10)Модель фрагмента уроку з формування навичок техніки письма.
11) Модель фрагмент уроку з навчання письма як виду мовленнєвої діяльності.
Фрагменти уроків
з англійської мови
Підготувала:
Савчук Марія
Вчитель початкових класів
Зміст
6) Модель фрагмента уроку з формування іншомовної компетенції у діалогічному мовленні.
10) Модель фрагмента уроку з формування навичок техніки письма.
11) Модель фрагмент уроку з навчання письма як виду мовленнєвої діяльності.
1. Модель фрагменту уроку з формування іншомовної граматичної компетенції.
Тема. The Present Continuous Tense.
Мета Ознайомити учнів з функцією і утворенням the Present Continuous Tense, формувати навички вживання нової граматичної структури в мовленні; збагатити знання учнів про способи утворення теперішнього часу в англійській мові; виховувати інтерес до іноземної мови; розвивати мовну здогадку.
Обладнання малюнки по темі, схема «The Present Continuous Tense», DVD ‘House’ (пісня ‘What’s he doing?’).
Етап. Мета. Прийом. |
Зміст роботи |
Етап І Ознайомлення з новою ГС. Мета: продемонструвати функцію нової ГС в усному мовленні. Прийом 1. Демонстрація вчителем нової ГС в ситуації. Мета: повідомити функцію нової ГС.
Прийом 2. Демонстрація графічної форми нової ГС. Мета: пояснити правила утворення нової ГС.
Прийом 3. Гра «Listen carefully» Мета: перевірити рівень засвоєння вживання Present Continuous на слух.
Етап ІІ Автоматизація дій учнів з новою ГС на рівні фрази. Мета: вчити учнів вживати нову ГС на рівні фрази. Прийом 1. Виконання вправи на імітацію.
Прийом 2. Виконання вправи на підстановку.
Прийом 3. Виконання вправи на трансформацію ГС. Гра «Пантоміма».
Прийом 4. Виконання вправи «відповіді-запитання».
Етап ІІІ Автоматизація дій учнів з новою ГС на рівні понадфразової єдності. Мета: вчити учнів вживати нову ГС у коротких висловлюваннях діалогічного і монологічного характеру. Прийом 1. Виконання вправи на об’єднання зразків мовлення в мікродіалозі.
Прийом 2. Виконання вправи на об’єднання зразків мовлення у мікромонолозі. |
T.: Children, look! Our blackboard is so dirty! Now I’ll clean it. What am I doing right now(cаме зараз)? I am cleaning the blackboard. Oh, it’s so stuffy in our classroom. Let’s open the window. What am I doing right now? I am opening the window. Sasha! Are you cold? Let’s close the window. Now I am closing the window. Now I am … (Вчитель робить різні рухи і коментує їх). Olia, stand up. Olia is standing right now. And you are sitting, etc. Т.: Отже, діти, скажіть, будь ласка, коли відбувається дія, яку я або ви виконували? Правильно, у момент розмови, «right now», саме зараз. А яке закінчення я додавала? – ing. Правильно. Крім цього закінчення я вживала ще якісь слова. Хто помітив? Так (am, is are). And now look at our Dragon. He has three heads. «Am», «Is», «Are» and one long tail –«-ing». Katia, come out to the blackboard and show me the right word. Katia… I am reading. Vania… He is playing. Good. We are smiling. All of you have sheets of paper. Your task is to put «+» if I am right and «-» if I am wrong.
Т.: Отже, хто може скласти правило утворення і вживання цього часу? Найкращий варіант ми запишемо в зошити.
Т.: And now, let’s play with a ball. Catch a ball and say a sentence after me. I am reading. You are smiling. Etc. Ps. повторюють речення. Т.: And now look at the pictures. Tell me what this boy is doing now. What are the children doing? T.: Let’s play a game “Pantomime”. You must guess what someone of you is doing. But to play the game you must ask the question. Who can guess how to ask the question. (на дошці Are you playing the game?)(гра «Pantomime») T.: Tania, look at the window. What is she doing? і т.д. Vania, who is writing? Who is looking at the window? Where is Valia sitting?
T.: Now guess what is your neighbor doing. Ask him. Are you…? What are you doing? Then change the rules. Т.: Let’s play a game “The Longest Story”. Do some actions and say what you are doing right now. Then comment Sasha’s actions.(Game “The Longest Story”) T.: And now let’s have a rest and learn a song. One and two and three and four We are dancing on the floor. We are dancing on the floor, Clap, clap, clap, clap. We are playing with our hands Look at our smiling face-2t. Clap, clap, clap, clap. T.: And now let’s say after me Good-bye, my friends, good-bye, The sun is shining, The stars are smiling, Good-bye, good-bye, good-bye. (Можна вивчити пісню ‘What’s he doing?’) |
2. Модель фрагмента уроку з формування іншомовної лексичної компетенції.
Тема: Професії.
Мета: ввести нові лексичні одиниці по темі «Професії» в усне мовлення учнів; збагатити словник учнів новими лексичними одиницями по темі; виховувати почуття взаємодопомоги; розвивати пам’ять.
Обладнання: малюнки, комп’ютерний диск по темі «Професії»
Етап. Мета. Прийом. |
Зміст роботи |
|||||||||
Етап І Ознайомлення з новими лексичними одиницями(ЛО). Мета: семантизувати нові ЛО: a worker, a builder, a driver, a farmer, a housewife, a tractor-driver, an engineer; продемонструвати звукову, графічну і граматичну форми нових ЛО. Прийом 1 – введення нової лексики за допомогою зображальної наочності, слайдів.
Прийом 2 – відповіді на запитання(без уживання в мовленні нових ЛО). Мета: перевірити в ігровій формі розуміння учнями значення нових ЛО.
Прийом 3 – тест перехресного вибору Мета: перевірити чи розуміють учні графічну форму нових ЛО. Прийом 4 – гра «Bingo»
Етап ІІ Автоматизація дій учнів з новими ЛО на рівні фрази. Мета: вчити учнів вживати нові ЛО у реченнях. Прийом 1 – фонетичне опрацювання нових ЛО в опорі на їхню графічну форму(виконання вправ в імітації). Мета: вчити учнів правильно вимовляти нові ЛО.
Прийом 2 – виконання вправи в імітації ЛО у зразку мовлення.
Прийом 3 – виконання вправи на підстановку у зразок мовлення.
Прийом 4 – виконання вправи на завершення зразка мовлення.
Прийом 5 – виконання вправи «відповіді на запитання»
Прийом 6 – самостійне вживання нових ЛО в реченнях.
Етап ІІІ Автоматизація дій учнів з новими ЛО на рівні понадфразової єдності. Мета: вчити учнів вживати нові ЛО у коротких висловлюваннях монологічного і діалогічного характеру. Прийом 1. Виконання вправи на об’єднання зразків мовлення в мікродіалозі.
Прийом 2 - виконання вправи на об’єднання зразків мовлення у мікромонолозі. Прийом 3 – вивчення пісні «When I Was a Lady» |
T.: We have a guest. His name is Peter. His father doesn’t have to go to work. He is unemployed (безробітний). Peter wants to know everything about professions in order to help his father find work. I’m going to help him. You can see some pictures here. This is a worker. This is a builder. This is a driver/a tractor-driver/a housewife/an engineer. Т.: Peter wants to know how you understand the new words. Peter(P.)( показуючи малюнок із зображенням робітника): Is this a worker? Pupils(Pls.): Yes, it is. P.: Thank you. Т.:(показуючи малюнок із зображенням будівельника): Is this a driver? Pls.: No, it is not. Т.:(показуючи малюнок із зображенням фермера): Is this a farmer? Pls.: Yes, it is. T.: Match the words with the pictures.
Т.: Now we’ll play «Bingo». You know the rules of this game. I’ll read the names of occupations in English.(Учні отримують картки з назвами професій українською мовою в різних варіаціях)
Т.: Для того, щоб наш гість краще запам’ятав назви професій, малюнки з їх зображенням підписані (наприклад, а builder), а також подається транскрипція [`bildэ ]. (Вчитель, показуючи малюнки, пояснює вимову буквосполучення ar, яке у слові farmer виділено іншим кольором, і правило читання g перед і у слові engineer тощо). А які слова(за звучанням і написанням) схожі на українські чи російські? Так, a farmer, an engineer. And now repeat all the names of the professions: a worker, a builder, a driver, a farmer, a housewife, a tractor-driver, an engineer. Т.: Пітер дізнався про різні професії. Я скажу, хто мій тато. Уявіть, що ваш тато має ту ж саму професію. Say after me sentence by sentence, please. My father is a builder. My father is a builder, too. Etc. Т.: А чим займається тато кожного з вас?’ My father is an engineer. (Звертаючись до кожного учня) And what is your father? T.: And now help Peter guess what profession I am talking about. T.: He can drive a car. Pls.: This is a driver. T.: He can build houses. Pls.: This is a builder. Builders can build houses. Etc. Т.: Пітер запитує, яка професія учням подобається. What do you want to be? As for me, I want to be… Т.: Tell Peter what profession you like and what you want to be.
T.: Розпитайте один в одного, хто ваші тато і мама і що вони вміють робити. Pl. 1: What is your mother? … … … That’s nice. And what is your father? … … … Pl. 2: My mother is a worker. She can work. … … … My father is a builder. He can build houses. Зразок мікродіалогу: - What is your mother? - Me mother is a worker. She can work. - That’s nice. And what is your father? - He is a builder. He can build houses. Etc. Т.: Розкажи Пітеру хто твої мама і тато. As for my mother, she is a housewife. She can do everything about the house. My father is a driver. He can drive a car. T.: And now let’s have a rest and sing a song.
|
3. Модель фрагмента уроку з формування слуховимовних навичок.
Тема: Звук [ ].
Мета: формувати навички правильної вимови звуку [ ] та впізнавати його в потоці мовлення, розвивати фонетичний слух, ознайомити учнів з фонетичною системою нової мови.
Обладнання: малюнки, запис римівок і скоромовок.
Етап. Мета. Прийом. |
Зміст роботи |
||||||
Етап І Ознайомлення з новим звуком [ ]. Мета: викликати потребу та інтерес до виучуваного матеріалу; ознайомити учнів з новим звуком [ ]. Прийом1. - демонстрація звуку [ ] в потоці мовлення.
Прийом 2 – пояснення артикуляції звуку [ ]. .
Прийом 3 – порівняння зі звуками рідної мови.
Прийом 4 – розпізнавання звуку [ ] серед інших звуків. Мета: вчити учнів сприймати на слух звук [ ]. Вправи на рецепцію(вправи на розвиток фонетичного слуху) Вправа 1 – на упізнавання. Мета: вчити учнів розпізнавати звук [ ] серед інших звуків. Вправа 2 – на диференціацію. Мета: вчити учнів розрізняти звуки [ ] і [е].
Вправа 3 – на ідентифікацію. Мета: вчити учнів розпізнавати звук [ ] як відомий з певними характеристиками.
Прийом 5 – підготовка артикуляційного апарату учнів до вимови нового звуку. Робота з дзеркальцем(діти звуку не вимовляють).
Етап ІІ Автоматизація дій учнів з новим звуком. Мета: вчити учнів вимовляти звук [ ] ізольовано, у словах, словосполученнях та реченнях. Вправи на репродукцію (вправи для навчання артикуляції) Вправа 1 – на імітацію Мета: вчити учнів вимовляти звук [ ], звертати увагу на особливості його вимови.
Вправа 2 – на підстановку. Мета: вчити учнів вимовляти звуки [ ] та [е], звертаючи увагу на особливості їхньої вимови.
Вправа 3 – відповіді на запитання. Мета: вчити учнів вимовляти звук [ ] в реченні.
Вправа 4 – заучування напам’ять віршів і скоромовок. Мета: вчити учнів вимовляти звук [ ] в реченнях.
|
T.: I like such tongue-twister as A black cat sat on a mat And ate a fat rat.
T.: Англійський звук [ ] незвичний. Вимовляти його нам буде легше, якщо ми уявимо, що випили гірку пігулку і кажемо [ ]. Під час вимови нижня щелепа опущена, кінчик язика впирається в нижні передні зуби, губи трохи розтягнуті.
Т.: В українській мові є звук, подібний до звуку [ ]. Це звук [ е ]. Але англійський звук [ ] більш переднього творення, ніж український [ е ].
Т.: Послухайте слова і плесніть у долоні, коли почуєте слово з цим звуком: cat, pet, match, bad, bed, pen, can, ten.
Т.: послухайте пари слів зі звуками [ ] і [е] і визначте, однакові(поставте знак «+») чи різні(знак «-») їхні звуки. 1) bat – bed; 2) pet – cat; 3) match – pen; 4) van – map; 5) black – wet. План відповіді учня
Т.: Прослухайте записані на плівку слова зі звуками [ ] та [ е ]. У паузі після кожного слова підніміть відповідний транскрипційний знак [ ] чи [ е ]: black, cat, pen, match, bad, pet.
(Використати фрагмент «Казки про язичок»).
Т.: А зараз ми будемо готуватися до конкурсу «Кращий декламатор вірша». Спочатку потренуємося у вимові звука [ ] ізольовано. Повторюйте слідом за мною: [ ], cat, day, catch, black, flag, can.
Т.: Ускладнимо завдання. Повторюйте за мною слова зі звуками [ ] та [е](слова вправи 1 чергуються зі словами, що мають звук [е])
Т.: Жив колись(once there lived) персонаж англійського вірша а lad. Він завжди був дуже сумний(He was always very sad). Why was the lad very sad? Once there lived a lad Who was always very sad For he hadn’t any mother And he hadn’t any dad.
T.: Learn the poem by heart and recite it Where are you going, my little cat? I’m going to town, to buy a hat. What? A hat for a cat? A cat in a hat? Who ever saw a cat in a hat? T.: Try to pronounce the tongue-twisters as quickly as possible. 1. Sam packed the bag and ran to catch the train. 2. That’s the man who sat on my hat in the train. He is a bad man. That’s the fact. |
4. Модель фрагмента уроку з формування ритміко-інтонаційних навичок.
Мета: формувати навички правильного ритміко-інтонаційного читання розповідних речень, загальних та спеціальних питань; розвивати фонематичний слух; ознайомити учнів з правилами інтонаційного оформлення англійського речення; виховувати ввічливість під час ведення розмови.
Обладнання: ляльки, текст діалогу, стрілочки для демонстрації висхідної та спадної інтонації, запис діалогу, текст речень для тесту.
Етап. Мета. Прийом. |
Зміст роботи |
Етап І Ознайомлення учнів з ритміко-інтоніційним оформленням англійського речення. Мета: показати різницю ритміко-інтонаційного оформлення англійського і українського речення. Прийом1 –демонстрація діалогу.
Прийом 2 – пояснення ритміко-інтонаційних особливостей англійського речення.
Прийом 3 – визначення учнями типу інтонації на слух.
Прийом 4 – тест альтернативного вибору. Мета: перевірити розуміння учнями нового матеріалу.
Етап ІІ Автоматизація дій учнів з новими інтонаційними зразками при читанні та в усному мовленні. Прийом 1 – виконання репродуктивних вправ. Вправа 1 – на імітацію.
Прийом 2 – читання в парах(гра «The Best Reader»).
Прийом 3 – самостійне складання учнями діалогів за аналогією.
|
T.: Children, today we have two guests. This is Helen and that is Jack. Now listen to them and try to understand what they are talking about. H.: Hi! J.: Hello! H.: What’s your name? J.: I am Jack. And what is your name? H.: I’m Helen. Do you go to school, Jack? J.: Yes, I do. I am a pupil. H.: I am glad to meet you. J.: I’m glad to meet you, too. T.: Do you want to be friends with Helen and Jack, kids? Pls.: Yes, we do.
T.: Але для того, щоб Хелен і Джек зрозуміли вас, потрібно якомога краще говорити англійською мовою. Подивіться на діалог на дошці і ще раз прослухайте його. Я буду читати повільно, а ваше завдання – помітити, чи мій голос іде вгору чи вниз.(Вчитель читає по репліках, діти визначають інтонацію речень). Після цього вчитель пояснює, які речення читаються з нисхідною, а які з висхідною інтонацією. Потім вчитель читає текст, диригуючи разом з учнями.
Т.: А зараз я прочитаю діалог ще раз, а ви поставите стрілочки / або \
Т.: And now I shall read several sentences. Your task will be to write the number and the right arrow( / - up \ - down). 1) We live in Dubno.( \ ) 2) Are you a student?( / ) 3) Who are you?( \ ) 4) Where do you live?( \ ) 5) Do you like pop music?( / )
Т.: Now imagine that you are conductors and read the dialogue after me.
T.: Taras and Ivan, come out to the blackboard and let’s play a game “The Best Reader”. Mind your intonation.
Т.: And now who wants to speak with Helen(Jack)? Ask them questions you like. T.: Now imagine that you meet each other for the first time. Let’s get acquainted.(Діти працюють в парах)
|
5. Модель фрагментa уроку з формування іншомовної компетенції в аудіюванні.
Тема: Hobbies.
Мета: формувати навички розуміння прослуханого тексту з повним розумінням змісту; розвивати мовну здогадку; збагатити знання учнів про улюблені заняття юних англійців; виховувати інтерес до вивчення англійської мови.
Обладнання: малюнки до тексту і по темі; тексти для close-тестів.
Етап. Мета. Прийом. |
Зміст роботи |
І. Етап підготовки. Мета: вчити учнів прогнозувати основний зміст аудіотексту за заголовком. Прийом1 – навчальна розмова в режимі Т – Cl (вчитель - клас).
Прийом 2 – ознайомлення з новими словами та виразами з тексту
Прийом 3 – завдання для слухання
II. Етап власне аудіювання Мета: вчити учнів слухати аудіотекст з повним розумінням його змісту Прийом – активне слухання
ІІI. Етап перевірки Мета: перевірити детальне розуміння змісту аудіотексту Прийом 1 – відповіді на запитання (дотекстові та післятекстові)
Прийом 2 – тест перехресного вибору
Прийом 3 – виконання тесту «True or False?»
Прийом 4 – виконання close-тесту (пропущені слова в аудіотексті позначені цифрами) |
T.: Look at the pictures and try to guess what our text is about. What hobbies can people have? What is your hobby?
T.: Now say these words after me:
T.: Listen to the text about three boys and their hobbies. While listening find the answers to the following questions: 1) When do children spend more time at home with their hobbies? 2) Who is interested in music? 3) What does John collect?
Hobbies It is winter (1) now. Children spend more time at home with their hobbies. Peter, Tony and John are friends. But every boy (2) has his hobby. Peter is a collector. He collects stamps (3) with animals. He collected a real zoo with many animals and birds in it. He also likes to read books (4) about animals. He has a dog and a white mouse at home. Tony is interested in music (5). He collects tape recordings of jazz (6) concerts. Tony can play the piano very well. Now he is learning to play the guitar. He wants to be a musician (7). John doesn’t like to collect stamps or badges. He doesn’t go in for sports and doesn’t play any musical instrument (8). He collects coins. His coins can tell us about different people and different countries (9). John often says that his hobby is popular (10) with people of all ages. He thinks he became more interested (11) when he began to collect (12) coins.
T.: Answer the questions: 1. Why do children spend more time at home with their hobbies? 2. Do friends study at the same school? 3. What does Peter collect? 4. What books does Peter like to read? 5. Who is interested in coins? 6. Tony plays the piano very well, doesn’t he?
T.: At the blackboard you can see the names of the boys and the pictures connected with their hobbies. Match the names of the boys with their hobbies.
Т.: If you agree with the statement put “+”. If you don’t agree with the statement put “-”. 1. It’s winter now and children spend more time at home. 2. Three friends study at the same school. 3. The friends have one hobby. 4. Peter collects stamps with flowers. 5. John collects tape recordings of jazz concerts. 6. John doesn’t like collecting coins.
T.: Complete the missing words in the story. |
7. Модель фрагментa уроку з формування іншомовної компетенції у діалогічному мовленні.
Тема: Toys.
Мета: навчити учнів вести діалог-розпитування; ознайомити учнів з твором А.Лінгрен «Малюк і Карлсон»; розвивати пам'ять, увагу, мовну здогадку; виховувати інтерес до читання художньої літератури.
Обладнання: портрет А.Лінгрен, малюнки Карлсона і Малюка, текст діалогу, іграшки, вербальна опора.
Т.: Ви чули про Карлсона, який живе на даху? А про його друга Малюка? Дивились мультфільм? А чи знаєте ви, хто автор цих персонажів? Це Астрід Лінгрен. Уявіть собі, що Карлсон прилетів до нас на урок. Тема уроку – «Toys»(іграшки)
Етап. Мета. Прийом. |
Зміст роботи |
І.Етап 0. Реплікування. Мета: вчити учнів вживати різні види реплік. Прийом1 – імітативна вправа.
Прийом 2 – підстановочна вправа
Прийом 3 – вправа «відповіді - запитання»
Прийом 4 – вправа«Відповідь на запит інформації»
Етап I. Оволодіння діалогічними єдностями Мета: вчити учнів ставити запитання і відповідати на запитання
Прийом – аудіювання мікродіалогу
Прийом 2 – обмін репліками («Шеренги»)
Етап ІІ. Оволодіння мікродіалогом Мета: вчити учнів вести мікродіалог-розпитування Прийом 1 – аудіювання мікродіалогу
Прийом 2 – бесіда в опорі на структурно-мовленнєву схему мікродіалогу
Етап ІІІ. Складання власних діалогів Мета: вчити учнів складати власні діалоги-розпитування
Прийом – рольова гра
|
T.(від імені Карлсона): Назвавши предмети, я віднесу їх до іграшок. Погодьтеся зі мною, якщо я права. A ball is a toy. Pls.: A ball is a toy. T.: A yo-yo is a ball. Pls.: A yo-yo is a ball. Etc.
T.(від імені Карлсона): I’ll name my favourite toy. My favourite toy is a doll. Name your favourite toy. Pls.: My favourite toy is …
T.(від імені Карлсона): Аsk the question to have such answer: A yo-yo is yellow. Pls.: What colour is yo-yo? T.: Robot can talk. Pls.: Who can talk? T.: Dolls live with children. Pls.: Where do dolls live?
Т.(від імені Карлсона): 1. What colour is each of these toys? (На малюнку зображені різні іграшки) 2. Where does each of these toys live? 3. Who can play with each of these toys? Etc.
T.: Послухайте розмову Малюка і його друга після того, як Малюк з Карлсоном літали над містом. Яку іграшку Малюк побачив заглядаючи у вікна дитячих кімнат? 1) - How do you do? - How do you do? - I have just returned from the journey above the town. - What did you see? - I saw many toys. But one of them is special. And I don’t know its name. 2) - What can this toy do? - It can talk and move. 3) - What’s its colour? - It’s grey. 4) - What is this toy made of? - It’s made of some metal. - I’d like to see it too. T.:.Make up two lines and turn to each other. Let’s play the ‘moving lines’. (What’s your favourite toy? Ect.)
Т.: Helen and Mary are playing a game “Guess the toy”. Вони ставлять одна одній запитання не називаючи іграшки. Хто найшвидше назве її, той виграє. And how quickly will you guess the toy? Helen(H.): Is this a toy for boys or for girls? Mary(M.): It is a toy both for boys and for girls. H.: What colour is it? M.: It is blue. H.: What can it do? M.: It can jump. H.: Is it a ball? M.: You are right. It’s a ball. T.: А за якими ознаками ви здогадалися, що це м’яч? It can jump.
T.: Let’s play a game “Guess the toy”. Work in pairs. One pupil is describing the toy, another one is trying to guess its name asking questions. Toys / \ Toys for boys Toys for girls What can it do? What is it made of?
Т.:Imagine that you have just come to the shop “Winnie the Pooh”. You want to buy a toy for your little brother. Ask the shop-assistant what toy it’s better to buy. And you are a shop-assistant. Try to advise something. |
8. Модель фрагментa уроку з формування іншомовної компетенції у монологічному мовленні.
Тема: Animals.
Мета: навчити учнів укладати монолог-опис; ознайомити учнів з творами Дж. Р. Кіплінга; розвивати пам'ять, логічне мислення; виховувати любов до тварин.
Обладнання: малюнки тварин, опора для опису тварини.
Етап. Мета. Прийом. |
Зміст роботи |
Етап 1. Презентація монологу-опису. Мета: вчити учнів сприймати на слух і розуміти зміст опису тварин. Прийом1 – аудіювання тексту-опису тварин.
Етап II. Об’єднання зразків мовлення (ЗМ) у понадфразову єдність. Мета: вчити учнів об’єднувати ЗМ у понадфразову єдність. Прийом 1 – приєднання ЗМ.
Прийом 2 – об’єднання ЗМ.
Етап ІІI. Висловлювання на понадфразовому рівні Мета: вчити учнів висловлюватися на понад фразовому рівні. Прийом 1 – об’єднання одноструктурних ЗМ.
Етап ІV. Висловлювання на текстовому рівні Мета: вчити учнів висловлюватися на текстовому рівні
Прийом 1 – переказ монологу-опису лева.
Прийом 2 – опис своєї улюбленої тварини
|
T.: Mary is an English girl. Englishmen are keen on pets. Mary is fond of animals too. Last week she went to the zoo with her friend. She wants to describe the biggest animal she saw there, a lion. T.(в ролі Мері): The lion is a wild animal. It is very big. The lion is yellow. It has a long tail. Lions eat meat. They are kings of animals. T.: Why can’t a lion live in a house? Pls.: Because it is very big.
T.: Запам’ятайте, що в розповіді про лева кожне речення розпочинається по-різному. Tell about the lion. Every sentence must begin differently.
Т.: Описуючи будь-яку тварину, ми дотримуємося певної послідовності. 1) Називаємо тварину. 2) Говоримо, свійська вона чи дика. 3) Говоримо про розмір і колір. Etc. Let’s describe a lion.
Т.: Tell a) the name of an animal; b) if it is domestic or wild; c) its size; d) its colour; e) what it eats; f) if you like it. You may use the scheme.
Т.: Mary wants to check how attentive you are. Describe the lion.
Т.: Mary wants to know about your favourite animal. Describe it. |
9. Модель фрагментa уроку з формування навичок техніки читання.
Мета: формувати навички техніки читання букви Ii у закритому складі; розвивати навички швидкості читання; виховувати інтерес до вивчення англійської мови.
Обладнання: алфавіт, портрети принцеси Діани і королеви Єлизавети ІІ, буква Іі, слова з буквою І, запис пісні «A Big Pig».
Етап. Мета. Прийом. |
Зміст роботи |
Етап I.Ознайомлення з буквою Іі і читанням її в закритому складі. Мета: ознайомити учнів з буквою Іі та правилами читання її у закритому складі. Прийом1 – повторення вивчених раніше букв
Прийом 2 – ознайомлення з буквою Іі та правилами її читання у закритому складі
Прийом 3 – знаходження букви Іі в алфавіті та інших словах Етап II. Тренування в читанні букви «Іі» в закритому складі. Прийом 1 – читання «Іі» в окремих словах
Прийом 2 – читання «Іі» у словах, що складають речення
Прийом 3 – введення нових слів з буквою «Іі»
Прийом 4 – аудіювання пісні «A Big Pig»
Прийом 5 – вивчення пісні учнями
Прийом 6 – озвучення кадрів пісні учнями
|
T.: Now let’s repeat some letters. Sasha, show me the letter P, G, D, F…
T.: А зараз, діти, подивіться на дошку. На яку букву схожа велика буква « »? Pls.: На українську літеру «Я». Т.: А маленька «і»? Pls.: На нашу «і». Т.: Отже, сьогодні я розповім вам казку про ці дві букви. Жила собі наша буква «я», яка стояла в кінці нашого алфавіту. Дуже вона хотіла, щоб на неї звернули увагу і все кричала: «Я найкраща, я найрозумніша!» Але українські букви лише сміялися. Розізлилася буква «я» і розплакалася. Але ось одного разу до українського алфавіту приїхали гості з Англії і почали розповідати про свою країну, про королеву, про принцесу Діану. А потім запросили в гості українські букви. Поки ті думали, буква «я» закричала: «Я поїду, я!» Ось так і потрапила буква «я» до англійського алфавіту. Англійські букви були дуже ввічливі і пропустили «я» у свій алфавіт. Але коли вони побачили, як «я» всіх розштовхує, то почали потроху зупиняти її. «Ай», - вигукнула «я». англійські букви подумали, що це її ім’я і назвали її «ай». Але «ай» все протискалася і протискалася вперед. Букви не витримали такого нахабства і притиснули її. Особливо приголосні. І коли вона потрапляла між двома приголосними або навіть перед однією приголосною, все, що вона могла вимовити, було вже не «ай», а «і», коротке-коротке «і». То як назвали англійські букви нашу «я»? Pls.: Ай. Т.: А як вона читається, якщо за нею стоїть приголосна? Pls.: [ I ]
T.: Show me the letter “Ii” in the ABC. Show this letter in the words.
Т.: Read the words: in, it, is, pin, his, pig, dig, big, dish, fish
Т.: Read the sentence: The big fish is on the big dish.
wig, dig, fig, jig
There was a pig And he was big He liked to dig And ate a fig He wore a wig And did a jig He was a big, big pig
|
10. Модель фрагмента уроку з навчання читання як виду мовленнєвої діяльності.
Тема: «Holidays».
Мета: формувати навички читання тексту з повним розумінням змісту; збагатити знання учнів про свята Великобританії; розвивати мовну здогадку; виховувати інтерес до життя країни, мова якої вивчається.
Обладнання: слайди по темі «Holidays», запис пісні «We Wish You a Merry Christmas», тексти тестів.
Етап. Мета. Прийом. |
Зміст роботи |
І. Етап підготовки. Мета: вчити учнів прогнозувати основний зміст тексту за ілюстрацією, заголовком та ключовими словами. Прийом1 – навчальна бесіда в режимі T - Cl(вчитель - клас)
Прийом 2 – повторення невідомих слів та виразів за вчителем
II. Етап власне читання. Мета: вчити учнів читати текст з повним розумінням змісту. Прийом 1 – читання тексту мовчки
III.Етап перевірки. Мета: перевірити розуміння кожним учнем основного змісту тексту. Прийом 1. – відповіді учнів на передтекстові і післятекстові запитання.
Прийом 2. – виконання тесту множинного вибору. Мета: перевірити наскільки повно і точно кожен учень зрозумів зміст тексту.
Прийом 3. – виконання close-тесту.
|
Звучить пісня «We Wish You a Merry Christmas» T.: Do you know this song? Can you guess what the title of the text we are going to read is? And what do you know about such holiday as New Year’s Day? Look at these pictures and answer the following questions:
Look through the text paying attention to the words in bold type. What is the text about? Christmas in England. English people usually decorate New Year tree, too, just as we do. English people like to stay at home on New Year’s Day. They have a Father Frost too. They call him Santa Claus. He brings presents to all children. They like to get sweets, toys and books. On this day mothers prepare tasty things and a nice cake. But they have another winter holiday. It is Christmas. They celebrate it on the twenty-fifth of December. They decorate their Christmas tree with Christmas balls, angels and lights. They decorate their houses with Christmas cards. They also make special Christmas food. On Christmas Eve evening children leave big red stockings by their beds for presents. Christmas Eve is the day before Christmas. Santa Claus comes at night and brings presents in the stockings. On Christmas Day they open their presents and pull Christmas crackers. There are little presents and funny paper hats in the crackers. They eat turkey and Christmas pudding. And in the evening they sing carols together. On this day schoolchildren’s Christmas holidays begin. That’s why they like Christmas very much. Usually people send postcards to their relatives and friends to wish them a Happy New Year.
Післятекстові запитання:
T.: Choose the best ending of each sentence: 1. The English people usually … a) decorate a New Year tree; b) celebrate a New Year tree; c) work hard; d) water a New Year tree. 2. The English like … a) to go to the streets on New Year’s Day; b) to stay at home on New Year’s Day; c) to go abroad on New Year’s Day; d) to sleep much on New Year’s Day. 3.The English people have Father Frost and they call him … a) Santa Claus; b) Grand Father; c) Brother John; d) Father Claus. 4. He brings presents to … a) all children; b) all parents; c) all pensioners; d) all women. 5. They celebrate Christmas … a) on the 1st of January; b) on the 25th of December; c) on the 1st of April; d) on the 24th of August.
T.: Complete the sentences with the missing words: postcards, balls, paper, stockings, tree, cake, books, pudding, Santa Claus, carrols, decorate, presents
|
Мета: формувати навички техніки написання букви Ww окремо і всловах, тренувати учнів у написанні слів з вивченими буквами; розвивати пам'ять, логічне мислення, швидкість реакції, виховувати інтерес до вивчення мови.
Обладнання: алфавіт, малюнки( Смайлі і Плакса), текст римівки, літера Ww, транскрипційний знак [w].
Етап. Мета. Прийом. |
Зміст роботи |
Етап I.Ознайомлення з літерою Ww та правилами написання букви Ww. Мета: ознайомити учнів з буквою Ww та правилами її написання окремо і у словах. Прийом 1 – ознайомлення з літерою Ww.
Прийом 2 – ознайомлення з правилами написання букви Ww.
Етап II. Тренування в техніці письма. Прийом 1 – написання Ww учнями.
Прийом 2 – написання слів з буквою Ww. (Гра «Who is the quickest?»)
Прийом 3 – тренування в техніці письма вивчених раніше слів. (Гра «The longest word»)
|
T. Look! This is Smiley and that is Willie. Willie is always crying. Now listen to Smiley and say what sound you hear. - Why do you cry, Willie? Why do you cry? Why,Willie, why, Willie, Why,Willie, why? Whenever we meet you You always cry. Why,Willie, why, Willie, Why, Willie, Why? Так, звук [w]. Ось він. Цей звук дуже схожий на наш український звук [в], але вимовляється він по-іншому. Давайте уявимо, що ми задуваємо свічку. Ось так, правильно. А буква Ww називається «дабл ю» - подвійне “U”, адже вона ніби складається з двох букв – Ww. And now show me the letter Ww in the ABC and name it. Now show the letter in the rhyme.
Т. А тепер ми будемо вчитися писати цю букву. Спочатку ми напишемо її у повітрі. Повторіть рухи за мною.
T. Now, Olia, write the letter Ww on the blackboard. Now all of you, write one line of the letter in your exercise-books.
T. Now I shall divide you into three teams. Your task is to copy out the words with the letter Ww. Who finishes the first, will be the winner. (Write on the sheets of paper).
T. Work in the same teams. Look at the blackboard. You can see a very long word. Your task is to make up as many words as you can using the letters of the word. “WRITING-MATERIALS” |
|
|
12. Модель фрагменту уроку з навчання письма
як виду мовленнєвої діяльності.
Тема: Написання листа.
Мета: навчити учнів писати приватного листа; ознайомити з правилами оформлення листів англійською мовою; розвивати логічне мислення, виховувати охайність виконання письмових робіт.
Обладнання: малюнки і слова по темі, схема оформлення листа, зразок листа.
Етап. Мета. Прийом. |
Зміст роботи |
І. Етап ознайомлення з текстом-зразком листа, стандартами його написання. Цілі: - ознайомити учнів зі зразком тексту листа; -проаналізувати особливості побудови листа. Прийом 1 – повторення лексики по темі.
Прийом 2 – аудіювання тексту листа
Прийом 3 –аудіювання листа в опорі на його текст
Прийом 4 – читання листа мовчкu
ІІ. Етап формування вмінь побудови тексту листа Мета: вчити учнів репродукувати текст-зразок листа, використовуючи набуті на попередньому етапі знання про структуру листа, мовленнєві зразки, засоби між фразового зв’язку, план-схему листа. Прийом 1 – написання дати і привітання в опорі на зразок у листі. Прийом 2 – написання першого абзацу в опорі на його структурно-мовленнєву схему Прийом 3 – написання другого абзацу в опорі на його структурно-мовленнєву схему Прийом 4 – написання передостаннього абзацу в опорі на його структурно-мовленнєву схему Прийом 5 – написання останнього абзацу в опорі на його структурно-мовленнєву схему Прийом 6 – написання формули прощання в опорі на зразок у листі ІІІ. Етап розвитку вмінь написання тексту листа самостійно Мета: вчити учнів самостійно створювати текст листа
|
T.: First of all match the words and the pictures: a castle a square a church a university a railway station the monument to Prince Volodymyr a hotel T.: We have received the letter from Kate Smith. She is a schoolgirl. She is ten, too. Kate lives in London. I’ll read the letter to you and while listening be ready to prove that London is an ancient city.
Dear friends,
My name is Kate. I’m 10. I live in London, the capital of Great Britain. Our city is very ancient. There are a lot of places of interest. We have many castles, churches and monuments. Nevertheless there are many modern buildings in London: hotels, universities and shops. As for me, I live in Bond Street. And I’d like you to write me some words about your native town. Bye-bye for now, Kate. T.: So answer the question: Why do you think that London is an ancient city?
T.: And now we shall read the letter together. I’ll read it to you and you must find the information about the street Kate lives in. (Кожний учень отримує текст листа). T.: Remember that Kate’s letter has some structure. First of all it has the date and the greeting. Then the letter has some paragraphs, each of them includes some information. And then there goes the ending. Read the first paragraph of the letter. What is it about? Yes, it’s about Kate. Read the second paragraph. What does Kate write in it? Yes, she writes about the places of historic interest. Read the third paragraph of the letter. What is it about? Yes, it’s about modern buildings. Now we are going to write the plan-scheme of this letter. Date month, date, year Greeting About herself About the places of historic interest About modern buildings Request Ending
T.: Using the example of the date and greeting in Kate’s letter write the date and the greeting to Kate. T.: Using the scheme which I’ll write on the blackboard write about yourselves: 1) My name is … 2) I am … 3) I live in … .
T.: Using the scheme which I am going to write on the blackboard write about the places of historic interest: 1) There are a lot of … 2) We have … . T.: Using the scheme which I’m going to write on the blackboard write about the modern buildings and about the place you live in: 1) But we have … 2) As for me …
T.: Using the scheme try to ask Kate to write about her school.
T.; Using the example of the ending try to finish the letter.
T.: Your homework is to write the letter – answer to Kate (вчитель роздає кожному учневі пам’ятку про написання листа відповіді Кейт і пояснює алгоритм роботи з пам’яткою). Greeting Begin your letter with Hello, Kate, Hi, Kate, Dear Kate, The body of the letter The 1st paragraph – write
The 2nd paragraph. Kate wants to know about the places of interest of your town/village. Write about ancient buildings and monuments you have in your town/village. The 3rd paragraph. Kate shows great interest in modern buildings of your place. Write about them. The 4th paragraph. Ask Kate any questions you like. Ending Finish your letter with Good-bye, Bye-bye, So long or Bye for now.
|
Література:
Основна
школі: навч. посібник. / Роман С.В. – К.: Ленвіт, 2009. – 216 с.
Допоміжна
1. Биркун Л.В. Комунікативні завдання для початкової школи: перший рік навчання. В 2 ч. Ч. 2 / Л.Биркун, К.Колтко. – Х.: Видавнича група «Основа», 2003. – 96 с.
2. Морська Л.І. Теорія та практика методики навчання англійської мови / Морська Л.І. – Тернопіль: Астон, 2005. – 248 с.
1