|
|
|
№ |
№ |
Да |
та |
Тема уроку |
Прим. |
|
|
|
|
Вступ. |
|
1 |
1 |
|
|
Науки, що вивчають природу. |
§1 |
2 |
2 |
|
|
Методи вивчення природи
|
§2
|
3 |
3 |
|
|
Обладнання для вивчення природи.
|
§3 С.16 |
4 |
4 |
|
|
Значення природничо-наукових знань для людини Організація спостережень за тілами живої та неживої природи |
С.16 |
5 |
5 |
|
|
Узагальнення знань. |
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ І.ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС |
|
6 |
6 |
|
|
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання. |
§4 |
7 |
7 |
|
|
|
С.20 |
8 |
8 |
|
|
Речовини. Фізичні властивості речовин. Властивості твердих тіл, рідин і газів |
§5 |
9 |
9 |
|
|
Атоми і молекули. Дифузія. |
§6 |
10 |
10 |
|
|
|
С.28 |
11 |
11 |
|
|
Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини |
§7 |
12 |
12 |
|
|
Чисті речовини і суміші. |
§8 |
13 |
13 |
|
|
Способи розділення сумішей.
|
§9 С.38 |
14 |
14 |
|
|
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність. |
§10 |
15 |
15 |
|
|
Механічні та теплові явища |
§11 |
16 |
16 |
|
|
Електричні та магнітні явища |
§12 |
17 |
17 |
|
|
Звукові та світлові фізичні явища |
§13 |
18 |
18 |
|
|
Хімічні явища, їх ознаки. |
§14 |
19 |
19 |
|
|
Горіння. Гниття. |
§14 |
20 |
20 |
|
|
Узагальнення знань. |
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ |
|
21 |
21 |
|
|
Небо і небесна сфера. |
§15 |
22 |
22 |
|
|
Небесні світила. Видимі рухи світил. |
§16 |
23 |
23 |
|
|
Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства. |
§17 |
24 |
24 |
|
|
|
С.66 |
25 |
25 |
|
|
Небесні тіла. Планети. Сонячна система. Відмінності між планетами. Зоря – самосвітне небесне тіло. Відмінності між зорями. |
§18 |
26 |
26 |
|
|
Міжзоряний простір. Зоряні системи — галактики. |
§19 |
27 |
27 |
|
|
Всесвіт і його складові. |
§20 |
28 |
28 |
|
|
Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. |
§21 |
29 |
29 |
|
|
Людина і Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень. |
§22 |
30 |
30 |
|
|
С.82 |
|
31 |
31 |
|
|
Узагальнення знань. |
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ. |
|
32 |
32 |
|
|
Тема 1. Земля як планета. Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі. |
§23 |
33 |
33 |
|
|
Рухи Землі. Пори року. |
§24 |
34 |
34 |
|
|
|
С.88 |
35 |
35 |
|
|
Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення. |
§25 |
36 |
36 |
|
|
Способи зображення Землі. |
§26 |
37 |
37 |
|
|
|
|
38 |
38 |
|
|
Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту. |
§27 |
39 |
39 |
|
|
Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом. |
§28 |
40 |
40 |
|
|
Повітря – суміш газів. Властивості повітря. Значення повітря |
§29 |
41 |
41 |
|
|
Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Кругообіг води. |
§30 |
42 |
42 |
|
|
Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини в природі. |
§31 |
43 |
43 |
|
|
Значення води у природі. Використання води людиною. |
§32 |
44 |
44 |
|
|
|
|
45 |
45 |
|
|
Узагальнення знань. |
|
46 |
46 |
|
|
Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів. Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. |
§33 |
47 |
47 |
|
|
Різноманітність організмів: Рослини |
§34 |
48 |
48 |
|
|
Різноманітність організмів: Тварини |
§35 |
49 |
49 |
|
|
Гриби |
§36 |
50 |
50 |
|
|
Бактерії |
§37 |
51 |
51 |
|
|
Рослинний і тваринний світ своєї місцевості.
|
С.137 |
52 |
52 |
|
|
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи. |
§38 |
53 |
53 |
|
|
|
|
54 |
54 |
|
|
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища. Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них. |
§39 |
55 |
55 |
|
|
|
С.173 |
56 |
56 |
|
|
Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому. |
§40 |
57 |
57 |
|
|
Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді. |
§41 |
58 |
58 |
|
|
Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті. |
§42 |
59 |
59 |
|
|
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів. Угруповання організмів. |
§43 |
60 |
60 |
|
|
Екосистеми. |
§44 |
61 |
61 |
|
|
Екскурсія (відповідно до місцевих умов)
|
|
62 |
62 |
|
|
Узагальнення знань. |
|
63 |
63 |
|
|
Тема 3. Людина на планеті Земля Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. |
§45 |
64 |
64 |
|
|
Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів). |
§46 |
65 |
65 |
|
|
|
|
66 |
66 |
|
|
Охорона природи. Червона книга України.
|
§47 С.185 |
67 |
67 |
|
|
Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі. |
§48 |
68 |
68 |
|
|
С.189 |
|
69 |
69 |
|
|
Узагальнення знань. |
|
70 |
70 |
|
|
Повторення вивченого |
|
|
|
всього |
обов’язкові |
Практичні роботи |
– |
2 |
2 |
Практичні заняття |
- |
11 |
|
Дослідження |
- |
5 |
|
Навчальний проект |
- |
4 |
4 |
1