14 квітня о 15:00Вебінар: Дистанційне навчання: від побудови системи до зміни цінностей

Фрагмент уроку із зарубіжної літератури для учнів 9 класу "Біо-вірш, або біографічний вірш. Практикум з поезії. У пошуках духовної свободи (за творчістю Генріка Ібсена)"

Про матеріал

У пошуках духовної свободи (за творчістю Генріка Ібсена). Корисним, оригінальним і творчим є завдання щодо осмислення біографії письменника у вигляді поезії. Учням можна запропонувати скласти власну поезію спираючись на вивчений матеріал. Цікавою формою може бути розповідь вчителя про життя письменника не називаючи його ім'я та прізвища, а учні повинні за фактами пізнати літературну постать, героя чи епоху.

Це завдання допоможе оточуючим поглянути на учня з іншого боку. Навчить визначати головні події з життя письменника, помічати те, що відрізняє його від інших, знаходити головну проблему літературних персонажів. Варто запропонувати, не соромлячись, власну поезію.


Перегляд файлу

                    Біо-вірш, або біографічний вірш. Практикум з поезії

 Корисним, оригінальним і творчим є завдання щодо осмислення біографії письменника у вигляді поезії. Учням можна запропонувати  скласти власну поезію опираючись на вивчений матеріал. Цікавою формою може бути розповідь вчителя про життя письменника не називаючи його ім’я та прізвища, а учні повинні за фактами пізнати літературну постать, героя чи епоху.

 Це завдання допоможе оточуючим поглянути на учня з іншого боку. Навчить визначати головні події з життя письменника, помічати те, що відрізняє його від інших, знаходити головну проблему літературних персонажів. Варто запропонувати, не соромлячись, власну поезію.

               У пошуках духовної свободи (за творчістю Генріка Ібсена)

Він родом із норвезького містечка,

Із небагатої купецької сім’ї .

Чутки навколо нього все ходили,

Що з батьком він із різної  сім’ї.

 

Тому самотній був і одинокий -

До непорозуміння дуже звик.

Сусіди про стосунки говорили,    

Психологічну травму змалечку зробили.  

 

Недовго жив він і в достатку -

В п'ятнадцять мусив працювати.

Це нелегка  була робота –

Та треба ж просто заробляти.

 

В аптеці учнем працював,

З газетою співпрацював,

У демонстраціях брав участь,

Створював новий журнал .

 

«То як же жити?  Що робити?

Як же стану я на ноги?

Треба, мабуть, щось творити!

І за щастя міцно встати.

 

Буду я вірші писати,

Сатиричні епіграми,

Карикатури малювати,

І в театрі ставить драми!»

 

Першу драму «Катиліна»

Написав ще в Гримстаді.

«Богатирський курган» - 

П’єсу - поставили в театрі.

 

Третя п’єса провалилась,

А четверта – до вподоби,

Написав на батьківщині

У театрі  скрипаля.

 

Театральну школу Бюлль заснував,

Норвежців- акторів  у трупу назбирав,

Норвезький театр скрипаль організував,

Ібсена режисером й бухгалтером забрав.

 

Так, «Норвезький театр» виникає -

Керувати ним письменник починає.

Данською мовою актори виступають,

А глядачі сперечатись починають.

 

Недовго директором театру керував –

Почалось глядацьке протистояння.

Через рік роботу знову шукав,

Але силу духу й віру міцну він мав!

 

Знайшов сім’ю, був щасливий у шлюбі,

За сина новонародженого піклувався.

Отримав в парламенті письменницьку пенсію

З родиною у Римі нею скористався!

 

Сім років письменник у Мюнхені жив,

Там, на півдні Німеччини, спокійно творив:

Людям соціально-психологічні п’єси писав,

Жінку і своє сімейне щастя захищав.

 

Ось так він творив і драми писав,

Відомим на весь світ уже став.

Чого тільки варті його письменна?

Хто може сказати, що він не талант?

 

«Пер Гюнт», «Бранд», «Стовпи суспільства»,

«Дика качка», «Примари», «Ляльковий дім»,

«Жінка моря», «Гедда Габлер», «Ворог народу» -

Нову аналітичну п’єсу на сцену увів.

 

Так Ібсен творцем «нової драми» став,

Про людську душу у п’єсах переживав,

Про гармонію в рідному домі говорив,

Як стати щасливим людей він вчив.

 

Таємницю життя нам не збагнути,

Спробуй зрозуміти це диво, хоч на мить.

Брехати, друже,  ніколи не варто,

Її ти не  сховаєш, як би не хотів.

 

Так і Нора, героїня п’єси,

Впевнена в коханні чоловіка,

Тішиться третім материнством,

Та не має щастя у своїй сім’ї.

 

Вона веде життя подвійне,

Зумовлене якоюсь таємницею,

Щоб врятувати свого чоловіка,

Таємно  бере гроші в лихваря.

 

І все це трапилося в перший рік

Їх спільного безжурного життя.

Таємно підробляє підпис батька,

Вдає щасливе й радісне буття.

 

Час минув, минуло вісім років,

І Нора забажала розповісти правду,

Та тільки чоловік  її не слухав,

І дім покинула без дітей вона.

 

Не захотіла більше бути «лялькою»,

Протестувала сильна жінка як уміла,

І вірила, що Торвальд знову покличе

Створити  сім’ю, а не «Ляльковий дім».

 

ЮНЕСКО п’єсу «Ляльковий дім» вшанувало,

В список програми «Пам'ять світу» записало.

На честь ім’я Нори  астероїд назвали,

На честь письменника кратер Меркурієм прозвали.

 

 Дану поезію пропоную розділити учням на розділи, таким чином визначити основні ідеї; порівняти з оригіналом біогафії; або інсценізувати на уроці чи виховному заході.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Чередник Тетяна Павлівна
    прийом роботи з біографією письменника є цікавим. Однак краще на уроці літератури все ж таки працювати з поезією. Запропонований текст, на жаль, не позбавлений недоліків, оскільки ритм і рима не тримають строфу і потребують серйозної корекції.
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    3.0
  2. Герасимчук Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ложкова Ірен
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Жаданова Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Волощук Є.В., Звиняцьковський В.Я., Філенко О.М.)
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
1545
Оцінка розробки
4.5 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку