«Фрагменти уроків з використанням стратегій «Джигсоу - 1» та «Джигсоу – 2»

Про матеріал
Мета цієї роботи – розглянути методику використання стратегій « Джигсоу - 1», «Джигсоу - 2» у початковій школі, показати різноманітні прийоми та форми роботи під час використання цієї стратегії, довести, що робота в групах не лише корисна, а й цікава, захоплююча, дає можливість кожній дитині відчути радість досягнення, усвідомити свої можливості та здібності.
Перегляд файлу

1

 

Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної  освіти» Запорізької обласної ради

Кафедра початкової освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

Авторська робота

 на тему «Фрагменти уроків з використанням стратегій «Джигсоу - 1» та «Джигсоу – 2»

 

 

 

 

Виконала:

Рунчева Валентина Григорівна,

вчитель початкової школи

Андрівської загальноосвітньої

школи  І-ІІІ ступенів

 Бердянської районної ради

Запорізької області

 

 

Бердянськ

 2020

ВСТУП

 

Одне з головних завдань, яке стоїть перед сучасним вчителем – зацікавити дітей у необхідності здобувати нові знання, розвивати вміння раціонально використовувати час для ознайомлення з новою інформацією, логічне мислення та вміння послідовно та зрозуміло відтворювати отриману інформацію.

Незамінним помічником у вирішенні цих глобальних питань є метод «Джигсоу».

Мета цієї роботи – розглянути методику використання стратегій « Джигсоу – 1», «Джигсоу 2» на уроках у початковій школі, показати різноманітні прийоми та форми  роботи під час використання цієї стратегії, довести, що робота в групах може бути не лише корисною, а й цікавою та захоплюючою, дає можливість кожній дитині відчути радість досягнення, усвідомити свої можливості та здібності.

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

Ці стратегії використовуються на другому етапі роботи над текстом – етапі усвідомлення змісту.

На цьому етапі учитель:

  •        ознайомлює учнів з новою інформацією;
  •        сприяє її усвідомленню;
  •        підтримує зацікавленість учнів у пізнанні всього нового.

Плануючи цей етап, досвідчений учитель ставить перед собою запитання:

-Яким чином організувати процес одержання учнями нової інформації та при цьому підтримати їхню пізнавальну активність?

-Яку позицію має зайняти у цьому  процесі вчитель ( інформатора, керівника, порадника, помічника, лектора тощо)?

Розглянемо алгоритми роботи з використанням зазначених стратегій.

Стратегія «Джигсоу – 1»(«Мозаїка»)

Алгоритм роботи.

1.Текст поділяється на логічно завершені частини.

2.Учні об’єднуються в постійні «домашні» групи. Кожен учень такої групи має свій номер.

3.Учитель роздає дітям частини тексту. Таким чином у домашній групі кожен отримує частину цілого тексту.

4.Учні об’єднуються в «експертні» групи за номерами частин тексту.

5.Учні вивчають свою частину в «експертних групах, готуються донести її до товаришів у «домашній» групі.

6.Учні повертаються у домашні групи та переповідають свою частину тексту тим дітям, які вивчали інші частини.

7.Перевірка вчителем засвоєння знань усіма учнями.

Стратегія «Джигсоу – 2»

Алгоритм роботи

1.Діти поділяються на групи за вище вказаним принципом.У цьому випадку текст не поділяється на частини вчителем.)

2.Кожна експертна група одержує низку питань і готує відповіді на них.

3.Учні повертаються до «домашніх» груп з відповідями на свої запитання.

( Текст сприймається як ціле, а робота здійснюється за запитаннями.)

Фрагмент уроку з основ здоров’я з використанням стратегії «Джигсоу – 1»

ІІ. Робота над текстом

1.Підготовча робота

-Сьогодні на уроці ми будемо говорити про ранкові та вечірні процедури.

-Про що, на вашу думку, буде йти мова ?

(Діти висловлюють свої припущення)

-Всі відповіді правильні. Але про що саме буде йти  мова  ви дізнаєтесь, коли попрацюєте в групах самостійно.

2.Поділ учнів на групи:                                                               

Похожее изображениеа)поєднання дітей в «домашні» (постійні) групи.

-Діти, займіть свої місця в домашніх групах.

202055140838_1_bб) Об’єднання дітей в «експертні» групи.

-За роботою в групах буде спостерігати Лікар Айболить.

-Оберіть собі номери, які вам подобаються.

Картинки по запросу Веселий малюнок здорового хлопчика(Умова: кожен член домашньої групи обирає інший номер: номери в групі не повторюються)

- На дітей, які обрали №1, чекає у своїй резиденції « Хлопчик Здоров’ятко».

 

Картинки по запросу красиві дитячі малюнки дитина кухар-Діти, які обрали №2 сьогодні співпрацюватимуть з  «Маленьким Кухарятком».

 

 

Похожее изображение-За роботою дітей, які обрали №3, пильнуватиме «Пані Солодулька».

 

Похожее изображение

-«Маленьке Докторятко» сьогодні допомагатиме дітям, які обрали №4.

 ÐŸÐ¾Ñ…ожее изображение

(Діти підходять до столів з конвертами, на яких зображені номери та веселі герої. На кожному столі кольорова плівка та відерце з піском.)

-  Відкрийте конверти, що лежать у вас на столі.

- Дістаньте частину тексту, над якою ви будете працювати.

- Кожна група повинна якнайкраще запам’ятати запропоновану частину тексту.

(На виконання завдання 10 хвилин.)

Пам’ятка роботи над текстом (Чек – лист)

- Уважно прочитайте частину тексту.

- Складіть декілька запитань до прочитаного.

- Дайте на них відповіді.

- Намалюйте на пісочку пальчиками картину, яку ви собі уявили.

- Розкажіть по черзі, що ви зобразили.

- Якщо готові, покажіть.

(Діти беруться за руки та піднімають їх вгору.)

1.Виконання дітьми завдань у «експертних» групах.

(Вчитель виконує роль порадника, помічника)

Похожее изображение2.Повернення дітей до «домашніх» груп

 

3.Робота в «домашніх» групах.

Завдання:

  • Встановити послідовність частин так, щоб вийшов зв’язний текст.

(Діти по черзі підходять до малюнків на пісочку і переказують текст.)

  • Якщо всі готові – покажіть.

(Діти беруться за руки та піднімають їх вгору. Це означає, що роботу над текстом завершено).

6.Перевірка вчителем виконання завдань.

- Перекажіть опрацьований текст.

(В цей час класний «фотокореспондент» фотографує  дитячі малюнки. До наступного уроку створюється міні – презентація до тексту. В слайди вставляється музика. Вийшов маленький мультик.

(«Лікар Айболить» задоволений роботою дітей, вчитель та діти – також.)

Фрагмент уроку з використанням стратегії «Джигсоу – 2»

Робота над текстом

- Сьогодні на уроці ми будемо читати текст «Прощальний листопад» за Василем Скуратівським.

- Про що може йти мова у тексті?

- Про що саме йде мова у цьому тексті, ми дізнаємось, попрацювавши в групах.

1.Поділ учнів на групи:                                                               

Похожее изображениеа) поєднання дітей в «домашні» (постійні) групи

- Діти, займіть свої місця в «домашніх» групах.

б)Об’єднання дітей в «експертні» групи.

Картинки по запросу малюнок казкового дерева- За роботою в групах буде спостерігати

«Пані Дерев’янко»  

-Оберіть собі листочок дерева, яке вам подобається.

(Умова: кожен член домашньої групи обирає інший листок дерева: листок в групі не повторюються)

  • Похожее изображениеНа дітей, які обрали листок берізки, чекає у своїй резиденції «Пані Берізка».

 

Картинки по запросу малюнок листка дуба-  Діти, які обрали листок дуба, сьогодні співпрацюватимуть з « Паном Дубом».

 

 

Картинки по запросу малюнок листка осики-За роботою дітей, які обрали листок осики, пильнуватиме «Пані Осика».

 

Картинки по запросу малюнок листка клена-«Пан Клен» сьогодні допомагатиме дітям, які обрали саме його.

 

(Діти підходять до столів з конвертами, на яких зображені дерева. В конвертах експертні картки з запитаннями, на які діти мають відповісти. На кожному столі  також неглибока коробка для малювання та коробка з банками, що містять різнокольоровий пісок.)

- Відкрийте конверти, що лежать у вас на столі.

- Кожна група повинна прочитати текст та якнайкраще відповісти на запитання, що містяться в конвертах.

(На виконання завдання 10 хвилин.)

Пам’ятка роботи над текстом (експертна картка, чек – лист)

1.Уважно прочитайте запитання.

2.Уважно прочитайте текст.

3.Знайдіть відповіді на них.

4.Намалюйте різнокольоровим пісочком картину, яка містить відповіді на поставлені питання.

5.Розкажіть по черзі, що ви зобразили.

Запитання до групи «Пані берізки»

- Про які місяці кажуть,що вони – брати?

- Чому їх називають братами?

- Чому останній місяць осені так називають?

Запитання до групи «Пана дуба»

- Які інші назви має листопад?

- Що означає назва листопада «Братчини»?

- Яке свято називали на Поліссі цим словом?

Запитання до групи «Пані осики»

- Про який місяць український народ склав багато прислів’їв?

- Які це прислів’я?

- Поясніть зміст за допомогою малюнка.

Запитання до групи «Пана клена»

- Що допомагають передбачити народні прикмети?

- Поясніть, що вони означають.

- Зобразіть їх зміст за допомогою малюнків.

2.Виконання дітьми завдань у «експертних» групах.

(Вчитель виконує роль порадника, помічника)

Похожее изображение3.Повернення дітей до «домашніх» груп.

 

4.Робота в домашніх групах.

Завдання:

  • Встановити послідовність частин так, щоб вийшов зв’язний текст.

(Діти по черзі підходять до малюнків з пісочку і переказують текст.)

  • Якщо всі готові – покажіть.

(Діти беруться за руки та піднімають їх вгору. Це означає, що роботу над текстом завершено).

5.Перевірка вчителем виконання завдань.

- Перекажіть опрацьований текст.

(В цей час класний «фотокореспондент» фотографує  дитячі малюнки. До наступного уроку створюється міні – презентація до тексту. В слайди вставляється музика. Вийшов маленький мультик.)

(«Пані Дерев’янко» задоволена роботою дітей, вчитель та діти – також.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВКИ

 

Методична стратегія «джигсоу» - це групова форма роботи. Робота будується на розумінні послідовності викладення матеріалу, важливості послідовного виконання завдань, що містять чек – листи. При цьому всі етапи підпорядковані меті: розуміння, засвоєння, послідовний виклад тексту, що вивчається.

Використання цієї стратегії в роботі допомагає вивчити складний для сприйняття матеріал за максимально короткий час, розвиває комунікативні навички учнів, їх критичне мислення, вчить співпрацювати та знаходити спільну мову з того чи іншого питання, дає можливість кожній дитині відчути радість досягнення, усвідомити свої можливості та здібності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА

 

1.Активні методи навчання в школі. Програма громадянської освіти в Україні.Міжнародна мережа освіти для демократії.Л:.Товариство Лева, 2005 – 180ст.

2.«Арт -терапія як засіб навчання і виховання» В. Хименець «Інновації у початковій школі» Р –л 4.4. К:. Освіта, 2010 – 345с.

3. Ейдетика як один з напрямків арт – терапії. К.В. Скворцова,Прийоми арт – терапії в початковій школІ, К:.Освіта, 2010 – 345с.

4.Основи здоров’я:підручник для 2 кл./І.Д.Бех, К:.Освіта, 2015. – 156 ст.

5.Основи критичного мислення. Методичний посібник для вчителів. І. Сущенко, О Пометун К:.ЛІРА, 2016.- 156ст.

6. Технологія розвитку критичного мислення

www.criticalthinking.expert/.../knyga-amerykanskyh-pedago. (Електронний ресурс)

 7.Типові програми для закладів загальної середньої освіти 1-2 клас – К: ТД «ОСВІТА - ЦЕНТР», 2018. – 240с.

8. Читанка:підручник для 2 кл./О.Я.Савченко К:.Освіта, 2010. – Ч.І. – 144с.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Неверова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
22 грудня 2020
Переглядів
646
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку