Закріплювати знання дітей про задачу, формувати уміння самостійно обґрунтовувати її розв'язання на основі взаємозв'язку цілого і частини; закріплювати навички лічби в межах 9; розвивати увагу, логічне мислення, мислительні операції аналізу і синтезу; працювати над формуванням життєво необхідних компетентностей учнів; виховувати працелюбність та повагу до праці інших людей.
Фрагмент уроку математики
у 1класі
Тема. Закріплення умінь розв’язувати задачі Слайд: 1
Мета: закріплювати знання дітей про задачу, формувати уміння самостійно обґрунтовувати її розв’язання на основі взаємозв’язку цілого і частини; закріплювати навички лічби в межах 9; розвивати увагу, логічне мислення, мислительні операції аналізу і синтезу; працювати над формуванням життєво необхідних компетентностей учнів; виховувати працелюбність та повагу до праці інших людей.
Обладнання: картки з назвами груп, картки для роботи у групах, набори предметів для груп; електронна презентація.
Фрагмент уроку
І. Організація учнів до уроку.
Д е в і з Слайд: 2
Щоб в житті всього досягати,
Треба в школі знання гарні мати.
А хто хоче більше знати,
Має сам попрацювати.
(Щоб зрозуміти, що ми вже знаємо, а якщо ще робимо помилки, то вчитись їх виправляти).
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Усні вправи Слайд: 3
1 +7 3 + 3 6 –4
(6 - 4 –різниця, а решта - суми;
3 + 3 – однакові компоненти дій;
1 + 7 - ціле 8, а у інших – 6).
2, 6, 8 ... (12, 14, 18).
2. Робота з неправильними задачами.
- Розв’яжіть приклад з буквеної математики і ви дізнаєтесь, над чим ми будемо сьогодні працювати.
КОЗА + ДАЧА – К – О = … (задача) Слайд: 4
?
?
Слайд: 6
?
?
Висновки: - Якою повинна бути задача, щоб у ній було все правильно?
(В задачах має бути повна і правильна умова, а також запитання.)
3. Обернені задачі.
***
1 – перукар,2 - бібліотекар.
ІІІ. Творча робота над задачами.
1. Розгадування назв груп.
- Ми повторили з вами все необхідне для складання задач. А тепер ви попрацюєте в групах над складанням задач.
- Але спочатку розгадайте назви своїх груп. Слайд: 7
ПЕРО – РО + КАША – ША + РІ = … (пекарі)
САДОК – ОК + РІВ – Р + НИТКИ – Т = … (садівники)
ПРОСО – СО + ДАХ – Х + В + ЦІЛЬ – ЛЬ = …(продавці)
2. Робота у групах. Слайд: 8
Діти по групах отримують предмети (калачі і бублики, персики і яблука, значки і гумки) про які повинні скласти задачі і картку зі схемою.
Робота у групах і звіт кожної групи.
ІV. Підсумок. Слайд: 9
У народі кажуть: «Від дощу земля зеленіє, від праці народ багатіє»