Тема: Узагальнення знань з теми «Іменник».

Про матеріал
Тема: Узагальнення знань з теми «Іменник». Мета: 1) узагальнення знань учнів з теми «Іменник»; 2) розвивати спостережливість, мислення, увагу; 3) прищеплювати любов до Батьківщини, рідної мови. Обладнання: карта України, українські віночки, опорна схема «Іменник», підручник.
Перегляд файлу

Тема:  Узагальнення знань з теми «Іменник».

Мета:  

 1) узагальнення знань учнів з теми «Іменник»; 

 2) розвивати спостережливість, мислення, увагу;

3)  прищеплювати любов до Батьківщини, рідної мови.                                             

 Обладнання: карта України, українські віночки, опорна схема «Іменник», підручник.

 

Хід уроку

 I. Організація класу.

   Продзвенів уже дзвінок

 – Починається урок.

 Тож і ми часу не гаймо,

На уроці в подорож вирушаймо!                                                                      

 

II. Повідомлення теми та завдань уроку. (на дошці)

 Мова – краса спілкування, Мова – як сонце ясне, Мова – то предків надбання, Мова – багатство моє. Мова – державна перлина, Нею завжди дорожіть: Без мови немає країни,- Мову, як матір, любіть! - Сьогодні, діти, ми здійснимо коротеньку подорож нашою Батьківщиною. І одночасно будемо повторювати вивчений матеріал. - Прочитайте вірш, які слова виділені? На які питання вони відповідають? Який висновок можна зробити? (Це іменники, вказують на предмет). III. Мотивація навчальної діяльності. - Що таке Батьківщина? - Як називається наша Батьківщина? - Отож вирушаймо стежками України. Але уявно подорожуючи рідною країною, ми будемо вивчати рідну мову, виконувати різні завдання і збирати квіточки і зробимо український віночок. IV. Узагальнення та систематизація знань. Каліграфічна хвилинка: Бб ба ать кі ів вщи ин на Батьківщина           – До якої частини мови належить це слово? – Доведіть, що це іменники. – Зі словом   Батьківщина   побудуйте і запишіть речення, визначте в ньому головні члени.(Я маю чудову Батьківщину!)

 

На дошці карта України, опорна схема «Іменник». - Якщо подивитись на карту України, то можна за кольором здогадатися, що на ній зображено. Що позначено зеленим? (низовини). І на опорній схемі повторюємо зелений блок.

1. Гра «Істота – неістота» (робота з сигнальними картками, зелений сигнал – істота, червоний – неістота) Радість, пір’я, півень, муха, музикант, школяр, барабан, ящірка, стадіон, зоопарк, директор, верблюд, телефон. - Молодці, ви заробили першу квітку у віночок. 2. «Малюнковий диктант» Метелик, ножиці, лисичка, білочка, книжка, прапор, їжак, віночок, миша, зайчик. - Чудово, ви здобули другу квіточку. Пальчикова гімнастика 3.  Гра «Добери слово» Що?                                                               Хто? сад                                                               садівник ліки                                                              лікар робота                                                           робітник море                                                              моряк        Третя  квітка у віночку. - Що на карті позначають синім кольором? (річки, моря). Працюємо над синім блоком. 3. Гра «Я - редактор»  Виправ помилки. Запиши текст правильно. Он пасіка. Коло пахучих лип михась. Біля тину песик булька. На вулику котик мурчик. Собака бровко скоса на нього поглядає. Хлопчик покликав друзів і разом пішли до Дідуся тараса. - Чудово, ось і четверта квіточка у віночку! 4. «Завдання на картках» (по варіантах) – Списати речення. Підкреслити власні іменники. Варіант 1. В Україні вважаються найвищими  гори Карпати. Вершина Карпат – Говерла. ЇЇ знають всі українці. Варіант 2. Знаменита і Тарасова гора  у Каневі. На ній поховано Тараса Григоровича Шевченка. Варіант 3. На  Володимирській гірці в Києві стоїть пам’ятник князеві Володимиру. Варіант 4. Найбільше місто у нашій країні – Київ. Це столиця України. Названо його на честь засновника – князя Кия. Варіант 5. Велике і красиве старовинне місто Львів. Його заснував князь Данило Галицький. А назвав ім’ям свого сина Лева. Варіант 6.

Місто Харків розкинулося на берегах річки Харків, Запоріжжя – за порогами Дніпра. (Перевірка здійснюється за варіантами: зачитують власні іменники) - Які іменники ми завжди пишемо з великої букви? Висновок по опорній схемі. - Неперевершено! Наступну квіточку додаємо. Що на карті позначені жовтим  кольором? (височини) 5. Гра «Наш рід» Учні поділяються на 3 команди Чоловічий рід, Жіночий рід і Середній рід. Учитель показує іменники, кожна група плескає у долоні, за помилки отримає зауваження. Клен, море, автомобіль, місто, коза, фабрика, іній, ластівка, дощ, веселка, верблюд, небо, музей, світло, озеро, прапор, герб. - Ви отримали ще одну квіточку! Чудово! - Що на карті позначені коричневим кольором? (гори) 6. Запиши іменники в однині, вкажи їх рід.  Зразок: ночі — ніч (ж. р.) Ножі —   ______________________________ друзі — _____________ ____________  ключі —_______________________________ озера — ______________________________ яблука — ________________________  гриби —  ______________________________ поля — ________________________________ моря — ________________________________ - Ви сьогодні прекрасно працюєте! Тому одержуєте наступну квіточку! Фізкультхвилинка 7. Гра «Відшукай іменник» Прочитай вірш. Підкресли іменники. Надпиши, у якому числі вони вжиті. І ліси, і рівнини, Щоб могли всі народи ріки, гори, поля, — жити в спільній сім’ї, все це — наша Вітчизна, захистімо природу, неозора земля. Бережімо її! (Ю. Михайленко ) - Останній колір – червоний.  8. Гра «Знайди «зайве» слово» 1. Фабрика, школа, завод, комбінат. 2. Труд, робота, праця, лінь. 3. Дорога, діброва, шлях, путь, траса, шосе. 4. Дощ, завірюха, хуртовина, заметіль. 9. Гра «Скажи навпаки» Початок – кінець Щастя – горе

Праця – відпочинок Сміх – сльози Тиша – галас Схід – захід Друг – ворог Радість – смуток 10. Гра «Відгадай мене». 1. Я на дереві гойдаюсь. Я в конверті відсилаюсь. (Лист) 2. Я воду закриваю, я вантажі всі підіймаю. (Кран) 3. Це слово три значення має: то двері воно відчиняє, то тягнеться ніжно до мами, то букви виписує вправно. (Ручка) 4. Я у кожній деревинці, квітці, кущику, травинці. В класі ж на уроці мови ти побачиш мене в слові. (Корінь) V. Підсумок уроку. - Завершується наша мандрівка. Виконуючи завдання, ми з вами зробили віночок. Всього в українському віночку 20 квіточок. Кожна з них – лікар і оберіг від лиха. Ми маємо лише десять квіточок, але це тільки початок, адже ми не так давно почали вивчати українську мову і попереду в нас іще багато нового і цікавого.

 

VI. Рефлексія. - Ось і готовий наш український віночок. Одягніть його і скажіть кожен один іменник, який для вас характеризує нашу Україну.

docx
Додано
18 травня 2020
Переглядів
442
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку