Фразеологізми 6 клас

Про матеріал
Фразеологізми, значення фразеологізмів, правильно використання їх у мовленні
Перегляд файлу

Урок розвитку зв’язного мовлення у 6 класі (з української мови)

за підручником О.В. Заболотного « Українська мова 6 клас»

ДАТА:         Урок№

Тема. Ознайомлення з деякими найпоширенішими фразеологізмами. Фразеологізми. Джерела української фразеології.

Мета: дати учням загальні відомості про фразеологізми; вчити пояснювати значення фразеологізмів, правильно використовувати їх у мовленні; прищеплювати зацікавленість до вивчення багатства української мови.

Тип уроку:  РЗМ, урок засвоєння нових знань.

Обладнання:   підручник О.В. Заболотного « Українська мова 6 клас», словники, картки.

Хід уроку

  1. Організація класу (3хв)

Фразеологічні обороти дуже прикрашають нашу мову, роблять її виразною, образною. Чим багатше словниковий запас, тим цікавіше, яскравіше людина висловлює свої думки. Вивчення фразеологізмів допомагає прищепити дитині інтерес до слова, до історії рідної мови.

Розуміння фразеологізмів під час читання художньої літератури, газет і журналів, при перегляді фільмів, вживання їх в усній і письмовій промови є показником рівня володіння рідною мовою.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку (10 хв)
  • А що ж таке фразеологізми? Як вони утворилися?

Фразеологізми – це сполучення , які використовуються в переносному значенні. Вони становлять невід’ємну частину українського фольклору і складають національне багатство мови, точно і влучно характеризують усі вияви навколишнього світу, служать засобом формування культури спілкування.

  • Перегляньте правило §12 на стор.37.

Переглянемо на слайдах деякі приклади фразеологізмів.

Фразеологізми зі значенням «добрий і покірний» Швидко бігти, тікати

Дрімати, хотіти спати Дуже темно й дуже світло

 

Фразеологізми зі значенням «сміятися, реготати» Мало і багато з’їсти

ІII.  Актуалізація опорних знань учнів.(20хв)

Щоб перевірити, як ви зрозуміли тему уроку, пропоную спробувати виконати деякі завдання.

 

Вправа 1: Поєднайте фразеологізми та їх значення (5хв)

Орати носом

Падати обличчям у що-небудь

Водити за ніс

Обдурювати кого-небудь

Випустити з-під носа

Проґавити

Клювати носом

Засинати сидячи

 

Встромляти носа

Втручатися не в свої справи

Зарубати собі на носі

Добре запам’ятати

Ріски в роті не мати

Бути голодним, нічого не їсти

Гав ловити

Байдикувати, марно витрачати час

 

Вправа 2: Випишіть фразеологізми (5хв):

Їсти кашу, набрати в рот води, набирати воду, пекти раки, сіяти грошима, народитися в сорочці, нагріти руки, водити за носа, не по кишені, море по коліна, яскрава зірка, накивати п’ятами, дав слово, дати цукерку, до сьомого поту на голові ходити.

 

Вправа 3: Спробуємо порівняти людей зі тваринами(5хв):

Тихий, як …… (миша).

Боязкий, як ……(заєць).

Незграбний, як……(слон).

Сміливий, як……(лев).

Хитрий, як……(лисиця).

Німий, як…….(риба).

Високий, як…….(жирафа).

Гарний,як……(свиня).

Упертий,як…..(осел).

Вправа 4: Визначте, які слова пропущено у фразеологізмах(5 хв):

З’їсти пуд…; хоч греблю…; тримати носа за…; товкти воду в …; покласти зуби на…; не бачити далі свого…; виводити на чисту…; грати першу…; брати близько до…; яблуку ніде…; сім п’ятниць на… .

IV. Оцінювання. Домашнє завдання (5хв)

 Вивчити  за підручником §13, вправа№100. Знайти та виписати цікаві фразеологізми з казок.

 

docx
Додано
22 жовтня 2022
Переглядів
2370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку