Фрагмент уроку "Оздоблення виробів випалюванням"

Про матеріал
Ознайомившись з матеріалом учні навчаться оздоблювати вироби з деревинних матеріалів випалюванням.
Перегляд файлу

Фрагмент уроку у 5 класі . Оздоблення виробу випалюванням.

Оздоблення підставки під горнятко.

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів (2 хв.).

Коли ми ознайомимось з темою уроку та виконаємо практичне завдання ми навчимося правильно обирати види та способи оздоблення деталей виробів з деревини та деревинних матеріалів, підбирати та використовувати лакофарбові матеріали. Нові знання та уміння стануть у нагоді в майбутньому житті для реалізації власного хобі.

1.Оздоблення поверхні виробу випалюванням.

Випалювання по дереву – традиційний прийом художнього оздоблення виробів з деревини. Такий вид художнього оздоблення виконують за допомогою випалювачів з регульованим або нерегульованим нагрівом пера.

Для перенесення малюнка на фанеру використовують копіювальний папір або техніку клітинкового малюнка.

Після того, як малюнок перенесено на заготовку випалювач вмикають для розігріву та визначають техніку випалювання, якоюй виконають оздоблення.

Випалювати можна або ставлячи точки вздовж контурів малюнка, або проводячи по цих контурах лінії, можна також поєднувати ці два прийоми.

Також розрізняють плоске та глибоке випалювання.

Плоске випалювання є найбільш простим за своїм виконанням – це випалювання малюнка тільки за його контурами на рівні площини поверхні виробу.

Під час глибокого випалювання випалюють саме фонову поверхню, при цьому вона контрастує з частинами малюнка, які залишаються світлими і зберігають колір деревини.

Контраст – різка відмінність, протиставлення (темна випалена поверхня протиставляється світлому полю малюнка).

Працюючи з випалювачем обов'язково слід дотримуватись таких правил техніки безпеки:

  1. Виконуйте роботи з випалювання обов'язково в спецодязі.
  2. Прилад вмикайте тільки з дозволу вчителя.
  3. Перед вмиканням приладу підготуйте все для випалювання (підібрати заготовку, перенести на неї малюнок).
  4. Не нагрівайте перо до світло-червоного кольору.
  5. Після 10-15 хв. роботи вимикайте прилад на 2-3 хв.
  6. Періодично провітрюйте приміщення.
  7. Вимикайте випалювач, коли залишаєте робоче місце.

Практична робота

Послідовність виготовлення підставки під горнятко з фанери.

1.    Вибрати форму для майбутнього виробу. Я запропонувала шаблон кленового листа та круга.

2.    Перенести зображення на матеріал. Для перенесення шаблону на матеріал діти використовують копірувальний папір. З цією операцією вони добре знайомі і , в основному, у всіх виходить з першого разу. Для тих, хто працював з ДВП, я змінювала контурну лінію гілочки листа зразу на матеріалі. На шаблоні вона дуже тонка і її обов`язково треба зробити ширшою, оскільки ламається.

3.    Випиляти лобзиком по контуру.

4.    Зачистити контур виробу шліфувальним папером.

5.    Оздобити підставку випалювачем по дереву.

Послідовність виготовлення підставки під горнятко з берези.

Знайдіть хороший рівний зріз від берези. Бажано, щоб він був без сучків з досить гладкою поверхнею. Але для того, щоб картинка, яку ми будемо випалювати виглядала ще краще, відполіруйте зріз наждачним папером з лицьового боку.


http://novij-rik.pp.ua/foto/16/image_11475.jpg 

Наносимо на підготовлений зріз малюнок олівцем. Потім акуратно по лініях проводимо розпеченим кінцем випалювача. Де тиснемо на випалювач сильніше, щоб вийшла більш яскрава і жирна смуга, де натискаємо на стрижень випалювача зовсім легенько, щоб лінія здавалася повітряною і легкою. На завершення всі помітні олівцеві лінії затираються гумкою, а виріб можна покрити лаком.

http://novij-rik.pp.ua/foto/16/image_11477.jpg

Учні виконують оздоблення виробів за вибором.

Поточний інструктаж.

Цільові обходи робочих місць з метою надання допомоги учням у виконанні роботи, контролю організації робочого місця, виборі техніки оздоблення, інструментів та пристосувань. Особливу увагу слід звернути на дотримання правил техніки безпеки (робоча зона, користування інструментом) та зосередити увагу учнів на тому, що роботу слід виконувати не поспішаючи, дотримуючись технологічних правил. Пояснити учням, що від дотримання технологічної послідовності виконання кріплень залежить якість оздоблення та зовнішній вигляд (естетичність) виробу.

 

docx
Додано
6 березня 2023
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку