Фрагмент уроку математики в 1 класі на тему «Число і цифра 0.»

Про матеріал
• На основі практичних дій з предметами ознайомити з числом і цифрою 0; • Простежити процес формування уявлень першокласника про числовий ряд; • Розвивати спостережливість, логічне мислення, пам’ять. • Ознайомити з квітами, як символами українського віночка. • Виховувати любов та пошану до своєї Батьківщини. • Формувати національно-патріотичну свідомість.
Перегляд файлу

Іллінівська СШ І-ІІІ ступенів

Костянтинівської районної ради

Донецької області

 

 

 

 

 

Майстер-клас

«Національно-патріотичне виховання на уроках математики у початковій школі»

 

Фрагмент уроку математики в 1 класі

на тему  «Число і цифра 0.»

 

 

Учитель. Колосова Наталія Леонідівна

 

 

 

Іллінівка – 2017

 

Мета:

  • На основі практичних дій з предметами ознайомити з числом і цифрою 0;
  • Простежити процес формування уявлень першокласника про числовий ряд;
  • Розвивати спостережливість, логічне мислення, пам’ять.
  •  Ознайомити з квітами, як символами українського віночка.
  • Виховувати любов та пошану до своєї Батьківщини. 
  • Формувати національно-патріотичну свідомість.

ОБЛАДНАННЯ: Віночок, стрічки, квіти, пазли із зображенням квітів, картки із завданнями

Хід уроку

І. Організаційна частина. Привітання.

Сьгодні на уроці ми будемо плести віночок.

Український віночок – не просто краса, а й оберіг, бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже. Цей звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. Дівчатка, яким минуло 6 років плели віночки із 7 квіток, ми ж будемо плести вінок з 7 квіток, і ми будемо вплітати по одній квіточці – тим самим виконувати по одному завданню.

Приступаємо до роботи.

ІІ. Вправа «Стрічки знайомств»

  • Передусім давайте познайомимося .
  • Неодмінною прикрасою віночка є різнокольорові стрічки.
  • Беручи стрічку, по черзі називатимемо себе, і нехай кожен скаже, що йому подобається. (Наприклад, мене звуть Наталія, мені подобається малювати). Після цього стрічку треба вплести у віночок
  •  

ІІІ.  Сприймання і запам’ятовування нового матеріалу.

  • Давайте об’єднаємося в групи за допомогою пазлів. Треба скласти квітку і отримати завдання.  На виконання завдання 1 хвилина.
  • Перед тим, як виконувати завдання, скажіть, скільки квітів ви бачите зараз у віночку?
  • У математиці це нічого має назву нуль. І хоча нуль ніякої величини не означає, без нього ніяк не можна обійтися. Давайте ближче познайомимось з нуликом, виконавши завдання в групах.
  • Після виконання кожна група презентує роботу і вплутає свою квітку у віночок.

 

ІV. Робота в групах.

1 група

http://interteach.ru/wp-content/uploads/2016/02/90406656-2.jpgСкласти числовий ряд. І вказати місце 0 в ньому. Чому 0 стоїть першим?

http://interteach.ru/wp-content/uploads/2016/02/90406656-2.jpg

 

  • hello_html_58a2be71.jpg
  • Вплітаємо І квітку – цвіт яблуні. А що вона означає у вінку? Квіти яблуні – символ материнської любові.

 

 

2 група

Порівняння числа 0 з іншими числами.

(0....1      0......5       0.......9      3.....0       7......0      10.....0)

hello_html_3cd356ae.jpg

Вплітаємо 2 квітку – барвінок. А що він означає у віночку? Барвінок – до людської оселі, городу тягнеться. Цілий рік його шанують, вважаючи символом життя.

 

3 група

На що схожа цифра 0? Вибрати з набору картинок.

hello_html_6f37cf3e.jpgВплітаємо калину. В центрі було гроно калини – символ краси і дівочої вроди, символ України.

 

 

 

4 група

hello_html_m593b29b0.jpgВикласти 0 з поданого матеріалу

Вплітаємо четверту квіточку – ромашку. Вона приносить не лише здоров’я, але й доброту та ніжність.

 

 

5 група

Оживити цифру, перетворивши на смайлика, який покаже ваш настрій від сьогоднішнього уроку. Перший-радісний, другий-байдужий.

 

hello_html_m17c24a7.jpg

Вплітаємо п’яту квітку – волошку. Волошка у вінку – це символ людського прозріння, краса і велич неба.

 

 

http://demiart.ru/forum/uploads3/post-104892-1236098873.jpg6 група

C:\Users\Fialka\Desktop\Рисунок.jpgСкласти задачу за малюнком з відповіддю 0

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTYJDvy2LYeyJ7a_EJVB_VhPlpa1JMQuRuV-CuT1rXWta1EWSV3 

http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/8/102/38/102038440_ruybka_2.png 

 

 

  • Вhello_html_61c5e516.jpgплітаємо шосту квіточку – мак. Мак у віночку, то символ боротьби українського народу за волю.

 

 

 

 

7 група

 

hello_html_55601a91.jpg

Коли віднімаємо рівні числа, то в результаті отримаємо 0.

Отже,  7-7        1-1      9-9

  • Вплітаємо сьму квіточку – чорнобривці, що в народі називають ще оксамитки, бархатки, бо яскраві суцвіття виграють у промінні сонця.

 

 

VІ. Підсумок уроку

 

- Ми сьогодні ознайомилися з одним з національних символів українського 
народу – віночком. Розв’язуючи математичні завдання склали віночок, дізналися, що символізують квіти у вінку

  • Отже, ви зрозуміли, що означає число 0.

 

VІІ. Рефлексія.

  • Пропоную вам обмінятися враженнями від вивченої теми за допомогою методу «Незакінчене речення»:
  • - Я зрозумів, що…
  • Я навчився…
  • Мені сподобалось…
  • Було цікаво…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 група

Скласти числовий ряд. І вказати місце 0 в ньому. Чому 0 стоїть першим?

 

2 група

Порівняння числа 0 з іншими числами.

 

3 група

На що схожа цифра 0? Вибрати з набору картинок та домалюй.

 

4 група

Викласти 0 з поданого матеріалу

 

5 група

Оживити цифру, перетворивши на смайлика, який покаже ваш настрій від сьогоднішнього уроку. Перший-радісний, другий-байдужий.

 

6 група

Скласти задачу за малюнком з відповіддю 0.

 

7 група

Розв’язати приклади.

docx
Додано
29 січня 2019
Переглядів
871
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку