Урок -вступ до теми : "Іменник як частина мови" для учнів 2 класу НУШ.
Містить різні види творчих робіт ,мовний матеріал обєднаний однією темою: "Зима ".
Тема: Формування уявлення про слова – назви предметів. Розрізнення слів, які відповідають на питання хто? і що?. Складання речень, розповіді за малюнком
Мета.формувати уявлення про слова – назви предметів. Вчити розрізняти слова, які відповідають на питання хто? і що?. Удосконалювати уміння складати речення та розповіді за малюнком, розвивати мовлення ,мислення , виховувати любов до природи , акуратність ,старанність.
Хід уроку.
І.Організація класу до роботи.
-Стали рівненько..подарували посмішку один одному ,у нас на уроці присутні гості повернулися…привіталися і з гарним настроєм у доброму гоморі почнемо працювати …адже всі прийшли подивитися…чому ви навчилися на уроках…сідаємо
Перевіримо готовність до уроку
…Називає ,що повинно бути на парті..
Ліктики рівненько.
ІІ. Над якими мовними одиницями ми працювали на уроках мови?
-Вірно…це були слова…групи слів за значенням за тематикою..
_сьогодні слова знову на урок прийшли щоб ми їх до порядку привели…
-А ви помітили ,цей казковий сундучок …а цікаво ,що в ньому?
Вчитель дістає книгу..
-Це книга…дуже гарний подарунок..і дає вона нам таку пораду
-Щоб урок пройшов не марно
Слід писати чітко й гарно ..Правильно відповідати
,творчо всім нам працювати…
У книзі є одне завдання для вас …
Послухайте вірш …доповніть його пропущеним словом…
Предмети…
Сьогодні ми почнемо вивчати слова, що іменують предмети ,які нас оточують
Усі слова були зрозумілі?
(кашкет пояснити)
-Ой ,а що це за слова висипалися з книги ,змішалися…Давайте приведемо їх до порядку..
Ксенія та Ярослав складають слова на дошці..
-Іще щось красиве приховує книга..це закладинка…Гляньте , яка вона гарна…
Ви і самі виготовляли закладинки ,щоб зберегти листочки книги.ю
-Гляньте ,які візерунки на ній …а що вони вам нагадують?
-Тільки буква ця красива…незвична…такі літери писали в давнину …коли оформлювали книги …Перша літера називалася буквиця…(слайд…)
-І ми з вами побудемо у ролі художників…будемо малювати літери…тобто правильно і красиво писати…
-На якому етапі уроку ми це робимо?
-Пригадаємо правопис маленької та великої літер М…
(слайди…)
-Подружили літери…Написали пів рядочка велику з маленькою…пів рядочка дві маленькі літери…
-Бачу..як ви стараєтеся..правильно сидите…зошити лежать вірно ручку тримаємо рівно…
_Перевіримо і оцінимо свою роботу…Зазвичай , ми з вами оцінюємо роботу смайликами …а сьогодні будемо малювати ось такі сніжинки…
(Сніжинки на дошку)
-Плакат на дошці…
-На наступному рядочку пишемо візерунки з буквою м…(вчитель пише на плакаті…(оцінювання)
-У нас такі вийшли чудові візерунки,класні сніжинки..а прослухайте і відгадайте , хто ще вміє малювати без рук , без фарб та олівців зимові візерунки?
Він малює на вікні
Гарні квіти крижані…
На дитячих щічках- маки ,
З ним узимку дружить всякий…
(слайд 6)
-Подивіться ,чи є таке слово у нас на дошці…?
Попрацюємо з ним..
(виходить учень…виконує повний розбір слова )
Записую…визначає кількість складів…звуки…букви..
(дітям завдання слідкувати , якщо не впораємося , звернемося за допомогою)
Мороз -2 скл.,5 б., 5 зв.
(-оІ -о-)
-Як вимовляється останній звук у слові ?
-На яке питання відповідає слово ? Що означає?
-Це ім’я ,назва природного явища..
-А які ще зимові слова ви знаєте ?Давайте їх запишемо ..усно ставимо питання…(Хто?Що?)
-Які слова не можна переносити з рядка на рядок ? Чому?
(оцінювання роботи)
-А як називається явище природи , коли дме холодний вітер , сніг летить в обличчя ,ви дізнаєтеся ,погравши у гру «Спіймайте друзів Віхоли»
Ой надворі метелиця
Крутить ,вертить хурделиця
І не завадило б кожуха
Така буває завірюха …
І закружляла заметіль .
Зима лютує ,хуртовина…
Мороз сердитий на дворі
І сніжить котиться лавина
Нема ні зіроньки вгорі..
Знайдемо ці слова на дошці..На яке питання відповідають?
-Які це слова за значенням?
-Що їх об’єднує ?(спільне значення , одне і теж питання)
-У нас зимовий урок…за вікном зима ..віхола кружляє сніжинками…і розкидала вона сніжинки…які утворювали речення
-Допоможіть побудувати відновити його...
-Один учень виходить…Записуємо речення..
(Перевірка Слайд 7…Оцінювання)
Фізкультхвилинка
-Холодно взимку…важко вижити всім..але особливо тяжко птахам..маленьким
-Страшний їм і холод …а ще страшніший голод..
-Прочитаємо вірш Анатолія Качана «Крихта хліба»
(Один учень читає…всі слідкують)
-Які почуття викликав вірш…
У яких рядках показано , що пташкам дуже важко
-Як ми можемо допомогти вижити їм?…
-Знайдіть слова , які називають птахів..яке питання поставимо ? Чому?
-Мова іде про одну пташку чи багато?
-Запишемо їх з нового рядочка ,поставивши питання…
-До яких слів ми ставимо питання хто?(назви людей і тварин)
(Оцінити роботу)
Робота в парах.
Гра « Незакінчене речення»
-Як працюємо у парах?(слайд Дивись)
У повітрі витанцьовували_____________
Зима в лісі намела _______________
Сніговику в зимовому лісі___________________
-На аркушах початок речення…дописати пропущене слово
На екрані перевірка…(Оцінити роботу)
ІІІ Підсумок уроку.(рефлексія)
-Над якою групою слів працювали?
-На які питання вони відповідають? Що означають?
Це у лісі Сніговику самотньо …а у нас йому буде весело…Складаємо сніговик..
-А як називаються ці слова ,ми дізнаємося на наступному уроці…
-Подимвіться на роботу
-Як ви працювали?Чому вас на вчив цей урок…що сподобалося найбільше?
-Знайдіть на парті сніжинку ..прикрасьте нашого Сніговичка…ось як ми працювали на уроці…
Домашнє завдання…(Аркуші) Слайд