Тема : Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері.
Мета: Знаннєвий компонент
називають: кислотні оксиди на прикладі сульфур (IV) і сульфур (VI) оксидів, нітроген (ІІ) і нітроген (IV) оксидів, фосфор (V) оксиду, карбон (ІІ) і карбон (IV) оксидів, силіцій (IV) оксиду.
Діяльнісний компонент
складають формули оксидів, пишуть хімічні рівняння;
характеризують та порівнюють їх фізичні й хімічні властивості;
Ціннісний компонент
роблять висновки на основі спостережень;
обґрунтовують кислотний характер оксидів і гідратів оксидів неметалів;
оцінюють біологічне значення впливу на організм людини, рослин, тварин кислотних дощів та парникового ефекту;
доводять, висловлюють судження: щодо екологічних наслідків викидів в атмосферу оксидів Карбону, Нітрогену, Сульфуру; кислотних дощів, парникового ефекту,
виробляють власне ставлення до природи як найвищої цінності.
Наскрізні змістові лінії
Громадянська відповідальність.
формувати розуміння зв’язку будови речовини з властивостями та застосуванням; прищеплювати навички національного мислення, пізнавальної активності, самостійності та творчості в оволодінні інформацією.
Здоров’я і безпека.
Розуміння фізіологічної дії цих кислотних оксидів на організми живої природи, та руйнування неживої природи (ґрунтів, водойм, клімату).
Екологічна безпека і сталий розвиток.
Формувати розуміння утворення в природі цих оксидів природним та техногенним шляхом.
Підприємливість і фінансова грамотність.
Формувати вміння і навички в застосуванні теоретичних знань до практичних потреб; виробити послідовний підхід до осмислення значення вивченого матеріалу в народному господарстві і побуті.
Хід уроку:
І. Актуалізація опорних знань.
Скануйте QR-код. Виконайте завдання.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на уроці ми розглянемо сполуки – оксиди неметалів. Серед них є сполуки без яких неможливе життя на цій планеті – вода, а також ті, які можуть знищити нашу планету, утворюючі кислотні дощі та спричиняють парниковий ефект.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Виступи учнів з повідомленнями на тему :
- Поширеність оксидів неметалів а атмосфері
- Фізіологічна дія деяких кислотних оксидів
4. Парниковий ефект : причини і наслідки.
Завдання:
Перегляньте відео та знайдіть відповіді на питання: