Урок "Краса рідного краю"

Про матеріал
М.Коцюбинський «Літній день» (літературне читання) Лісостеп. (природознавство)
Перегляд файлу

Тема. Краса рідного краю.

М.Коцюбинський «Літній день» (літературне читання)

Лісостеп. (природознавство)

 

  Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися   (розвивати пам’ять,мислення, мовлення);громадянська (   виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю), екологічна компетентність.  Предметних та міжпредметних компетентностей: комунікативної, літературної та  міжпредметно -  естетичної,екологічної. Формування наскрізних вмінь: читати з розумінням, уміти логічно обґрунтовувати позицію, висловлювати власну думку, уміти співпрацювати з іншими, оцінювати ризики, приймати рішення.

Матеріали до уроку

  1. Виставка картин, фото, малюнків рідної природи літнього дня.
  2. «Три хвилини творчості»  (за 3 хвилини учні повинні записати вірш з 4 рядочків, в якому опишуть все, що побачили на «виставці».)
  3. Робота над текстом «Літній день»
  • Самостійне читання учнями твору з відшукуванням прикметників, які допомогли автору виразити красу літнього дня.
  • Виразне читання тексту для друга.
  1. Порівняльний аналіз двох текстів («Літній день», «Літній ранок»)  що подібного? що відмінного?
  2. Використання власних спостережень.
  • Учням пропонується пригадати, де вони бачили таку красу.
  1. Перегляд презентації про природні зони, що розташовані на території України. (Учням завдання знайти відповідність між природною зоною та природою описаною в тексті, який читали на початку уроку).
  2. Вправа на розвиток логічного мислення
  • Чому природну зону лісостепу так назвали?

(ліс + степ)

  • Природа яких зон відповідатиме зоні лісостепу?

(мішані ліси + степ)

  1. Гра «Коло ідей»
  • Учні називають тварин, які, на їхню думку, можуть жити в зоні лісостепу. ( на дошці робляться відповідні записи)
  • Самостійно опрацьовують матеріал підручника, та уточнюють перелік тварин.
  • «Юні науковці» роблять висновки, щодо правдивості даних фактів.
  1. Вправа на використання власного досвіду. Клас ділиться на групи: «звірі», «птахи», «комахи», «земноводні», «риби», ( тварин брати з попереднього завдання, лише тих, які живуть в зоні лісостепу)
  • Визначити місце гніздування,
  • Спосіб та склад харчування,
  • Намалювати довкілля відповідного класу тварин.
  1.  Гра на свіжому повітрі «Моя рослина»

Учнів вивести на вулицю та запропонувати розійтись у пошуках рослин. Кожен має знайти рослину, яка йому до вподоби. Не зриваючи рослину, учень має уважно її розглянути, доторкнутися, понюхати, а потім розповісти решті класу про неї, описуючи, але не називаючи її, наприклад:

  • Моя рослина живе у…………….. .
  • Моя рослина ………………………..(слід зазначити характерну рису рослини – висоту, цвітіння, плоди, запах,  наявність кори тощо)
  • Моя рослина важлива, тому що…………..(вона створює затінок, є красивою, є їстівною і т.д.)

     Учні мають вгадати рослину за її описом. Якщо завдання виявиться надто складним, можна ставити питання, що вимагають відповіді «Так» чи «Ні».

Після гри учням можна запропонувати таке запитання:

  • Для чого «потрібні» рослини?
  1.  Формування поняття «харчовий ланцюг»

Учням, поділеним на групи, роздаються картинки з «жителями» зони лісостепу(рослини, тварини) . Завдання груп якомога більше скласти «харчових ланцюгів»

  1.  Гра «харчовий ланцюг» ( пояснити терміни і їх значення)
  • 1 група рослини (продуценти)
  • 2 група тварини (консументи 1 порядку)
  • 3 група тварини (консументи 2 порядку)

        Правила: за командою 3 група ловить 2 групу, а друга ловить першу. Після кожного прийому рахується кількість членів кожної групи та робляться висновки. Висновок: із збільшенням членів вищого рівня харчового ланцюга, зменшується кількість членів нижчого рівня.

  1.  Хвилинка-цікавинка.

Найстаріше дерево, що росте в зоні лісостепу – каштан Петра Могили його вік 300 років, обхват стовбура 4,15м. Росте в Києві.

  1.  Вправа «Незакінчене речення»
  • Поряд із лісами значну площу займають поля і луки – це……..(лісостепова зона)
  • Зона лісостепу називається так тому, що …..( поряд із лісами  є багато полів та луків)
  • У зоні лісостепу ростуть такі рослини, як ……..(типчак, ковила, стоколос, полин іт.д.)
  • У зоні лісостепу мешкають лисиця, черепаха, заєць; але там не зустрінеш …..(зубра)
  1.  Робота в парах.

Позначте правильні відповіді.

  • У зоні лісостепу переважають такі ліси:

а) березняки, б) соснові ліси, в) діброви.

  • Які заповідники створені в лісостепу?

а) Асканія – Нова, Луганський.

б) Поліський.

в) Канівський, Медобори, Розточчя.

     16. «Огляд Галереї»

        - За 5 хвилин 4 групи дітей малюють картину, в якій «описують» красу зони лісостепу. Потім розміщують картини по класу, біля картини залишається по одному екскурсоводу, його завдання розповісти про картину, та дати відповіді на всі запитання «відвідувачів».

    17. Підсумок уроку

  • Колективне розучування вірша

Земля – це великий клас,

А мудра природа навчає нас:

Бережіть природу, люди,

Не травмуйте, не губіть!

Хай краса її повсюди

Не згасає ні на мить!

   18. Домашнє завдання: вивчити напам’ять уривок з тексту «Літній день», приготувати презентацію про лісостеп (6 слайдів).

 

 

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
1467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку