Урок "Безпека дорожнього руху"

Про матеріал
Розробка мість матеріали до теми "Безпека дорожнього руху", в якій вказані різноманітні завдання.
Перегляд файлу

Тема. Безпека дорожнього руху.

Мета: Поглибити знання учнів про правила пішохідного руху, дорожні знаки та їх призначення; вчити керуватися дорожньою розміткою та дорожніми знаками від час руху пішоходів, практично визначати безпечні місця переходу вулиці на шляху додому; розвивати вміння орієнтуватися на вулицях міста (села); виховувати культуру поведінки на вулиці.

Обладнання: плакати, маркери, підручник.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Привітання

  Вчися транспорт обійти:

У безпеці будеш ти,

і здоровим будеш жити,

самостійно скрізь ходити:

 

в школу, клуб, бібліотеку,

стадіон, на дискотеку…

Вірно тільки обійти

І не станеться біди:

 

І тролейбус, і автобус

Ззаду лиш обходить пробуй,

спереду – лише трамвай!

Як табличку пам’ятай!

ІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Тест «Правила безпечної поведінки»

1) До вас надворі підійшов незнайомий хлопець і запросив на стадіон пограти з ним у футбол, ви...

а) скажете, що не граєте з незнайомими;

б) підете пограти;

в) нікуди не підете без дозволу батьків.

2) Гуляючи надворі, друзі запросили вас піти з ними на день народження, ви...

а) підете не роздумуючи;

б) скажете, що запитаєте в батьків;

в) відмовитеся.

3) Збираючись надвір, ви візьмете із собою...

а) м’яч;

б) новий планшет;

в) велосипед.

4) Незнайома людина запрошує вас відвідати з нею новий зоопарк, ви...

а) підете з нею;

б) відмовитеся;

в) подумаєте, що робити.

5) На вулиці незнайомець подарував вам плакат із зображенням музичної групи і запросив на концерт, ви...

а) візьмете плакат і підете з ним на концерт;

б) не розмовлятимете з незнайомцем;

в) запросите друзів піти з вами.

6) Незнайомець силою намагається вас кудись завести, ви...

а) якнайшвидше втечете;

б) відбиватиметеся і кричатимете, щоб вам допомогли;

в) розпитаєте, куди йти та для чого, і якщо вам це буде цікаво, то підете з ним.

7) На вулиці до вас підійшла незнайома жінка і попросила віднести якусь коробку до сусіднього будинку в чиюсь квартиру, ви...

а) погодитесь допомогти і віднесете коробку;

б) категорично відмовитеся;

в) скажете, що запитаєте в батьків.

 

2. Завдання 4 на с. 109 підручника.

Відповіді на запитання:

- У яких місцях вашого мікрорайону або населеного пункту треба бути особливо уважними?

- Яких небезпечних місць у вашому мікрорайоні або населеному пункті слід уникати?

- Де у вашому мікрорайоні або населеному пункті знаходиться дільничний пункт міліції?

- Як зателефонувати дільничному міліціонеру?

ІІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

Всі люди протягом свого життя є пішоходами і пасажирами різного транспорту. Наша розмова сьогодні буде про безпеку на дорогах, яку мають створити пішохід і пасажир. Зайшовши у транспорт – ми стаємо пасажирами. Вийшли з нього – і є пішоходами. І одні, і другі створюють аварійні ситуації на дорогах і в транспорті, які називаються дорожньо-транспортною пригодою – ДТП.

Дорогами України рухаються різноманітні автомобілі. Налічується їх більше 10 млн. Їдуть вони з великою швидкістю і з невеликими інтервалами та створюють щільні потоки.

Під колеса автомобілів на наших дорогах потрапляють дорослі люди та діти. Постраждалі часто нехтують важливими правилами.

І наше завдання сьогодні пригадати Правила дорожнього руху.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Вправа «Асоціативний кущ»

Написати асоціації пов’язані з поняттям «дорога».

 

 

 

 

 

 

  1. Словникова робота.

 

Автомобільна дорога, вулиця (дорога) - частина території, зокрема в населеному пункті, з усіма розташованими на ній спорудами (мостами, шляхопроводами, естакадами, надземними і підземними пішохідними переходами) та засобами організації дорожнього руху, призначена для руху транспортних засобів і пішоходів та обмежена по ширині зовнішнім краєм тротуарів чи краєм смуги відводу.

Пішохід - особа, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортними засобами і не виконує на дорозі будь-яку роботу.

Проїзна частина - це елемент дороги, призначений для руху транспортних засобів.

Пішохідний перехід - ділянка проїзної частини або інженерна споруда, що призначена для руху пішоходів через дорогу.

Тротуар - елемент дороги, призначений для руху пішоходів, який прилягає до проїзної частини або відокремлений від неї газоном.

 

  1. Позначити на плакаті учасників дорожнього руху.

F:\пдр\1215_9.jpg

 

 

 

4. Вивчення правил для пішоходів.

https://www.youtube.com/watch?v=t_DbfGRUC14

 

  1. Складання правил переходу дороги.

Учні складають правила переходу дороги.

 

6. Робота за підручником на с. 110-116.

  1. Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.
  2. Робота над ситуацією. Вправа «Мозковий штурм»

Зображення, що містить небо, у приміщенні

Опис створено з високим рівнем достовірності

  • На якому із зображень порушуються правила пішоходів?
  • Які саме правила порушуються?
  • До яких наслідків може призвести незнання та невиконання правил пішоходів?
  1. Знаки які повинні знати пішоходи. Використовуючи підказки з призентації встанови відповідність

 

Зображення, що містить знак

Опис створено з дуже високим рівнем достовірності

 

 

 

 

 

 

Зображення, що містить картинка

Опис створено з високим рівнем достовірності

 

  1. Руханка «Ураган»

Хід вправи.

     Учні сидять по колу, а вчитель залишається стояти у центрі. Він пропонує помінятися місцями всім, хто має певну спільну ознаку (любить математику, має сірі очі, народився влітку тощо). При цьому, якщо учень має названі ознаки, він повинен помінятись місцем з іншим учнем, який теж має ці ознаки. Той, хто в центрі кола, називає тільки ту ознаку, яку він на цей час має. Кожен учасник, міняючись місцями, повинен зайняти чиєсь місце. Учитель сідає на місце одного із учнів. Той, хто залишився без стільця, стає в центрі кола. Якщо учень довго залишається стояти, він може сказати: «Ураган»,  і тоді всі без винятку встають і міняються місцями.

V. Узагальнення знань

1. Робота за підручником на с. 116, 117.

·       Відгадування загадок. Відповіді до загадок напиши нижче.

·       Відповіді на запитання і виконання завдань 1-4. Відповіді на запитання напиши нижче.

2. Складання сенкану (усно).

1.ДОРОГА.

2.безпечна, небезпечна

3. загрожує, з’єднує, біжить

4. будь уважним на дорозі

5. небезпека.

 

  1. Гра «П'ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

 

VI. Домашнє завдання

Підручник  с. 110-117 прочитати

 

1

 

docx
Додано
19 березня 2020
Переглядів
532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку