28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок. Презентація. "Українські Карпати"

Про матеріал

Урок природознавства та образотворчого мистецтва. 4 клас

Тема.Гори України. Карпати. Рослини і тварини Карпат. Краще гір можуть бути лише гори.

Мета.

Формувати уявлення про гори України, розкривати залежність флори і фауни гір від клімату; ознайомлюючи учнів з характерними особливостями Українських Карпат; показати цінність природи Карпат з екологічного і практичного боку; продовжити формувати навички роботи з картами, схемами, зошитом, підручником; вчити планувати художні роботиза світлотоном та кольором, використовувати тіні, вчити змінювати консистенції фарби, виконувати різні за характером і напрямком мазки; розвивати пізнавальну активність,спостережливість, творчі здібності; виховувати прагнення дбайливого ставлення до природи, патріотичні та естетичні почуття.

Обладнання.

Географічні та контурні карти України, презентація з таблицями, схемами, зображенням Карпат, розташуванням гір на території України, рослин і тварин Карпатських гір, краєвидів гір, презентація з образотворчого мистецтва:фото гірський пейзажів і картини художників:М. Реріх. Гімалаї. Блакитні гори. Рожеві гори; Олександр Крутінін. Гімалаї;

Юрій Писар. Осінній настрій Карпат; Олександр Бабіч. Гори;

приладдя для малювання.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Спостереження за природою. Заповнення щоденників спостережень.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Тест.

1. Де в Україні розташувався Південнийберег Криму?

а) південніше лісостепу до Чорного та Азовських морів;

б) на півдні України між Кримськими горами і Чорним морем;

в) південніше Полісся.

2. Який клімат Південного берегу Криму?

а) помірно континентальний. Бувають суховії, пилові бурі, особливо навесні, характерні посухи.

б) помірно континентальний з тривалим посушливим, дуже спекотним літом і м'якою, малосніжною зимою з частими відлигами і дуже мінливою погодою.

в) лежить в субтропічному поясі. Літо жарке, сухе, зима волога, м'яка.

3. Які переважають ґрунти?

а) чорноземи;б) бурі, коричневі;в) болотні, дернові.

4. РослинністьПівденного берегу Криму:

а) полин, перекотиполе, ковила, тюльпан, типчак, півонія;

б) магнолія, пальма, лавр, суничне дерево, лаванда;

в) дуб, бук, клен, береза, ліщина, глід.

5. Тваринний світ типовий до Південного берегу Криму:

а) куріпка степова, ласка, тхір, полівка, ховрашок, черепаха, степовий боривітер, лисиця, вовк;

б) чайка, качка, білка, кабан дикий, синиця чорна, шишкар,кажан, лисиця;

в) лось,борсук, видра, бобер.

6. Чим займається населення південного берегу Криму?

а) розведенням свійської худоби, вирощуванняа зернових і технічнихкультур;

б) видобуванняа торфу, заготівлею лісу, деревообробкою;

в) виноградарством, садівництвом, вирощуванням ефіроолійних культур, туризмом, обслуговуванням санаторіїв, будинків відпочинку.

7. Яке море омиває Південний берег Криму?

а) Азовське море;

б) Чорне море;

в) Середземне море.

8. Впізнай природну зону. (Робота зі слайдами 1,2 презентації, учні записують назви природних зон)

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Діти читають вірш, відгадують, куди ми сьогодні помандруємо, вставляють у вірш пропущені слова, спробують визначити тему уроку.

Є … в Україні –

Мальовничий гірський край.

Там озера й швидкі річки,

Й полонини небограй.

Там вода є мінеральна

І корисна і смачна.

А стрімкі смерічки стрінуть

Всіх, хто завіта.

Тож запрошуємо в … .

Побувайте в диві цім.

Де природа наче в казці,

Буде рада вам усім!

Висновок: урок буде присвячений Карпатам.(Слайд презентації 3) Бесіда з елементами розповіді.

  • Чому на фізичній карті Українинаписано «Українські Карпати»? Що б ви хотіли дізнатися про ці гори?
  • Хто бував в Карпатах? Розкажіть про свої подорожі. (Розгляд фотографій, які принесли діти)

V. Оголошення теми і завдань уроку.

Сьогодні урок незвичайний. Ми не тільки дізнаємося багато цікавого про Карпати та їх багатства, але й спробуємо зобразити гори на папері.

VІ. Актуалізація опорних знань

— Яка форма земної поверхні називається горами? Яким кольором зображено гори на карті?

— Які частини мають гори?

Чи всі гори однакові за висотою?

— Як фізична карта допомагає визначити висоту гір?

— Що таке гірський хребет?

— Які гори є в Україні? Покажіть їх на карті і поясніть, де вони знаходяться.

Хто знає, яка найвища гора Українських Карпат і Карпат взагалі? (Перегляд слайду 4)

— Поміркуйте, від чого залежить, які рослини мешкають біля підніжжя і на вершинах гір?

VІІ. Робота над темою уроку.

Первинне сприйняття та усвідомлення матеріалу.

А зараз ми відправляємось у подорож в Карпати. Беремо із собою увагу, спостережливість, допитливість, пам'ять, любов до рідної землі.

Перша зупинка – ріки та озера Карпат.

Перегляд слайдів 5-6: У Карпатах близько 28 тис. річок. Бере свій початок Дністер. Омивають береги Уж, Прут, Черемош, Тиса. Озеро Синєвир – „морське око”, утворилося в результаті обвалу гірської породи на річці Теребля

Друга зупинка – корисні копалини Карпат.

Перегляд слайдів 7-9: Андезит, золотий самородок. Кварц, родоніт, самородна сірка, мармуровий онікс. Кам'яна сіль, мармур, буре вугілля, кам'яне вугілля. Білий мармур, червоний мармур, Тадж Махал (Індія),

відома світова пам'ятка, виготовлена з мармуру. Природний газ. Нафта.

Третя зупинка – ліси Карпат.

Перегляд слайдів 10: Ліси складають близько 40% території, тому Карпати називаються лісистими. Буковий ліс. Тис ягідний. Ялиця, смерека. Модрина. Ялівець. Сосна гірська.

Четверта зупинка – гірські луки – полонини.

Перегляд слайдів 11: Білотка альпійська (едельвейс). Тирлич ковткий. Аконіт Жакена.

П'ята зупинка – тваринний світ Карпат.

Перегляд слайдів 12-15. (Карпатський олень благородний. Косуля європейська. Вовки, лисиця, заєць, кабан. Тхір, єнот, білка, видра. Тетерук, рябчик, синиця, дятел. У Карпатах живуть і такі тварини, які зустрічаються лише тут. Бурий ведмідь. Білка карпатська. Рись. Кіт лісовий. Лелека чорний. Чапля руда. Орел. Беркут. Шишкар ялиновий. Дятел чорний. Змієїд. Оляпка, або водяний горобець. У Карпатах нараховується 10 видів земноводних та 6 видів плазунів. Саламандра плямиста. Тритон карпатський. Полоз лісовий-Ескулапові змія. Ящірка живородна. Жаба прудка. Квакша.

Шоста зупинка – заповідники Карпат.

Перегляд слайдів 16-17. Карпатський заповідний. Долина крокусів. Долина нарцисів. Горгани.

VІІІ. Осмислення учнями знань.

Учні поділяються на групи.

1. Робота в групах. Діти використовують підручник, матеріали презентації, карти, енциклопедії, додаткову інформацію і готують повідомлення.

І група – «Географи»

1) Знайдіть на карті України Карпатські гори,що допомогло вам це зробити швидко? Покажіть Українські Карпати на контурній карті.

2) В якій частині України вони знаходяться?

3) Назвіть найвищу вершину Українських Карпат. Як знайти її на карті?

4) Які річкиберуть початок у Карпатах і протікають уцій місцевості?

5) Пригадайте легенду проозеро, яке є у Карпатах.

6) Які ґрунти у Карпатах?

Розповідаючи, показуйте на карті України та карті Карпатські гори.

ІІ група - «Метеорологи»

Розповісти про клімат Карпат. Що залежить від кліматичних умов Карпат.

ІІІ група – «Ботаніки»

Розказати про рослинний світ Карпатських гір з наданням деяких відомостей про певні рослини.

ІV група – «Зоологи»

Розповісти про тваринний світ Карпат з наданням деяких відомостей про певні тварини. Чому він такий багатий і різноманітний?

V група - «Зелений патруль»

1.Яку роль відіграє рослинний світ в Карпатах.

2. Які заповідники та Національні парки створено в цій зоні?

3. Яких тварин і які рослини зберігаються в заповдних зонах?

4. На прикладахланцюгів живлення показати зв'язки екосистеми.

VІ група «Геологи»

Розповісти про корисні копалини Карпат. Заповнити порівняльну таблицю корисних копалин Карпат.

Корисна копалина

Колір

Стан у природі

Легша чи важча за воду. Розчинність.

Горючість

Видобу вання

Використання

Буре вугілля

Кам'яне вугілля

Мармур

Кам'яна сіль

Природний газ

Нафта

2. Учні виступають з готовими повідомленнями.

ІІ етап уроку.

І. Перегляд фото гірських пейзажів. (Слайди 1-5)

ІІ. Перегляд та аналіз репродукцій картин художників. (Слайди 6-12)

М. Реріх. Гімалаї. Блакитні гори. Рожеві гори.

Олександр Крутінін. Гімалаї.

Юрій Писар. Осінній настрій Карпат.

Олександр Бабіч. Гори.

ІІІ. Робота над темою уроку.

Проблемне запитання.

Як художники вміщують в одну картину багато простору?

Повідомлення про повітряну перспективу.

Предмети, розташовані далі від нас світліші.

Характеризуємо гори за кольором, розташовані на передньому плані і далі.

ІV. Практична робота «Гірський пейзаж»

  • 1.Постановка задачі.

Сьогодні вам треба намалювати гірський пейзаж. Спробуйте за допомогою фарб передати глибину простору кольором і тоном.

  • Розташуйте аркуш згідно задуму.
  • Визначте, якими фарбами будете працювати. Пам'ятайте, що при малюванні аквареллю, лінії олівця повинні бути ледь помітними.
  • Простим олівцем зробіть ескізи силуетів гір. Спочатку-гори переднього плану. Між ними розташовуємо гори на середньому плані. У вільних проміжках-дальні гори. Таким чином предаємо великий простір. Перед горами на передньому плані можна розмістити дерева, дорогу, полонини, річку, озеро, будинки.
  • Визначте пору року і доби, яку ви хочете зобразити. Добираємо колір неба, від якого залежать відтінки гір.
  • Спочатку фарбуємо гори заднього плану. Вони найсвітліші. Гори на середньому плані повинні бути темніші, насичені. Змінюється і відтінок кольору. На передньому плані малюйте гори ще темніші, ніж на середньому плані. Пригадайте мазки, якими можна зобразити насадження на горах.
  • В кінці фарбуйте передній план композиції - плями будинківі дерев, озера або річки на тлі гори.
  • Розгядаєте і оцінюєте свою композицію з відстані витягнутої руки. Подумайте, чи передали ви в своїй композиції простір?
  • Доберіть своїй композиції особливу назву.

VІ. Узагальнення та систематизація знань.

Виставка робіт учнів. Діти розповідають про те, що хотіли передати в своєму малюнку.

V. Підсумок уроку.

Про що ви дізналися під час уроку? Які провели спостереження?
pptx
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку