Іллінівська СШ І-ІІІ ступенів
Костянтинівської районної ради
Донецької області
Майстер-клас
«Національно-патріотичне виховання на уроках математики у початковій школі»
Фрагмент уроку математики в 1 класі
на тему «Число і цифра 0.»
Учитель. Колосова Наталія Леонідівна
Іллінівка – 2017
Мета:
ОБЛАДНАННЯ: Віночок, стрічки, квіти, пазли із зображенням квітів, картки із завданнями
Хід уроку
І. Організаційна частина. Привітання.
Сьгодні на уроці ми будемо плести віночок.
Український віночок – не просто краса, а й оберіг, бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже. Цей звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. Дівчатка, яким минуло 6 років плели віночки із 7 квіток, ми ж будемо плести вінок з 7 квіток, і ми будемо вплітати по одній квіточці – тим самим виконувати по одному завданню.
Приступаємо до роботи.
ІІ. Вправа «Стрічки знайомств»
ІІІ. Сприймання і запам’ятовування нового матеріалу.
ІV. Робота в групах.
1 група
Скласти числовий ряд. І вказати місце 0 в ньому. Чому 0 стоїть першим?
2 група
Порівняння числа 0 з іншими числами.
(0....1 0......5 0.......9 3.....0 7......0 10.....0)
Вплітаємо 2 квітку – барвінок. А що він означає у віночку? Барвінок – до людської оселі, городу тягнеться. Цілий рік його шанують, вважаючи символом життя.
3 група
На що схожа цифра 0? Вибрати з набору картинок.
Вплітаємо калину. В центрі було гроно калини – символ краси і дівочої вроди, символ України.
4 група
Викласти 0 з поданого матеріалу
Вплітаємо четверту квіточку – ромашку. Вона приносить не лише здоров’я, але й доброту та ніжність.
5 група
Оживити цифру, перетворивши на смайлика, який покаже ваш настрій від сьогоднішнього уроку. Перший-радісний, другий-байдужий.
Вплітаємо п’яту квітку – волошку. Волошка у вінку – це символ людського прозріння, краса і велич неба.
6 група
Скласти задачу за малюнком з відповіддю 0
7 група
Коли віднімаємо рівні числа, то в результаті отримаємо 0.
Отже, 7-7 1-1 9-9
VІ. Підсумок уроку
- Ми сьогодні ознайомилися з одним з національних символів українського
народу – віночком. Розв’язуючи математичні завдання склали віночок, дізналися, що символізують квіти у вінку
VІІ. Рефлексія.
1 група
Скласти числовий ряд. І вказати місце 0 в ньому. Чому 0 стоїть першим?
2 група
Порівняння числа 0 з іншими числами.
3 група
На що схожа цифра 0? Вибрати з набору картинок та домалюй.
4 група
Викласти 0 з поданого матеріалу
5 група
Оживити цифру, перетворивши на смайлика, який покаже ваш настрій від сьогоднішнього уроку. Перший-радісний, другий-байдужий.
6 група
Скласти задачу за малюнком з відповіддю 0.
7 група
Розв’язати приклади.