Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С.Пушкіна Тестування І,ІІ Рівень 1. Казка – це: І. Актуалізація опорних знань (повторення поняття про народну казку, види казок, особливості народної казки). а) короткий вислів повчального змісту; б) стислий влучний вислів без повчального змісту; в) фольклорний розповідний твір про вигадані, а часто й фантастичні події.
Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С.Пушкіна Тестування І,ІІ Рівень 2. Основною частиною народної казки, називають: І. Актуалізація опорних знань (повторення поняття про народну казку, види казок, особливості народної казки). а) заключну частину народної казки, яка містить завершення оповіді; б) вступну частину, у якій вказуються дійові особи; в) частину казки, у якій описуються події, що розвиваються швидко і напружено.
Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С.Пушкіна Тестування І,ІІ Рівень 3. Автором фольклорного твору є: І. Актуалізація опорних знань (повторення поняття про народну казку, види казок, особливості народної казки). а) письменник; б) народ; в) учений.
Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С.Пушкіна Тестування І,ІІ Рівень 4. Люди читають казки тому, що: І. Актуалізація опорних знань (повторення поняття про народну казку, види казок, особливості народної казки). а) розважаючись, вони навчаються життєвої мудрості; б) без них не можна жити.
Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С.Пушкіна Тестування І,ІІ Рівень 5. Найголовнішим Протиставленням у казках є: І. Актуалізація опорних знань (повторення поняття про народну казку, види казок, особливості народної казки). а) добро-зло; б) небо-земля; в) я-ти.
Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С.Пушкіна Тестування І,ІІ Рівень 6. Брати Грімм були: І. Актуалізація опорних знань (повторення поняття про народну казку, види казок, особливості народної казки). а) казкарями; б) байкарями; в) збирачами і дослідниками фольклору; г) кобзарями.
Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С.Пушкіна Тестування ІІІ Рівень 8. Натисніть на позначку «+» – якщо Ви погоджуєтесь з твердженням, або «-» – якщо не погоджуєтесь І. Актуалізація опорних знань (повторення поняття про народну казку, види казок, особливості народної казки). Братів Грімм звали Якоб і Вільгельм. Казка «Пані Метелиця» належить до казок про тварин. Батьківщиною братів Грімм є Франція. + - + - + - ДАЛІ
Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С.Пушкіна Тестування ІІІ Рівень 9. Подані словосполучення стосуються персонажів казки «Пані метелиця» І. Актуалізація опорних знань (повторення поняття про народну казку, види казок, особливості народної казки). Рідна дочка Пасербиця Гарна та роботяща, Гидка й лінива, Попелюшка в домі, Бідна дівчина, Старанна, Ледащиця, Золотий дощ, Казан смоли. ДАЛІ
Тестування ІV Рівень 10. Запишіть у зошиті назви відомих Вам народних казок та імена їх персонажів у такому вигляді: І. Актуалізація опорних знань (повторення поняття про народну казку, види казок, особливості народної казки). Назва казки Персонажі Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С.Пушкіна ДАЛІ
Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С.Пушкіна Тестування IV Рівень 11. Оберіть лише ті ознаки, що характеризують Пані Метелицю: І. Актуалізація опорних знань (повторення поняття про народну казку, види казок, особливості народної казки). Ввічлива, Чуйна, Молода, Потворна, Стара, Справедлива, Зла, Добра. ДАЛІ
Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С.Пушкіна Тестування IV Рівень 12. Доберіть прислів’я чи приказки (з довідки чи власний варіант у зошиті), які б відповідали характерам: І. Актуалізація опорних знань (повторення поняття про народну казку, види казок, особливості народної казки). Пасербниці, рідної дочки, мачухи Розділіть їх у таблиці, записуючи відповідні номери. Довідка: Лінивий і у своїй хаті змокне. Злості повні кості. Вродилося ледащо нінащо. І за холодну воду не братися. Де руки й охота – там спора робота. Білоручки – дармоїди та недоучки. Роботящі руки гори вернуть. ДАЛІ
Світ казок О.С.Пушкіна. Літературна гра Вкажіть назву казки, з якої взято рядки. ІІ. Сприймання нового матеріалу. Жил старик со своею старухой У самого синего моря; Они жили в ветхой землянке Ровно тридцать лет и три года ДАЛІ Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С.Пушкіна
Світ казок О.С.Пушкіна. Літературна гра Вкажіть назву казки, з якої взято рядки. ІІ. Сприймання нового матеріалу. Негде, в тридевятом царстве, В тридесятом государстве, Жил-был славный царь Додон. Смолоду был грозен он И соседям то и дело Наносил обиды смело. Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С.Пушкіна ДАЛІ
Світ казок О.С.Пушкіна. Літературна гра Вкажіть назву казки, з якої взято рядки. ІІ. Сприймання нового матеріалу. Три девицы под окном Пряли поздно вечерком. «Кабы я была царица,– Говорит одна девица,– То на весь крещеный мир Приготовила б я пир». Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С.Пушкіна ДАЛІ
Світ казок О.С.Пушкіна. Літературна гра Вкажіть назву казки, з якої взято рядки. ІІ. Сприймання нового матеріалу. Царь с царицею простился В путь-дорогу снарядился И царица у окна Села ждать его одна… ДАЛІ Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С.Пушкіна
Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С.Пушкіна Світ казок О.С.Пушкіна. Літературна гра Вкажіть назву казки, з якої взято рядки. ІІ. Сприймання нового матеріалу. Жил-был поп, Толоконный лоб. Пошел поп по базару Посмотреть кой-какого товару. Навстречу ему Балда Идет, сам не знает куда. ДАЛІ
Світ казок О.С.Пушкіна. Літературна гра Вкажіть назву казки, з якої взято рядки. ІІ. Сприймання нового матеріалу. У лукоморья дуб зеленый, Златая цепь на дубе том. И днем и ночью кот ученый Все ходит по цепи кругом. Тема: Літературна казка. Особливості літературної казки, її відмінності від народної. О.С.Пушкін. Світ казок О.С.Пушкіна ВИХІД
Тестування І,ІІ Рівень Практичне застосування знань, умінь і навичок Тема: Уславлення народної казки у вступі до поеми О.С.Пушкіна «Руслан и Людмила» Про кого з героїв вступу до поеми О.С.Пушкіна «Руслан и Людмила» йдеться в поданому уривку? «Іде праворуч – спів заводить, Ліворуч – казку гомонить» а) вовк; б) кіт; в) русалка.
Тестування І,ІІ Рівень Практичне застосування знань, умінь і навичок Тема: Уславлення народної казки у вступі до поеми О.С.Пушкіна «Руслан и Людмила» 2. З-поміж наведених слів знайдіть персонажа, якого немає в уривку «Край лукомор’я дуб зелений...» Русалка Грізний цар Тридцять витязів Кіт у чоботях Королевич Бурий вовк Кощій
Індивідуальні завдання І,ІІ Рівень Практичне застосування знань, умінь і навичок Тема: Уславлення народної казки у вступі до поеми О.С.Пушкіна «Руслан и Людмила» 5. Відновіть за ключовими словами епізоди з вступу до поеми О.С.Пушкіна «Руслан и Людмила» Ключові слова: золотий ланцюг, дива, тридцять витязів, чаклун, царівна, руський дух, мед пив. ДАЛІ
Тестування ІІІ Рівень 7. Натисніть на позначку «+» – якщо Ви погоджуєтесь з твердженням, або «-» – якщо не погоджуєтесь. Подані цитати належать перу О.С.Пушкіна В темниці там царівна тужить... Хлопчика звали Кай... Любе дзеркальце, скажи... + - + - ДАЛІ + - А царівна молодая в лісі темному блукає... + - Гидке каченя сумувало на озері... + - Тема: Уславлення народної казки у вступі до поеми О.С.Пушкіна «Руслан и Людмила» Практичне застосування знань, умінь і навичок
Індивідуальні завдання ІІІ Рівень Практичне застосування знань, умінь і навичок Тема: Уславлення народної казки у вступі до поеми О.С.Пушкіна «Руслан и Людмила» 9. Поєднайте предмети, явища, людей з Їхніми означеннями, утворивши епітети. ДАЛІ Дуб Ланцюг Ніжки Берег Вовк Кіт Дух Цар золотий зелений пісковий курячі грізний руський учений бурий
Індивідуальні завдання ІІІ Рівень Практичне застосування знань, умінь і навичок Тема: Уславлення народної казки у вступі до поеми О.С.Пушкіна «Руслан и Людмила» 10. Допоможіть героям казок О.С.Пушкіна знайти свій дім ДАЛІ Лісовик Вступ до поеми “Руслан і Людмила” Казка про мертву царівну та сімох богатирів 7 богатирів 30 витязів Ватаг морський Русалка Цариця Царівна
Індивідуальні завдання ІІІ Рівень Практичне застосування знань, умінь і навичок Тема: Уславлення народної казки у Вступі до поеми О.С.Пушкіна «Руслан и Людмила» 12. Уявіть, що Ви – кінорежисер і за віршем „Край лукомор’я дуб зелений..» створіть невеличкий (4-5 кадрів) мультиплікаційний фільм. За основу візьміть такий зразок: Перший кадр: Морський берег, на який ліниво набігають хвилі, чутно їхнє плескотіння. Другий кадр: ... ВИХІД
Тестування І,ІІ Рівень 2. Засновником європейської літературної казки є: І. Актуалізація опорних знань а) О.С.Пушкін; б) Г.К.Андерсен; Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. в) Ш.Перро.
3. Твори Ш.Перро є національним надбанням: а) Данії; б) Франції; Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. в) Німеччини. Тестування І,ІІ Рівень І. Актуалізація опорних знань
4. Перу Ш.Перро належить казка: а) “Казка про рибалку та рибку”; б) Казка про золотого півника; Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. в) Червона шапочка. Тестування І,ІІ Рівень І. Актуалізація опорних знань
7. За допомогою чарівної палички перетворився на розкішну карету, в якій Попелюшка поїхала на бал: а) апельсин; б) лимон; Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьвитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. в) гарбуз. Тестування ІІІ Рівень І. Актуалізація опорних знань
5. Чарівним предметом у казці Ш.Перро “Попелюшка” є: а) Чарівне дзеркало; б) Чарівна паличка; Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. в) Чарівне яблуко; Тестування І,ІІ Рівень І. Актуалізація опорних знань г) Чарівне веретено.
6. Ш.Перро - казкар: а) німецький; б) французький; Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. в) російський; Тестування І,ІІ Рівень І. Актуалізація опорних знань г) англійський.
10. Головною ідеєю казки “Попелюшка” є: а) прославлення добрих людей і засудження злих; Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. б) зображення життєвих явищ, подій. Тестування ІV Рівень І. Актуалізація опорних знань
11. Темою казки “Попелюшка” є: а) заклик до співчуття; Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. б) перетворення бідної дівчини на чарівну принцесу – винагорода за працьовитість і шляхетність. Тестування ІV Рівень І. Актуалізація опорних знань
12. Які риси характеру Попелюшки роблять її подібною до героїв народних казок? а) доброта і привітність; Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. б) невдячність; Тестування ІV Рівень І. Актуалізація опорних знань в) самовдоволеність.
Знайдіть та виправте помилки “деформованого” тексту. Скористайтесь словничком – підказкою. Один багатий купець одружився з удовою. Не встигли відсвяткувати весілля, як мачуха показала свою добру вдачу. Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. Перед балом сестри добряче попоїли. Практичне застосування знань, умінь і навичок. Індивідуальна робота. На балу Попелюшка сіла біля своїх сестер, привітно розмовляла з ними і почастувала їх бананами. Ще дала чарівниця дівчинці пару срібних черевичків Словничок-підказка: апельсинами та лимонами; два дні майже нічого не їли; кришталевих; удівець, лиху. ДАЛІ
2. Попелюшці допомогла поїхати на бал: б) Старша сестра; Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. в) Хрещена мати; Практичне застосування знань, умінь і навичок. Індивідуальна робота. а) Мачуха; г) Батько.
3. Казка “Попелюшка або Соболевий черевичок” – це зразок: б) Чарівної казки; Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. в) Казки про тварин. Практичне застосування знань, умінь і навичок. Індивідуальна робота. а) Побутової казки;
4. Розставте пункти плану в логічній послідовності: Попелюшка на балу Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. Практичне застосування знань, умінь і навичок. Індивідуальна робота. (Достатній рівень) Пошуки чарівної незнайомки Принц влаштовує бал Попелюшка в рідному домі Зустріч із чарівницею ДАЛІ
5. Визначте правильну послідовність подій у казці “Попелюшка або Соболевий черевичок”: Гучне весілля Попелюшки та Принца Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. Практичне застосування знань, умінь і навичок. Індивідуальна робота. (Достатній рівень) Чарівна фея допомагає Чорногузці потрапити на бал Тяжка доля бідної дівчини в домі рідного батька Соболевий черевичок втрачено Царський указ ДАЛІ
5. Знайдіть улюблене заняття кожного героя. Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. Практичне застосування знань, умінь і навичок. Індивідуальна робота. (Достатній рівень) Ласуватися гарбузовим насінням Вигрівати зелені боки на сонці Рум’янити носики добрим діткам Плакати сльозами з воску Сонечко Гарбуз Мишеня Свічка ДАЛІ
6.Подані вислови стосуються персонажів казки “Попелюшка, або Соболевий черевичок”. Розподіліть їх у таблиці, записуючи в стовпчики відповідні номери (у зошиті). Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. Практичне застосування знань, умінь і навичок. Індивідуальна робота. (Високий рівень) 1) Чванливість і гордовитість; 2) доброта й ніжність; 3)пишні шати; 4) розкішні покої; 5) життя на горищі; 6) дорогі парфуми; 7) лахміття; 8) чарівна втікачка; 9) маленька ніжка. Попелюш-ка Зведені сестри ДАЛІ
7. Оберіть тільки ті ознаки, що характеризують мачуху Попелюшки Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. Практичне застосування знань, умінь і навичок. Індивідуальна робота. (Високий рівень) Сварлива Пихата Зла Ледаща Працьовита Справедлива Добра Ввічлива Привітна ДАЛІ
8. Заповніть (усно) анкету від імені головної героїні казки “Попелюшка, або Соболевий черевичок” Тема: Шарль Перро “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом. Практичне застосування знань, умінь і навичок. Індивідуальна робота. (Високий рівень) 1) Ім’я __Попелюшка__ 2) Зовнішність ___________ 3) Вдача (весела, сумна, привітна...) ______________ 4) Місце проживання ______ 5) Як ставитесь до оточуючих? _______ 6) Моє улюблене заняття ___________ 7) Що понад усе ціную в людях? __________ ВИХІД
Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота над характеристикою головної героїні казки Шарля Перро “Попелюшка” Робота за ілюстраціями до казки Розгляньте малюнок. На основі спостережень складіть розповідь на тему “Попелюшка на балу”, скориставшись словами з довідки Ілюстрація №2 Довідка: фея, карета, наказала, запевнила, враження, подібна краса, дивовижна тканина, танок, не зводив очей, почастувала, годинник, наздогнати. ДАЛІ
ДАЛІ Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота над характеристикою головної героїні казки Шарля Перро “Попелюшка” Робота за ілюстраціями до казки Уважно розгляньте малюнок. Складіть до нього заголовок. Опишіть (усно) зображуване, намагаючись виразити всю Вашу любов до казок. Ілюстрація №4
Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота над характеристикою головної героїні казки Шарля Перро “Попелюшка” Інтерактивна частина уроку 1. Вправа “Мікрофон” Умова: по черзі учні відповідають на якомога більше питань за 1 хвилину Чому героїню казки “Попелюшка, або Кришталевий черевичок” називають Чорногузкою, або Попелюшкою? Хто і як допоміг Попелюшці потрапити на бал у королівський палац? Чи тільки краса і вбрання юної “принцеси” (Попелюшки) вразили принца й усіх присутніх на балу? Чи сподобалася Вам Попелюшка? Які почуття викликає у Вас образ Попелюшки? Як Ви розумієте властивості людської душі: “перейматися”, “переживати”, “співчувати”? Чи вмієте Ви співпереживати? Герої яких казок (творів) Вас зворушили? Погодьтесь або спростуйте твердження: “Літературна казка побутує в кількох варіантах, подібно до народної”. Чому літературну казку називають ще й авторською? Назвіть авторів і назви відомих Вам літературних казок. Чи потрібно, на Вашу думку, читати казки? Чому? ДАЛІ
Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота над характеристикою головної героїні казки Шарля Перро “Попелюшка” Інтерактивна частина уроку 2. Рольова гра ”Інтерв’ю з головною героїнею казки Ш.Перро “Попелюшка’’” Чи було щасливим Ваше дитинство? Як Ви почуваєте себе в домі рідного батька? Які у Вас стосунки з мачухою? Як до Вас відносяться зведені сестри? Яким чином Ви потрапили на бал? Чим закінчилось Ваше перебування на балу? Якою була Ваша подальша доля? Чи вважаєте Ви себе щасливою людиною? Якщо так, то чому? ВИХІД
Тема: Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875) – автор найулюбленіших серед дітей казок. Поєднання побутовості і фантастики у казках Андерсена. 1. Актуалізація опорних знань. Літературна вікторина Казки Андерсена переконують нас, що життя багатше й ширше за наші обмежені уявлення про добро і зло, що воно невичерпне. Бо Грьонбек ДАЛІ
Тема: Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875) – автор найулюбленіших серед дітей казок. Поєднання побутовості і фантастики у казках Андерсена. 1. Актуалізація опорних знань. Літературна вікторина ДАЛІ 1. Сьогодні для Вас прозвучить “дуже цікава історія, історія життя людини, що стала королем, не маючи корони, і підкорила весь світ, навчить не вміючи тримати в руках меча”. Цю людину називали “королем казок”. Назвіть його ім’я.
Тема: Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875) – автор найулюбленіших серед дітей казок. Поєднання побутовості і фантастики у казках Андерсена. 1. Актуалізація опорних знань. Літературна вікторина ДАЛІ 2. “Чорна – це сни для поганих людей, а кольорова – для хороших і добрих”. Згадайте, кому належать ці речі і хто розповідав свої історії тільки хорошим, добрим людям?
Тема: Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875) – автор найулюбленіших серед дітей казок. Поєднання побутовості і фантастики у казках Андерсена. 1. Актуалізація опорних знань. Літературна вікторина ДАЛІ 3. “Я – дівчинка, що народилася з квітки. Шкарлупка волоського горіха була мені ліжечком, блакитні фіалки – матрациком, а пелюстки троянди – ковдрочкою. Я була така маленька, всього дюйм зростом, тому і назвали мене...”
Тема: Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875) – автор найулюбленіших серед дітей казок. Поєднання побутовості і фантастики у казках Андерсена. 1. Актуалізація опорних знань. Літературна вікторина ДАЛІ 4. “І раптом у чистій, як дзеркало, воді він побачив відображення. О, щастя! – він був уже не гидким темно-сірим птахом, а теж білим прекрасним лебедем...”
Тема: Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875) – автор найулюбленіших серед дітей казок. Поєднання побутовості і фантастики у казках Андерсена. 1. Актуалізація опорних знань. Літературна вікторина ДАЛІ 5. “А ця красуня теж хоче розповісти нам казку про кохання! Хоча... Хіба може про кохання розповідати тобі той, у кого замість серця шматок криги? Хто ж це?
Тема: Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875) – автор найулюбленіших серед дітей казок. Поєднання побутовості і фантастики у казках Андерсена. 1. Актуалізація опорних знань. Літературна вікторина ДАЛІ 6. “В столиці Данії – Копенгагені, в Королівському саду, письменнику споруджено пам’ятник. А вхід у Копенгагенський порт охороняє статуя героїні однієї із найчудесніших казок Андерсена...”
Тема: Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875) – автор найулюбленіших серед дітей казок. Поєднання побутовості і фантастики у казках Андерсена. Бесіда за змістом епіграфа 1) Які казки Андерсена Ви знаєте ще? 2) Яка казка подобається найбільше? Чому? 3) Які персонажі з казок Андерсена втілюють добро (зло)? 4) Чи завжди з першого погляду можна визначити, зла чи добра людина перед Вами? 5) Африканське прислів’я стверджує: “Обличчя – видно, серце – ні”. Чи згодні Ви з цим? ВИХІД
Тема: Г.К.Андерсен “Снігова Королева”. Перемога щирих людських стосунків над багатством Снігової Королеви. Актуалізація опорних знань Кого з письменників називають “зіркою першою величини”? Гра “Мікрофон” Як склалася доля майбутнього казкаря? В чому особливості казок Андерсена? Що було джерелом творчості Г.К.Андерсена? Про що ми дізнаємося з першого оповідання казки “Снігова Королева? Які рослини росли в саду рідних Герди і Кая? Про що в характерах цих сімей свідчать ці квіти? Якою стане людина, що втратила здатність радіти життю і робити людям добро? ДАЛІ
Тема: Г.К.Андерсен “Снігова Королева”. Перемога щирих людських стосунків над багатством Снігової Королеви. Формування умінь та навичок учнів Конкурс на кращого знавця тексту казки “Снігова Королева” Кому належать наступні вислови? “Ти тепер така негарна! Зі мною нічого не трапилося!” “Ми добре покаталися... Але ти зовсім замерз. Залазь у мою шубу!” “Ну, більше я тебе не цілуватиму... інакше ти умреш!” “Кра! Кра! Моя подруга посилає тобі тисячу привітань і оцю маленьку паляничку... ти, напевно, голодна…» “Вона гратиметься зі мною... і віддасть мені свою муфту, своє гарне платтячко і спатиме зі мною в моєму ліжку”. “Я не можу дати їй більше сил, ніж у неї є зараз...” - Кай - Снігова Королева - Ворон - Розбійниця - Фінка ВИХІД
Тема: Образи Кая і Герди. Перешкоди на шляху Герди до Кая. Її помічники. Індивідуальні завдання 1. З’ясуйте, наскільки змінився Кай після того, як йому в око та серце потрапили осколки чарівного дзеркала Події, ситуації Риси характеру, поведінка Кая „Без впливу” чарів скалок „Під впливом” чарів скалок Троянди хлопчика та дівчинки Ставлення до оточуючих влітку Розваги (захоплення) взимку ДАЛІ
Тема: Образи Кая і Герди. Перешкоди на шляху Герди до Кая. Її помічники. Індивідуальні завдання 2. Порівняйте образи головної героїні казки й розбійниці. Зробіть висновки. Що порівнюється Герда Маленька розбійниця Зовнішній вигляд Схоже Відмінне Поведінка, риси характеру Схоже Відмінне Висновки ДАЛІ
Тема: Образи Кая і Герди. Перешкоди на шляху Герди до Кая. Її помічники. Індивідуальні завдання 3. Як до “братів наших менших” ставиться маленька розбійниця? Як би чинила Герда на її місці? “Брати наші менші” Ставлення маленької розбійниці Як би ставилась до них Герда Що говорить (як називає) Як доглядає Голуби на жердинах Двоє інших голубів Північний олень ДАЛІ
Тема: Образи Кая і Герди. Перешкоди на шляху Герди до Кая. Її помічники. Індивідуальні завдання 4. Герді у пошуках Кая довелося зазнати багато поневірянь, перш ніж знайти свого друга. Визначте, які з притаманних їй рис характеру допомогли в цьому головній героїні. Перешкоди Як Герда їх долає? Які риси характеру головної героїні проявляються ? Садок бабусі-чарівниці Палац принца і принцеси Розбійницьке лігво Володіння Снігової Королеви ДАЛІ
Тема: Образи Кая і Герди. Перешкоди на шляху Герди до Кая. Її помічники. Творчі завдання 5. Підберіть відповідні частини цитат до вказаних епізодів з казки “Снігова Королева” Епізод Цитати з тексту Володарка Півночі вперше з’являється до Кая Королева у своїх великих санях на міському майдані “Людина в сніговій шапці” викрала хлопчика “Прекрасна” жінка двічі поцілувала Кая ДАЛІ
ДАЛІ 6. Опишіть почуття й переживання головної героїні, сум за Каєм від її імені. Скористайтеся власними враженнями після прослуховування уривку із симфонічної поеми Ж.Колодуб “Герда” “Сумна Герда”. Спирайтеся на наведені ілюстрації. Тема: Образи Кая і Герди. Перешкоди на шляху Герди до Кая. Її помічники. Творчі завдання. Робота за ілюстраціями до казки.
Тема: Образи Кая і Герди. Перешкоди на шляху Герди до Кая. Її помічники. Творчі завдання 7. Розв’яжіть кросворд за казкою Г.К.Андерсена “Снігова Королева” По горизонталі: 1. Вона жила у палаці. 2. Була за плечима принца 3. Пролітали біля Герди. По вертикалі: 3. Герді подарувала принцеса. 4. Ким була воронові ворона? 6. Вони були у Кая 1 4 2 6 3 5 Р И А П Н Ц Е Т А А О Р Е Б И С А А Н А Ч Е Ч А Т А Е Н И К С А ВИХІД
Тематична атестація за темою: творчість Г.К.Андерсена Тестування ІV Рівень 11. Встановіть відповідність між героєм та його зовнішністю “... Стара з довгою колючою бородою і волохатими бровами.” “... Стара-престара бабуся у великому солом’яному капелюсі, на якому намальовані квіти.” “... Личко привітне, миле, кругленьке і рожеве, як троянда.” “... Проте в очах не було ані лагідності, ані тепла.” ДАЛІ Снігова Королева Стара розбійниця Стара чаклунка Герда