Фрагмент уроку математики "Закріплення умінь розв'язувати задачі. Обернені задачі." 1 клас. Програма "Росток"

Про матеріал

Закріплювати знання дітей про задачу, формувати уміння самостійно обґрунтовувати її розв'язання на основі взаємозв'язку цілого і частини; закріплювати навички лічби в межах 9; розвивати увагу, логічне мислення, мислительні операції аналізу і синтезу; працювати над формуванням життєво необхідних компетентностей учнів; виховувати працелюбність та повагу до праці інших людей.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Математика 1 клас. Тема. Закріплення умінь розв’язувати задачі

Номер слайду 2

Щоб в житті всього досягати,Треба в школі знання гарні мати. А хто хоче більше знати, Має сам попрацювати!

Номер слайду 3

Усні вправилежали 1 + 7 3 + 3 6 - 4 = 8= 6= 2 2, 6, 8, …12,14,18.

Номер слайду 4

Математика з букв. КОЗА + ДАЧА – К – Л =З А Д А Ч А

Номер слайду 5

Задача 1 У першій шухляді лежало , ,а у другій стільки ж гребінців. ? ?

Номер слайду 6

Задача 2 На поличці літали . Декілька книг взяли почитати. Скільки книжок залишилось на поличці? ? ?лежали

Номер слайду 7

Назви груп. Перо – ро + каша – ша + рі =Садок – ок + рів – р + нитки - т =Просо - со + дах – х + в + ціль - ль =пекарі садівники продавці

Номер слайду 8

Робота у групах ебят осталось во дворе?Відповідь:

Номер слайду 9

Від дощу земля зеленіє, від праці людина багатіє.

Перегляд файлу

Фрагмент уроку  математики

 у 1класі

Тема. Закріплення умінь розв’язувати задачі    Слайд: 1

Мета: закріплювати знання дітей про задачу, формувати уміння самостійно обґрунтовувати її розв’язання на основі взаємозв’язку цілого і частини; закріплювати навички лічби в межах 9; розвивати увагу, логічне мислення, мислительні операції аналізу і синтезу; працювати над формуванням життєво необхідних компетентностей учнів; виховувати працелюбність та повагу до праці інших людей.

Обладнання: картки з назвами груп, картки для роботи у групах, набори предметів для груп; електронна презентація.

Фрагмент уроку

І. Організація учнів  до уроку.

Д е в і з          Слайд: 2

Щоб в житті всього досягати,

Треба в школі знання гарні  мати.

А хто хоче більше знати,

Має сам попрацювати.

  • Як ви розумієте ці слова?
  • Отже, сьогодні на уроці вам необхідно буде використати знання, які ви вже маєте, і самим над собою попрацювати.
  • А для чого вам потрібно самим над собою працювати?

(Щоб зрозуміти, що ми вже знаємо, а якщо ще робимо помилки, то вчитись їх виправляти).

  • З чого ми почнемо нашу роботу? (Із повторення).

ІІ. Актуалізація опорних знань.  

1.Усні вправи          Слайд: 3

  • Знайдіть «зайвий» вираз і  поясніть, чому він «зайвий»?

1 +7   3 + 3    6 –4

(6 - 4 –різниця, а решта -  суми;

3 + 3 – однакові компоненти дій;

1 + 7 - ціле 8, а у інших – 6).

  • Пригадайте правило, як знайти ціле? Як знайти частинку?
  • Знайдіть значення виразів.
  • Розташуйте відповіді у порядку зростання.

2,  6,  8 ... (12,  14, 18).

  • Знайдіть закономірність і продовжіть ряд на три числа.

2. Робота з неправильними задачами.

- Розв’яжіть приклад з буквеної математики і ви дізнаєтесь, над чим ми будемо сьогодні працювати.

КОЗА + ДАЧА – К – О = … (задача)                Слайд: 4

  • Петрик П’яточкін склав задачі. Перевірте чи все в них правильно, а якщо знайдете помилки, то виправте їх  і роз’яжіть задачі.
  • Спробуйте себе у професії вчителя.          Слайд: 5             
  1. У першій шухляді лежало  , а у другій стільки ж гребінців.

                  ? 

 

 

                                                                    ?

  • Чи все правильно в задачі? ( Не вистачає запитання).
  • Придумайте запитання і розв’яжіть задачу.
  • Що відомо? Що треба знайти?
  • Яку схему потрібно використати? Чому?    

  Слайд: 6

  1. На поличці літали   . Декілька книг взяли  почитати. Скільки книжок залишилось на поличці?
  • Чи все правильно в задачі? (Неповна і неправильна умова)
  • Доповніть умову і розв’яжіть задачу.
  • Що відомо? Що шукаємо?
  • Яку схему потрібно використати? Чому?

 

 

 

                       ? 

 

 

                                                                                             ?                                           

Висновки: - Якою повинна бути задача, щоб у ній було все правильно?

(В задачах має бути повна і правильна умова, а також запитання.)

3. Обернені задачі.

  • Чи можна від цієї задачі скласти нові задачі?
  • Як вони називаються? Скільки їх може бути?
  • Які задачі ми називаємо оберненими?
  • Складіть обернену задачу і розв’яжіть її.

***

  • Діти, підкажіть Петрикові, до людей яких професій він міг би звернутись, щоб вони допомогли йому правильно скласти ці задачі?

1 – перукар,2 -  бібліотекар.

ІІІ. Творча робота над задачами.

1. Розгадування назв груп.

- Ми повторили з вами все необхідне для складання задач. А тепер ви попрацюєте в групах над складанням задач.

- Але спочатку розгадайте назви своїх груп.       Слайд: 7

ПЕРО – РО + КАША – ША + РІ = … (пекарі)

САДОК – ОК + РІВ – Р + НИТКИ – Т = … (садівники)

ПРОСО – СО + ДАХ – Х + В + ЦІЛЬ – ЛЬ = …(продавці) 

2. Робота у групах.           Слайд: 8

Діти по групах отримують предмети (калачі і бублики, персики і яблука, значки і гумки) про які повинні скласти задачі і картку зі схемою.

  • А тепер спробуйте від професії, яку ви одержали, скласти задачу і розв’язати її. Використовуйте для умови предмети, які я вам поклала.
  • Що роблять пекарі?   Про що буде ваша задача?
  • Що роблять садівники? Про що буде у вас задача?
  • Чим займаються продавці?  Про що буде ваша задача?

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота у групах і звіт кожної групи.

 

ІV. Підсумок.           Слайд: 9

У народі кажуть:  «Від дощу земля зеленіє, від праці народ багатіє»

  • Як ви розумієте цей вислів?
  • Ви гарно працювали сьогодні на уроці?
  • А чим ви збагатились від своєї роботи?
  • Я сподіваюсь, що ви своєю старанною працею на уроках будете здобувати міцні знання, які в майбутньому  принесуть велику користь вам і нашій Батьківщині.

 

zip
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
1570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку