Урок "Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів про частини мови. Такий цікавий світ материків.

Про матеріал

Розширити набуті знання з мови, з природознавства; вдосконалювати навички грамотного письма. Розвиватизв'язне мовлення , креативне мислення, увагу. Виховувати спостережливість, інтерес до знань.

Перегляд файлу

Тема . Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів про частини мови. Такий цікавий світ материків.

 

Мета: Розширити набуті знання з мови, з природознавства; вдосконалювати навички грамотного письма. Розвивати  зв’язне мовлення , креативне мислення, увагу. Виховувати спостережливість, інтерес до знань.

 

Тип уроку: узагальнення і систематизація вивчених знань з використанням мультимедійних технологій.

 

Хід уроку

  1. Створення ситуації  успіху

Інтерактивна вправа «До успіху»

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий  день. Для  того,  щоб  впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і  слухняними.

Заплющте очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі й мені успіхів.

Сьогодні ми вирушаємо з вами у подорож частинами світу, познайомимося з цікавими фактами, будемо виконувати нетрадиційні творчі завдання, вдосконалювати наші мовні знання.

 Інтерактивна вправа « Мозковий штурм»

  • Скільки частин світу існує ? (6)
  • Назвіть їх.
  • Що таке частина світу?

 

Письмо з памяті

Записати з памяті назви частин світу в алфавітному порядку, пояснити чому вони пишуться з великої літери.

Вправа « Робота в парах»

Розказати один одному правило написання  з великої літери.

  1. Мотивація  навчальної діяльності учнів.

Перша зупинка –Європа.

 

Вправа «Мислитель»

(Розповідь  учня про Європу).

Вправа «Сенкан»

Сенкан –це вірш, що складається з 5-ти рядків.

 

  1. Європа.
  2. Багата, велика.
  3. Існує, торгує, процвітає.
  4. Європа  забезпечує продуктами велику кількість населення.
  5. Частина світу.

 

Друга зупинка – Азія. Це найбільша частина світу.

Інтерактивна вправа « Збирачі скарбів»

(До слова ЗЕМЛЯ «назбирати» - записати спільнокореневі слова, виділити корінь. Дати характеристику слову ЗЕМЛЯ як частині мови).

 

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

-Що таке спільнокореневі слова?

-Як ще називають ці слова?

- Що таке корінь?

-Які ще значущі частини слова ви знаєте?

 

Інтерактивна вправа «Я бачу текст» (Вчитель читає текст, а учні описують картину, яку побачили)

На безмежних просторах Азії зустрічаються густі тропічні ліси,і родючі рівнини, і тундра, і спекотні пустелі. Червоне море відділяє Азію від Африки на північному заході. Північ Азії – холодни і пустельний край. Десять найбільших повеней 20 ст. мали місце в Азії.

 

  • Що ви «побачили»? (учні описують почуті картини).

 

Третя зупинка – Африка.

Африка  найбільший і найтепліший з трьох  материків. Рельєф Африки дуже  одноманітний, переважають рівнини та плоскогіря.

 

Розташування Африки в жаркій  смузі зумовило багатий та різноманітний рослинний і тваринний світ материка. По обидві сторони від екватора  простяглися тропічні ліси. Тут завжди тепло й випадає багато опадів.  Ростуть  пальми,фікуси, банани, ліани, орхідеї.

 

Коментований диктант

 В Африці ростуть  пальми, фікуси, банани, ліани, орхідеї.

Робота  в парах
Інтерактивна вправа «Фантазери»

Які б тварини могли б жити в Африці?

Придумайте тварину, яка могла б жити в Африці, обгрунтуйте свою думку. (Відповіді дітей).

Наступна частина світу – Америка. Америка- батьківщина багатьох популярних музичних стилів і танців. Тому зараз ми зробимо фізкультхвилинку.

. Інтерактивна вправа «Фотограф»
Наш кореспондент Масник Максим підготував найцікавіші факти про Америку. Отже, найцікавіші факти про США:

  • Найбільша купюра в Америці — 100 доларів.
  • Одного разу в Каліфорнії 2 роки не було дощів!
  • Найнижча температура повітря, коли-небудь зафіксована в США, становить -62 °C. На території штату Аляска. А найвища температура, це 56 °C, була відзначена в штаті Каліфорнія, в Долині Смерті.
  • Широка посмішка – правило хорошого тону на всій території США.
  • Введення картоплі в культуру було розпочато приблизно 14 тис.років тому індіанцями Південної Америки.

Інтерактивна вправа «Майстри слова»
Міні-усмішка зі словом картопля (дібрати дієслова).

  • Картопля – приїхала, зацвіла, вродила, затанцювала, зварилася, спеклася, начистилася.

Четверта  зупинка- Австралія.

 Природа створила в Австралії ніби величезний заповідник. У великій кількості мешкають качконіс, єхидна, кенгуру, валлабі, кенгуровий щур, опосум, коала, вомбати, австралійські бандікути, сумчаста миша. На остро¬ві Тасманія мешкає рідкісний хижак — сумчастий диявол. У Австралії водиться близько 100 видів отруйних змій. У прибережних водах живе досить велика кількість небезпечних тварин — близько 70 видів акул, медуза австралійська (морська оса), морська змія.

Інтерактивна вправа «Детективи» (За схемами скласти печення про Австралію на основі почутого)
1._______ _______ _______ ________ _______.
Природа Австралії ніби величезний заповідник.
2.___ ________ _______ ________,________,_________,________.
В Австралії мешкають коала, кенгуру, качконіс, єхидна.
Австралія — найменша з шести частин світу. Її площа становить 7,7 млн.кв.км. А найбільша- Євразія, її площа-54,6 млн.кв.км.

Пята  зупинка –Антрактида.

 Більша частина поверхні Антарктиди (понад 95 %) вкрита льодовиковим щитом потужністю до 1500—3000 м. Вільна від льоду поверхня становить лише 4,5 % площі материка. У регіоні Антарктиди існує близько 140 підлідних вулканів. Клімат Антрактиди надзвичайно суворий. Температура —40° можлива протягом усього року. Щоб не замерзнути, виконаємо вправу.

Інтерактивна вправа «Зігріємо слова»
Записати теплі слова.

(Сонечко, радість, усмішка, серце, допомога, добро, ласка, квітка, мама, літо, любов).

Інтерактивна вправа «А ти знаєш?»
Пояснити значення слів:

Оазис-
Фауна-
Вулкан-
Тундра-
Абориген-
Антициклон-

3. Підсумок уроку

Рефлексія.
Наша подорож закінчилася, отож підведемо підсумки.

Інтерактивна вправа «Незакінчені речення»

  • Ми на уроці сьогодні…(подорожували, творчо мислили…)
  • Збагачували …(нашу мову,словниковий запас)
  • Повторювали частини світу…
  • Розкладали на розрядні…
  • Складали речення…(за схемами)
  • Описували картини…(почутого)
  • Пояснювали значення …(слів)

Які форми роботи сподобались найбільше? На наступних уроках з мови над чим хотіли б працювати?

Домашнє завдання
Підготуйте вдома усну розповідь «До якої частини світу я б хотів здійснити подорож»

 

doc
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку