Фрагмент уроку:«Що то значить – справжня дружба?» Ознайомлювано-інформаційний проєкт

Про матеріал
Допомогти дітям усвідомити основні правила товаришування; з’ясувати критерії справжньої дружби; дати можливість відчути радість від творення добра іншим; виховувати бажання мати й цінувати друзів.
Перегляд файлу

 

Фрагмент уроку:

«Що то значить – справжня дружба?»

 

Ознайомлювано-інформаційний проєкт

2 клас

 

 

                       Вчитель початкових класів

                         Ромоданівської ЗОШ І-ІІІ ст.

                              Коваленко Надія Владиславівна

 

 

 

 

Мета проєкту:

                      Допомогти дітям усвідомити основні правила товаришування;     

                       з’ясувати критерії справжньої дружби; дати можливість відчути

                       радість від творення добра іншим; виховувати бажання мати й

                       цінувати друзів.

Змістові питання:

  • Хто такий друг?
  • Що таке дружба?
  • «Помічники» та «вороги» дружби».
  • Закони, або рецепти, дружби.
  • Прислівя про друга і дружбу.
  • Робота за компютером. Гра «Незвичайний поїзд»
  • Колективне створення «Квіткової доріжки Дружби»

 

Навчальні предмети:  Основи здоровя, позакласне читання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід роботи над проєктом

І. Організаційна частина.

Урок проходить у кабінеті інформатики. Учні по групах стають біля своєї парти.

  1. Привітання

      -Доброго ранку!

        Доброго дня!

        Хай посміхаються усі щодня!

        Кожній людині щастя бажаємо!

        Зичим добра Вам й любові посилаємо!

  1. Вітання в колі.

Учні стають круг парти, беруться за руки і промовляють:

              Тепло своїх долоньок

              Я друзям віддаю.

              Урок новий, цікавий

               Я з радістю почну.

  1. Вчитель.

          Сядьте рівненько,

          Приготуйтеся швиденько.

          І візьміть у кулачок

          Гарний настрій на урок.

ІІ. Оголошення та представлення теми і очікуваних результатів.

  • Діти, нещодавно ми з вами працювали над проєктом «Комахи весною». Особливо нас вразила дружба і працьовитість яких комашок? (Бджілка)
  • Де живуть бджілки? (У дуплах, у вуликах)
  • Чим вони корисні? (Запилюють квіти, дають мед)
  • Бджілок у вулику живе багато, а як злагоджено вони вміють працювати. Кожна комаха знає свою роботу. І ніхто у цій великій сім’ї не свариться.- тож, своєю працьовитістю і злагодженістю в роботі бджілки надихнули мене на справжній проєкт: «Що то значить – справжній друг?», до якого ви готувалися.
  • Сьогодні  до нас завітали бджілка Мая зі своєю подружкою. На такому веселому швидкому потязі вони запрошують нас у подорож по Квітковій стежинці Дружби.
  • А щоб відшукати цю стежинку, нам потрібно розповісти бджілкам, що ми знаємо про дружбу. Чи вміємо ми дружити?  Так як по Квітковій стежинці Дружби можуть подорожувати тільки дружні та розумні малята. Чому ще і розумні?  Бо ця стежинка незвичайна. У квіточках разом з нектаром бджілки збирають і чарівні слова.  Тож допоможемо працьовитим комахам зібрати ці слова.

(Учні під час роботи прикріплюють квіточки з написом прислівя «Якщо друзі у злагоді, той робота йде на лад»).

  • Кожна група має свій вагон, в якому буде їхати. Щоб дібратися до місця нам необхідно виконати певні завдання і презентувати свої дослідження.
  • А в першому вагоні поїдуть, звичайно наші гості та бджілка Мая зі своєю подружкою. Адже ми ввічливі діти і поступимося їм першим місцем у потязі.
  • Пригадаємо правила роботи в групі.

Правила роботи в групі:

  • говорити по черзі;
  • бути доброзичливим;
  • бути активним;
  • бути уважним;
  • підводить підсумки спікер групи.

(У перекладі з англійської мови «спікер» означає – «оратор»)

ІІІ. Робота в групах.

Завдання для груп.

Група 1. Скласти павутинку «Дружба – це…» (Учням даються слова, з яких треба вибрати потрібні: доброта, чесність, жорстокість, радість, повага, правда, брехня, симпатія, бійка)

Група 2. Визначити «помічників» та «ворогів» дружби. (Заповнити із поданих слів табличку).

Група 3. Скласти прислівя про дружбу.

ІV. Презентація проєкту.

Група 1.

Технологія «Асоціативна павутинка»

Представляє запис павутинки на плакаті:

ДРУЖБА – ЦЕ:

 

ДОБРОТА                               СИМПАТІЯ                  ПОВАГА

           РАДІСТЬ     ПРАВДА                ЧЕСНІСТЬ

Технологія «Метод ПРЕС»

  • Як ви вважаєте, чому дружба – це доброта?

(Відповідати за такими етапами:

  1. «Я вважаю, що…»
  2. «… тому, що…»
  3. «…наприклад…»
  4. «Отже, …Таким чином…»)

Група 2.

Метод «Рюкзачок»

Визначає «помічників» та «ворогів» дружби.

  • Яких «помічників» ми візьмемо собі в рюкзачок.

«Помічники»

«Вороги»

допомога

образа

щирість

жадібність

розуміння

заздрість

любов

гордість

прощення

сварка

мир

бійка

Технологія «Метод ПРЕС»

  • Як ви вважаєте, чому помічники дружби є «прощення», а не «сварка»?

Група 3.

Представляє утворені прислівя.

Один за всіх, всі за одного.

Друга пізнаєш у біді.

Окраса людини – друзі.

  • У різнокольорових сердечках заховалися прислівя.

Відшукайте їх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Технологія «Метод ПРЕС»

  • Як ви розумієте прислівя: «Один за всіх, всі за одного»?

V. Робота з компютером.

Гра  «Незвичайний поїзд».

Учні сідають за компютери

  • А зараз ми помчимо  з вами ще швидше.
  • Пригадайте, правила поведінки за компютером. (Учні розповідають)
  • Сіли зручненько. Відправляємось в подорож.
  • Відкриваємо гру «Незвичайний поїзд». Завдання: «Відшукати прислівя, яке стосується дружби.  (Де незгода- там часто шкода)».
  • Щоб рушити в путь необхідно вказати кількість голосних і приголосних звуків. Тільки тоді ми зможемо скласти прислівя. Тож пригадаємо, що ми знаємо про них.

Гра «Мікрофон»

  1. Скільки звуків позначає буква «ща»? (Два: ш і ч)
  2. Скільки голосних звуків в українській мові? (6)
  3. Скільки букв, які позначають голосні звуки?(10)
  4. Які букви позначають два голосних звуки? (я, ю, є, ї)
  5. Яка буква завжди позначає два голосних звука? (ї)
  6. Коли голосні звуки позначають два звука? (На початку слова, після голосної)
  7. М’який знак позначає звук? (Ні)
  8. Скільки звуків позначають подвоєні приголосні? (Один)

VІ. Підсумок проєкту.

Технологія «Обери позицію»

  • Діти,  а тепер визначте власну позицію і проголосуйте ногами і руками. Якщо ви «за» плескайте в долоні, якщо «проти»- тупайте ногами.

Дружба залежить від довіри. (Так)

Дружба залежить від одягу.

Дружба залежить від вихованості. (Так)

Дружба залежить від уміння тримати слово. (Так)

Дружба залежить від зачіски.

Дружба залежить від допомоги. (Так)

2. Підсумок

Прочитайте прислівя, поясніть.

«Якщо друзі у злагоді, то й робота йде на лад»

  • Так, діти, справжній друг не шукає вигоди з дружби, допоможе в біді, говорить правду, відвертий з тобою, щиро радіє твоїм успіхам і намагається допомогти.
  • Тож, подорожуємо далі. Давайте гостей і бджілок запросимо до нашого театру і покажемо як за допомогою дружби і злагодженості можна виконувати важливі справи.

 

 

Додаток 1.

Прислівя до гри «Незвичайний поїзд»

  1. Що посієш, те й пожнеш.
  2. Чия відвага, того й перевага.
  3. Багато снігу – багато хліба.
  4. Книга вчить, як на світі жить.
  5. Де незгода -  там часто шкода.
  6. Наука для людини, як сонце для життя.

 

 

docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку