Фрагмент введення звуків [θ, ð]
Мета: навчити учнів правильно вимовляти та розрізняти звуки [θ, ð] на рівні окремих слів та речень.
Етап |
Зміст роботи + методичні прийоми |
1.Ознайомлення учнів зі звуками [θ, ð]
|
Демонстрація звуків T.: Pupils, listen to me carefully! This is my friend John Smith (демонстрація малюнка). This is his father (демонстрація малюнка), this is his mother (демонстрація малюнка) and this is his brother (демонстрація малюнка). T.: Look! Smith, this, father, mother, brother (одночасно демонструю малюнки). Буквосполучення th позначає звук [θ] і звук [ð] The sounds [θ, ð] (Демонструю транскрипційні значки).
Пояснення артикуляції звуків та порівння зі звуками рідної мови T.: Приголосні звуки [Ө] і [ð] не мають аналогів зі звуками української мови за місцем творення. Ці звуки є міжзубними, тобто при їх артикуляції кінчик язика знаходиться біля краю верхніх зубів або злегка просувається між верхніми та нижніми зубами. Приголосний звук [ θ ].Кінчик мови не повинен сильно виступати за верхні зуби або надто щільно притискається до зубів (інакше вийде [ т ]). Зуби повинні бути оголені, особливо нижні, так щоб нижня губа не стосувалася верхніх зубів і не наближалася до них (інакше вийде [ ф ]). Приголосний звук [ ð ] схожий на попередній звук, при його проголошенні органи мовлення займають таке ж положення, але звук [ ð ] є дзвінким. Артикуляційна гімнастика T.: Щоб вимовити ці звуки, давайте пригадаємо, як кошеня п’є молочко. Правильно! Воно ставить кінчик свого язичка між зубками. Давайте і ми спробуємо так зробити. Помістіть кінчик язичка між зубами, а потім відтягніть його назад. А тепер давайте пошипімо, як гуси. Помістіть кінчик язичка між зубами і продувайте повітря у щілинку між верхніми зубами і кінчиком язика [θ-θ-θ-θ-θ-θ]. А тепер [ð-ð-ð-ð-ð-ð]. Cl.: [θ-θ-θ-θ-θ-θ], [ð-ð-ð-ð-ð-ð]. T.: You are parrots. What do parrots do? They repeat everything. Now repeat it after me: Smith, this, father, mother, brother. |
2. Автоматизація дій учнів з новими звуками |
|
Вправи на рецепцію звуків
|
Вправа на впізнавання T.: Listen and put up your hand when you hear a word with the sounds [θ, ð]. Аге you ready? Let’s start! (Сlass, weather, sister, mother, sin, this, that, strong, father, son, brother, sink, think, tree , greet, them, horse. T.: Very good. Now repeat after me words with the sounds [θ, ð]: weather, mother, this, that, father, brother, think, them.
Вправа на диференціацію (Я вимовляє пари слів. Учні слухають і в своїх зошитах ставлять знак «+», якщо вони чують однакові звуки, або знак «-», якщо звуки їм здаються різними, навпроти відповідного номера пари слів. Після виконання вправи результат перевіряється за ключем, і в разі помилок пари слів прослуховуємо вдруге.)
T.: Послухайте пари слів і скажіть, чи однакові в них звуки (перші приголосні, голосні всередині слова). Поставте знак "+", якщо вони однакові, знак "-", якщо різні. 1)thick--this; 2) that — those; 3) thought — thin. Etc. T.: Перевіримо вправи за ключем. (Ключ: l-, 2+, 3 -) Вправи на ідентифікацію (Кожна дитина має дві картки з транскрипційним значком [θ] і [ð]) T.: Послухайте слова із звуками [θ, ð]. Піднімайте картку з транскрипційним значком, коли чуєте цей звук. Аге you ready? Let’s start! (Thin, them, with, thick, that, three, think, then, third) |
Вправи на репродукцію звуків
|
Імітація
T.: Agree with me if I’m right. If I’m not right, don’t repeat it: Model: T.: - This is John Smith, am I right? P.1: - Yes, you are right. This is John Smith. Cl.: - Yes, this is John Smith. This is a mother, am I right? This is a father, am I right? This is a brother, am I right? This is Smith, am I right?
Відповіді на запитання |
|
Game “ A microphone ”
T.: So, it is time to play our game “ A microphone ” T.: I toss the microphone and ask you “ What is this?” and you answer my question “ This is …” . (This is a table. This is a plate. This is a pear. This is a chair. This is a Teddy bear)
Заучення напам'ять скоромовок для закріплення правильної артикуляції звуку [ð] і [θ]. T.: Look on the blackboard and listen. One, two, three Look at me. I have got one nose. I have got one mouth. T.: Repeat after me. All together. T.: Look on the blackboard and listen. Together, together, Together every day; Together, together, We work and play. T.: Repeat after me. All together. |