Фрагмент уроку з курсу « Я досліджую світ» на тему «Така різна вода» з використанням інтерактивної гри «Шість капелюхів мислення» (2 клас)
-Сьогодні ми говоримо на тему, яка тісно пов»язана із нашим життям. Відгадайте, будь ласка, загадку:
Що таке: пливе и ллєтся,
Часом на камінь дереться,
Як немає – все всихає
(Вода)
-Саме про воду ми будемо сьогодні дізнаватися більше. А допомагатимуть нам у цьому 6 капелюшків. Давайте пригадаємо, який капелюшок про що доповідає.
(на дошці капелюшки з написом їх ролі)
- У кожного з вас на парті є човник. Це човник очікування. На ньому напишіть , що ви очікуєте від нашого заняття. У кінці уроку ми прикріпимо їх до нашої річки, якщо ваші очікування справдилися.
-Перш ніж приступити до роботи ми об'єднаємося у групи за кольорами капелюшків.
-Повторимо правила роботи в групах.
- Зараз послухайте вірш Надії Красоткіної , у якому всього кількома рядками все сказано : яке значення має вода для людини.
(Емоційний настрій – вірш про воду під шум води)
А вода — це справжнє диво!
Як прожити без води?
З нею ми завжди щасливі,
З нею в нас нема біди.
Є вода — ростуть рослини:
Ліс, сади, рясні поля.
Це чудово для людини
І радіє вся Земля!
- Тож , чи зможе все живе прожити без води? Саме про це зараз ми і обговоримо у групах.
-Кожна група отримує свій капелюшок із певним завданням.
Групі з білим капелюхом пропонуємо дібрати слова-асоціації до слова вода.
Група з жовтим капелюхом працює над тим, яку користь дає вода.
А група з чорним капелюхом , навпаки, шукає, якої шкоди може завдати вода. Коли групи звітуватимуть , то між жовтим і чорним капелюхом розіграємо гру «Добре-погано».
Червоному капелюху дається група слів , з яких потрібно скласти розповідь ( рослинка, дощик, крапелька, сухо, помирають, напилися,зайчик, радість, заплакали, зраділи, земля, ожили, тріскається).
Зелений капелюшок пропонує метод передбачення : А що, коли води не стане…
Синім капелюхам дається завдання - інтрига. Розшифрувати вірш про воду.
( шляхом дій додавання і віднімання потрібно правильно скласти склади у слова і прочитати вірш про воду)
Пам'ятай+те, люди-ною, на+завжди:
Не можливо жи+ти–життя без води.
Це жи+ ття-м ко+лиска –ова,це до+щі,
Це ро+са і квітка-ми на ме+жі,
Це тума+ни , ріки і моря-ми,
Дже+рело у спе+ку,це життя-м,
Ти-ми збе+реж-емо+и життя-м її крап-ель+лини
Й во+но тобі сто+рицею верне-у+ться,
Ти захис+ти її від рук сво+їх , лю+дино!
І ці+ли-м+й світ до тебе знов-у вер+н-у+еться!
На виконання завдань 5 хвилин.
(Групи працюють)
(Звіт груп)