Фрагменти до уроків математики (вивчення нового матеріалу)

Про матеріал
Ввести терміни, пов’язані з поняттям «задача», ознайомити з етапами дослідження. Познайомити з одиницями вимірювання маси.Розвивати мислення, обчислювальні навички, увагу, вміння ставити питання й знаходити на них відповіді. Виховувати в учнів пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

1 клас

Фрагмент уроку на тему: «Ознайомлення з поняттям задача. Складання і розв’язування задач на знаходження суми»

Мета: ввести терміни, пов’язані з поняттям «задача», ознайомити з етапами дослідження; розвивати мислення, обчислювальні навички, увагу, вміння ставити питання й знаходити на них відповіді; виховувати в учнів пізнавальний інтерес.

Вивчення нового матеріалу

В одній казковій школі, де навчалося багато різних звірят, задали домашнє завдання – скласти задачу. Давайте подивимось, що в них вийшло (біля кожного казкового персонажа є аркуш із текстом висловлення: питання, задача, репліка тощо).

Вінні-Пух: «Увечері було 3 горщики з медом, а вранці – жодного. Де б підкріпитися?»

Лисичка: «Мама купила 5 тістечок, 2 вона дала сину, а 3 залишила для гостей».

Кіт у чоботях: «На гілці сиділо 5 горобчиків, прилетіло ще 2. Скільки горобчиків сиділо на гілці?»

  • Діти, як ви вважаєте, хто з літературних героїв склав задачу?
  • Напевно, вам тяжко відразу відповісти на це запитання, адже у вас    недостатньо ще знань про задачу. Отже, щоб дати відповідь на це запитання давайте детально розберемо, що таке задача та яку структуру вона має.
  • Задача – це такий вид математичної вправи, коли самому треба правильно вказати дію до даних чисел, щоб відповісти на її запитання.

Задача має свою структуру. Вона складається з умови, запитання та відповіді.

У саду грались 3 зайчики, до них приєдналися ще 2. Скільки всього зайчиків гралося в саду?

  • Чи відомо, скільки зайчиків гралося в саду? (Так. Це і буде умова задачі. Повторіть хором.)
  • Умова – це те, що відомо в задачі.
  • Запитання задачі містить невідоме – те, що треба знайти, визначити.

У даній задачі невідомо скільки всього зайчиків гралось у саду. Отже, це запитання задачі. Повторіть хором.

  • Як дізнатися скільки всього зайчиків гралося в саду?

(потрібно до 3 додати 2. Отримаємо 5)

  • Це розв’язання задачі. Повторіть разом.
  • То скільки всього зайчиків гралося в саду. (Шість) Це відповідь задачі. Повторіть разом.
  • Тож давайте закріпимо те, що ми вивчили. Задача – це …
  • Задача складається з 4 частин …
  • А тепер давайте повернемось до запитання поставленого на початку уроку. Хто з казкових героїв вірно склав задачу? (Кіт у чоботях).

 

 

 

Винни-пух (персонаж) - картинки, мультфильм, автор, характер, герои, Алан  Милн - 24СМИ                лиса картинка для детей - Поиск в Google | Самые милые животные, Рисунки  животных, Иллюстрации лисы     Кіт у чоботях - казка Перро

 

 

 

 

 

 

 

 

Фрагмент уроку на тему: «Одиниці вимірювання  маси»

Вивчення нового матеріалу

  • Діти, ви любите ходити до магазину?
  • Погодьтеся, в магазині можна почути різні розмови на безліч тем. Наприклад:
  1. Вчора температура повітря на вулиці була 7 градусів, а сьогодні на 2 градуси тепліша. Яка сьогодні температура повітря? (7 + 2 = 9)
  2. Моя бабуся зібрала 7 стаканів смородини, а сестричка на 3 стакани менше. Скільки стаканів смородини зібрала сестричка? (7 – 3 = 4)
  3. Довжина олівця – 7 см, а гумки – 3 см. На скільки сантиметрів олівець довший ніж гумка?
  4. Дідусь купив 7 кг картоплі та 3 кг цибулі. Скільки кілограмів овочів купив дідусь?
  • В чому виміряли температуру? (в градусах)
  • В чому виміряли кількість смородини? (в стаканах)
  • В чому виміряли довжину олівця та гумки? (в сантиметрах)
  • В чому виміряли масу овочів? (в кілограмах)
  • Сьогодні ми познайомимося з новою величиною – масою.
  • Ось питання на які ми з вами повинні отримати відповіді (на екрані):
  • Як можна визначити масу предметів?
  • В яких одиницях вимірюється маса?
  • Як їх записувати?
  • Як порівнювати маси предметів?

(вчитель показує два однакових за розміром кубики: один порожній, інший заповнений)

  • Діти, роздивіться уважно кубики. Опишіть їх. Що в них є схожого?
  • А відмінне в них щось є?
  • Так, діти, ззовні предмети не відрізняються. Але все ж вони мають певну відмінність. Візьміть (1 учень із групи) кубики в руки.
  • Що ви помітили? (один кубик важчий від іншого)
  • Словами «легше» та «важче» характеризують таку властивість як маса.
  • Візьміть до рук два підручники. Чи можете ви сказати, який із них важчий? (ні)
  • Це тому, що ми не завжди можемо визначити масу предметів, взявши їх до рук.
  • А чи знаєте ви, як називається пристрій, за допомогою якого вимірюють масу предметів? (Терези)

(Вчитель показує різні терези)

 

docx
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
1834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку