Розробка уроку з української мови на тему : Узагальнення про просте речення.

Про матеріал
Розробка уроку з теми: Узагальнення про просте речення. Мета уроку: формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою: володіти всіма видами мовленнєвої діяльності; інформаційну: аналізувати мовні явища, розвивати медійну грамотність; соціальну і громадянську: формувати навички роботи в парі, співпрацювати з іншими на результат, виховувати повагу та любов до козацтва, захисників рідної землі. здоров’язбережувальну: враховувати вплив слова на психічне здоров’я учнів, викликати позитивні емоції шляхом лінгвістичних вправ. Обладнання: презентація, роздатковий матеріал, картки з завданнями, мікрофон.
Перегляд файлу

 

Тема уроку: Узагальнення знань про просте речення

 Мета:

- формувати предметні компетентності: систематизувати та узагальнити знання учнів про граматичну основу речення, другорядні члени речення, однорідні члени речення, звертання та вставні слова; розрізняти односкладні і двоскладні речення; удосконалити вміння робити синтаксичний розбір речення;  збагачувати словниковий запас;  удосконалювати культуру усного і писемного мовлення.

 - формувати ключові компетентності:

спілкування державною мовою: володіти всіма видами мовленнєвої діяльності;

 інформаційну: аналізувати мовні явища, розвивати медійну грамотність;

соціальну і громадянську: формувати навички роботи в парі, співпрацювати з іншими на результат, виховувати повагу та любов до козацтва, захисників рідної землі.

здоров’язбережувальну: враховувати вплив слова на психічне здоров’я учнів, викликати позитивні емоції шляхом лінгвістичних вправ.

Обладнання: презентація, роздатковий матеріал, картки з завданнями, мікрофон.

                                                       Хід уроку

І. Вступна частина

       - привітання з дітьми

       - налаштування на урок

       - визначення рівня підготовки учнів до уроку

 

ІІ.  Основна частина

  1. Повторення вивчених теоретичних відомостей.
  2.               Робота над текстом.

     Без кінця і краю з..л..нів степ під блакитним небом. Віт..р гуляв по соковитій траві, по шовковій тирсі й котив хвилі аж до обрію, де вони зл..валися з хвилями  Дніпра. Степ цвів, ніби палахкотів від барвистих м..теликів, джм..лів, бджіл і комах. По з..л..ному полю ледь видно просувалися козац..кі вартові.

           Чорним шляхом на цілу милю йшло військо. Воно в..гравало полковими стягами, сотенними значками, козац..кими жупанами, ро..шитими попонами, набірними вуздечками, білими султанами, срібними руків..ями шабель. Усе  військо  було  на конях. У козаків  блищали  очі. Вони  випромінювали  радість, хоробрість і молодец..ку  відвагу.

     На  Запороз..ку  Січ  козаки пов..рталися з перемогою.

  Відбили вони охоту бусурманам нападати на українс..кі  землі.                                           

Завдання до тексту

1.Прочитати.

2. Виписати  виділені слова, вставивши пропущені букви, усно пояснити орфограми.

3. Опрацювати словник до тексту.

Козак  -  вільний воїн

Тирса - трав'яниста степова рослина

Обрій  - простір, який постає перед очима на відкритій місцевості

Вартові - які стоять на варті, охороняють кого-, що-небудь.

Стяг  - прапор

Жупан - старовинний верхній чоловічий одяг, оздоблений хутром

Попона  - покривало для коня

Вуздечка – предмет, який одягають на голову їздової тварини для керування нею. 

Султан -  оздоба з пучка пір'я або кінського волосу на головних уборах

Руків’я - частина зброї, за яку її тримають; держак.

  1.               Виконання практичних завдань.
  1.               Робота в групах.  «Хто швидше?»

Завдання.  Виписати граматичні основи речень

Без кінця і краю зеленів степ під блакитним небом. Вітер гуляв по соковитій траві, по шовковій тирсі й котив хвилі аж до обрію. По зеленому полю ледь видно просувалися козацькі вартові.

  1.               Робота в парах.

Завдання.  Записати речення, підкреслити додатки та означення.

Козацьке військо вигравало полковими стягами, сотенними значками, синіми жупанами, розшитими попонами, набірними вуздечками, білими султанами, срібними руків’ями шабель.

  1.               Колективна робота.

Завдання.  Виписати обставини, записавши  запитання ( в дужках)

Чорним шляхом на цілу милю йшло козацьке військо…

 На Запорозьку Січ козаки поверталися з перемогою…

  1.               Творче завдання

Завдання.  Скласти  речення із звертаннями, що у довідці

Довідка.

Широкий степе, вільний козаче, братове, пане отамане

  1.               Творче конструювання.

Завдання. Введіть у речення вставні слова з довідки.

Чорним шляхом на цілу милю йшло військо. Відбили вони охоту бусурманам нападати на українські землі.

Довідка. Кажуть, можливо, здавалося, безперечно, мабуть, певно.

  1.               «Злови помилку»
  • Люблю весну. – Це двоскладне речення.
  • Підмет і присудок – граматична основа речення.
  • Додаток – другорядний член речення.
  • Звертання – головний член речення.
  • У кінці розповідного речення ставиться крапка.
  • Граматичну основу односкладного речення становить підмет або присудок.

ІІІ. Заключна частина

1. Метод «Мікрофон»

Продовжити речення:

 «На уроці  я зрозумів (зрозуміла)…»

«Більше дізнався (дізналася) про… »

«Найцікавішим завданням на уроці було...»

2. Домашнє завдання.

1. Повторити теоретичний матеріал підручника.

2. Поширити  подані речення другорядними членами. Підкреслити у реченні головні і другорядні члени.

Козаки  -  це …, …, … люди.

Вони ходили в …  …, боронили … … від загарбників.

 

 

 

docx
Додано
25 травня 2023
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку