28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Фронтальне опрацювання матеріалу "Материки"

Про матеріал
  • 1. Технологія навчання за комбінованою системою М.П.Гузика
  • 2.Першою складовою технології комбінованого навчання є урок вивчення нового матеріалу (РМБ). Його мета – засвоєння учнями формальних знань (теорій, термінів, понять) на репродуктивному рівні.
  • 3.Для цього уроку вчитель готує блок навчальної інформації – своєрідний друкований посібник, виконаний на окремих аркушах, які роздаються учням. Блок містить назву теми, перелік проблем, які слід розібрати і репродуктивно засвоїти, список основної і допоміжної літератури, розгорнутий зміст блоку навчальної інформації. Як правило, зміст блоку базується на уже засвоєних учнями знаннях і є максимально лаконічним викладом матеріалу.
  • 4.Наступним уроком є урок фронтального опрацювання навчального матеріалу (ФОМ). Має на меті осмислення учнями навчального матеріалу і формування умінь і навичок. Структура його така: 1) повторення учнями блоку навчальної інформації; 2) фронтальне виконання завдань, визначених спеціальною програмою; 3) фіксація по пам`яті відповідей на основі запитань у зошиті; 4) контрольне опитування.
  • 5.Даний урок - урок фронтального опрацювання матеріалу (ФОМ) блоку "Материки"
Перегляд файлу

№ 26, № 27, № 28, № 29, № 30  ФОМ №2    Фронтальне опрацювання матеріалу

C:\Users\Iam\Desktop\картинки\ся.jpg                                                                          блоку №3 (а) (5годин)

Тема: Природа материків і океанів  (Материки) 

Девіз уроку: «Свідчення Господа певне, - воно недосвідченого умудряє.» Псалом 18, 8.

І. Робота над засвоєнням понять, визначень, правил

1. Повторення тез блоку «Природа материків і океанів. Материки »

2. Усно дати відповідь на питання:

  Скільки материків на Землі? Який з них найбільший?

  Чому природа Євразії така різноманітна?

  Які найбільші країни Євразії? Які природні багатства є в Євразії?

  Що вам відомо  про материк  Африку? (розміри, найбільші країни,

 рослинний і тваринний світ,промисловість)

  До якого материка за своїми природними умовами подібна Північна Америка?

           Що вам відомо про материк Південна Америка? ((розміри, найбільші країни,

            рослинний і тваринний світ,промисловість)

           Що вам відомо про материк Австралію? ((розміри, найбільші країни,

            рослинний і тваринний світ,промисловість)

           Чим Антарктика відрізняється від Антарктиди?

ІІ. Відпрацювання практичних умінь і навичок

  1. Євразія – найбільший материк
    1.         Використовуючи текст підручника та атлас, познач на контурній карті межу між Європою і Азією.
    2.         У яких горах знаходиться,  і як вона називається, найвища вершина Землі?
    3.         Користуючись атласом та умовними знаками, допиши речення.

        Материк Євразія багатий на корисні копалини:

         _________________________________________________________________

            1.5.  Запишіть назви характерних для тундри:

      а) рослин:___________________________________________________________                          

      б) тварин: ___________________________________________________________

  1.  Запиши хвойні дерева тайги: ______________________________________ _______________________________________________________________

               ________________________________________________________________

1.7. Яких тварин тропічного лісу ти знаєш?_______________________________

пустелі:____________________________________________________________

  1. Африка – найспекотніший материк Землі
    1.         Познач на контурній карті Африки екватор. Поясни, чому цей материк найспекотніший.
    2.         Познач на контурній карті цифрами: 1 – острів Мадагаскар, 2 – річки Ніл і 3 – Конго, 4 – озеро Вікторія.
    3.         Використовуючи текст у підручнику, заповни пропуски.

У Північній Африці розташована найбільша пустеля світу - __________ .

Улітку спека вдень сягає  _____________ .у затінку. Дощі можуть не випадати кілька років поспіль. Біля джерел і в долинах річок, де ґрунтові води підступають близько до поверхні, розвивається багата рослинність. Такі місця називаються ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­___________________ . Дуже поширена рослина оазисів - ____________ .

  1.         Запиши назви тварин і рослин тропічних лісів Африки.______________ 

____________________________________________________________

 

  1.         Які рослини і тварини саван тобі відомі?
  2.         Які є проблеми в охороні природи Африки?
  3.         Використовуючи різні джерела інформації , підготуй повідомлення про рослину або тварину (за вибором) Африки.

 

  1. Північна Америка
    1.         Познач на контурній карті океани, які омивають північну Америку. Познач, що розділяє Америку на Північну і Південну.
    2.         Познач на контурній карті цифрами: 1 – гори Кордильєри, 2 – Аппалачі, 3 – річку Міссісіпі, 4 – Ніагарський водоспад.
    3.         Чи правильні подані твердження? Обведи «Так» або «Ні». Усно виправ помилку.
  1. У зоні арктичних пустель Північної Америки                 Так    Ні

 впродовж року дмуть холодні вітри, вирують

 заметілі, дуже сильні морози.

  1. Улітку в зоні арктичних пустель зростають                    Так     Ні

 трав’янисті рослини

  1. Тут водяться білі ведмеді, які полюють на                     Так     Ні

тюленів і моржів.

  1. На суходолі трапляється миша – полівка,                      Так      Ні

яка зимує під снігом, прокопуючи там численні

 ходи.

  1.         За підручником заповни таблицю.

Ліси Північної Америки

Тип лісу

Характерні дерева

Тайга

 

 

Мішані та листяні ліси

 

 

  1.         Використовуючи різні джерела інформації , підготуй повідомлення про тварину, яка живе лише в Північній Америці.
  1. Південна Америка
    1.         Поясни, чому Південну Америку називають «легенями світу»?
    2.         Назви найбільш відомі гори, ріки, водоспади, озера в Південній Америці.
    3.         Які сільськогосподарські культури вирощують в Південній Америці?
    4.         Використовуючи різні джерела інформації, дізнайся більше про пустелю Атакаму. Підготуй реферат.
    5.         За підручником доповни речення.

Дощовими називають ліси,_________________________________

_________________________________________________________

  1.         Розкажи про рослини тропічного лісу, про тварини тропічного лісу Південної Америки.
  2.         Використовуючи різні джерела інформації , підготуй повідомлення про рідкісну тварину, або рослину Південної Америки.
  1. Австралія – найсухіший материк Землі
    1.         За підручником заповніть пропуски. Звірте свої записи.

Тропічні ліси охоплюють лише _______% площі материка Австралія. Вологе, спекотне літо триває ______ місяці (___________) , за цей час випадають рясні дощі. Ростуть евкаліпти, хвойні дерева - ___________,

Різні види пальм, деревоподібні папороті, бамбук, дуже багато видів орхідей. Найбільше серед австралійських ссавців ________________ .

Дитинчата у цих тварин народжуються маленькими і недорозвиненими,

Матері їх носять у  ___________ , доки вони не підростуть.

  1. Антарктида – найхолодніший материк
    1.         Запишіть слова з префіксом най, які характеризують Антарктиду.
    2.         Що називають оазисами в Антарктиді?
    3.         Яких птахів і ссавців Антарктиди ти знаєш?
    4.          Чому моржі не мерзнуть у крижаній воді, хоча їхня шкіра завтовшки

3 – 5 см вкрита лише рідким жорстким волоссям?

docx
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
254
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку