають заморозки)

Осінь привела ось яку незвичайну хмаринку. У неї на краплинках приклади. Спробуємо їх розв’язати. (Слайд 3)

 

 

2. Каліграфічна хвилинка (Слайд 4)

 Погляньте на ряд чисел і встановіть закономірність між ними.  Яке число закрив листочок?

10

15

13

18

16

C:\Users\Андрей\Pictures\листок 2.jpg

19

 

  •   Які різні цифри використали для запису цих чисел?

1, 0, 5, 3, 8, 6, 2, 9. Запишіть їх.

  • Яких не вистачає?

 

III. Вивчення нового матеріалу

  1.     Актуалізація опорних знань

Осінь дуже любить розфарбовувати листя дерев.

  • В який колір перефарбовує осінь листочки?

Погляньте і скажіть з яких дерев ці листочки? (Слайд 5)

C:\Users\Андрей\Pictures\листя 2.jpg

Осінній  пустун вітерець зриває в листопаді з дерев листя.

Осінь пропонує вам розв’язати задачу про листочки. (Слайд 6)

Колективне розв’язування задачі з демонструванням (Слайд 7)

  1. Оголошення теми уроку (Слайд 8)

Сьогодні ми будемо вчитися віднімати число від суми.

  1. Пояснення нового матеріалу (демонстрація віднімання на яблуках).
  • Які дарунки приносить осінь? (Слайд 9)
  • Як називається це явище?

Осінь принесла нам корзинку з яблуками, які допоможуть нам показати як відняти число від суми.

Демонстрування із залученням учнів

  • Скільки яблук жовтих? (4)
  • Скільки червоних? (3)
  • Скільки всього? Яким виразом записати? (4+3)
  • Вам потрібно забрати 2 яблука. Як ви це зробите?
  • Можна від 7 відняти 2. Можна від 4 жовтих забрати 2 і до тих, що залишились додати 3 червоних. Або від 3 червоних відняти 2  і додати 4 жовтих. (Слайд 10)

Отже, щоб відняти число від суми, можна, якщо це можливо, відняти число від одного доданка і різницю додати до іншого доданка.

(Слайди 11, 12)

 

Фізкультхвилинка («Осіння прогулянка» Слайд 13)

 

  1. Первинне закріплення

Обчислення виразів № 324 (колективно з коментуванням)

№ 326 (самостійно із взаємоперевіркою)

IV. Геометричний матеріал

  • Які геометричні фігури бачите на листочку?
  • Скільки трикутників?
  • Скільки чотирикутників?

V. Підсумок уроку

Осінь задоволена вашою роботою на уроці. Бажає вам успіхів і на наступних уроках.

  • Скажіть же їй, як відняти число від суми?
  • Чи справдилися ваші очікування від уроку?
  • А ви були такими, як говорили на початку уроку?

VI. Домашнє завдання

№ 328, № 329

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку