Фрагмент опрацювання оповідання 2 клас Руденький

Про матеріал
Фрагмент опрацювання оповідання 2 клас Руденький стр.118 III. Оголошення теми уроку. Здавна турбували людину питання добра і зла, людяності і жорстокості, поваги і зневаги, щедрості і скупості. Про це писали різні письменники. На їх творах можна навчитись оцінювати вчинки. Сьогодні ми познайомимось з одним із таких творів — оповіданням Всеволода Нестайка «Руденький». Читаючи його, я надіюсь на це, ви візьмете для наслідування лише добрі справи героїв.
Перегляд файлу

Фрагмент опрацювання оповідання  2 колас

Руденький стр.118

  III.  Оголошення теми уроку.

 Здавна турбували людину питання добра і зла, людяності і жорстокості, поваги і зневаги, щедрості і скупості. Про це писали різні письменники. На їх творах можна навчитись оцінювати вчинки. Сьогодні ми познайомимось з одним із таких творів — оповіданням Всеволода Нестайка «Руденький». Читаючи його, я надіюсь на це, ви візьмете для наслідування лише добрі справи героїв.

ІV Опрацювання нового твору.

    1.Розповідь про письменника .

    2.Робота над заголовком.

- Зачитайте назву оповідання.

- Чи зможемо ми з’ясувати про кого йтиметься в оповідання?

- А чи можемо передбачити ставлення автора до Руденького з заголовку.

- Щоб зрозуміти – треба прочитати оповідання.

     3.Читання оповідання вчителем.

   - Чи сподобалося вам оповідання?

   - Назвіть дійових осіб  ?

   - Хто головний герой оповідання?

   «Довідкове бюро»

Дременути – швидко побігти, тікаючи від кого – небудь або доганяючи кого – небудь.

Тицьнув – тут:швидко віддав.

5.Словникова робота.

 Інколи                               Дременув

 Похапливо                         Зойкнула

 Тицьнув                              Майданчик

 Вихопив                              Усміхнувся

 Пильно                                Тим часом

          Поплескав                           Помилився

  • Як ви розумієте слова: тицьнув, зойкнула, дременув?
  • Знайдіть слова, які відповідають на питання “Який?”
  • Знайдіть слова, які однаково закінчуються?

6.Фізкультхвилинка.

7.Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

  • Де відбуваються події?
  • Хто і чим пригостив дітей?
  • Що зробив із цукерок чорнявий хлопчик?А дівчинка та руденький хлопчик?
  • Чому  дременув чорнявий хлопчик ?
  • Як дівчинка відреагувала на образу? Прочитайте.
  • Чому він не може бути поганим?
  • Який висновок зробив дідусь?
  • Які слова передають головну думку оповідання?
  • Яка якість обов’язково повинна бути у справжньої людини?

V.Творча робота над текстом.

1.Виростимо кущик.

Дібрати риси справжньої  людини. Робота в парах на картках.

                                                                                                                                         

2.Гра «Впізнай героя».Робота в групах.

 - До слів – назв дій доберіть назву предмета (дійові особи).

  • Тицьнув,вихопив,дременув - …
  • Зойкнула,скривилась,заплакала - …
  • Тицьнув,подивився,пішов,спинився,почервонів,зітхнув - …
  • Сидів,бачив,усміхнувся,сказав,поплескав - …

 3.Складання характеристики дійових осіб. «Хто який?» З’єднай стрілочками:

                                                           спостережливий

                                                           добрий  

                                                           маленька

                                                           злий

                                                           жадібний

    Чорнявий хлопчик                    мудрий

    Руденький хлопчик                  розважливий

    Дівчинка                                      слабка

    Дідусь                                          сором’язливий        

                                                          самокритичний              

                                                          боягузливий

  4.Узагальнення.

 - Чому Руденький вважав себе не зовсім хорошим?

 - Чому він не може бути поганим?

 - Що відповів дідусь?

 

На дошці записані прислів'я.

Хто має стид, той має совість.

Совість у людині — головне.

  • Прочитайте прислів'я.
  • Яке з них виражає головну думку оповідання?
  • Що таке совість?

5.Технологія «Прес».

  • Які риси характеру властиві Руденькому? Чорнявому?

    Доведіть, що Руденький був щедрий, совісний.

    Доведіть, що  Чорнявий був жадібний.

 

Варіант 2

 

ІV Опрацювання оповідання В.Нестайка “Руденький”

 1. Підготовка учнів до читання.

  • Розгляд портрета В.Нестайка.
  • Робота над запам'ятовуванням біографії Всеволода Нестайка.
  • (Вчитель розповідає про автора, а діти на основі спорних слів запам'ятовують зміст біографії)

 

2. Технологічна підготовка.

 Чорнявий                            Дременув

 Похапливо                          Зойкнула

 Тицьнув                              Поверне

 Вихопив                              Віддавати

 Пильно                                Тим часом

  • Як ви розумієте слова: тицьнув, зойкнула, дременув?
  • Знайдіть слова, які відповідають на питання “Який?”

 3. Читання оповідання вчителем.

 - Чому оповідання називається “Руденький”?

 4. Фізкультхвилинка

 5. Повторне читання оповідання учнями.

6. Смисловий аналіз тексту.

  • Де відбуваються події?
  • Що дала бабуся дітям?
  • Прочитайте, як з'їв цукерку  чорнявий хлопчик?
  • Як їла дівчинка і руденький?
  • Чому чорнявий хлопчик дременув у під'їзд?
  • Яка була поведінка руденького?
  • Чому він пішов геть?
  • Хто похвалив руденького? Прочитайте слова дідуся.

7. Узагальнення.

  • Чому руденький вважав себе не зовсім хорошим?
  • Чому він не може бути поганим?
  • Що відповів дідусь? Прочитайте.

На дошці записані прислів'я.

Хто має стид, той має совість.

Совість у людині — головне.

  • Прочитайте прислів'я.
  • Яке з них виражає головну думку оповідання?
  • Що таке совість?

8. Робота в групах.

1 група Навчатись читати оповідання в особах.

• Скільки дійових осіб в оповіданні?

  Скільки дійових осіб беруть участь в розмові?

  Чиї слова треба читати впевнено?

  Чиї сором'язливо?

2 група.  Вставити порушену послідовність. Всеволод Нестайко “Руденький”.

        Бабуся дала кожному  по цукерочці. На дитячому майданчику гралися двоє хлопчиків і дівчинка.

           Тим часом дівчинка і руденький хлопчик свої ще тільки розгортали.

          Чорнявий хлопчик похапливо тицьнув цукерку до рота.

3 група  Всеволод Нестайко “Руденький”

            Дівчинка зойкнула, скривилась і заплакала.

            Враз чорнявий хлопчик вихопив у дівчинки цукерку і дременув у під'їзд.

           Наче боявся, що вона поверне її. Руденький подивився на дівчинку, тоді на дівчинку, тоді на свою цукерку, тоді тоді знову на дівчину, тицьнув їй цукерку і швидко пішов.

4 група  Технологія “Прес”.

  • Які риси характеру властиві Руденькому? Чорнявому?

    Доведіть, що Руденький був щедрий, совісний.

    Доведіть, що  Чорнявий був жадібний.

  Перевірка роботи в групах.

docx
Додано
18 травня 2020
Переглядів
938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку