Фрагмент уроку-подорожі (математика, природознавство) «Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Океани. У чому неповторність Тихого океану?».

Про матеріал
Фрагмент уроку-подорожі (інтегрований урок STEM з математики та природознавства) на тему:«Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Океани. У чому неповторність Тихого океану?» для учнів четвертого класу. Мета: Сформувати уявлення учнів про особливості Тихого океану; продовжити навчати «читати» карту та працювати із нею; виховувати спостережливість, захопле¬ність неповторністю й величчю природи. Повторити з учнями письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, увагу,уміння аналізувати; виховувати інтерес до предмета.
Зміст архіву
Перегляд файлу

Фрагмент уроку-подорожі (математика, природознавство)

Тема:«Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Океани. У чому неповторність Тихого океану?».

Мета:

Повторити з учнями письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, увагу,уміння аналізувати; виховувати інтерес до предмета;

        Сформувати уявлення учнів про особливості Тихого океану; продовжити навчати «читати» карту та працювати із нею; виховувати спостережливість, захопле­ність неповторністю й величчю природи.

 

I Організаційний момент

1.1

В народі кажуть:

Добрий гість – дому радість!

Тож повернемось, до гостей, привітаємося:

Добрий день!

А тепер тихенько поверніться, один одному всміхніться.

1.2

У нас сьогодні незвичайний урок . Математика і природознавство « будуть працювати разом», допомагаючи один одному ,  тому що знання ми отримуємо не для уроків, а для того,щоб застосовувати і користуватися ними у повсякденному житті.

Беремо із собою:

Оригінальність

Креативність           Слайд №

Енергійність

Активність

Наполегливість

-Яке сховане слово?

 

II Повідомлення теми, мети уроку.

 

Отже, тема нашого уроку «  У чому неповторність Тихого океану? Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел.» (Слайд )

 Ми відправляємося з вами  в  уявну подорож Тихим океаном на цій прекрасній яхті.(Слайд) Для цього потрібно все знати про океан і добре вміти виконувати математичні розрахунки.

 

      III . Актуалізація опорних знань.

 

3.1. Існує багато версій виникнення океанів. в одному з припущень про походження океанів та морів йдеться про те, що  над планетою зібралося так багато пари, що вона, ніби ковдрою, вкутала Землю густими хмарами. Рясні дощі тоді йшли з дня у день, з року в рік не одне тисячоліття, аж поки на поверхні захвилювалися моря й океани.

 Про океанічні глибини в минулому майже нічого було невідомо. Бо товща вод надійно ховала дно Світового океану від людського ока. Глибини та будова дна залишалися нерозгаданими для людей впродовж віків.

Пройшли віки, перш ніж люди дослідили дно Світового океану. Але навіть у наш час учені більше знають про поверхню місяця, ніж про поверхню дна Світового океану.

 

3.2. Наша подорож продовжується . Ми занурюємося у глибини Тихого океану і на черзі -  Математичний диктант.

 Слухайте уважно текст і записуйте чотирицифрові числа, які почуєте. (Учитель читає текст. Діти записують числа).

Як відомо, у Світовому океані міститься 97% всієї води на Землі. І, як заявляють океанографи, тільки 5% з них повністю вивчено.

Людство прагне дізнатися більше про поверхню дна Світового океану. І тому створює різні апарати для вивчення глибин.

У 1943р французами був винайдений акваланг(слайд) - спеціальний апарат зі стисненим повітрям, призначений для дихання людини під водою. Акваланг дозволяє перебувати під водою від кількох хвилин на глибині близько 40 м до години і більше на невеликих глибинах.

При підводних роботах на різних глибинах використовують спеціальні водолазні скафандри((слайд) .

 Для дослідження морів і океанів на великих глибинах використовують батисфери і батискафи. Батисфери(слайд)  опускають з надводного судна за допомогою троса. Вперше вона була використана італійцем в 1892р Глибина занурення тоді становила 165м, а згодом перевищила 1км.

Батискаф (слайд)  не пов'язаний тросом з кораблем і являє собою самохідний апарат. Перший батискаф був побудований і випробуваний швейцарським ученим в 1948р У 1960році син вченого Ж. Піккар досяг на батискафі дна Маріанського жолоба в Тихому океані, глибина складає 11022 м. Батискаф поки залишається єдиним засобом дослідження граничних глибин океану. Але глибин більше 6000 м в океані мало, і не там таяться головні океанські багатства. На глибинах в десятки і сотні метрів ловлять рибу і морських тварин, видобувають нафту і газ, бурштин і алмази, кам'яне вугілля і руди цінних металів. І щоб краще все це робити, потрібні не батискафи, а інші підводні апарати - невеликі, легкі, рухливі.

3.3. Перевірка написаного. (Слайд №).

1943 1892 1948 1960 6000

 (Самоперевірка)

Які записані числа?

3.4.Вчитель .

А ми з вами винирюємо із глибин океану,щоб послухати нашіх океанологів.

Вони займаються досить молодою та цікавою наукою - океанологією, яка вивчає різні процеси і явища, що відбуваються в Світовому океані.

Океанолог №1(слайд)

-Океан - найбільша частина Світового океану, обмежена материками. На землі умовно виділяють чотири океани: Тихий, Атлантичний, Індійський, Північно-Льодовитий. (показ. на карті)

Океанолог №2

Найбільшим з усіх океанів є Тихий океан. Ще цей океан називають Великим, бо він омиває усі материки та острови. Першим відкрив Тихий океан Фернанд Магеллан(слайд) у 1520 році. Португальський мореплавець Фернан Магеллан, очолюючи експедицію з 5 кораблів вирушив у першу навколосвітню подорож, заходячи у всі бухти Південної Америки.  Потім, обігнувши Південну Америку, вони перетнули великий водний простір і пропливали понад Філіпінськими островами. Фернан Магеллан дав назву Тихому океану. Це найнеспокійніший океан на Землі, йому властиві часті шторми та урагани.  Але за час експедиції  мореплавці бачили  його спокійним, тому і дали йому таку назву.

Океанолог№1(слайд)

Тихий океан є справжнім рекордсменом.  Він найбільший, найглибший, має 25 морів, омиває 50 країн,  а це половина населення Землі.

 3.5. Зупиняємось на «острові чисел», занурюємося і виконуємо наступне завдання

Розв’язання рівняння ( біля дошки).

 

10910-х=923

Х=10910-923

Х=9987

10910-9987=923

923=923

10910-на таку глибину занурюється батискаф

923- батисфера

 

Що ж показує значення х?(на скільки глибше занурюється батискаф)

А ми продовжуємо наше з вами занурення в глибини океану ,щоб дізнатися і порівняти максимальну  глибину океанів.

Робота за варіантами.

+4566          _ 13956            _ 5000       

   6456              5214                 3775         

 11022               8742                1225         

 - Який океан найглибший? Тихий

-А який самий мілкий? Північно-Льодовитий

3.6.

– Виринаємо з чудових глибин і рушаємо далі на нашій яхті.

Рослини Тихого океану

 Найбільшим і найглибшим океаном на Землі є ТИХИЙ. Його рослинний і тваринний світ дуже різноманітний. У водах океану є велетенські водорості, які щодня виростають на 30-60-см. До глибини 100м ростуть зелені водорості. А глибше, із зменшенням кількості світла - бурі та червоні водорості.

Тварини  Тихого океану

У водах океану водиться різноманітна риба: тунець, скумбрія, тріска, камбала, палтус, акули. У водах Тихого океану мешкають морські ссавці – дельфіни, тюлені, моржі, морські котики, кити.

Тут мешкають різні види молюсків – устриці, мідії гребінці, кальмари, креветки, краби,мідії,каракатиці.

 А наша яхта підпливла до  мису Задачного. Занурюємося і розв’язуємо задачу.

Задача

Рибацьке судно за місяць виловило 3200кг рибної продукції. Мілкої риби 1780кг. Великої- на 640кг менше. Решта морепродукти. Скільки кг морепродуктів виловить судно за місяць?

Всього-3200кг

Мілкої-1780кг

Великої-?,на 640кг менше,ніж

Морепродуктів-?,решта

Відправляємося у вільне плавання.

Значення океану

У Тихому океані виловлюють найбільше у світі риби, а також інші морепродукти – кальмари, креветки, устриці, краби. На спеціальних морських фермах вирощують морські водорості. Їх використовують для виробництва ліків, як корм домашнім тваринам. З бурих і червоних водоростей одержують добрива.

У великих водах океану росте достатньо водоростей. Вони, як і інші рослини, збагачують повітря киснем.

У теплі пори року вода океанів і морів повільно вбирає сонячне тепло і довго його утримує. У холодну пору вода так само повільно віддає тепло, нагріваючи повітря, яке рухається на материки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Покидаємо морські глибини, сідаємо на яхту і пливемо на зустріч  новим пригодам.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Беремо із собою: Оригінальність Креативність Енергійність Активність Наполегливість

Номер слайду 3

Математика Природознавство Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел В чому неповторність Тихого океану?

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Математичний диктант 1943 1892 1948 1960 6000

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

1-в. 2-в. 3-в.

Номер слайду 14

Тихий 11022 Атлантичний 8742 Північно-Льодовитий 5277

Номер слайду 15

Водорості бурі

Номер слайду 16

тунець скумбрія тріска камбала палтус

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Всього- 3200кг Мілкої- 1780кг Крупної-?кг,на 640кг менше,ніж Морепродукти- ?кг,решта

Номер слайду 20

Дякую за увагу Гарних Вам подорожей

zip
Додано
23 січня 2019
Переглядів
1854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку