Тема. Моя прекрасна Україна на карті світу.
В.Сосюра «Як не любить той край» (літературне читання)
Україна на карті світу. Карта України. (природознавство)
Мета.
Формування ключових компетентностей: вміння вчитися (розвивати пам’ять, мовлення, мислення); громадянська компетентність (формувати патріотичне мислення, виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю, усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ;), екологічна компетентність. Предметних компетентностей: комунікативної та літературної. Формування наскрізних вмінь: читати з розумінням, уміти логічно обґрунтовувати позицію, висловлювати власну думку, уміти співпрацювати з іншими.
Матеріали до уроку
1.Доповніть прислів’я, та дізнайтеся про що йтиме мова на уроці.
Людина без Батьківщини, що дерево без …………..(коріння)
Там земля мила, де мати ………….(зродила)
Без верби і калини нема …………..(України)
Де рідний край, там і під ялиною ……(Рай)
(Звернути увагу на дотримання правил під час висловлення власних думок.)
2.Вправи для розвитку вміння читати з розумінням
Прочитати рядки зі словами: життям, став, зростав; диво, Україна, Богом.
4. Робота над змістом прочитаного
І група - про красу; ІІ група – про природу; ІІІ група – про Україну та її статус у світі.
5. Читання анаграми
к ї н а У р а н к т і р а в і т с у
6. Робота з картою
Дітям пропонується 3 карти: Карта України, Карта Європи, Карта світу.
Учнів поділити на 3 групи (методом: камінь, ножиці,папір)
Завдання:
7. Робота з контурною картою
Завдання:
8. Гра «Мовчанка» (клас поділити на 4 групи: хто якої пори року народився)
Кожній групі роздається набір фотографій: глобус, карта, Європа, Київ, Говерла, Дніпро.
Вчитель дає запитання, учні порадившись, показують відповідне зображення.
8. Встановити відповідність, обґрунтувати свою відповідь:
Росія 603,7 тис. км кв.
Україна 17 100 тис. км кв.
Польща 312, 679 тис. км кв.
9. Завдання на розвиток пізнавальної активності
10. Рефлексія
- Що цікавого я дізнався з уроку?
- Де на мою думку найкраще місце на Землі? Чому?
11.Домашнє завдання
- вивчити вірш В.Сосюри напам’ять, продовжити його власними рядками .
- скласти подорож фізичною картою України (сухопутний маршрут або водними шляхами, прорекламувати екскурсійний тур)