Фрагмент опрацювання оповідання 2 колас
Руденький стр.118
III. Оголошення теми уроку.
Здавна турбували людину питання добра і зла, людяності і жорстокості, поваги і зневаги, щедрості і скупості. Про це писали різні письменники. На їх творах можна навчитись оцінювати вчинки. Сьогодні ми познайомимось з одним із таких творів — оповіданням Всеволода Нестайка «Руденький». Читаючи його, я надіюсь на це, ви візьмете для наслідування лише добрі справи героїв.
ІV Опрацювання нового твору.
1.Розповідь про письменника .
2.Робота над заголовком.
- Зачитайте назву оповідання.
- Чи зможемо ми з’ясувати про кого йтиметься в оповідання?
- А чи можемо передбачити ставлення автора до Руденького з заголовку.
- Щоб зрозуміти – треба прочитати оповідання.
3.Читання оповідання вчителем.
- Чи сподобалося вам оповідання?
- Назвіть дійових осіб ?
- Хто головний герой оповідання?
«Довідкове бюро»
Дременути – швидко побігти, тікаючи від кого – небудь або доганяючи кого – небудь.
Тицьнув – тут:швидко віддав.
5.Словникова робота.
Інколи Дременув
Похапливо Зойкнула
Тицьнув Майданчик
Вихопив Усміхнувся
Пильно Тим часом
Поплескав Помилився
6.Фізкультхвилинка.
7.Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.
V.Творча робота над текстом.
1.Виростимо кущик.
Дібрати риси справжньої людини. Робота в парах на картках.
2.Гра «Впізнай героя».Робота в групах.
- До слів – назв дій доберіть назву предмета (дійові особи).
3.Складання характеристики дійових осіб. «Хто який?» З’єднай стрілочками:
спостережливий
добрий
маленька
злий
жадібний
Чорнявий хлопчик мудрий
Руденький хлопчик розважливий
Дівчинка слабка
Дідусь сором’язливий
самокритичний
боягузливий
4.Узагальнення.
- Чому Руденький вважав себе не зовсім хорошим?
- Чому він не може бути поганим?
- Що відповів дідусь?
На дошці записані прислів'я.
Хто має стид, той має совість.
Совість у людині — головне.
5.Технологія «Прес».
• Які риси характеру властиві Руденькому? Чорнявому?
• Доведіть, що Руденький був щедрий, совісний.
• Доведіть, що Чорнявий був жадібний.
Варіант 2
ІV Опрацювання оповідання В.Нестайка “Руденький”
1. Підготовка учнів до читання.
2. Технологічна підготовка.
Чорнявий Дременув
Похапливо Зойкнула
Тицьнув Поверне
Вихопив Віддавати
Пильно Тим часом
3. Читання оповідання вчителем.
- Чому оповідання називається “Руденький”?
4. Фізкультхвилинка
5. Повторне читання оповідання учнями.
6. Смисловий аналіз тексту.
7. Узагальнення.
На дошці записані прислів'я.
Хто має стид, той має совість.
Совість у людині — головне.
8. Робота в групах.
1 група Навчатись читати оповідання в особах.
• Скільки дійових осіб в оповіданні?
• Скільки дійових осіб беруть участь в розмові?
• Чиї слова треба читати впевнено?
• Чиї сором'язливо?
2 група. Вставити порушену послідовність. Всеволод Нестайко “Руденький”.
Бабуся дала кожному по цукерочці. На дитячому майданчику гралися двоє хлопчиків і дівчинка.
Тим часом дівчинка і руденький хлопчик свої ще тільки розгортали.
Чорнявий хлопчик похапливо тицьнув цукерку до рота.
3 група Всеволод Нестайко “Руденький”
Дівчинка зойкнула, скривилась і заплакала.
Враз чорнявий хлопчик вихопив у дівчинки цукерку і дременув у під'їзд.
Наче боявся, що вона поверне її. Руденький подивився на дівчинку, тоді на дівчинку, тоді на свою цукерку, тоді тоді знову на дівчину, тицьнув їй цукерку і швидко пішов.
4 група Технологія “Прес”.
• Які риси характеру властиві Руденькому? Чорнявому?
• Доведіть, що Руденький був щедрий, совісний.
• Доведіть, що Чорнявий був жадібний.
Перевірка роботи в групах.