Фрагменти уроків із зарубіжної літератури з мультимедійною підтримкою для учнів 5 класу на тему: Літературна казка

Про матеріал
Мета посібника – допомогти вчителям урізноманітнити структуру уроків і методів роботи, забезпечити активізацію діяльності вчителя та учнів на уроці, сприяти здійсненню диференціації та індивідуалізації навчання, навчити учнів діяти творчо і самостійно, враховуючи індивідуальні особливості і їхні інтереси.
Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів № 113

Криворізької міської ради Дніпропетровської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Уроки зарубіжної літератури з мультимедійною підтримкою

 

з теми: Літературна казка

Творчість О.С.Пушкіна,

Ш. Перро, Г.К. Андерсена

5 клас

 

D:\WORK\Зар.Лит\2008-2009\Творча лабораторія\Атестация\1.jpgD:\WORK\Зар.Лит\2008-2009\Творча лабораторія\Атестация\god-symbol-gilean.jpg

 

 

 

 

 

 

                                             Кривий Ріг – 2020р.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчення теми: Літературна казка ( творчість О.С. Пушкіна,Ш. Перро,

Г.К. Андерсена) 5 клас. Упорядник: Ануріна О.М. – Кр.Ріг, 2020 р. – 26 стр.

 

 

Упорядник: Ануріна О.М, вчитель російської мови та зарубіжної літератури КЗШ № 113:  кваліфікаційна категорія „Спеціаліст вищої категорії”.

 

 

У посібнику вміщено фрагменти уроків з використанням комп’ютерних технологій.

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета посібника – допомогти вчителям урізноманітнити структуру уроків і методів роботи, забезпечити активізацію діяльності вчителя та учнів на уроці, сприяти здійсненню диференціації та індивідуалізації навчання, навчити учнів діяти творчо і самостійно, враховуючи індивідуальні особливості і їхні інтереси.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рекомендовано вчителям зарубіжної літератури

 

 

 

Рецензент: Ремез Н.А., вчитель методист, керівник РМО вчителів російської мови та літератури, зарубіжної літератури Центрально – Міського району.

Зміст

1.

Вступ

 

2.

Фрагменти уроків з використанням мультимедійної підтримки:

 

  2.1

Урок № 1 Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. Світ казок О.С. Пушкіна

 

  2.2

Урок № 2 Уславлення народної казки у Вступі до поеми О.С Пушкіна „Руслан і Людмила”.

 

  2.3

Урок № 1 Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом.

 

  2.4

Урок № 2. Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота над характеристикою головної героїні казки Шарля Перро “Попелюшка”.

 

  2.5

Урок № 1. Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875) – автор найулюбленіших серед дітей казок. Поєднання побутовості і фантастики у казках Андерсена.

 

  2.6

Урок № 2. Г. К. Андерсен “Снігова Королева”. Перемога щирих людських стосунків над багатством Снігової Королеви.

 

  2.7

Урок № 3. Образи Кая і Герди. Перешкоди на шляху Герди до Кая. Її помічники.

 

  2.8

Урок № 4. Контрольна робота за темою: творчістю Г.К. Андерсена.

 

3.

Список використаної літератури

 

 

Додаток

 

 

 

 

 

 

 


Вступ

Уроки літератури є дієвим засобом у різнобічному розвитку особистості учнів, формуванні в них ключових компетентностей. Один із способів розвитку пізнавальної активності учнів – це використання мультимедійних технологій, які дають змогу підвищити активність і привернути увагу учнів до навчання.

Саме використання можливостей комп’ютерної техніки  дозволяє пожвавити процес навчання, надати йому динамізму, гнучкості, посилити його прикладну спрямованість.

У своїй роботі надаю  перевагу використанню створених власних уроків, зокрема мультимедійних супроводів, адже мультимедіа – це сучасна комп’ютерна інформаційна технологія, що дозволяє об’єднувати в одній комп’ютерній програмно-технічній системі текст, звук, відеозображення, графічне зображення та анімацію. 

Фрагменти уроків  з літератури в 5 класі з теми: Літературна казка (творчість О.С.Пушкіна, Ш. Перро, Г. К. Андерсена) я проводжу з використанням мультимедійних технологій.


Урок № 1

Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С. Пушкіна.

Мета: дати поняття про літературну казку, перевірити знання учнями текстів казок О.Пушкіна; вчити аналізувати вступ до поеми; виховувати зацікавленість народними казками.

 

І. Актуалізація опорних знань ( повторення поняття про народну казку, види казок, особливості народної казки)

Тестування

І – ІІ рівень

1. Казка – це:

а) короткий вислів повчального змісту;

б) стислий влучний вислів без повчального змісту;

в) фольклорний розповідний твір про вигадані, а часто й фантастичні події.

2. Основною частиною народної казки називають:

а) заключну частину народної казки, яка містить завершення оповіді;

б) вступну частину, у якій вказуються дійові особи;

в) частину казки, у якій описуються події, що розвиваються швидко і напружено.

  1. Автором фольклорного твору є:

а) письменник;

б) народ;

в) учений.

4. Люди читають казки тому, що:

а) розважаючись, вони навчаються життєвої мудрості;

б) без них не можна жити.

5. Найголовнішим протиставленням у казках є:

а) добро – зло;

б) небо – земля;

в) я – ти.

6. Брати Грімм були:

а) казкарі;

б) байкарі;

в) збирачами і дослідниками фольклору;

г) кобзарями.

ІІІ рівень

7. Поняття „мандрівний сюжет” співвідноситься зі словом:

а) запозичений;

б) переплутаний?

8. Натисніть на позначку «+» - якщо Ви погоджуєтесь  з твердженням, або «-»

якщо не погоджуєтесь.

+, - Братів Грімм звали Якоб і Вільгельм

+, - Казка „Пані Метелиця” належить до казок про тварин

+, - Батьківщиною братів Грімм є Франція

9. Подані словосполучення стосуються персонажів казки „Пані Метелиця”

Пасербиця, рідна дочка

Гарна та роботяща

Гидка й лінива

Попелюшка в домі

Бідна дівчина

Старанна

Ледащиця

Золотий дощ

Казан смоли

ІV рівень

10. Запишіть у зошиті назви відомих Вам народних казок та імена їх персонажів у такому вигляді:

Назва казки

 Персонажі

 

 

 

11. Оберіть лише ті ознаки, що характеризують Пані Метелицю:

ввічлива, чуйна, молода, потворна, стара, справедлива, зла, добра.

12. Доберіть прислів’я та приказки ( з довідки чи власний варіант у зошиті), які б відповідали характерам:

Пасербниці, рідної дочки, мачухи

Розділіть їх у таблиці, записуючи відповідні номери

Довідка:

Лінивий у своїй хаті змокне

Злості повні кості

Вродилося ледащо нінащо

І за холодну воду не братися

Де руки й охота – там спора робота

Білоручки – дармоїди та недоучки

Роботящі руки гори вернуть.

 

ІІ. Сприймання нового матеріалу.

 

Resize%20of%2037Світ казок О.С.Пушкіна. Літературна гра. Вкажіть назву казки, з якої взято рядки.

Жил старик со старухой

У самого синего моря;

Они жили в ветхой землянке

Ровно тридцать лет и три года.

 

 

 

 

 


Три девицы под окном

saltanПряли поздно вечерком

Кабы я была царица

Говорит одна девица,–

То на весь крещеный мир,–

Приготовила б я пир».

 

 

 

 

 

MCar02

Царь с царицею простился

В путь-дорогу снарядился

И царица у окна

Села ждать его одна…

 

 

 

Жил-был поп,

Толоконный лоб .

Пошел поп по базару

Посмотреть кой-какого товару.

Навстречу ему Балда

Идет, сам не знает куда.

 

l2

У лукоморья дуб зеленый,

Златая цепь на дубе том.

И днем и ночью кот ученый

Все ходит по цепи кругом.

 


Урок № 2

Тема: Уславлення народної казки у вступі до поеми О.С.Пушкіна „Руслан і Людмила”.

Мета: поглиблювати знання учнів про зв’язок народної та літературної казки, розвивати навички виразного читання, виховувати повагу до творчості майстрів слова.

 

І. Практичне застосування знань, умінь і навичок.

Тестування

І – ІІ рівень

1. Про кого з героїв вступу до поеми О.С.Пушкіна „Руслан і Людмила” йдеться в поданому уривку?

„Іде праворуч  - спів  заводить,         а) про вовка;  б) про кота; в) русалку?

Ліворуч – казку гомонить”      

2. З – поміж наведених слів знайдіть персонажа, якого немає в уривку „Край лукомор’я дуб зелений”

Русалка, грізний цар, тридцять витязів, кіт у чоботях, бурий вовк, кощій, королевич.

3. У вступі до поеми „Руслан і Людмила” О.С. Пушкін не згадує:

а)Бабу – Ягу; 

б) Лісовика; 

в) Водяника;

г) Русалку?

4.  Лукомор’я ( за вступом до поеми „Руслан і Людмила”) це-

а) Ліс; б) річка; в) острів; г) морська затока?

5. Відновіть за ключовими словами епізод з вступу до поеми О.Пушкіна „Руслан і Людмила”.

Ключові слова:  золотий ланцюг, дива, тридцять витязів, чаклун, царівна, руський дух мед пив.

6. Опишіть у зошиті, яким ви уявляєте Лукомор’я. З якими образами у вас пов’язане це слово?

7. Натисніть на позначку    «+» – якщо Ви      погоджуєтесь з   твердженням

    або «-» –   якщо не погоджуєтесь. Подані цитати належать

    перу О.С.Пушкіна

                              + -     В темниці там царівна тужить...      

                              + -     Хлопчика звали Кай...

                              + -     Любе дзеркальце, скажи...                                        

                              + -     А царівна молодая в лісі темному блукає  ...

                              + -     Гидке каченя сумувало на озері...

8. Індивідуальні завдання

   


ІІІ Рівень

На основі власних                                          

почуттів доберіть

ланцюжок слів до

слова “чарівний”                                        

chu

9. Поєднайте предмети, явища, людей з їхніми означеннями, утворивши

      епітети

      Дуб        золотий

Ланцюг      зелений

Ніжки      пісковий

Берег         курячі

Вовк         грізний

Кіт          руський

Дух          учений

Цар         бурий

 

 

 

 

 

luk

 

 

10. Уявіть, що Ви – кінорежисер і за віршем „Край лукомор’я дуб зелений..» створіть невеличкий (4-5 кадрів) мультиплікаційний фільм. За основу візьміть такий зразок:

Перший кадр: Морський берег, на який ліниво набігають хвилі,  чутно їхнє    плескотіння.

Другий кадр: .

lenta 

 

                                       

Урок № 1

Тема: : Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом

Мета: підвести учнів до розуміння змісту казки, визначити причини популярності сюжету, розвивати навички характеристики персонажа; виховувати в учнів доброту і працьовитість.

 

І. Актуалізація опорних знань

Тестування

І,ІІ Рівень

1. Літературна казка створюється:

     а) в усній формі;

    б) в писемній формі.

2. Засновником європейської літературної казки є:

    а) О.С.Пушкін;  б) Г.К.Андерсен;  в) Ш.Перро.

3. Твори Ш.Перро є національним надбанням:

    а) Данії;  б) Франції;  в) Німеччини.

4. Перу Ш.Перро належить казка:

    а)   „Казка про рибалку та рибку”;

    б)  „Казка про золотого півника”;

     в) „Червона шапочка”.

5. Чарівним предметом у казці Ш.Перро “Попелюшка” є:

    а) Чарівне дзеркало;

    б) Чарівна паличка;

    в) Чарівне яблуко;

    г) Чарівне веретено.

6. Ш.Перро -  казкар:

   а) німецький; б) французький;  в) російський; г) англійський?

ІІІ рівень

7.  За допомогою чарівної палички перетворився на розкішну карету, в

     якій Попелюшка  поїхала на бал:

     а) апельсин; б) лимон; г) гарбуз.

8. Попелюшка була:

    а) горда; б) чванлива; в) добра?

9. Героєм казки Ш.Перро “Попелюшка” є:

    а) принц; б) кощей; в) лісовик?

ІV рівень

10. Головною ідеєю казки “Попелюшка” є:

      а) прославлення добрих людей і засудження злих;

      б) зображення життєвих явищ, подій.

11.  Темою  казки “Попелюшка” є:

       а) заклик до співчуття;

       б) перетворення бідної дівчини на чарівну принцесу – винагорода за працьовитість і шляхетність.

12.  Які риси характеру Попелюшки роблять її подібною до героїв народних казок?

      а) доброта і привітність;  б) невдячність; в) самовдоволеність.

 

Практичне застосування знань, умінь і навичок.

Індивідуальна робота.

Початковий рівень

  1.               Знайдіть та виправте помилки “деформованого” тексту.

      Скористайтесь словничком – підказкою.

  • На балу Попелюшка сіла біля своїх сестер, привітно розмовляла з ними і почастувала їх бананами.
  • Один багатий купець одружився з удовою. Не встигли відсвяткувати весілля, як мачуха показала свою добру вдачу.
  • Перед балом сестри добряче попоїли.
  • Ще дала чарівниця дівчинці пару срібних черевичків

     Словничок-підказка: апельсинами та лимонами; два дні майже нічого не їли; кришталевих; удівець, лиху.

  1.               Попелюшці допомогла поїхати на бал:

    а) Мачуха;  б) Старша сестра; в) Хрещена мати; г) Батько.

3. Казка “Попелюшка або Соболевий черевичок” – це зразок:

    а) Побутової казки; б) Чарівної казки; в) Казки про тварин.

Середній  рівень

4. Розставте пункти плану в  логічній послідовності:

4. Попелюшка на балу

5. Пошуки чарівної незнайомки

1. Попелюшка в рідному домі

2. Принц влаштовує бал

3. Зустріч із чарівницею

5. Визначте правильну послідовність подій у казці “Попелюшка або Соболевий черевичок”:

5. Гучне весілля Попелюшки та Принца

3. Чарівна фея допомагає Чорногузці потрапити на бал

4. Соболевий черевичок втрачено

1. Тяжка доля бідної дівчини в домі рідного батька

2. Царський указ

  1.               Знайдіть улюблене заняття кожного героя.

                   Ласуватися гарбузовим насінням                 сонечко

                  Вигрівати зелені боки на сонці                       гарбуз

                  Рум’янити носики добрим діткам                  мишеня

                  Плакати сльозами з воску                                свічка

Достатній рівень

  1.               Подані вислови стосуються персонажів казки “Попелюшка, або Соболевий черевичок”. Розподіліть їх у таблиці, записуючи в стовпчики відповідні номери (у зошиті).

      

Попелюш-ка

Зведені сестри

         

 

1. Чванливість і гордовитість;

2) доброта й ніжність; 3)пишні

шати; 4) розкішні покої; 5) життя

на горищі; 6) дорогі парфуми;

7) лахміття; 8) чарівна втікачка; 9) маленька ніжка.

 

 

  1.               Оберіть тільки ті ознаки, що характеризують мачуху Попелюшки

Сварлива         працьовита                  привітна

     Зла                   ледаща                          пихата

     Добра            справедлива                  ввічлива

  1.               Заповніть (усно) анкету від імені головної героїні казки “Попелюшка, або Соболевий черевичок:

      1) Ім’я          __Попелюшка

     2) Зовнішність __________

     3) Вдача (весела, сумна,

        привітна...)  ___________

     4) Місце проживання ______

    5) Як ставитесь до

        оточуючих? _______

    6)  Моє улюблене

      заняття  ___________

   7) Що понад усе ціную

     в людях? __________

 

Урок № 2

Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота над характеристикою головної героїні казки Шарля Перро “Попелюшка”

Мета:  навчити складати характеристику літературного героя;

розвивати творчу уяву, вміння правильно аргументувати думку; гнучкість і мобільність мислення; розвивати вміння учнів працювати в парах, мікро групах, використовуючи можливості комп’ютерної техніки; збільшувати пізнавальну самостійність учнів;

виховувати свідоме ставлення до моральних чеснот, відображених в казці: працьовитість, скромність, доброту, порядність; зацікавити дітей предметом, використавши мультимедійний

проект.

 

Робота за ілюстраціями до казки

Ілюстрація № 1

Розгляньте малюнок до казки “Попелюшка”. Складіть (усно) розповідь за ним, вводячи елементи з опису Попелюшки

pop1

 

Ілюстрація №2

Розгляньте малюнок. На основі спостережень складіть розповідь на тему “Попелюшка на балу”, скориставшись словами з довідки

 

pop2

Довідка: фея, карета, наказала, запевнила, враження, подібна краса, дивовижна тканина, танок, не зводив очей, почастувала, годинник, наздогнати.

Ілюстрація № 3

Скориставшись ілюстрацією, “намалюйте” словесний портрет Попелюшки

pop3

Ілюстрація №  4

Уважно розгляньте малюнок. Складіть до нього заголовок. Опишіть (усно) зображуване, намагаючись виразити всю Вашу любов до казок.

pop4

Інтерактивна частина уроку

1. Вправа “Мікрофон”

Умова: по черзі учні відповідають на якомога більше питань за 1 хвилину

microfon

                                      Запитання на моніторі:

  1. Чому героїню казки Ш. Перро називають Чорногузкою або Попелюшкою?
  2. Хто і як допоміг Попелюшці потрапити на бал,  в королівський палац?
  3. Чи тільки краса і вбрання принцеси „вразили” принца і всіх на балу ?
  4. Чи сподобалась Вам Попелюшка ?
  5. Які почуття викликає у Вас образ Попелюшки ?
  6. Як ви розумієте властивості людської душі:

„перейматися”

„співчувати”

„переживати” ?

  1. Чи вмієте Ви співпереживати ?
  2. Герої яких казок ( творів) Вас зворушили ?
  3. Погодьтесь або спростуйте твердження: Літературна казка побутує в кількох варіантах, подібно народній.
  4. Чому літературну казку називають ще й авторською ?
  5. Назвіть авторів і назви відомих Вам літературних казок.
  6. Чи потрібно, на Вашу думку читати казки ? Чому ?

 

  1. Інтерактивна частина уроку:
  • Рольова гра:  „Інтерв’ю з головною героїнею казки Ш.Перро „Попелюшка”

Запитання на моніторі:

 

  1. Чи було щасливим Ваше дитинство ?
  2. Як Ви почуваєте себе в домі рідного батька ?
  3. Які у Вас стосунки з мачухою ?
  4. Як до Вас відносяться зведені сестри ?
  5. Яким чином Ви потрапили на бал ?
  6. Чим закінчилось Ваше перебування на балу ?
  7. Якою була Ваша подальша доля ?
  8. Чи вважаєте Ви себе щасливою людиною ? Якщо так, то чому?

 

 

                        

 

Урок № 1

Тема: Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875) – автор найулюбленіших серед дітей казок. Поєднання побутовості і фантастики у казках Андерсена.

Мета: дати відомості про казкаря, визначити його роль у розвитку жанру літературної казки, показати поєднання побутовості та фантастики в казках;

Розвивати знання про літературну казку; виховувати у дітей стійкість, почуття відповідальності.

 

1. Актуалізація опорних знань. Літературна вікторина

Епіграф

Казки Андерсена переконують нас, що життя багатше й ширше за наші

обмежені уявлення про добро і зло, що воно невичерпне.

Бо Грьонбек

  1. Сьогодні для Вас прозвучить „дуже цікава історія, історія життя людини, що стала королем, не маючи корони, і підкорила весь світ, навіть не вміючи тримати в руках меча”. Цю людину називали „Королем казок”. Назвіть його ім’я....
  2. „Чорна – це сни для поганих людей, а кольорова – для хороших і добрих.” Згадайте, кому належать ці речі і хто розповідав свої історії тільки хорошим, добрим людям?                       Оле – Лукойє

 

zont1                                         zont2

 

  1. „Я – дівчинка, що народилася з квітки. Шкарлупка волоського горіха була мені ліжечком, блакитні фіалки – матрациком, а пелюстки троянди – ковдрочкою. Я була така маленька, всього дюйм зростом, тому і назвали мене....”

 

Untitled-1 copy

 

  1. „І раптом у чистій, як дзеркало, воді він побачив відображення. О, щастя!- він був уже не гидким темно – сірим птахом, а теж білим прекрасним лебедем...”

leb

  1. „ А ця красуня теж хоче розповісти нам казку про кохання! Хоча. .хіба може про кохання розповідати тобі той, у кого замість серця шматок криги?”  Хто ж це?

 

sk

 

  1. В столиці Данії – Копенгагені, в Королівському саду, письменнику споруджено пам’ятник. А вхід у Копенгагенський порт охороняє статуя героїні однієї із найчудесніших казок Г.К. Андерсена.
  2. Чи знаєте ви героя, який вмів захистити кохання, хоч мав лише одну ногу?
  3. Чи знаєте Ви героїню, якій найбільше з усіх насінин не сподобалося насіння гороху?  ( „Принцеса на горошині”
  4. Яка з героїнь Андерсена добровільно зрекла себе на муку і німоту в ім’я своїх братів? ( Ліза. „Дикі лебеді”)

 

Бесіда за змістом епіграфа

1) Які казки Андерсена Ви знаєте ще?

2) Яка казка подобається найбільше? Чому?

3) Які персонажі з казок Андерсена втілюють добро (зло)?

4) Чи завжди з першого погляду можна визначити, зла чи добра людина перед Вами?

5) Африканське прислів’я стверджує: “Обличчя – видно, серце – ні”. Чи згодні Ви з цим?

 

 

Урок № 2

Тема: Г.К.Андерсен “Снігова Королева”. Перемога щирих людських стосунків над багатством Снігової Королеви.

Мета: розкрити особливості побудови казки „Снігова Королева”, розвивати навички аналізу тексту; виховувати почуття колективізму, дружби.

Актуалізація опорних знань

Гра “Мікрофон”

 

microfon

 

 

  1. Кого з письменників називають „зіркою першої величини”?
  2. Як склалася доля майбутнього казкаря?
  3. В чому особливості казок Андерсена?
  4. Які рослини росли в саду Кая та Герди?
  5. Про що в характерах цих сімей свідчать ці квіти?
  6. Якою стане людина, що втратила здатність радіти життю і робити людям добро?

 

Формування умінь та навичок учнів

Конкурс на кращого знавця тексту казки “Снігова Королева”

Кому належать наступні вислови?

 

“Ти тепер така негарна! Зі мною нічого не трапилося!”      Кай

“Ми добре покаталися... Але ти зовсім замерз. Залазь у мою шубу!” Королева

“Ну, більше я тебе не цілуватиму... інакше ти умреш!”  королева

“Кра! Кра! Моя подруга посилає тобі тисячу привітань і оцю маленьку паляничку... ти, напевно, голодна…»    Ворон

“Вона гратиметься зі мною... і віддасть мені свою муфту, своє гарне платтячко і спатиме зі мною в моєму ліжку”.  Розбійниця

“Я не можу дати їй більше сил, ніж у неї є зараз...”  фінка

 

Урок № 3

Тема: Образи Кая і Герди. Перешкоди на шляху Герди до Кая. Її помічники.

Мета: поглиблювати знання змісту казки „Снігова Королева”, відпрацьовувати навички переказу від імені дійової особи, використання цитат; розвивати усне мовлення; виховувати позитивні риси характеру.

Індивідуальні завдання

 

  1. З’ясуйте, наскільки змінився Кай після того, як йому в око та серце потрапили осколки чарівного дзеркала

Події, ситуації 1. З’ясуйте, наскільки змінився Кай після того, як йому в око та серце потрапили осколки чарівного дзеркала

Риси характеру, поведінка Кая

„Без впливу” чарів скалок

„Під впливом” чарів скалок

Троянди хлопчика та дівчинки

 

 

 

Ставлення до оточуючих

влітку

 

 

Розваги (захоплення)

взимку

 

 


 

  1. Порівняйте образи головної героїні казки й розбійниці. Зробіть висновки.

 

 

Що порівнюється

Герда

Маленька розбійниця

Зовнішній вигляд

Схоже

 

 

Відмінне

 

 

Поведінка, риси характеру

Схоже

 

 

Відмінне

 

 

Висновки

 

 

 

 

  1. Як до “братів наших менших” ставиться маленька розбійниця? Як би чинила Герда на її місці?

“Брати наші менші”

Ставлення маленької розбійниці

Як би ставилась до них Герда

Що говорить (як називає)

Як доглядає

Голуби на жердинах

 

 

 

 

 

 

Двоє інших голубів

 

 

 

 

 

 

Північний олень

 

 

 

 

  1. Герді у пошуках Кая довелося зазнати багато поневірянь, перш ніж знайти свого друга. Визначте, які з притаманних їй рис характеру допомогли в цьому головній героїні.

 

Перешкоди

Як Герда їх долає? Які риси характеру головної героїні проявляються ?

Садок бабусі-чарівниці

 

Палац принца і принцеси

 

Розбійницьке лігво

 

Володіння Снігової Королеви

 

 

 

 

Творчі завдання

5. Підберіть відповідні частини цитат до вказаних епізодів з казки “Снігова Королева”

 

Епізод

Цитати з тексту

Володарка Півночі вперше з’являєтьс до Кая

 

Королева у своїх великих санях на міському майдані

 

“Людина в сніговій шапці” викрала хлопчика

 

“Прекрасна” жінка двічі поцілувала Кая

 

 

Творчі завдання. Робота за ілюстраціями до казки.

6. Опишіть почуття й переживання головної героїні, сум за Каєм від її імені. Скористайтеся власними враженнями після прослуховування уривку із симфонічної поеми Ж.Колодуб “Герда” “Сумна Герда”. Спирайтеся на наведені ілюстрації.

0201       03

 

  1. Розв’яжіть кросворд  за казкою  Г.К.Андерсена “Снігова Королева”

 

 По горизонталі:

1. Вона жила у палаці.

2. Була за плечима принца

3. Пролітали біля Герди.

По вертикалі:

3. Герді подарувала принцеса.

4. Ким була воронові ворона?

6. Вони були у Кая

Урок №4

Тема: контрольна робота  за темою: творчість Г.К.Андерсена

Мета: перевірити знання учнів з вивченої теми.

Тестування

І- ІІ Рівень

1. Малою Нобелівською премією для дитячих письменників називають:

    а) Золоту медаль Г.К.Андерсена

   б) Літературну премію ім. П.Бажова

   в) Премію “Оскар”?

2. Батьківщиною великого казкаря Г.К.Андерсена є:

   а) Німеччина;    б) Шотландія;  в) Данія?

3. Перша збірка казок Г.К.Андерсена називалася:

     а) “Казки моєї матінки Гуски”

    б) “Казки, розказані дітям”

    в) “Тисяча й одна ніч”

4. Потворне дзеркало, у якому все прекрасне поставало гидким, було створено:

а) лихим тролем;   б) Сніговою Королевою;   в) старою чаклункою?

5. Образ Снігової Королеви уособлює:

    а) витончену красу і гармонію душі;

   б) мужність і витримку;

   в) холод і зло?

6. Кай намагався скласти у палаці Снігової Королеви слово:

   а) “вічність”  б) “вірність”  в) “ввічливість”?

7. Джерелом казок Г.К.Андерсена були:

    а) літературні казки Ш.Перро

   б) спогади власного дитинства

   в) народні оповіді?

ІІІ рівень

8. “8 серпня 1875р. в Копенгагенському порту на всіх кораблях приспустили прапори. Країна була в жалобі...” Це розповідь про:

   а) стихійне лихо;   б) смерть короля Данії;

   в) смерть великого казкаря  Г.К.Андерсена?

9.Переносне значення словосполучення “крижане серце”:

   а) серце стійкої людини

  б) байдуже, холодне серце

  в) серце людини, яка любить зиму?

ІVрівень

10. Доповніть ланцюжок понять, що уособлюють слово “зима” (за казкою “Снігова Королева”)

 

Зима – біла шуба, лютий мороз, _________

11. Встановіть відповідність між героєм та його зовнішністю

    “... Стара з довгою колючою бородою і волохатими бровами.”

   “... Стара-престара бабуся у великому солом’яному капелюсі, на якому     намальовані квіти.”

 “... Личко привітне, миле, кругленьке і рожеве, як троянда.”

 “... Проте в очах не було ані лагідності, ані тепла.”

 

12. Чому, на Вашу думку, Герда перемогла Снігову Королеву? Дайте письмову відповідь у зошиті.

------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------


Список використаної літератури

 

1. Буряк С.Д. Острова Г.О. Інтерактивні й нестандартні уроки зарубіжної літератури. – Х.: „Основа”. 2005. -3 – 4 с.

2. Мартинець А.М. Сучасний урок зарубіжної літератури. – Х.: Вид. група, „Основа”, 2005. – 6 – 7 с.

3. Паламарчук В. Від творчої особистості – до нових технологій. // Завуч. – 2001.- № 3. – 2 – 4 с.



 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 


 

 

doc
Додав(-ла)
Анурина Елена
Додано
30 січня 2021
Переглядів
968
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку