Урок-подорож з використанням інтерактивних методів навчання та ТЗН на тему: «Число і цифра 10»
Тема. «Число і цифра 10»
Мета: ознайомити учнів із числом 10, показати його утворення й запис двома цифрами, продовжувати формувати у дітей уміння порівнювати числа в межах 10, вдосконалювати навички усної лічби, розвивати увагу, кмітливість, пам'ять, логічне мислення, виховувати любов до Батьківщини, працелюбність, інтерес до математики.
Обладнання: предметні малюнки, набори цифр та геометричного матеріалу, навчальна презентація.
Тип уроку: урок-подорож.
Автор: Урда Світлана Олексіївна, вчитель початкових класів Бориспільської ЗОШ І-ІІІ ступенів №6.
Урок-подорож з використанням інтерактивних методів навчання та ТЗН на тему:
«Число і цифра 10»
Тема. «Число і цифра 10»
Мета: ознайомити учнів із числом 10, показати його утворення й запис двома цифрами, продовжувати формувати у дітей уміння порівнювати числа в межах 10, вдосконалювати навички усної лічби, розвивати увагу, кмітливість, пам’ять, логічне мислення, виховувати любов до Батьківщини, працелюбність, інтерес до математики.
Обладнання: предметні малюнки, набори цифр та геометричного матеріалу, навчальна презентація.
Тип уроку: урок-подорож.
Хід уроку
І. Організація учнів класу.
— Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми відправимося в гості до Маши і ведмедя. Роботи на уроці буде багато. Тому ви повинні швидко думати, чітко відповідати, каліграфічно писати. (Слайд 1)
Девіз уроку:
Математика наука
Точна і серйозна,
І прожить без неї, діти.
Нам ніяк не можна! (Слайд 2)
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Усний рахунок. « Весела лічба». (Слайд 3)
— Тільки ми розпочали урок, а нас вже зустрічає Маша з першим завадання. Допоможемо їй назвати пропущені числа.
1 _3_5_ _ 8 9 10
2. Мозковий штурм (Слайд 4)
— Ми знаємо, що наша героїня мультику дуже розумна, і вона хоче перевірити що знаєте ви. Тож давайте покажемо Маші наші знання і виконаємо її завдання. А допоможе нам ведмедик.
4, 8, 2, 3 (Слайд 5)
2,4, 8, 5 (Слайд 6)
3. Повторення складу чисел. Робота в парах.
- З яких чисел складається число:
3, 6, 5, 2 (Слайд 7)
1, 4, 5, 3 (Слайд 7)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Утворення числа 10.
— Ми показали Маші які ми розумні і вона вирішила поділитися з нами новими знаннями. Сьогодні ми вивчимо число і цифру 10. (Слайд 9)
— Одного разу Маша ловила метеликів. Спочатку літало 9 метеликів, потім прилетів іще один. Порахувавши всіх, дівчинка дізналася, що метеликів стало __(відповідь учнів).
— Отже як утворилося число 10? (Якщо до 9 бусинок приєднати ще одну, то стане 10). Давайте складемо приклад: 9+1=10
2. Ознайомлення з цифрою 10.
— На попередньому уроці ми познайомилися, які числа називаються одноцифровими.
— А що ви можете сказати про число 10?
(Десять — двоцифрове число, для запису якого використовують 2 цифри — 1 і 0).
3. Написання цифри 10. Робота в зошитах . (Слайд 11)
— Число 10 записується цифрами 1 і 0 .Подивіться уважно як каліграфічно і гарно записує ці числа Маша. Давайте і ми спробуємо написати так само в наших зошитах.
ІV. Фізкультхвилинка. (Слайд 12)
V. Робота над новим матеріалом (продовження).
— Маша запросила нас зі звірятками до себе в гості. Вона живе аж на 10 поверсі. А щоб дістатися до неї, треба виконати завдання. (Слайд 13)
VІ. Хвилинка відпочинку. Інсценізація сценки «Веселий нулик».
Автор. Веселий нулик шепотів сусідці одиниці:
Нулик.
З тобою поруч я б хотів
Постояти, сестрице.
Одиниця.
Ні! Ти нуль. Число нікчемне,
Не стій зі мною,
Бо мені це зовсім неприємно.
Автор. А нуль на це відповідає.
Нуль.
Я знаю сам, що в світі значу мало.
Та як би поруч стати нам,
Десятка б з тебе стала.
Поглянь на себе, ти ж у нас
Мала та худорлява,
А станеш більша в 10 раз,
Коли я стану справа.
Нехай не кажуть, що нулі
Такі нікчемні та малі.
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота в зошиті. (Слайд 14)
2. Самостійна робота.
— Порівняй числа. (Слайд 15)
VІІІ. Робота з геометричним матеріалом.
1. Гра «Архітектор» (Слайд 17)
— Маша з ведмедиком побудували для нас будиочок з гкометричних фігур. Нам треба полічити, скільки ж чотирикутників вони для цього використали.
ІХ. Підсумок уроку.
1. Гра «Мікрофон» (Слайд 18)
— От і підходить наш урок до кінця і нашим улюбленим героям час прощатися з нами. Але перед цим давайте розкажемо Маші, що ж ми зуміли навчитися разом з ними і що нам сподобалося на цьому цікавому уроці.
До нової зустрічі! (Слайд 19)